//

iPhone 3GS Kopen

iPhone 3GS Kopen discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) oke dat is zo. Maar als je de jeugd nu ziet is het heel anders dan mij jeugd of jou jeugd. Dus ga met de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01-09-09, 21:13
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

oke dat is zo. Maar als je de jeugd nu ziet is het heel anders dan mij jeugd of jou jeugd. Dus ga met de tijd mee en ja het is duur. Iets goedkoper kan ook of 2e hands !
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 01-09-09, 21:16
jordiavp's schermafbeelding
jordiavp jordiavp is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: België
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuotje Bekijk bericht
oke dat is zo. Maar als je de jeugd nu ziet is het heel anders dan mij jeugd of jou jeugd. Dus ga met de tijd mee en ja het is duur. Iets goedkoper kan ook of 2e hands !
dan kan je ook evengoed ook een samsung star of een lg cookie kopen he
maarnee het MOET een iPhone zijn .
ik wil wel eens weten ; Waarom een iPhone? waarom geen Samsung of LG , ... ?

ik heb mijn menig gegeven in men eerdere posts , met zijn geld doet hij natuurlijk wat hij wilt hoor .
maar ik heb er toch mijn vragen bij.
__________________
iPhone 3G 16GB Wit , Mobistar MY30 abbo.
+ iPhone 8GB 1st gen
  #23  
Oud 01-09-09, 21:19
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

tuurlijk. Maar wie zijn wij om dat te beslissen? Hij vraagt ons om advies om zijn pa te overhalen maar we raden het hem af. Oke eerlijk.
Maar stel ik was 15 en ik ben mobieltjes gek of hoe je het wil noemen.
Dan zou ik denk ook nu op dit moment zoin super ding willen hebben zoals de iPhone en niet een LG Cookie wat zonde van je geld is. Want wil je zeggen dat , dat ding het geld waard is?

En dan vraag ik me ook af: Wanneer ben je oud genoeg voor de iphone?? ....

Laatst gewijzigd door kuotje; 01-09-09 om 21:22.
  #24  
Oud 01-09-09, 21:27
jordiavp's schermafbeelding
jordiavp jordiavp is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: België
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuotje Bekijk bericht
tuurlijk. Maar wie zijn wij om dat te beslissen? Hij vraagt ons om advies om zijn pa te overhalen maar we raden het hem af. Oke eerlijk.
Maar stel ik was 15 en ik ben mobieltjes gek of hoe je het wil noemen.
Dan zou ik denk ook nu op dit moment zoin super ding willen hebben zoals de iPhone en niet een LG Cookie wat zonde van je geld is. Want wil je zeggen dat , dat ding het geld waard is?

En dan vraag ik me ook af: Wanneer ben je oud genoeg voor de iphone?? ....
ik zeg niet dat een LG zijn geld waard is , maar zolang je nog naar school gaat -> hou het bij een goedkope(re) GSM , reden ; DIEFSTAL EN JALOEZIE .

wanneer ben je oud genoeg?
awel kgaan zeggen 18jaar.
3 redenen ;
- ik veronderstel dat je dan geen "stoefer" meer bent.
- je bent dan oud en wijs genoeg.
- vanaf je 18 ga je naar de hoge school , dan kan zo een iPhone wel van pas komen , en daar heeft toch iedereen een iPhone of een Blackberry of andere smartphone.
dus daar moet je al niet bang zijn omwille van jaloezie en diefstal
  #25  
Oud 01-09-09, 21:31
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuotje Bekijk bericht
oke dat is zo. Maar als je de jeugd nu ziet is het heel anders dan mij jeugd of jou jeugd. Dus ga met de tijd mee en ja het is duur. Iets goedkoper kan ook of 2e hands !
hoe oud denk jij wel dat ik ben?
En mijn jeugd is net hetzelfde als de toenmalige jeugd...
Ik kan het weten want zus zit er nog minden in in die jeugd.
  #26  
Oud 01-09-09, 21:31
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Het zal goed zijn. Hij trekt zijn conclusie toch wel zelf. Maar al die 3 redenen.. sorry maar zo is het niet. Of je hebt wel op een hele stoere school gezeten waar alles werd gejat. Of gezien.

