//

Iphone van evolutionIT.nl

Iphone van evolutionIT.nl discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen, Tweede vraag topic van mij ! Ik ben bijna zover dat ik er een wil gaan kopen, ik zit echter nog wel met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-01-08, 12:05
Harm Harm is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Beuningen
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar Harm
Standaard Iphone van evolutionIT.nl

Hallo mensen,

Tweede vraag topic van mij!
Ik ben bijna zover dat ik er een wil gaan kopen, ik zit echter nog wel met vraagjes, die ik niet 1,2,3 beantwoord kreeg via de zoekfunctie of faq en wike. Ik denk er sterk over om er een aan te schaffen bij EvIT. Na mail contact werd mij verteld dat je met ultrasim of turbosim, iets dergelijks dus. Je telefoon gewoon werkend kunt krijgen. Hoe zit het dan echter met de vele software updates van de laatste tijd? Blijft je telefoon op deze manier gegarandeerd werken of loop je het risico bij een software update je telefoon onbruikbaar te maken? Dit is wel iets wat ik graag wil weten, want anders word het een dure aangelegenheid. Verder zou ik graag willen weten welke functies ik allemaal gewoon kan gebruiken? Gewoon alle? En dan nog een vraagje, ik heb vernomen dat het mobiel internetten(dus niet via Wi-Fi) op het moment niet echt goed werkt en dat dit bij de nederlandse versie wel het geval zou zijn. Wat is hiervan waar?
Sorry voor de vele vragen, maar voor 500+ euro wil ik wel graag weten waar ik aan toe ben.

Groeten,

Harm
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-01-08, 12:18
Tammo Tammo is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 57
Standaard

1. Als je een Iphone met FW 1.1.2 koopt blijft die het gewoon doen als FW 1.1.3 uit komt het enigste wat je moet doen is NIET je Iphone updaten via Itunes.
2. Verder kun je bijna alle functies gebruiken, Volgens mij kan je alleen de Voicemail optie nog gebruiken.
3. Ik heb Vodafone Blox internet en dat werkt perfect. Verder zou ik niet begrijpen waarom internet het niet goed doet op een andere taal en in het Nederlands wel
  #3  
Oud 15-01-08, 23:42
Harm Harm is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Beuningen
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar Harm
Standaard

Hallo mensen,

Ik heb na gesprek met Tammo waarschijnlijk beslotem om een nieuw iphone van hem te kopen. En deze in combinatie met een ultrasim te gebruiken. Naar ik nu verneem zal ik dan ook een jailbraik of iets dergelijks uit moeten voeren? Of zit ik hiermee verkeerd? Kan iemand mij hier uitleg over geven?

Groeten,
  #4  
Oud 16-01-08, 15:20
Nupa Nupa is offline
• iOS 2.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 54
Standaard

Ik heb een ultrasim, met een OTB 1.1.2. 8G US, en dat werkt prima..

Die komen overigens wanneer ik het goed heb begrepen allemaal van unlockcellular.com, dan weet je meteen waar je meot zijn met je vragen..
  #5  
Oud 16-01-08, 15:39
Harm Harm is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Beuningen
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar Harm
Standaard

oke, dus met een ultra sim kun je een OTB 1.1.2 gewoon gebruiken?
  #6  
Oud 16-01-08, 15:48
Nupa Nupa is offline
• iOS 2.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 54
Standaard

Nee dat niet..

Hij was voor mij klaargemaakt om te gebruiken, en toen werkte het ook prima.. tot hij een keer vastliep, en iedere keer als ik hem opnieuw aanzette ook weer vastliep.. Toen heb ik hem gerestored met iTunes, maar dat was geen top idee..

Ik denk dat, wanneer je hem krijgt, OTB, je het volgende moet doen (dat heb ik na dat restoren tenminste gedaan):

Downgraden (naar 1.1.1, via iTunes), activeren (via dat valse contact enzo), jailbreaken (via jailbreakme.com), oktoprep installeren, updaten naar 1.1.2, en weer jailbreak (met een programma'tje; jailbreakme ofzo..)

Dan knal je dat kaartje erin, en klaar is kees.. (echt goed te doen!)

