iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/)
-   -   Iphone België niet met azerty? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/15892-iphone-belgie-niet-azerty.html)

morphs 11-07-08 14:34

Iphone België niet met azerty?
 
Ik heb de iPhone nu een paar uurtjes, maar het lukt me dus niet om het ding in azerty te zetten in het NEDERLANDS...
Alles staat goed, maar het toetsenbord blijft qwerty en als je het in het frans zet is het wel azerty natuurlijk maar staat er espace etc.
Iemand dat al wel voor mekaar?

Bomans 11-07-08 14:44

Heb je geen optie voor belgisch?
Want nederland gebruikt ook qwerty

morphs 11-07-08 14:50

Dat zou je misschien denken, maar neen...
Iemand anders een idee?

macfreaker 11-07-08 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morphs (Bericht 138988)
Dat zou je misschien denken, maar neen...
Iemand anders een idee?

Zal je moeten wachten op de eerste tweaks. Hopelijk komen die er snel aan. :D

Bomans 11-07-08 15:35

Zou het dan zo makkelijk zijn macfreaker?
Het is er ook nog steeds niet voor de iPhone 1.0.

macfreaker 11-07-08 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 139078)
Zou het dan zo makkelijk zijn macfreaker?
Het is er ook nog steeds niet voor de iPhone 1.0.

Nee das juist maar misschien lukt het met deze wel. Anders het franse keyboard gebruiken.

Fresh 11-07-08 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 139078)
Zou het dan zo makkelijk zijn macfreaker?
Het is er ook nog steeds niet voor de iPhone 1.0.

Kijk eens even in de iFoneguide eXperimental, Bomans. Hij is er al een tijdje, hoor. Met dank aan Fab1Man.

Bomans 14-07-08 08:41

klopt deels. Je kan het franse selecteren maar je blijft dan wel de toetsen "espace" en "entrée" houden.
En ik heb het nu eenmaal graag volledig :D

Davidduzy 20-07-08 20:43

Maar als je het Franse gebruikt, gebruikt hij ook de Franse correctie, iemand een oplossing ????

Cancunlover 21-07-08 13:23

@Davidduzy:
Volgens mij moet je nog eventjes wachten tot er een tweak hiervoor komt.
Dit is ook de reden waarom ik nog eventjes op FW 1.1.4 blijf. Zodra Installer beschikbaar wordt in FW 2.0 zal ik sneller dan het licht (of toch net zo snel als mijn Windoze laptop het toestaat) naar FW 2.0 overschakelen... ;)

pwain 22-07-08 00:09

Volgens mij is Apple gewoon België vergeten. Ze dachten gewoon dat de Nederlandse taal voldoende was. Spijtig.

Wij als Belgen krijgen geen azerty toetsenbord en ook als we bij het toetsenbord voor even lang drukken op het ".com" knopje dan krijgen we geen ".be" optie.

Hopelijk leest er toch iemand van Apple Benelux mee en durft *eindelijk* eens naar Cupertino te bellen om te melden.

Ik weet niet of het iets uithaalt maar ik heb er alleszins een bug report voor ingevuld: http://bugreport.apple.com/

Fresh 22-07-08 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pwain (Bericht 149789)
Volgens mij is Apple gewoon België vergeten. Ze dachten gewoon dat de Nederlandse taal voldoende was. Spijtig.

Wij als Belgen krijgen geen azerty toetsenbord en ook als we bij het toetsenbord voor even lang drukken op het ".com" knopje dan krijgen we geen ".be" optie.

Hopelijk leest er toch iemand van Apple Benelux mee en durft *eindelijk* eens naar Cupertino te bellen om te melden.

Ik weet niet of het iets uithaalt maar ik heb er alleszins een bug report voor ingevuld: http://bugreport.apple.com/

Zodra Installer 4.0 uit is nemen we AZERTY + NL T9 uiteraard mee naar deze versie (indien mogelijk). Voor 1.1.4 heeft iFoneguide reeds een oplossing.

Davidduzy 22-07-08 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cancunlover (Bericht 149087)
@Davidduzy:
Volgens mij moet je nog eventjes wachten tot er een tweak hiervoor komt.
Dit is ook de reden waarom ik nog eventjes op FW 1.1.4 blijf. Zodra Installer beschikbaar wordt in FW 2.0 zal ik sneller dan het licht (of toch net zo snel als mijn Windoze laptop het toestaat) naar FW 2.0 overschakelen... ;)

Wat ben jij slim:p haha nu is het klooien met dat querty toetsenbord ... maarjah ..:p

Cancunlover 22-07-08 14:37

@Davidduzy:
Nah ja, ik dacht: hij kan het blijkbaar niet vinden in het draadje, dus ik help hem even. :D

futzie 01-08-08 14:34

wat je kunt doen is de nederlandse woordenboekbestanden over de franse zetten, dan heb je azerty en een nederlands woordenboek. Nu vroeger stonden die files in System\Library\KeyboardDictionaries maar in 2.0 staat daar nu niets meer... dus als iemand mij kan vertellen waar ik de woordenboek bestanden kan terugvinden kan ik mijn plan trekken... toch al wat gezocht en niet gevonden :(

alvast bedankt

Bomans 01-08-08 15:02

Maar dan heb je nog steeds de toetsen espace en entrée. En daar is het mij nu juist om te doen.
Die wil ik dus ook in het nederlands.

futzie 01-08-08 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 158203)
Maar dan heb je nog steeds de toetsen espace en entrée. En daar is het mij nu juist om te doen.
Die wil ik dus ook in het nederlands.

daar heb ik persoonlijk geen problemen mee...

mr_animal 04-05-09 11:46

ik heb wel azerty toetsenbord xP

zoek in de search functie bij cydia "iAzerty iKeyEx"
en download dat bestand en instaleren :) bij instelling kun je dan kiezen welk toetsenbord
je wilt xD.

Grtz

Vinnydidi 21-06-09 11:09

Ik heb een G3 en dat azerty keyboard werkt prima.
spatie enz... in het nederlands

HowowcanIgo 21-06-09 13:13

Het toetsenbord dat je moet selecteren is wel Vlaams en niet Nederlands!

Frederik


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:32.