iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/)
-   -   iPhone 6 kopen op releasedag (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/157545-iphone-6-kopen-op-releasedag.html)

Nfect 10-09-14 09:32

iPhone 6 kopen op releasedag
 
Wie van jullie zal proberen om de iphone 6 op de releasedag (26 september) te kopen en waar zullen jullie dat doen? Welke winkels zou je het meest kans hebben?

Of zou online een betere optie zijn?

Racingboy 10-09-14 11:04

Online bestellen is niet de beste manier om hem op de releasedag te krijgen. Best is even af te wachten wat Mobistar, Proximus en Base gaan doen en aankondigen. Meestal is dat pas enkele dagen voor de lancering...

jannickv 10-09-14 14:26

Voor mijn iphone heb ik gewoon voor de mobistar gaan zitten rond 3 uur snachts. Klein winkeltje (Deinze, Oost-vlaanderen) genomen waar ze 30 iphones hadden oid. Aangezien ik eerstes was had ik genoeg keuze.

Nfect 14-09-14 11:06

En waar kiezen de andere Belgen nu voor? :-)

Guest-20180925190238 14-09-14 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 970602)
En waar kiezen de andere Belgen nu voor? :-)

Ik kies voor afhalen op de releasedag in een Duitse Apple Store en moeder de vrouw kiest voor afhalen in een Franse Apple Store. :)

EDIT:
Sorry! Niet gezien dat dit topic in het forum "Koopinformatie België" staat.

Nfect 15-09-14 09:28

Ik denk dat ik de 26ste zal aansluiten in de rij bij een Switch winkel en hopelijk hebben ze daar een redelijke voorraad dan :)

jannickv 15-09-14 09:32

Mijn ervaring is dat switch meestal geen iphones heeft op releasedag.

Nfect 15-09-14 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jannickv (Bericht 970753)
Mijn ervaring is dat switch meestal geen iphones heeft op releasedag.

Was dat niet gwn omdat mobistar vroeger het exclusiviteitscontract had? Nu ja, waar denk je zelf dan dat je meer kans maakt...

jannickv 15-09-14 13:02

Ahn ja dat zou het wel eens kunnen geweest zijn. Ik heb er geen idee van waar in Belgie je het beste af bent, ikzelf ga donderdag avond naar Parijs. Ik weet wel dat belgacom centers alvast preorders aannemen dus dat je daar waarschijnlijk niks krijgt als je niet gereserveerd hebt.

Het kleinste belgacom center hier in de buurt had 200 preorders dit weekend. Lijkt me sterk als die meer dan 200 iphones zullen krijgen.

Nfect 15-09-14 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jannickv (Bericht 970803)
Ahn ja dat zou het wel eens kunnen geweest zijn. Ik heb er geen idee van waar in Belgie je het beste af bent, ikzelf ga donderdag avond naar Parijs. Ik weet wel dat belgacom centers alvast preorders aannemen dus dat je daar waarschijnlijk niks krijgt als je niet gereserveerd hebt.

Het kleinste belgacom center hier in de buurt had 200 preorders dit weekend. Lijkt me sterk als die meer dan 200 iphones zullen krijgen.

Wow, 200 al? Toch best zot... Ik zou me alleszins nooit op een lijst zetten waar al zo veel mensen op gereserveerd hebben!

Iemand die iets weet hoe het zal zijn bij Lab9

kenneth12345 15-09-14 23:50

Heb vandaag gebeld naar Mobistar in st Truiden. Sta als eerste op de lijst voor een zwarte plus, 64gb. Hopelijk krijg ik de 26e telefoon :). Vreemd dat ik via Twitter een bericht kreeg dat Mobistar zelf nog niets wist, in de winkel kunnen reserveren... Wel 150 euro voorschot moeten betalen

WDS001 16-09-14 11:11

Voorschot betalen zou ik persoonlijk nooit doen. Zeker niet gezien de problemen die daar de afgelopen jaren mee waren. De Mobistar shops die nu al bestellingen aannemen doen dat uit eigen beweging zonder goedkeuring van Mobistar zelf. Naar goeie gewoonte zullen zij pas op het allerlaatste moment met informatie komen.

kenneth12345 16-09-14 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 970980)
Voorschot betalen zou ik persoonlijk nooit doen. Zeker niet gezien de problemen die daar de afgelopen jaren mee waren. De Mobistar shops die nu al bestellingen aannemen doen dat uit eigen beweging zonder goedkeuring van Mobistar zelf. Naar goeie gewoonte zullen zij pas op het allerlaatste moment met informatie komen.

