iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie België (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/)
-   -   iPhone 4 besteld via site Mobistar (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f129/koopinformatie-belgie/67112-iphone-4-besteld-via-site-mobistar.html)

Ronny_vg 21-09-10 13:53

Ja het is mij ook gelukt, 16 GB besteld via de site :-)
bevestegingsmail al ontvangen, er staat wel geen trackingsnummer op

Weet iemand hoe je je bestelling kan volgen

Photubias 21-09-10 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 (Bericht 566153)
Ik heb daarnet kunnen bestellen via de Webshop van Mobistar.

Bevestigingsmail al ontvangen en betaald via kredietkaart (omleiding via je bank en kaartlezer)

Nu is mijn vraag: Zou ik al achter mijn microsim gaan bij een Mobistar-center? of beter wachten tot ik de iPhone 4 heb...
Want ik wil nog kunnen bellen met mijn huidige 3G

Je wacht best op je iPhone4, een microsom kost niks bij Mobistar, maar ze deactiveren wel meteen je huidige sim.
Je kunt anders je microsom in je 3G steken met zo'n adapter...

Ik had ook wel surf abonnement laten enablen, maar Edge of 3G, mijn iphone blijft zeggen dat ik 'geen dataabonnement' heb.

Jonas89 21-09-10 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ronny_vg (Bericht 566173)
Ja het is mij ook gelukt, 16 GB besteld via de site :-)
bevestegingsmail al ontvangen, er staat wel geen trackingsnummer op

Weet iemand hoe je je bestelling kan volgen

ik denkt dat je 'later' een mail ontvangt met het tracking nummer

Hier staat alleen in de bevestigingsmail het bestellingsnummer

simohell 21-09-10 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 (Bericht 566178)
ik denkt dat je 'later' een mail ontvangt met het tracking nummer

Hier staat alleen in de bevestigingsmail het bestellingsnummer

Al een idee wanneer jullie ze gaan krijgen dan?

Jonas89 21-09-10 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simohell (Bericht 566195)
Al een idee wanneer jullie ze gaan krijgen dan?

Na 3/4 dagen krijg je hem thuis geleverd

smec 22-09-10 14:17

Is er misschien iemand die dicht tegen de Nederlandse grens woont (Bergeijk, Lommel) en die mij zou kunnen helpen met het bestellen van een Iphone 4 tegen vergoeding?

Ik heb zelf heel vaak geprobeerd te bestellen via de site van Mobistar tot ik er een week of 2 geleden achter kwam dat dat niet gaat met een Nederlandse creditcard en adres.

Alvast bedankt!

Ronny_vg 22-09-10 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonas89 (Bericht 566178)
ik denkt dat je 'later' een mail ontvangt met het tracking nummer

Hier staat alleen in de bevestigingsmail het bestellingsnummer

Nog steeds geen trackingnummer ontvangen :-(

zal voor na het week-end zijn denk ik

Photubias 22-09-10 15:23

1 Bijlage(n)
In een poging iedereen te helpen, zie bijlage voor een richtlijn van wanneer wat te verwachten ...
In de derde mail (bestelling wordt verstuurd) zit het tracking nr...

Absolut 22-09-10 15:51

Ik heb met veel geluk gisteren ook een bestelling voor een iPhone 4 16GB kunnen plaatsen op Mobistar webshop. Achteraf de bevestigingsmail gekregen (omstreeks 13u30), maar nog steeds geen verder nieuws...
Moet ik mij zorgen beginnen maken? Er is ook nog niets van mijn ING Card rekening afgeboekt... :(

delars 22-09-10 16:08

Geen zorgen maken, ik heb maandag een bestelling geplaatst en geen orderbevestiging gekregen.
Vandaag kreeg ik ineens de mail dat de verzending klaargemaakt word.
Komt wel in orde dus... :d

fotodro 23-09-10 11:33

Voor zij die besteld hebben via de website van Mobistar en een factuur gevraagd hebben.

Wanneer wordt deze factuur verstuurd of komt dit via mail?

Ik zou deze nog voor het einde van de maand moeten hebben..

grtz

raptor123 23-09-10 14:37

Net 16Gb kunnen bestellen :D:D:D:O:O

raptor123 23-09-10 14:44

Ze blijven beschikbaar op de website , waarschijnlijk grote lading binnen bij mobistar

Snuifel 23-09-10 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raptor123 (Bericht 568023)
Net 16Gb kunnen bestellen :D:D:D:O:O

Hier ook een gelukkige :d

Mijn verhaaltje ging als volgt:
  • gisteren 'n script geschreven dat om de 10 seconden de beschikbaarheid op de site van Mobistar checkt, dat script start als de PC opgezet wordt :cool:
  • zoals anderen al eerder vastgesteld hebben, is er in welbepaalde intervallen even een 16 Gb-model beschikbaar, meestal om de 20 minuten
  • er stond een browser klaar met alle velden voorgeprogrammeerd, dus geen typwerk, enkel twee keer klikken
  • desondanks is het na een tiental pogingen nooit gelukt eentje te bestellen, als het betalingsscherm zou moeten verschijnen: "out of stock" ...
Zonet om 14u20 weer 'n beschikbaarheidsmelding en deze keer lukte het wel. Opvallend is dat beide modellen beschikbaar blijven nu, en niet slechts een tiental seconden zoals anders.