op de hogeschool kan er net zo veel diefstal zijn en jaloezie als op de middelbare school want er zijn nog steeds genoeg mensen die geen geld hebben daarvoor en leven van een schamele studiefinanciering waar ze net hun kamer mee van kunnen betalen. En Jaloezie is een menselijk eigenschap dus die verlies je niet zomaar na je 18e
  #27  
Oud 01-09-09, 21:33
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
hoe oud denk jij wel dat ik ben?
En mijn jeugd is net hetzelfde als de toenmalige jeugd...
Ik kan het weten want zus zit er nog minden in in die jeugd.

ik zou niet weten hoe oud jij bent, je zal waarschijnlijk ouder zijn dan hem dus noem ik het jou jeugd in het verleden. Kan niet aan je naam zien hoe oud je bent. Kan jij bij mij ook niet.

edit * leesfout

Laatst gewijzigd door kuotje; 01-09-09 om 21:36.
  #28  
Oud 01-09-09, 21:37
jordiavp's schermafbeelding
jordiavp jordiavp is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: België
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuotje Bekijk bericht
Het zal goed zijn. Hij trekt zijn conclusie toch wel zelf. Maar al die 3 redenen.. sorry maar zo is het niet. Of je hebt wel op een hele stoere school gezeten waar alles werd gejat. Of gezien.
awel ik heb wel op zo een school gezeten!
op mijn oude school moest je goed opletten aan wie je je spullen gaf.
dusja ik heb het ook gezien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuotje Bekijk bericht
op de hogeschool kan er net zo veel diefstal zijn en jaloezie als op de middelbare school want er zijn nog steeds genoeg mensen die geen geld hebben daarvoor en leven van een schamele studiefinanciering waar ze net hun kamer mee van kunnen betalen.
daar geef ik u wel gelijk in , maar er zijn daar wel meer mensen met een smartphone.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuotje Bekijk bericht
En Jaloezie is een menselijk eigenschap dus die verlies je niet zomaar na je 18e
dat is waar , maar op een bepaald moment ben je wel oud en wijs genoeg om daarmee te kunnen omgaan en niet te gaan beginnen stelen!
  #29  
Oud 01-09-09, 21:56
casiej's schermafbeelding
casiej casiej is offline
• iOS 6.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Westland
Berichten: 91
Standaard

heb 14 en heb net een iphone 3gs gekocht me vader was het er eerst niet mee eens maar toen ik een baantje heb geregeld vind ie het wel goed, maar mischien een tip voor jouw koop een ipod touch kan je bijna het zelfde mee behalve gps camera en 3g

en als ie gestolen word neem je gewoon een verzekering als je het goed regeld kan je je auders zo verkrijgen om dat te betalen
  #30  
Oud 01-09-09, 22:30
Eurovreter Eurovreter is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jordiavp Bekijk bericht
ik wil eigenlijk ook wel eerst weten om welke reden dat 'Dejong12' exact een iPhone wilt.
omdat papa 1 heeft?of is het om te gaan stoefen op school?
het is niet dat hij TomTom of Navigon gaat nodig hebben.
het is enkel voor de spelletjes en om waar ik 100% zeker van ben dat hij die gewoon aan de gehele school en vrienden gaat gaan tonen.
ik blijf bij mijn standpunt , die zal gestolen worden !


daarvoor bestaat ook een GPS , wie heeft er nu geen GPS?
en je moet ook niet direct een iPhone kopen voor een GPS te gaan hebben he.
voor een GPS apart betaal je VEEL minder dan voor een iPhone + nog eens Navigon of TomTom


sorry ze maar dat vindt ik nu eens onzin.
betere camera? er zijn GSM's met een 8MP camera , noem jij dan 3MP beter ?
spraakherkenning? wie gebruikt dat?
video , een deftige gsm heeft video
...

ik ga eerlijk zijn , hij wil gewoon een iPhone voor de naam en omdat die zo bekend is.
da manneke komt toe met een Samsung star, nokia 5530 of een LG cookie

Ik zal dit alles eens even tegenwerpen,

Ten eerste:
Voor gps heb je GÉÉN Navigon , TomTom of wat dan ook nodig. met Google maps kan je al bepalen waar je op dat moment even bent door simpelweg een straat te schrijven en plaats. Dan zie je je hele omgeving.

