Test Aankoop: Problemen met garantie iPhone discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik weet dat deze post in het topic van de haarscheurtjes thuishoort, maar ik hoop bij deze de Belgische leden op dit forum die problemen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Test Aankoop: Problemen met garantie iPhone
Ik weet dat deze post in het topic van de haarscheurtjes thuishoort, maar ik hoop bij deze de Belgische leden op dit forum die problemen hebben of gekend hebben met de garantie van hun iPhone, dat ze gemotiveerd worden om met een consumentenbond contact op te nemen en zo op te komen voor hun rechten en met hun vuist op tafel slaan. Ik wou het eerst posten in het eerder vernoemde topic, maar dan zou het na een tijdje gewoon "verloren" geraken in alle reacties en dat zou zonde zijn voor diegene die ongeveer hetzelfde verhaal gekend hebben als ik.
Ik heb daarnet telefoon gekregen van Test Aankoop omdat ik ergens vorige week een "getuigenis" heb neergeschreven op hun site aangaande de problemen die ik gekend heb rond de garantie van mijn toestel. Ik zal anders mijn verhaal dat ik hen kenbaar gemaakt heb hier onder posten (let niet op de opmaak, copy/paste uit een bevestigingsmail) en daarna wat ik van informatie gekregen heb over de telefoon omtrent mijn schrijven. Geachte, Ik wil in dit verhaal de problematiek omtrent garantie van een iPhone 3G en service van Mobistar naar de klant uit aankaarten, want de manier hoe men de klant behandeld is verre van klantvriendelijk. Ik zal beginnen bij het begin, dus bij de aankoop van mijn iPhone 3G op 12 december 2008. De dag dat ik mijn iPhone wou aankopen dacht ik deze bij Fnac te kopen aangezien ik daar al jaren klant ben en dat ik boven op de aankoop nog punten kon sparen die later als aankooptegoed gebruikt konden worden, dus leuk meegenomen dacht ik. Op de afdeling telefonie vroeg ik een verkoper om meer informatie, maar deze begeleide mij tot een verkoopstand van Mobistar waar men de iPhone trachte te promoten, dit in combinatie met een abonnement geschikt voor dat toestel. De verkoopster vroeg of ik klant was bij Mobistar en toen ik antwoordde dat dit weinig ter zake deed kreeg ik een giftig antwoord in de plaats dat dit toestel alleen met Mobistar kon werken. Toen ik het tegendeel beweerde vroeg de dame of ik een abonnement of een prepaid kaart had, dat wou ik wel met haar mededelen en vertelde haar dat ik prepaid had en opnieuw een giftig antwoord waarin ze toelichte dat de iPhone alleen maar optimaal benut kon worden met een abonnement waar 3G inbegrepen zat. Ik zei dat dit mij hoegenaamd niet interesseerde en opnieuw begon de dame in kwestie een hele uitleg die mij opnieuw niet kon interesseren en ik ben gewoon doorgewandeld en ik heb uiteindelijk het toestel in een officieel Apple verdeel centrum, genaamd Switch, gekocht en zonder de nodige onzin over Mobistar stond ik inclusief wachten tot het mijn beurt was na 10 minuten buiten en ik was een tevreden man. Het plezier duurde een paar maanden tot ik de welgekende haarscheurtjes vaststelde in de witte cover van het toestel, ik heb hiervoor direct contact opgenomen met de hersteldienst van Switch en ik kon mijn toestel ten allen tijde binnen doen, dus daar geen probleem. Ik ben dan de eerstvolgende moment dat ik tijd had bij de winkel waar ik het toestel gekocht heb gaan horen wat de herstelling inhoud en hoe lang het duurt dat ik hem terug zou hebben. De verkopert adviseerde me dat ik misschien met dit probleem kon leren leven, zo