//

iphone die al 3 weken bij de douane ligt.

iphone die al 3 weken bij de douane ligt. discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) op 29 juni is 'mijn' iphone 2g opgestuurd vanuit amerika en is op dinsdag 7 juli aankomen en sindsdien ligt ie aangehouden bij de douane. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-07-09, 20:48
karo42 karo42 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 33
Standaard iphone die al 3 weken bij de douane ligt.

op 29 juni is 'mijn' iphone 2g opgestuurd vanuit amerika en is op dinsdag 7 juli aankomen en sindsdien ligt ie aangehouden bij de douane. ik kan hoog en laag springen,maar krijg er geen vat op. tnt kan niets voor me doen om het te versnellen.

ik weet dat ik btw moet betalen en inklaringskosten,maar ik wil nu mijn pakketje. hoelang kan de tnt/douane dit pakketje tegenhouden? heb geen zin om nog weken te moeten wachten en het lijkt me ook geen service van de tnt.

iemand tips voor mij?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-07-09, 22:14
alvani's schermafbeelding
alvani alvani is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 280
Standaard

Heb je de douane al gebeld?
  #3  
Oud 27-07-09, 22:18
karo42 karo42 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 33
Standaard

bij douane krijg ik niemand te pakken,al dagen niet en ik lees bij douane dat die zelf nooit geen pakketten hebben en dat die altijd bij tnt liggen. dus een lekkere cirkeltje zit ik in....

heb eigenlijk al alles gedaan wat ik mijn vermogen ligt,maar ben nu het spoor bijster.

ik wil gewoon weten of dat zomaar mag,die 3 weken dat ie hier al in nederland ligt. heb een track en trace natuurlijk.
  #4  
Oud 28-07-09, 11:32
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Je moet eens zoeken bij de help / forum sectie op ebay.

Vroeger heb ik ook eens dat probleem gehad en via ebay ben ik de juiste procedure EN telefoonnummers gevonden en binnen de 24u was mijn pakketje vrijgegeven en geleverd

Dus probeer dat eens, wie weet kom je een stapje dichter bij je pakket.

veel succes
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #5  
Oud 28-07-09, 20:53
karo42 karo42 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 33
Standaard

bedankt,ben al aan het zoeken daar zo. ik lees wel berichten dat het 2 weken kan duren,maar nog nergens 3 weken. en ik zit met een paypal betaling. de verkoper heeft dan wel het pakketje verstuurd,maar ik heb nog niets....
  #6  
Oud 29-07-09, 00:33
josephusjg josephusjg is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 42
Standaard

als het een gewone zending is mag de douane het 30 werkdagen ! vasthouden (volgens info van TNT). Ikzelf had een express zending en die gaat meestal tussen de 2 en 3 dagen door, maar dat duurde de afgelopen maand 11 dagen (inclusief 2 weekenden), nadat het pakket eerst 3 dagen heeft moeten wachten tot het bij de douane geregistreerd werd. 6 juli verstuurd en uiteindelijk 22 of 23 juli bezorgd.

TNT vertelde me dat er extra controle is op pakketten omdat er veel pogingen zijn goederen binnen te krijgen zonder de juiste vermelding (smokkel zo gezegd). En ja, dat betekent dan ook dat de pakketten waar wel alle papieren naar waarheid ingevuld zijn liggen te wachten. Niet leuk, maar wel logisch. Het is een soort filevorming, die niet zou ontstaan als van buitenaf zichtbaar zou zijn welk pakket in orde is en welke niet.

Jos
  #7  
Oud 29-07-09, 17:06
Boris1991 Boris1991 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

het zijn gewoon een stelletje t*ringlijers.
het is niet eens hun eigendom!!!!!!!!!
ik vindt het afschuwelijk, wij kopen wat en betalen voor een verzending va 5-11 dagen, en ik wacht nu al een maand
echt een stelletje profiterende lijers, soory hoor maar vindt het echt niet kunnen.
  #8  
Oud 29-07-09, 21:07
josephusjg josephusjg is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris1991 Bekijk bericht
het zijn gewoon een stelletje t*ringlijers.
het is niet eens hun eigendom!!!!!!!!!
ik vindt het afschuwelijk, wij kopen wat en betalen voor een verzending va 5-11 dagen, en ik wacht nu al een maand
echt een stelletje profiterende lijers, soory hoor maar vindt het echt niet kunnen.
Tja, dat kun je zo stellen en ik kan me voorstellen hoe vervelend het voor je is. Ik baalde er ook behoorlijk van, maar kom op zeg, die mensen doen gewoon hun werk. En als je hier en daar op fora leest, dan kun je voldoende mensen zien die proberen de douane te slim af te zijn en dat is de oorzaak dat het allemaal zo lang duurt. Dus als je nou eens begint met te klagen over die lui die de oorzaak zijn van de 'filevorming'. Die proberen te profiteren en willen geen heffingen betalen en daarom moet jij zo lang wachten. Maar waarschijnlijk vind je dat niet zo erg, want dat is toch de nationale sport: belasting oplichten.

Jos
  #9  
Oud 31-07-09, 22:46
karo42 karo42 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 33
Standaard

ik heb afgelopen maandag een mail gestuurd naar de afdeling inklaringen van tnt. en die werd netjes gelezen op dinsdag ochtend.

waarempel werd ik vanochtend gebeld door die afdeling en kreeg een mail adres en moest daar de betalingsgegegevens heen sturen. en even later kreeg ik een leesbevestiging terug.

er gebeurd dus wel wat nu en nu maar weer even afwachten....
  #10  
Oud 05-08-09, 15:48
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo42 Bekijk bericht
er gebeurd dus wel wat nu en nu maar weer even afwachten....

en wachten...wachten... wachten ????

ondertussen al meer nieuws?
  #11  
Oud 05-08-09, 19:18
karo42 karo42 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 33
Standaard

jajaja,hij is vandaag aangeboden,maar ik was niet thuis

volgens de track en trace zou hij niet aan geboden worden,want onder het stukje afleveren stond niets vermeld. dus ik wist het niet....

moet trouwens 44.80 bij betalen......en morgen word ie weer aangeboden en ik ben er dus ook niet. balen,maar het is niet anders......
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Feiten en ervaringen bij Douane babblingbryan Koopinformatie Nederland 16 25-03-08 00:30
iPhone zelf afhalen bij inklaring/douane bvesseur Koopinformatie Nederland 4 01-02-08 12:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:51.