Ten Tweede kom ik even op dat geld terug:
Als je een beetje inzet voor een goede baan dan is het makkelijk 200euro+ te verdienen per MAAND. Zoals mij ( dit is niet om op te scheppen, het moet gewoonlijk mogelijk zijn als je maar alle alternatieven bekijkt die niet echt voor de hand liggen normaal gesproken. Al met al zou dit ook al kunnen met kranten. NRC Handelsblad in de middag verdiend genoeg en is vanaf 15 jaar. Waarvoor je niet eens veel tijd hoeft in te steken)

Ten derde:
Een camera kan wel meer MP hebben, dat wil niet direct zeggen dat het ook een betere camera is, ik heb ook genoeg camera's gezien die meer mp hadden dan andere , en dan heb ik het echt over rond de 4mp verschil, en waar die lagere betere resultaten gaf bij het bekijken op een computer ofzo.
Spraakherkenning? Jij denkt ik geef m'n mening want die zelfde mening heeft iedereen? Ik vind dit een handige functie van het apparaat. Zijn genoeg dingen mee te doen.

Ten 4e.
Video, dat ging om het verschil met de Iphone 2g. Heb jij heel niks mee te maken.

Ten 5e: Ehm , De Appstore, immens groot, goedkoper dan andere, en leuke dingen. Daar weegt geen mobiel tegen op.

Ten 6e:
Ik ga eerlijk zijn, er zijn mensen die komen Iphone inderdaad om z'n naam. Echter heb je ook andere mensen, die de dingen tegen elkaar opwegen van de Samsung Star, Galaxy wat dan ook tegenover de Iphone.
Hoe konden die honderdduizenden mensen bij de start van de Iphone weten dat het zo'n hype zou worden, die kochten het dus niet om z'n beroemdheid.

Sommige mensen hebben nou eenmaal de interesse in goedkopere mobiels, met hele andere kwaliteiten of nou net iets minder.

. Ik zeg maar zo, haal alles uit je jeugd, waarom niet doen als het wel kan en geen gevolgen krijgt? ( Want als je een beetje normaal oplet dan verklein je de kans op diefstal aanzienlijk! Dat is puur het zelf willen)

Dus ontopic:

Jongen, je heb de Iphone al bij je vader gezien dus je weet wat de kwaliteiten ervan zijn, en dat zul je natuurlijk leuk vinden.

Vertel hem gewoon dat je bij hem hebt gezien dat je ervan overtuigd ben je het zelf ook wilt, en laat zien dat je er bereid toe bent ervoor te werken, dat zal die wel zien dat je hem echt wilt.
Bovendien neem ik aan dat je het gewoon zelf betaald?
Zoek zoveel mogelijk argumenten op die je kan noemen voor het kopen ervan. Succes ermee.

Ik wens mensen die de Iphone lager in aanzien stellen ook veel succes.
Blijkbaar hebben de vele mensen die de Iphone kochten het allemaal fout.

Gr, Koen
  #31  
Oud 01-09-09, 22:59
3rdeye 3rdeye is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurovreter Bekijk bericht
Ik zal dit alles eens even tegenwerpen,

Ten eerste:
Voor gps heb je GÉÉN Navigon , TomTom of wat dan ook nodig. met Google maps kan je al bepalen waar je op dat moment even bent door simpelweg een straat te schrijven en plaats. Dan zie je je hele omgeving.