Normaal gezien doe ik dit ook nooit, maar aangezien ik nu als eerste op die lijst sta vind ik dit geen probleem.

Nfect 16-09-14 19:41

Ik vertrouw mobistar voor geen haar meer en betaal ze al zkr geen voorschot... Ik denk dat het bij mij de switch in oostende zal worden!

iMario 17-09-14 02:13

Apple.nl en als dat feestje niet door gaat dan wacht ik wel een paar weken/maanden. It's just a phone. ;)

ivanhoeke 19-09-14 14:19

Hij staat op de website van Mobistar. Wel niet in voorraad uiteraard, maar je kan U aanmelden en dan houden ze je op de hoogte.

Bij Base heb ik me ook aangemeld dat ze me op de hoogte houden en er stond ook in dat ze [FONT=Lucida Grande,Myriad Set Pro,Arial][SIZE=2]een persoonlijke uitnodiging om je eigen exemplaar af te halen zouden sturen als hij beschikbaar is.

Heb een fijn bod gehad voor de 5s hopelijk meent deze mens het en zal hij volgende week snel verkocht zijn hoop ik.

Had eerst gezegd dat ik hem niet zou kopen, maar na dit bod moet ik niet al teveel nog opleggen en eerlijk gezegd jeukt het wel wat. Zelf ga ik voor 6 gaan.

Het rare is dat bij Mobistar de 6 en de 6 plus in 16GB 64GB 128GB allemaal dezelfde prijs hebben. De 6 en de 6+ kosten 699 voor 16GB, voor 64GB 799 en voor 128GB 899€.

kenneth12345 19-09-14 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke (Bericht 972346)
Hij staat op de website van Mobistar. Wel niet in voorraad uiteraard, maar je kan U aanmelden en dan houden ze je op de hoogte.

Bij Base heb ik me ook aangemeld dat ze me op de hoogte houden en er stond ook in dat ze [FONT=Lucida Grande,Myriad Set Pro,Arial][SIZE=2]een persoonlijke uitnodiging om je eigen exemplaar af te halen zouden sturen als hij beschikbaar is.

Heb een fijn bod gehad voor de 5s hopelijk meent deze mens het en zal hij volgende week snel verkocht zijn hoop ik.

Had eerst gezegd dat ik hem niet zou kopen, maar na dit bod moet ik niet al teveel nog opleggen en eerlijk gezegd jeukt het wel wat. Zelf ga ik voor 6 gaan.

Het rare is dat bij Mobistar de 6 en de 6 plus in 16GB 64GB 128GB allemaal dezelfde prijs hebben. De 6 en de 6+ kosten 699 voor 16GB, voor 64GB 799 en voor 128GB 899€.

Ik zie de prijzen correct staan bij Mobistar (online)
Begin deze week binnen geweest, 150euro voorschot betaald, ik zou als 1e op de lijst staan voor een zwarte iphone 6 plus. Hopelijk krijg ik volgende week vrijdag al telefoon... Ook al een 6 besteld bij Easy m (online) zonder voorschot :) Eens kijken wie de snelste is :)

ivanhoeke 19-09-14 18:26

Ik heb net een mail gehad van Base. Ik mag de mijne vrijdag de 26ste gaan ophalen in het centraal station van Antwerpen tussen 00u01 en 3u ;). Een iPhone 6 goud 64GB is het geworden.
Deze zal een clean installatie krijgen ook. Laat die jailbreak maar komen :p.

Dus laat die verkopers maar tegen bom prijzen hier verkopen. Ik ga volgende week rustig ff naar Antwerpen :p.

Vanmiddag stond er op Mobistar enkel de prijzen 699,799 en 899€ bij zowel de 6 of 6+.

kenneth12345 19-09-14 18:35

Ik heb ook eentje besteld :) mag er ook om gaan

ivanhoeke 19-09-14 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 972495)
Ik heb ook eentje besteld :) mag er ook om gaan

Ook bij Base? Om hoelaat ga jij gaan?

kenneth12345 19-09-14 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke (Bericht 972511)
Ook bij Base? Om hoelaat ga jij gaan?

Zelfde als jij. Heb er nog eentje besteld op een vriend zen naam maar moet aangepast worden die gegevens... Hopelijk lukt dat..

ivanhoeke 19-09-14 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 972536)
Zelfde als jij. Heb er nog eentje besteld op een vriend zen naam maar moet aangepast worden die gegevens... Hopelijk lukt dat..

Veel succes. Heb ook iets fouts gedaan. Zou ook moeten aangepast worden. Via hun klantendienst lukt het niet 😥.