lang het niet te erg zou worden en bij mezelf dacht ik dat ik het even ging aanzien of ze niet erger zouden worden en dat leken ze ook niet de maanden die erachter zouden volgen tot ik toevallig vaststelde dat er opeens een enorme scheur was bijgekomen. Op 9 december 2009, de dag na de vaststelling van die scheur, heb ik het toestel uiteindelijk binnen gedaan voor garantie en ik zou een week tot twee weken geduld moeten hebben eer ik mijn toestel terug zou hebben en exact 10 dagen later heb ik een nieuw toestel in ontvangst mogen nemen en eens thuis ontdekte ik dat het om een "refurbished" toestel ging, wat voor mij "een ander zijn misserie" betekend, dus ik niet zo tevreden over dit feit. Enkele dagen later stelde ik vast dat er opeens terug, of zaten ze er al in, dat er opnieuw scheurtjes aanwezig waren in de cover, stom van mij om dat niet bij ontvangst na te kijken, maar wie verwacht namelijk dat hij een toestel meekrijgt met hetzelfde probleem als waar het originele voor binnen gedaan was. Ik heb het nieuwe, refurbished, toestel op 22 december 2009 binnen gedaan en ik wacht al sindsdien op antwoord, tot ik op 11 januari 2010 een email kreeg van Dynafix Repair Bv waarin mij vroeg of ik de aankoopbon niet kon doorfaxen, anders zou men mij onnodig kosten aanrekenen. Ik heb op dezelfde dag nog een email naar de klachtendienst van Switch gestuurd over dit voorval en ook heb ik Dynafix een email gestuurd waarin ik mijn klantennummer en factuurnummer kenbaar maakte en dat zij het zelf mochten opvragen. Ik heb sindsdien niets meer gehoord, niet van Switch en niet van Dynafix. Vandaag, 18 januari 2010, ben ik uiteindelijk naar de winkel waar ik mijn toestel heb binnen gedaan gegaan met mijn verhaal en daar heeft men met de technishe dienst, veronderstel ik, gebeld en men zou het probleem vandaag nog oplossen, dus ik hoop dat ik mijn toestel snel in ontvangst mag gaan nemen. Maar nu zit ik met een ander probleem, ik ben nu vanaf de eerste dag tot vandaag ongeveer een maand en half kwijt op de garantietermijn die wettelijk bij het toestel gegeven wordt, ik heb sindsdien een oud GSM toestel in gebruik waarmee ik niet eens 10 minuten kan telefoneren, hetzij deze aan de oplader hangt. Heb ik recht op een tegemoetkoming, een soort van korting, van de importeur van dit toestel, in dit geval Mobistar of kan ik eisen dat ik bovenop de garantie die maand en half erbij krijg? Wat zijn mijn rechten in deze situatie? Ik heb het gevoel dat Mobistar zijn excusiviteitscontract met Apple misbruikt, het is namelijk de enige die het toestel officieel mag verdelen in België. Alvast bedankt, Met vriendelijke groeten, ... Dus wat heb ik van de telefoniste te weten ben gekomen is het volgende en dus enkel van toepassing voor Belgische iPhone bezitters. Bijkomend heb ik de telefoniste ook verteld dat ik in mijn refurbished toestel andermans gegevens terug gevonden heb, zoals het telefoonnummer.
U wil een getuigenis afleggen? - Test-Aankoop Er moet een beweging ontstaan tegen deze manier van werken, in je eentje sta je nergens, maar met meer kan je toch al een aardig teken geven dat er verandering moet komen. Test Aankoop is al langer met de problematiek rond de iPhone bezig, dus ze zullen al wel een aardig dossier hebben, maar hoe dikker dat is, hoe harder men ermee kan uithalen naar Mobistar toe. Hopelijk zijn jullie (Belgen) er wat mee? Laatst gewijzigd door Runaque; 25-01-10 om 18:39. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
//Verplaatst naar koopadvies en ervaringen.