Lijkt er inderdaad op dat het een bug is als om de 20 minuten een model beschikbaar komt, wellicht als de webshop synchroniseert met de stockdatabase. Wie ook 'n script wil schrijven, checkt dus best of de beschikbaarheid langer dan 'n minuut duurt, want dan zijn ze er écht.

En in plaats van te prullen met 'n script, kan je beter onderstaande twitter volgen, want daar werd de levering aangekondigd. Ben er ook pas nu achtergekomen :O:
Twitter

Niet zo leuk voor wie op een wachtlijst staat overigens. Vorig jaar dacht ik een Iphone bij de lokale Mobistar-agent te kopen. Na bijna twee maanden vruchteloos wachten uiteindelijk een HTC gekocht. (Aiai, HTC vernoemen op een Iphone-forum, dat is als vloeken in de kerk zeker?)

delars 23-09-10 15:59

Die van mij is vandaag aangekomen.
Toch zeer snel, maandag besteld vandaag ontvangen.
Was eerst alle shops afgelopen in antwerpen, als je dan hoort wachttijden van 2 weken tot 8 weken hoort mag ik niet klagen :d

Absolut 23-09-10 16:04

Dinsdag via de site bestelling geplaatst (zie post hierboven ergens) en zojuist mail gekregen dat hij - als alles goed gaat - morgen geleverd zou moeten worden! :-)

Jonas89 23-09-10 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Absolut (Bericht 568117)
Dinsdag via de site bestelling geplaatst (zie post hierboven ergens) en zojuist mail gekregen dat hij - als alles goed gaat - morgen geleverd zou moeten worden! :-)

ja, hier net hetzelfde

Jonas89 24-09-10 08:53

Voila, net mijn iPhone 4 ontvangen via de gewone Postbode (wel aangetekend). Straks eens naar Mobistar winkel gaan achter mijn MicroSim-kaart

janvanuytven 24-09-10 12:24

Ik heb enkele vragen over de bestelling van een iphone via de website van mobistar

1) Hoe wordt deze geleverd? Aan huis of ophalen in mobistar winkel?
2) Indien je een factuur wilt voor de BTW af te trekken? Hoe verkrijg je deze dan?
3) Kan je in mobistar winkel enkel je sim laten omzetten naar microsim?

Jonas89 24-09-10 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door janvanuytven (Bericht 568831)
Ik heb enkele vragen over de bestelling van een iphone via de website van mobistar

1) Hoe wordt deze geleverd? Aan huis of ophalen in mobistar winkel?
2) Indien je een factuur wilt voor de BTW af te trekken? Hoe verkrijg je deze dan?
3) Kan je in mobistar winkel enkel je sim laten omzetten naar microsim?

1) Thuis (of op het opgegeven adres)

2) Ik DENK dat deze er dan erbij zit, was bij mij niet van toepassing (particulier)

3) ja, uw huidige simkaart meedoen en vragen voor te ruilen. Wel uw identiteitskaart meedoen. Gratis. Wel eventjes wachten voor de microsimkaart geactiveerd wordt

Macadder 26-09-10 18:21

Op 23ste iphone4 16G besteld via Mobistarsite.
Op vrijdagavond trackingnummer gekregen; hopelijk maandag D-day...
Ga mijn simkaart zelf ver*****n. :°)

Weet er iemand wat er van de zogenaamde 'geen service van mobistar' aan is?

Macadder 27-09-10 23:14

Vandaag D-day!!
Simkaart verkleind tot microsim zonder problemen, me very Happy!!

wrc1 28-09-10 17:15

vandaag via mail mijn garantie bon ontvangen van mobistar. Bestelling geplaatst op 23/08 en vandaag dus mijn garantiebon ontvanen.

beyazz 29-09-10 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wrc1 (Bericht 572420)
vandaag via mail mijn garantie bon ontvangen van mobistar. Bestelling geplaatst op 23/08 en vandaag dus mijn garantiebon ontvanen.


Dat heeft behoooooooorlijk lang geduurd!

explicit 29-09-10 13:51

Het kost effectief enige moeite om er één besteld te krijgen via de website.
Maar het loont wel.

Ik heb maandag namiddag men iPhone 4 32GB eindelijk kunnen bestellen.
Deze morgen (woensdag) werd hij al geleverd.
Toch wel iets vlotter dan zo'n 3 weken op een wachtlijst te moeten staan imo.