Heb dan maar een ander e-mailadres gebruikt om een andere te bestellen met de juiste gegevens.

Yves0016 19-09-14 20:11

Hier iPhone 6+ 128GB Spacegrey in pre-order beteld bij SWITCH. Website was zo goed als onbereikbaar en momenteel worden ook geen bestellingen meer aanvaard staat op de website. Ik kreeg wel een orderbevestiging. Nu vingertjes kruisen dat ik er snel om kan... :)

kenneth12345 19-09-14 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke (Bericht 972539)
Veel succes. Heb ook iets fouts gedaan. Zou ook moeten aangepast worden. Via hun klantendienst lukt het niet ��.

Heb dan maar een ander e-mailadres gebruikt om een andere te bestellen met de juiste gegevens.

Ik heb iets later opnieuw geprobeerd... Het zat zo ik heb voor mezelf een zwarte plus 64gb besteld. Iets later heb ik een vriend zen gegevens ingegeven voor dezelfde Iphone, ik kwam tot het besef dat die nog op vakantie ging zijn. Heb dan gevraagd aan mijn peter als hij ook eentje wou... Opnieuw geprobeerd maar toen kreeg ik geen iphone vast.. Ze waren allemaal 'verkocht' een kwartier later lukte het dan weer wel :) heb dus nu mooi 2 pre orders:d en ook een 3e die niet zal afgehaald worden aangezien die vriend niet kan komen...

ivanhoeke 20-09-14 17:19

Blijkbaar bij Base nog nen hoop iPhones. Gisteren besteld, en vandaag kan er nog besteld worden. Al zijn er wel al wat modellen minder kwa GB en kleur.

Ja de 6+ die is al volledig weg, maar te groot voor mij ;).

Sinds 12u gebruik ik tijdelijk terug een antieke Nokia ;). De iPhone 5s is nu in handen van een vrouw die er goed ging voor zorgen zei ze.

Nfect 20-09-14 19:35

Ik zal er ook zijn bij het base event in Antwerpen :) Spacegrey iphone 6 64gb hier! En heb trouwens ook een foutje gemaakt haha, mijn gsm nummer klopt niet volledig... Zou ik dit nog kunnen aanpassen of geeft dit gwn niet?

ivanhoeke 20-09-14 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 973014)
Ik zal er ook zijn bij het base event in Antwerpen :) Spacegrey iphone 6 64gb hier! En heb trouwens ook een foutje gemaakt haha, mijn gsm nummer klopt niet volledig... Zou ik dit nog kunnen aanpassen of geeft dit gwn niet?

Is daar in het centraal station een Base shop? Of gaat het gewoon een stand daar van Base worden?

Ik heb op 4 manieren mijn fout proberen laten recht te zetten. Vermits het nu weekend is zal het iets worden vrees ik voor maandag.

stanse 20-09-14 22:43

Weet er iemand een mobistar center waar het nog mogelijk is om aan te schuiven? Ik ben al elk jaar gaan aanschuiven in de veldstraat voor de nieuwe iPhone maar sinds dit jaar is het daar ook met reserveringen. En heb al van vele mensen gehoord dat dat zeker geen garantie is dat je hem op de dag zelf hebt!

HowowcanIgo 20-09-14 23:11

Mobistar wacht hopelijk gewoon weer zeer lang met het rondmailen van de info en inschrijving voor hun lanchevent.
Ik heb er in elk geval nog niets van gehoord.

Howow

Jamez 21-09-14 00:23

Mobistar heeft zijn/haar monopolie blijkbaar verloren :)

kenneth12345 21-09-14 09:35

Iemand mijn reservaties hebben? Ik ben gisteren mijn iPhone kunnen gaan halen in Duitsland. Heb nog 2 iPhone 6, 64gb zwart gereserveerd voor vrijdag nacht te gaan halen...

Nfect 21-09-14 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 973119)
Iemand mijn reservaties hebben? Ik ben gisteren mijn iPhone kunnen gaan halen in Duitsland. Heb nog 2 iPhone 6, 64gb zwart gereserveerd voor vrijdag nacht te gaan halen...

Het is toch donderdagnacht?

En @ivanhoeke… ik dacht idd ergens te lezen dat er in het station een base shop is maar of het event daar ook zal zijn, weet ik niet. Ik denk van niet als je zo leest hoeveel mensen er eentje gereserveerd hebben!

kenneth12345 21-09-14 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 973131)
Het is toch donderdagnacht?