EDIT:

Deze links heb ik gebruikt:

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=18284

Staat alles héél duidelijk.. Maar dat stukje met dat contact creeren is een beetje vaag, maar daarbij heb ik dit filmpje gebruikt:

https://forum.iculture.nl/f1/ip...-appsnapp.html

Laatst gewijzigd door Nupa; 16-01-08 om 15:59.
  #7  
Oud 16-01-08, 16:10
Harm Harm is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Beuningen
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar Harm
Standaard

Maar als hij bij jou dus niet vastgelopen was, dan had je nog steeds gwn gebeld met je ultra sim op fw 1.1.2?
  #8  
Oud 16-01-08, 16:39
Nupa Nupa is offline
• iOS 2.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 54
Standaard

Ja dat deed ik, en dat doe ik dus nu weer.

Wat ik je duidelijk wil maken, is dat wanneer je er echt één uit de winkel krijgt, die nog niet 'voorbereid' is (op de wijze die ik je zojuist vertelde), je er niks mee kunt.. omdat je dat dan zelf moet doen.

En wanneer hij wel voorbereid is, moet je er rekening mee houden dat wanneer je er een keer onverwacht een probleem mee hebt (zoals ik dat dus had), hem niet gewoon kunt restoren via iTunes, maar dat je er allerlei handelingen mee zult moeten verrichten.

Maar, om je gerust te stellen; wanneer hij voorbereid is, en er gaat niks fout, kun jij hem gewoon gebruiken door dat kaartje erin te stoppen..

Snappie?
  #9  
Oud 16-01-08, 16:46
Harm Harm is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Beuningen
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar Harm
Standaard

nee

Met voorbereid bedoel je denk ik het volgende?

Een niet gejailbrakete iphone is wel te gebruiken, maar zodra je er problemen mee hebt, moet je hem zelf jailbraken, zoals je net uitlegde, en waar duizenden handleidingen voor zijn?

Een iphone die je koopt en die reeds gejailbraked is door de verkoper, die is gewoon altijd te gebruiken als volwaardige iphone?
  #10  
Oud 16-01-08, 16:57
Nupa Nupa is offline
• iOS 2.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 54
Standaard

Correct

Voor het gebruik van UltraSim is een jailbreak vereist, dus je hebt helemaal gelijk.
  #11  
Oud 16-01-08, 17:02
Harm Harm is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Beuningen
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar Harm
Standaard

Oke, vriendelijk bedankt!
Nog maar eens overleggen met mijn verkoper dan...
Groeten,
  #12  
Oud 16-01-08, 17:19
Evolutionit.nl's schermafbeelding
Evolutionit.nl Evolutionit.nl is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 41
Stuur een bericht via MSN naar Evolutionit.nl
Standaard

Harm,

Ik lees je vragen en de antwoorden erop. Vertel, iemand bij ons is je verkoper maar ik zal je verder helpen, wat kan ik doen?
  #13  
Oud 16-01-08, 17:21
Harm Harm is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Beuningen
Berichten: 38
Stuur een bericht via MSN naar Harm
Standaard

Mij vertellen wat nu precies de procedure is. Want mede door de vele info zie ik door de bomen het bos niet meer, wel niet unlocken, jailbrake wel of niet nodig, werkt alles... Ik volg et meeste niet meer...
  #14  
Oud 16-01-08, 17:27
Evolutionit.nl's schermafbeelding
Evolutionit.nl Evolutionit.nl is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 41
Stuur een bericht via MSN naar Evolutionit.nl
Standaard

harm ,

bel ons even dat gaat een stukje sneller

mark
  #15  
Oud 20-01-08, 11:49
hakkatjai hakkatjai is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 5
Standaard

Hey Harm,

Mocht je evolutionit.nl gebeld hebben kan je de informatie die zij verstrekt hebben hier posten, want ik zit namelijk in de zelfde situatie als jij. Heb gisteren nog een mail gestuurd naar evolutionit.

Ik wil namelijk ook een iphone halen nu!
Ik ben het wachten zat!

De keynote 2008 van steve jobs had niet echt veel informatie m.b.t de release in nederland of eventueel een iphone v2 dus, Het wachten is voorbij!

alvast bedankt
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help: Hoe Email van werk via mail van Iphone te versturen/ontvangen ml.vanherp iPhone algemeen 6 05-09-11 12:02
Kopen via iPhoneclub en EvolutionIT Johan Archief 4 31-07-08 14:32
iPhone inkoopactie van iPhoneclub en EvolutionIT - tweede actie iCulture Koopinformatie Nederland 162 20-01-08 00:53
Status iPhone inkoopactie iPhoneclub.nl en EvolutionIT iCulture Archief 374 04-11-07 17:44
iPhone inkoopactie van iPhoneclub en EvolutionIT iCulture Archief 312 02-10-07 06:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.