Photubias 29-09-10 16:39

Ik bestelde hem rond 14 september en kreeg ook mijn garantiebewijs vandaag (per mail). Het is echter blijkbaar onbruikbaar als je niet de leveringsbon ook bewaard.

cwinters 03-10-10 13:04

Weet iemand wanneer er terug iPhone 4 16GB's gaan komen? Ik heb mijn reservatie bij Vandenborre staan, maar daar duurt het vies lang.

Soms kan ik het bolletje van de 16 aaklikken en dan juist als ik wil gaan betalen komt er te staan dat ze niet meer in voorraad zijn, is dit normaal?

Kan iemand mij misschien een script maken of helpen ermee?

Bye iedereen!

Rick202 03-10-10 14:46

Voorraad blijft maar uitgeput op die website !
als je via hun bestelt of bij hun koopt, koop je toch wel simlockvrij neem ik aan ?

Groetjes

Rick202 03-10-10 14:56

Nergens meer iets te vinden bij de Mobistar winkels :(

nicolas4 03-10-10 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rick202 (Bericht 575987)
Voorraad blijft maar uitgeput op die website !
als je via hun bestelt of bij hun koopt, koop je toch wel simlockvrij neem ik aan ?

Groetjes

Jij bent een NL'er?
In België wordt ELK toestel bij wet simlockvrij verkocht! ;)

Macadder 04-10-10 09:46

Blijven proberen, zie dat je alles al op voorhand in typt. en geduld hebben is de
boodschap. Ik heb een paar dagen die webpagina regelmatig gerefreshed voor het me lukte een te bestellen....
Succes!

exitjen 04-10-10 11:22

Precies geen iphone meer online te bestellen?

glennvho 04-10-10 15:07

Nu kan je weer gewoon online proberen bestellen.
Alleen ben nu al heel de middag aan het proberen maar lukt mij maar niet om op het scherm voor de betaling te komen, elke keer weer de melding dat de voorraad is uitgeput. :(

Is het iemand vandaag eigenlijk al gelukt om te bestellen? En heeft iemand nog tips voor mij? :)

v8x 04-10-10 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glennvho (Bericht 576537)
Nu kan je weer gewoon online proberen bestellen.
Alleen ben nu al heel de middag aan het proberen maar lukt mij maar niet om op het scherm voor de betaling te komen, elke keer weer de melding dat de voorraad is uitgeput. :(

Is het iemand vandaag eigenlijk al gelukt om te bestellen? En heeft iemand nog tips voor mij? :)

Lees het topic eens, dat zal je veel moeite besparen

Rick202 04-10-10 15:21

Moet er perse bij mobistar besteld worden met een Belgisch Adress voor de aflevering.
Ik woon namelijk tegen de Belgische grens aan en wil graag een iphone via mobistar bestellen !

groetjes

Snuifel 04-10-10 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cwinters (Bericht 575933)
Weet iemand wanneer er terug iPhone 4 16GB's gaan komen?

Ja, dat weet iemand! En hij Twittert er nog over ook! Gewoon Nico Smets (ismets) on Twitter in de mot houden ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cwinters (Bericht 575933)
Kan iemand mij misschien een script maken of helpen ermee?

Heb hier wel 'n script, maar daarvoor moet je thuis 'n servertje hebben draaien. Die Twitter volgen en er 'n belletje opzetten is echter 'n beter plan!

hermansk 05-10-10 13:16

Vandaag was mijn 'lucky day'. Toevallig eens gaan vragen in het Mobistar Center bij de CORA in Evere. Ze hadden beide versies (16 en 32) in stock. Ik heb niet getwijfeld en er meteen eentje gekocht. De verkoper zei dat ze nog minstens 5 toestellen van elke versie in stock hebben. Dus allen daarheen!!! :)

cwinters 07-10-10 19:36

Zojuist iPhone 4 16GB besteld via site :) !!

Kay 07-10-10 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cwinters (Bericht 579026)
Zojuist iPhone 4 16GB besteld via site :) !!

Hoe kan dat... ik probeer het al een paar dagen en telkens "Dit toestel is tijdelijk niet meer in voorraad." Alle fasen al gehad en telkens gaat het niet. Wat doe ik niet goed????? Drives me crazy!

Gilmoregirl 11-11-10 10:00

Eindelijk, na lang sparen en veel moeite, gisteren dan toch mijn Iphone 4 kunnen bestellen via de mobistar website.
Heeft wat moeite gekost, want ik moest eerst de limiet van mijn VISA kaart laten optrekken en dat gebeurt blijkbaar binnen de 48h.

Heb reeds een bevestigingsmail gehad, nu wordt het afwachten, ook nog eens een feeestdag ertussen.

Ik hou jullie op de hoogte


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:41.