Ow, en puntje 4 heeft toch helemaal niets met de zaak te maken. Blijkbaar vind je dat het belangrijkste, want je zet het vetgedrukt. Voor de rest, mooi dat je actie onderneemt en dit laat weten, zo hebben anderen er ook wat aan. Laatst gewijzigd door Bomans; 10-08-10 om 09:57. |
#3
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#4
|
||||
|
||||
Maar wat is nou echt je punt? Dat ze niks van zich hebben laten horen is natuurlijk slecht. Dat hoort niet. Maar wat is voor de rest het probleem? Ze hebben je toestel netjes omgeruild voor een "nieuwe". Refurbished toestellen zijn namelijk gewoon nieuwe toestellen. Ze hadden ook je iPhone kunnen repareren. Dan was je hem nog wel wat langer kwijt.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl |
#5
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik wil hier andere iPhone gebruikers op de hoogte stellen hoe het allemaal zit. Vind jij het dan niet leuk om te weten dat als je wekenlang op je toestel hebt moeten wachten, dat je die tijd bovenop je garantie bij krijgt? Natuurlijk, want stel dat je het niet weet en je toestel gaat kapot twee dagen na het verstrijken van de garantie en dat je in de winkel gewoon wandelen gestuurd wordt omdat je geen aanspraak op de garantie kan maken. Dit wetende, hoe kijk jij er dan tegenaan? |
#6
|
||||
|
||||
Citaat:
|
#7
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#8
|
||||
|
||||
Ik geef je toch helemaal geen ongelijk? Ik wil alleen maar zeggen dat het omruilen van toestellen wel netjes is. Dat Dynafix daar zo lang over doet is natuurlijk wel slecht. En dat Apple er niks aan doet is al helemaal dramatisch.
|
#9
|
|||
|
|||
Slechte service Mobistar
Ik wil hier toch ook eens op reageren. Vorige maand heb ik ook eens mogen kennismaken met het bedrijf Mobistar, de "go-to-hell" mentaliteit ten opzichte van de klant en de zeer slechte service.
Ik heb mijn Iphone 3Gs de 10de Juni in een winkel binnengebracht voor reparatie, daar kreeg ik al de melding dat het 10 werkdagen zou duren ( dus 2 weken eigenlijk ). Enfin, da's ook al lang, maar geen probleem. Na 2 weken stuurde ik mijn vrouw langs om eens te luisteren hoe het zat met de GSM. Hij was nog niet terug maar het zou voor eerstdaags zijn. Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk heb ik hem midden Juli ( 5 weken later ) terug gehad, en eindeloos veel telefoontjes moeten doen met Mobistar waarbij zij telkens zeer onverschillig reageren. De consumentenwet zegt duidelijk dat men binnen een redelijke termijn ( dus voor hen 10 werkdagen dat ze zelf hadden opgegeven ) een repair of vervanging moeten doen, zoniet kan de consument overgaan tot het verbreken van de verkoopsovereenkomst. Ik heb na een 15tal werkdagen dit al aan Mobistar voorgelegd, maar je wordt gewoon aan het lijntje gehouden. Op een vrijdag middag belde de dame uit de winkel mij dat ik mijn toestel kon ophalen, ben toen speciaal vroeger gestopt met werken om die nog voor sluitingstijd op te halen. Toen ik er aankwam kreeg ik doodleuk de melding dat de GSM er weer niet bij was. Uiteindelijke heeft het toen nog bijna 2 weken geduurd. Ze wisten de GSM ook niet duidelijk te traceren. Van omruilen of geld terug was geen sprake, nooit hebben ze een oplossing aangeboden, gewoon wachten, en als consument ben je machteloos. Ik bereik hier waarschijnlijk niet veel mee, het zijn vijgen na pazen, maar wil toch elke consument waarschuwen. Als je een Apple product bij een andere winkelketen kan kopen, doe dat dan. Bij keten zoals vb. Mediamarkt of Krefel krijg je gegarandeerd een betere service en oplossing. Voor de rest, ben ik een tevreden Apple klant, het toestel had oplaadproblemen. Elk electronish product kan wel eens defect gaan, maar er moet tenminste goede service en communicatie zijn. |
#10
|
|||
|
|||
soms hangt het dan ook nog af van winkel tot winkel en hoe je ze aanpakt ...
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|