Ten Tweede kom ik even op dat geld terug:
Als je een beetje inzet voor een goede baan dan is het makkelijk 200euro+ te verdienen per MAAND. Zoals mij ( dit is niet om op te scheppen, het moet gewoonlijk mogelijk zijn als je maar alle alternatieven bekijkt die niet echt voor de hand liggen normaal gesproken. Al met al zou dit ook al kunnen met kranten. NRC Handelsblad in de middag verdiend genoeg en is vanaf 15 jaar. Waarvoor je niet eens veel tijd hoeft in te steken)

Ten derde:
Een camera kan wel meer MP hebben, dat wil niet direct zeggen dat het ook een betere camera is, ik heb ook genoeg camera's gezien die meer mp hadden dan andere , en dan heb ik het echt over rond de 4mp verschil, en waar die lagere betere resultaten gaf bij het bekijken op een computer ofzo.
Spraakherkenning? Jij denkt ik geef m'n mening want die zelfde mening heeft iedereen? Ik vind dit een handige functie van het apparaat. Zijn genoeg dingen mee te doen.

Ten 4e.
Video, dat ging om het verschil met de Iphone 2g. Heb jij heel niks mee te maken.

Ten 5e: Ehm , De Appstore, immens groot, goedkoper dan andere, en leuke dingen. Daar weegt geen mobiel tegen op.

Ten 6e:
Ik ga eerlijk zijn, er zijn mensen die komen Iphone inderdaad om z'n naam. Echter heb je ook andere mensen, die de dingen tegen elkaar opwegen van de Samsung Star, Galaxy wat dan ook tegenover de Iphone.
Hoe konden die honderdduizenden mensen bij de start van de Iphone weten dat het zo'n hype zou worden, die kochten het dus niet om z'n beroemdheid.

Sommige mensen hebben nou eenmaal de interesse in goedkopere mobiels, met hele andere kwaliteiten of nou net iets minder.

. Ik zeg maar zo, haal alles uit je jeugd, waarom niet doen als het wel kan en geen gevolgen krijgt? ( Want als je een beetje normaal oplet dan verklein je de kans op diefstal aanzienlijk! Dat is puur het zelf willen)

Dus ontopic:

Jongen, je heb de Iphone al bij je vader gezien dus je weet wat de kwaliteiten ervan zijn, en dat zul je natuurlijk leuk vinden.

Vertel hem gewoon dat je bij hem hebt gezien dat je ervan overtuigd ben je het zelf ook wilt, en laat zien dat je er bereid toe bent ervoor te werken, dat zal die wel zien dat je hem echt wilt.
Bovendien neem ik aan dat je het gewoon zelf betaald?
Zoek zoveel mogelijk argumenten op die je kan noemen voor het kopen ervan. Succes ermee.

Ik wens mensen die de Iphone lager in aanzien stellen ook veel succes.
Blijkbaar hebben de vele mensen die de Iphone kochten het allemaal fout.

Gr, Koen
Helemaal mee eens.
  #32  
Oud 01-09-09, 23:00
jordiavp's schermafbeelding
jordiavp jordiavp is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: België
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casiej Bekijk bericht
heb 14 en heb net een iphone 3gs gekocht me vader was het er eerst niet mee eens maar toen ik een baantje heb geregeld vind ie het wel goed, maar mischien een tip voor jouw koop een ipod touch kan je bijna het zelfde mee behalve gps camera en 3g

en als ie gestolen word neem je gewoon een verzekering als je het goed regeld kan je je auders zo verkrijgen om dat te betalen
Ale wa zegde gij nu ?
Dat hij nen iPod touch moet kopen ?
Da manneke wilt een nieuwe GSM (iPhone)kopen , genen iPod eh !
En een verzekering -> geldverspilling , zijt dan gewoon extra voorzichtig ( wa daje wel me nen iPhone zijt veronderstel ik )

Laatst gewijzigd door jordiavp; 01-09-09 om 23:05.
  #33  
Oud 01-09-09, 23:06
Coentje44 Coentje44 is offline
• iOS 7.0 beta
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Ergens
Berichten: 46
Standaard

Ik ben zelf 14 jaar (3e klas) en heb ook een 3GS.
Ik vind de telefoon juist hardstikke handig voor onze leeftijd.
Je kunt in de AppStore genoeg app's downloaden die nuttig voor je zijn.
Zoals : Je schoolrooster beheersen via je iPhone en nog veel meer .
Het kompas is ook handig; stel je bent op schoolreisje en je word ergens gedropped
pak je iPhone 3GS tevoorschijn en je kan zo zien welke kant je op moet.

