iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Nederland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/)
-   -   Iphone software matig simlock vrij kopen? tips gevraagd (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f128/koopinformatie-nederland/48526-iphone-software-matig-simlock-vrij-kopen-tips-gevraagd.html)

alicewoman1 18-11-09 13:10

Iphone software matig simlock vrij kopen? tips gevraagd
 
Ik ben opzoek naar een iphone 3gs.
Nu zie ik bij verschillende winkels een 3gs staan met software matig simlock vrij voor ongeveer 649
iPhone 3GS

Kan deze gewoon updaten en daarna weer opnieuw zelf simlock vrij maken of kan ik beter geen softwarematige simlockvrije iphone kopen?
ik had zoiets gelezen dat als je een software matige simlockvrije iphone koopt dat hij na een Itunes update niet meer simlock vrij is.

of kan ik beter een orgineel fabriek simlockvrije iphone (italiaans model) kopen voor iets meer?

De Generaal 18-11-09 13:31

Als je een softwarematig simlockvrij gemaakte iPhone koopt/hebt, dan verliest deze de unlock na een update. Je kunt tegenwoordig de nieuwste baseband gewoon unlocken met Blacksn0w, dus opnieuw unlocken moet geen probleem zijn.

alicewoman1 18-11-09 13:31

oke bedankt voor het advies :)

XIII 18-11-09 13:57

Maar je moet wel een beetje handig en technisch aangelegd zijn (SHSH bewaren), om altijd terug te kunnen naar 3.1.2.

Anders heb je straks bij 3.2 alsnog problemen (als daar een baseband update in zit).

Voordeel van een HW-unlock is dat je je daar niet druk om hoeft te maken.

De Generaal 18-11-09 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 385171)
Maar je moet wel een beetje handig en technisch aangelegd zijn (SHSH bewaren), om altijd terug te kunnen naar 3.1.2.

Anders heb je straks bij 3.2 alsnog problemen (als daar een baseband update in zit).

Voordeel van een HW-unlock is dat je je daar niet druk om hoeft te maken.

Don't scare people off haha. Dat valt reuze mee. Er wordt gevraagd om een softwarematige unlock en zoals gezegd vervalt deze bij een update. Dus niet updaten, tot er een nieuwe jailbreaktool uit is. Verder heb je er 0.0 problemen mee.

Het duurt overigens nog wel een tijdje voor dat deze 3.2 update uitkomt, dus wat dat betreft geen zorgen maken.

XIII 18-11-09 15:08

Ik wil niemand bang maken.

Ik wil wel de informatie geven die helpt om te voorkomen dat iemand nu een iPhone koopt en straks (tijdelijk) alleen een dure iPod heeft.

Bomans 18-11-09 15:10

Voor die prijs koop je beter in belgė een simlockrvije iPhone.
Kan je updaten wanneer je wil en hoef je je nergens zorgen om te maken.

alicewoman1 18-11-09 15:14

Bij Bigdennis zie ik hem ook staan
origineel simlock vrij, zonder abonnement en te gebruiken met uw eigen simkaart. Updaten via iTunes voor nieuwe software & firmware altijd mogelijk.
Alle Talen zijn aanwezig in het toestel

WDS001 18-11-09 17:21

Omdat dit allemaal ook in dit overzicht te vinden is, gaat dit topic dicht.

//Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:45.