En @ivanhoeke… ik dacht idd ergens te lezen dat er in het station een base shop is maar of het event daar ook zal zijn, weet ik niet. Ik denk van niet als je zo leest hoeveel mensen er eentje gereserveerd hebben!

In mijn mail staat 26/9 vanaf middernacht. Donderdag of vrijdag... Alleszins, als iemand mijn reservatie wil overnemen..

ivanhoeke 21-09-14 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kenneth12345 (Bericht 973138)
In mijn mail staat 26/9 vanaf middernacht. Donderdag of vrijdag... Alleszins, als iemand mijn reservatie wil overnemen..

Het is de vrijdagnacht vanaf 00:01 staat in de e-mail die ik heb gehad en je moet U pas, Uw simkaart en de reservatie meebrengen. Hoe ga je dat regelen Kenneth?

Tip : Start een handeltje op met die iPhone's en verkoop ze aan 100€ meer. Er zijn toch "zotte" die dat er willen voor geven ;).

Ik ben vannacht tot in Antwerpen gereden, en 2 min moeten zoeken naar de shop aldaar en gevonden. Alleziens hoop ik dat ze voldoende verkopers daar gaan voorzien en dat we in geen Apple Store toestanden terecht komen :p.

Nfect 21-09-14 10:44

Je gekozen toestel is gereserveerd en zal enkel beschikbaar zijn tijdens het lanceringsevent op 26/09/2014 in de BASE-Shop in het Centraal station van Antwerpen, vanaf middernacht tot 3u ‘s nachts.

Dat is toch echt wel donderdagnacht hoor als je het mij vraagt...

ivanhoeke 21-09-14 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 973153)
Je gekozen toestel is gereserveerd en zal enkel beschikbaar zijn tijdens het lanceringsevent op 26/09/2014 in de BASE-Shop in het Centraal station van Antwerpen, vanaf middernacht tot 3u ‘s nachts.

Dat is toch echt wel donderdagnacht hoor als je het mij vraagt...

Ik wil niks zeggen, maar bijmij is de 26ste een vrijdag, en 00:01 is een nieuwe dag al en dus vrijdagnacht. Enfin ik ga daar niet blijven op verder gaan!

Tot de 25ste in Antwerpen Centraal. Ik ga daar rond 23u aankomen vermoed ik en parkeer daar op het astridplein de ondergrondseparking 9/10, die was vannacht ook nog vrij.

Nfect 21-09-14 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke (Bericht 973157)
Ik wil niks zeggen, maar bijmij is de 26ste een vrijdag, en 00:01 is een nieuwe dag al en dus vrijdagnacht. Enfin ik ga daar niet blijven op verder gaan!

Tot de 25ste in Antwerpen Centraal. Ik ga daar rond 23u aankomen vermoed ik en parkeer daar op het astridplein de ondergrondseparking 9/10, die was vannacht ook nog vrij.

Idd, donderdagnacht om 00:01 zijn we dus de 26ste en dat is net de bedoeling dacht ik van een launchevent... Dat je je gsm net dat ietsje eerder hebt dan wanneer je hem in de andere winkels koopt. Maar goed, jullie moeten mij niet geloven ;) Veel succes vrijdagnacht de 27ste!

ivanhoeke 21-09-14 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 973160)
Idd, donderdagnacht om 00:01 zijn we dus de 26ste en dat is net de bedoeling dacht ik van een launchevent... Dat je je gsm net dat ietsje eerder hebt dan wanneer je hem in de andere winkels koopt. Maar goed, jullie moeten mij niet geloven ;) Veel succes vrijdagnacht de 27ste!

Jongeman lees men bericht boven U! Ik zal DAAR ZIJN DE 25ste OM 23u!
Duidelijk genoeg? Dus NIET de 27ste....

En voor de rest ga ik er niet meer zitten zagen!!!

Nfect 21-09-14 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ivanhoeke (Bericht 973163)
Jongeman lees men bericht boven U! Ik zal DAAR ZIJN DE 25ste OM 23u!
Duidelijk genoeg? Dus NIET de 27ste....

En voor de rest ga ik er niet meer zitten zagen!!!

Mijn excuses... Jij bedoelt het dan idd goed ook :)

WDS001 21-09-14 11:32

Als jullie nu spreken over de nacht van donderdag op vrijdag, dan is er toch geen probleem? :)

Van Wikipedia
Citaat:

Woordafbreking
don·der·dag·nacht

Woordherkomst en -opbouw
samenstelling van donderdag en nacht

Zelfstandig naamwoord
donderdagnacht m

(tijdrekening) de nacht van donderdag op vrijdag.
Na de donderdagnacht volgt de vrijdagmorgen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:29.