Navigon(kan je gratis krijgen via jailbreak )
Daar hoef je geen auto voor te hebben.
Je kan hem ook voor op de fiets gebruiken, of zelfs als je te voet bent..

Heb je een keer een saai tussenuur? pak je iPhone en het is niet saai meer = )

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr..
  #34  
Oud 01-09-09, 23:30
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coentje44 Bekijk bericht
Ik ben zelf 14 jaar (3e klas) en heb ook een 3GS.
Ik vind de telefoon juist hardstikke handig voor onze leeftijd.
Je kunt in de AppStore genoeg app's downloaden die nuttig voor je zijn.
Zoals : Je schoolrooster beheersen via je iPhone en nog veel meer .
Het kompas is ook handig; stel je bent op schoolreisje en je word ergens gedropped
pak je iPhone 3GS tevoorschijn en je kan zo zien welke kant je op moet.
Navigon(kan je gratis krijgen via jailbreak )
Daar hoef je geen auto voor te hebben.
Je kan hem ook voor op de fiets gebruiken, of zelfs als je te voet bent..
Heb je een keer een saai tussenuur? pak je iPhone en het is niet saai meer = )
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Gr..
-en hopelijk ook een applicatie die dt-fouten controleert
-jou lessenrooster verandert wekelijks ofzo? jullie hebben toch een verplichte agenda, of is dat niet modern genoeg meer ofzo?
-Maar uhm, op schoolreis word je niet zomaar ergens gedropt als 12-13-14-jarige, zullen schoolmeesters niet toelaten, 1000% zeker van.
-Gps op de fiets: ik vraag mij af hoeveel keer een 12/13/14-jarige fietst op een bestemming die hij niet kent...

-En voor je saaie tussenuur: je kan een optie nemen op sociaal contact, het is echt leuk met mensen praten...

Ik blijf bij mijn standpunt als je 12,13,14,15 jaar bent hoor je niet met dingen van meer dan 500 euro op zak te lopen, da's gewoon onverantwoord en getuigt mijn inziens alleen maar van slecht geldbeheer ofwel ken je de ware van een euro niet.

Het jobje zoeken om dat te betalen is al helemaal van de pot gerukt als 14 of 15 jarige, je hoort te spelen buiten, niet binnen op je toestel van 600 euro (24000 belgische frank, geen idee van de gulden)

Dus ik hoop dat die pa voet bij stuk houdt en zijn kind geen iPhone koopt/ zelf laat kopen.

en dan een vraagje aan de topicstarter:
wat wil je doen met je iPhone en waarom is een Samsung Star niet goed genoeg?

Laatst gewijzigd door kal_el; 01-09-09 om 23:54.
  #35  
Oud 02-09-09, 00:15
3rdeye 3rdeye is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 63
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
-en hopelijk ook een applicatie die dt-fouten controleert
-jou lessenrooster verandert wekelijks ofzo? jullie hebben toch een verplichte agenda, of is dat niet modern genoeg meer ofzo?
-Maar uhm, op schoolreis word je niet zomaar ergens gedropt als 12-13-14-jarige, zullen schoolmeesters niet toelaten, 1000% zeker van.
-Gps op de fiets: ik vraag mij af hoeveel keer een 12/13/14-jarige fietst op een bestemming die hij niet kent...

-En voor je saaie tussenuur: je kan een optie nemen op sociaal contact, het is echt leuk met mensen praten...

Ik blijf bij mijn standpunt als je 12,13,14,15 jaar bent hoor je niet met dingen van meer dan 500 euro op zak te lopen, da's gewoon onverantwoord en getuigt mijn inziens alleen maar van slecht geldbeheer ofwel ken je de ware van een euro niet.

