//

iPhone via KPN laten lopen

iPhone via KPN laten lopen discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor mn werk mag ik een Smartphone aanschaffen. Ik moet er zelf maar eentje uitzoeken en los kopen en dan regelt afdeling ICT wel dat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-09-08, 14:43
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard iPhone via KPN laten lopen

Voor mn werk mag ik een Smartphone aanschaffen. Ik moet er zelf maar eentje uitzoeken en los kopen en dan regelt afdeling ICT wel dat bij de KPN mn abonnement aangepast wordt (ja, je leest het goed, zit dus aan KPN vast).

Reden van aanschaf van de smartphone is om op internet te kunnen en excel en word bestanden op te kunnen slaan en te openen.

Wat moet die Smartphone kunnen:
- Bellen en smsen natuurlijk
- Goed internet
- Excel, Word, PDF- bestanden erop kunnen zetten en raadplegen (bewerken niet nodig)
- Synchroniseren met MS Outlook 2007 is dan ook wel handig.
- Hoe kleiner/platter hoe beter ivm het feit dat ik geacht word het ding zo’n beetje altijd bij me te hebben (dus uitschuifbaar toetsenbord is geen optie). Touchscreen is dus wel zo’n beetje een must.
- Alle andere mogelijkheden is alleen maar leuk meegenomen.

Dan duik je in de wereld die Smartphone heet en… je wordt gek. Enfin, uiteindelijk valt HTC diamond en Nokia 95 etc. allemaal af vanwege de Samsung Omnia (moet steeds opzoeken hoe dat ding ook alweer heet).
Blijven over de Samsung (doen, zegt mn verstand) en de iPhone (doen, zegt mn hart).

Samsung is eenvoudig te bestellen (via pdashop.nl bijv) of in een winkel te kopen. Synchronisatie met Outlook etc. etc. is natuurlijk allemaal geen probleem omdat dat ding op Windows draait. De mogelijkheden zijn ongekend, dat moge duidelijk zijn (radio, 5 mega pixel camera, ijzersterke batterij etc. etc.). Maar een warm gevoel krijg ik er niet bij. Als je windows zat bent is de Samsung niet echt wat, en daar zit m de crux

iPhone aanschaffen ligt wat ingewikkelder: Belgie of Marktplaats, hier genoeg over te vinden

Nou mn concrete vragen
- Outlook en iPhone. Formeel zou het moeten werken. Maar als ik erop google kom ik alleen maar links tegen met vragen van mensen hoe één en ander op te lossen ivm problemen. Wat zijn de ervaringen hier met Outlook (MS Outlook 2007 gebruikt de zaak)

- Is het mogelijk om Excel en Word bestanden op je iPhone op te slaan en later te raadplegen (ook als je geen internet verbinding hebt)?

- Zijn er hier ervaringen met een simloch vrij toestel uit Belgie wat vervolgens via de KPN loopt? Kan/mag de KPN uberhaupt een abonnement afsluiten met een iPhone of doet het er niet toen in welk toestel je je simcard hebt geschoven?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-09-08, 15:00
sjoeii sjoeii is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: 52°18'51.59"N 4°56'32.13"O
Berichten: 822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPeppel Bekijk bericht
Voor mn werk mag ik een Smartphone aanschaffen. Ik moet er zelf maar eentje uitzoeken en los kopen en dan regelt afdeling ICT wel dat bij de KPN mn abonnement aangepast wordt (ja, je leest het goed, zit dus aan KPN vast).

Reden van aanschaf van de smartphone is om op internet te kunnen en excel en word bestanden op te kunnen slaan en te openen.

Wat moet die Smartphone kunnen:
- Bellen en smsen natuurlijk
- Goed internet
- Excel, Word, PDF- bestanden erop kunnen zetten en raadplegen (bewerken niet nodig)
- Synchroniseren met MS Outlook 2007 is dan ook wel handig.
- Hoe kleiner/platter hoe beter ivm het feit dat ik geacht word het ding zo’n beetje altijd bij me te hebben (dus uitschuifbaar toetsenbord is geen optie). Touchscreen is dus wel zo’n beetje een must.
- Alle andere mogelijkheden is alleen maar leuk meegenomen.

Dan duik je in de wereld die Smartphone heet en… je wordt gek. Enfin, uiteindelijk valt HTC diamond en Nokia 95 etc. allemaal af vanwege de Samsung Omnia (moet steeds opzoeken hoe dat ding ook alweer heet).
Blijven over de Samsung (doen, zegt mn verstand) en de iPhone (doen, zegt mn hart).

