//

3G?

3G? discussie in Koopinformatie Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ga een Ipad te kopen. Nu vraag ik mij af of ik 3G nodig heb. Ik wil kunnen internetten als er geen Wifi Netwerk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Kopen en verkopen > Koopinformatie en ervaringen > Koopinformatie Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-03-11, 10:23
Emper Emper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 378
Standaard 3G?

Ik ga een Ipad te kopen. Nu vraag ik mij af of ik 3G nodig heb.
Ik wil kunnen internetten als er geen Wi-Fi Netwerk beschikbaar is, dus zou je zeggen; Ja dus.
Maar wat zijn de opties als er geen 3G op je Ipad zit.
Ik heb een Iphone 4 met Vodafone Sim only met onbeperkt internet.
Ik weet dat er een personal hotspot functie is, maar ondersteund Vodafone dit en tot wanneer, want ze kunnen dat elk moment stop zetten.
Heeft iemand er al ervaring mee? Hoe werkt het?
Kan je eventueel gebruik maken van een losse dongel, die je aansluit op de Ipad? Ik vrees van niet omdat er geen USB op zit
En wat is "mijn Wi-Fi"?
Zijn er nog meer opties of is alles zo ongebruiksvriendelijk onzeker dat ik beter voor een 3G kan gaan?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-03-11, 14:44
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emper Bekijk bericht
Ik ga een Ipad te kopen. Nu vraag ik mij af of ik 3G nodig heb.
Ik wil kunnen internetten als er geen Wi-Fi Netwerk beschikbaar is, dus zou je zeggen; Ja dus.
Maar wat zijn de opties als er geen 3G op je Ipad zit.
Ik heb een Iphone 4 met Vodafone Sim only met onbeperkt internet.
Ik weet dat er een personal hotspot functie is, maar ondersteund Vodafone dit en tot wanneer, want ze kunnen dat elk moment stop zetten.
Heeft iemand er al ervaring mee? Hoe werkt het?
Kan je eventueel gebruik maken van een losse dongel, die je aansluit op de Ipad? Ik vrees van niet omdat er geen USB op zit
En wat is "mijn Wi-Fi"?
Zijn er nog meer opties of is alles zo ongebruiksvriendelijk onzeker dat ik beter voor een 3G kan gaan?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Beste; geloof mij als ik zeg je beste meteen eentje met 3G neemt, ik heb nu zelf zo'n archos zonder 3G aangeschaft en wat blijkt voor de moment; dat ik niet kan tetheren ook al zit de tether functie erop, mss mits wat dieper graven het toch zal lukken maar het is dus een soep,ppfff, met een laptop geen probleem maar met een tablet is het niet je datte.
Niet twijfelen, schaf u meteen eentje aan met 3G erbij man, dat is gewoon het makkelijkste en beste dat er is.
  #3  
Oud 12-03-11, 15:13
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

 Verplaatst naar: Koopadvies en ervaringen

Tuurlijk kan je niet tetheren met een iPad. Hoe zou je dat willen gaan doen? Tethering houdt in dat je je mobiele dataverbinding deelt met een laptop door middel van bluetooth of via de kabel. In omgekeerde richting werkt het niet.

Als je een iPhone 4 hebt dan kan je even goed de Personal Hotspot gebruiken. Ik ben zelf bij Mobile Vikings in Belgie en weet dus niet hoe de situatie bij Vodafone is, maar ik heb wel opgevangen dat je €15 per maand zou moeten bijbetalen om de Personal Hotspot te gebruiken. Of dat de moeite waard is laat ik in het midden, maar als je een iPad met 3G koopt moet je sowieso ook een extra simkaart kopen.
  #4  
Oud 13-03-11, 22:05
Emper Emper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 378
Standaard

Dank jullie wel voor de reacties. Ik ben er uit ik ga voor de 3G. Ik ga hem voornamelijk voor internet gebruiken, dus vervelend als je daar dan vervolgens niet op kan omdat er geen Wi-Fi netwerk is of personal hotspot niet meer mag van Vodafone. Het kost wel weer wat meer, maar ja kan het toch maar beter goed doen
  #5  
Oud 14-03-11, 19:47
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emper Bekijk bericht
Dank jullie wel voor de reacties. Ik ben er uit ik ga voor de 3G. Ik ga hem voornamelijk voor internet gebruiken, dus vervelend als je daar dan vervolgens niet op kan omdat er geen Wi-Fi netwerk is of personal hotspot niet meer mag van Vodafone. Het kost wel weer wat meer, maar ja kan het toch maar beter goed doen
Zeker in jullie geval waar de providers nog een bende grotere ********ken zijn dan bij ons in belgie .
Je hebt meteen alles in één en moet je geen zorgen meer maken om tethering te gebruiken.

Ik ga me als ik nog eens geld heb ook een tablet kopen meteen met 3G erbij.
  #6  
Oud 15-03-11, 22:49
Emper Emper is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Zeker in jullie geval waar de providers nog een bende grotere ********ken zijn dan bij ons in belgie .
Je hebt meteen alles in één en moet je geen zorgen meer maken om tethering te gebruiken.

Ik ga me als ik nog eens geld heb ook een tablet kopen meteen met 3G erbij.
Je hebt helemaal gelijk!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:53.