Het jobje zoeken om dat te betalen is al helemaal van de pot gerukt als 14 of 15 jarige, je hoort te spelen buiten, niet binnen op je toestel van 600 euro (24000 belgische frank, geen idee van de gulden)

Dus ik hoop dat die pa voet bij stuk houdt en zijn kind geen iPhone koopt/ zelf laat kopen.

en dan een vraagje aan de topicstarter:
wat wil je doen met je iPhone en waarom is een Samsung Star niet goed genoeg?
Wake up. De jeugd is nou eenmaal groot gebracht door ouders die in feite ook meer luxe hebben dan ze ( een groot aantal iig) kunnen betalen. Waarom? Omdat de zoveel dingen tot de basis behoeften zijn gaan horen en normaal word geacht.. Zoals een 2de auto, (zeer)snel internet,40inch lcd/plasma tv. En voor kinderen is dat een nieuwe gsm.
  #36  
Oud 02-09-09, 00:25
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3rdeye Bekijk bericht
Wake up. De jeugd is nou eenmaal groot gebracht door ouders die in feite ook meer luxe hebben dan ze ( een groot aantal iig) kunnen betalen. Waarom? Omdat de zoveel dingen tot de basis behoeften zijn gaan horen en normaal word geacht.. Zoals een 2de auto, (zeer)snel internet,40inch lcd/plasma tv. En voor kinderen is dat een nieuwe gsm.
ben heel blij dat ik dan goed ben opgevoed. ook al ben ik nog maar 19, soon to be 20, ik ken de waarde van 1 euro heel goed, ik moet alles zelf betalen, werken voor alles wat ik mij ook maar wil kopen(op basis kledij na uiteraard)

De topicstarter zijn pa is duidelijk ook van de goede (als ik het zo mag stellen)
en hij houdt maar beter voet bij stuk.
Hoedanook moet je leven naar je stand, en iemand van 12/13/14 kan geen telefoon van 600 euro betalen, hoe je dat nu ook draait of keert.
Maar jij gaat duidelijk mijn standpunt nooit volgen, dusja.

En topicstarter, spaar nou gewoon die 600 euro, je zal ze nog goed genoeg kunnen gebruiken!
  #37  
Oud 02-09-09, 00:39
3rdeye 3rdeye is offline
• iOS 3.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 63
Standaard

Waar staat dat ik je denkwijze niet volg? Ik probeer je duidelijk te maken dat we niet in de wereld leven zoals jij laat voorkomen.

Ik ben zelf overigens ook 19, en ben tot op de dag van vandaag verwend. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet met geld weet om te gaan of dat ik geen besef van de waarde heb.

Als de ts geld,- op welke manier dan ook bij elkaar gekregen- wil uitgeven aan een iPhone 3gs dat moet hij dat doen. Dat er andere (voor jou) belangrijkere uitgaven zijn zal hem 'n worst wezen.
  #38  
Oud 02-09-09, 10:10
jordiavp's schermafbeelding
jordiavp jordiavp is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: België
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 3rdeye Bekijk bericht
en ben tot op de dag van vandaag verwend. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet met geld weet om te gaan of dat ik geen besef van de waarde heb.
daar ben ik het nu wel mee oneens !
Ik ben zelf ook 19 en ben ook opgevoed zoals kal_el, ok je zal wel de waarde van een € kennen maar toch niet zoals kal_el of ik bv.
Als je ouders je alles kopen en je bent het kwijt of het is gestolen zal je je daar VEEL minder om treuren dan iemand die er zelf hard heeft voor moeten werken !
Je ken de waarde van de € dan wel , maar je zal die niet waarderen zoals kal_el of ik zolang je verwend wordt !