Samsung is eenvoudig te bestellen (via pdashop.nl bijv) of in een winkel te kopen. Synchronisatie met Outlook etc. etc. is natuurlijk allemaal geen probleem omdat dat ding op Windows draait. De mogelijkheden zijn ongekend, dat moge duidelijk zijn (radio, 5 mega pixel camera, ijzersterke batterij etc. etc.). Maar een warm gevoel krijg ik er niet bij. Als je windows zat bent is de Samsung niet echt wat, en daar zit m de crux

iPhone aanschaffen ligt wat ingewikkelder: Belgie of Marktplaats, hier genoeg over te vinden

Nou mn concrete vragen
- Outlook en iPhone. Formeel zou het moeten werken. Maar als ik erop google kom ik alleen maar links tegen met vragen van mensen hoe één en ander op te lossen ivm problemen. Wat zijn de ervaringen hier met Outlook (MS Outlook 2007 gebruikt de zaak)

- Is het mogelijk om Excel en Word bestanden op je iPhone op te slaan en later te raadplegen (ook als je geen internet verbinding hebt)?

Nee, helaas

- Zijn er hier ervaringen met een simloch vrij toestel uit Belgie wat vervolgens via de KPN loopt? Kan/mag de KPN uberhaupt een abonnement afsluiten met een iPhone of doet het er niet toen in welk toestel je je simcard hebt geschoven?
Volgens mij mag KPN het ook niet. het werkt overigens wel perfect met KPN
Zie bijgevoegd mijn antwoorden
__________________
Herinner je verleden, droom van je toekomst, maar leef Vandaag!
  #3  
Oud 12-09-08, 16:12
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Met wat zoekwerk hier op het forum zie ik dat je dat van het Excel bestand niet op kunnen slaan wel kunt omzeilen?
Namelijk een yahoo of gmail account aanmaken, daar het bestand mailen. Via de iPhone mail en bijlage openen en dan kun je het later raadplegen, ook als je geen internet verbinding hebt.

Correct me if I'm wrong
  #4  
Oud 13-09-08, 11:49
ipodpino ipodpino is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 39
Standaard

Tot nu toe geen problemen met exchange/outlook gehad. Icm met kpn werkt het perfect, bijna overal 3g bereik.
  #5  
Oud 14-09-08, 13:01
bokje bokje is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Je kunt wel degelijk Excel of Word files opslaan op je iPhone. Daarvoor heb je een van de file management apps nodig die je in de appstore kunt downloaden.

Airshare is er een van, en die is momenteel gratis.
Verder is er DataCase, Files en nog een paar. Files schijnt ook goed te zijn.

Ik heb overigens een iPhone uit Belgie met mijn KPN sim van mijn werk, en dat werkt perfect. Exchange mail doet het ook, geen enkel probleem.

Groet Stijn
  #6  
Oud 20-09-08, 01:23
Kees1981 Kees1981 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 7
Standaard

Ik heb ook een iPhone uit België en een Telfort Sim only abonnement. Telfort maakt gebruik van het KPN netwerk, (dat zie ik ook constant in het scherm staan) wat prima werkt, de 3G ontvangst is bijna overal perfect met de laatste update (2.1) helemaal. De klachten die je hoort over T-mobile ken ik niet, in de Auto, trein, huis, kantoor etc. heb ik bijna overal goede 3G ontvangst. Internetten gaat dan ook prima. Excel en Word files bekijken gaat goed, al vind ik dat er wel bepaalde delen van Word bestanden wegvallen, dit zijn voornamelijk licht gekleurde Word Art achtige teksten en bepaalde radardiagrammen die niet goed worden weergegeven. Perfect ziet het er dus niet uit, maar het is leesbaar.
  #7  
Oud 10-11-08, 23:55
s.sluyter s.sluyter is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 1
Standaard Iphone KPN

Ivm met de slechte ervaring met t-mobile, ga ik binnenkort mijn iphone terugsturen, natuurlijk na accoord van t-mobile. Nu wil ik wel weer een nieuwe iphone, wit 16 Gb,op het KPN netwerk .
Waar zijn deze te koop? Internet? Buitenland? Waar worden deze verkocht in bijv Belgie?
  #8  
Oud 11-11-08, 10:45
iPeppel's schermafbeelding
iPeppel iPeppel is offline
• iOS 15.0.2
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 110
Standaard

Ik heb een simlock vrije iPhone gekocht via yordeal.nl en er een sim-kaart van de KPN in gedaan. Bereik is prima, geen problemen mee (als ik iemand bel verschijnt wel de melding 'gesprek wordt doorgeschakeld' maar telefoon doet het gewoon).

Gisteren nieuwe sim-kaart gekregen voor 3G, leek eerst niet zo te werken maar dat ik iPhone even op vliegtuigmodus had gezet en vervolgens vliegtuigmodes weer uit gaf hij 3G netwerk aan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Redsnow oneclick vanaf CD laten lopen vondutchx Jailbreak 0 19-01-11 18:12
iPhone 4 mail en hotmail lopen niet synchroon. lootje99 iPhone algemeen 1 04-10-10 20:06
Abonnement weer laten lopen. Raptar Odido (T-Mobile) 2 17-09-09 14:02
Leeg lopen batterij terwijl de iphone uitstaat ??? tlpeter Archief 1 25-04-09 12:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:41.