Ontopic ; ONDER DE 16j -> GEEN iPhone !
  #39  
Oud 02-09-09, 11:32
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

nu krijgen we vooroordelen? jezus.
Ik krijg genoeg van me ouders maar wordt niet verwend. Werk hard voor me geld en ga naar school. Maar me ouders helpen me door rekeningen voor me te betalen. En dan zullen wij/deze mensen de waarde van € minder kennen. Kom op zeg, we leven bijna in een nieuw maatschappij waar meeste luxe geen overbode meer is.
helaas pindakaas een crisis overheen geraast.

maargoed dus een N97 zou een 12/13/14/15/16jarige ook niet mogen?
terwijl ik er genoeg mee zie rond lopen. Kan niet zien welk leeftijd ze hebben maar ze lijken me geen 18. En ja ik let daarop want ik vind nieuwe/mooie/luxe telefoons ook leuk.
  #40  
Oud 02-09-09, 17:00
Bordyl's schermafbeelding
Bordyl Bordyl is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Opwijk - België
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Bordyl
Standaard

Ik heb er geen problemen mee dat 15-16-jarige jongens een iPhone in hun bezit hebben. Maar ook niet lager dan. Het is waar dat er interessante applicaties bestaan die je in combinatie met de school kan gebruiken, maar volgens mij dan ook weer eerder voor de 4-5-6de klas dan voor de lagere klassen.

Ik las dat een 14-jarige jongen zei dat Navigon ook om te wandelen en te fietsen is. Langs de ene zijde vind ik dat waar, want als je eens een dagje wilt gaan fietsen en je neemt voor de verandering een andere route (wat mij al eens overkomt), oké, je probeert dan de weg terug naar huis eerst vanuit jezelf te vinden, maar als dat niet lukt? En je hebt nu juist je iPhone bij? Dan gebruik je toch gewoon je navigatiesoftware? Dat kan ook eens leuker zijn dan altijd alles te moeten vragen. Hetzelfde bij het wandelen. En ik weet dat velen niet dezelfde opinie zullen hebben, maar ieder zijn mening.

Dan zei hij ook iets over 'een saai tussenuurtje'... Mag jij zomaar je iPhone bovenhalen tijdens de les? Ik hoef me dan al niet meer voor te stellen wat voor een school het is. Ik zit zelf nog in de vroege jeugd, maar ik vind dat de jeugd van tegenwoordig een grote hoeveelheid discipline mist.

Dan nog iets... Een iPhone kopen is natuurlijk iets anders dan er één krijgen. Ik zou mijn kind nooit een iPhone kopen op zo'n leeftijd, dan denk ik 'wat gaat die daar mee doen?' Ik vind dit echt overbodige luxe. En neen, ik vind niet dat de luxe nu gewoon bij de maatschappij hoort. Als die jongen zijn iPhone zelf koopt en er eerlijk voor gespaard heeft, heb ik er zéker geen problemen mee. Maar een iPhone krijgen zonder boe of ba, neen. Toch niet bij mij. Dan komt er dus ook nog eens bij dat het volle crisis is hé! Let op met wat je koopt, een iPhone is geld hé!

@Casiej: Waarom zou jij nu een iPhone mogen hebben en iemand die zelfs ouder is dan jou niet? Het is inderdaad een gsm dat hij zoekt, wat is hij dan met een iPod Touch?

In het kort wat mijn meningen zijn:
- Zeker voor een iPhone sparen
- 'Handig voor de school' is in mijn ogen geen aspect
- Het is volle crisis!

Ik heb gezegd wat ik te zeggen had. Verder kom ik helemaal overeen met Kuotje. Die jongen koopt wat hij kopen wil, maar ik begrijp dat anderen ook hun mening over leeftijd willen uiten.
__________________
iPhone 3G 16GB Black* iPod Touch v2 32GB * Iphone 3G S 32GB Black
~ Dormituri te salutant ~

Laatst gewijzigd door Bordyl; 02-09-09 om 17:15.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kopen van de Iphone 3Gs booster666 Koopinformatie Nederland 6 21-07-10 12:23
[Uitleg] iPhone 3GS kopen in de VS Recycle Bin Koopinformatie USA 217 22-04-10 09:42
Iphone 3Gs Kopen. Zip sp 4 real Koopinformatie Nederland 12 10-10-09 18:51
Iphone 3Gs kopen? jacobdeboer33 Archief 2 14-08-09 00:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:31.