iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone 6 kopen in Duitsland, wie gaat? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/156728-iphone-6-kopen-duitsland-wie-gaat.html)

iAPpel 12-09-14 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 970316)
Het probleem is dat je maar 500 kan pinnen in het buitenland bij Rabobank, dit is ook niet te wijzigen, dus dan moet je wel contant geld... Bij ING kan je tot 2500 pinnen dus dat is geen probleem
Mastercard kan altijd, als je limiet dit toelaat.

Er is verschil met pinnen en betalen in de winkel. Limiet voor betalen in de winkel ligt veel hoger

Iphonefan123 12-09-14 16:15

Weet iemand of het nog zin heeft om zonder reservering naar oberhausen te gaan?

iAPpel 12-09-14 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphonefan123 (Bericht 970326)
Weet iemand of het nog zin heeft om zonder reservering naar oberhausen te gaan?

Daar kom je op 1 manier achter: bellen met Store daar

terrorsource 12-09-14 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 970323)
Er is verschil met pinnen en betalen in de winkel. Limiet voor betalen in de winkel ligt veel hoger

Net contact gehad met ING, je kan max 2500 spenderen in een winkel in buitenland maar wel binnen europa.

https://www.ing.nl/particulier/betal...betaalpas.aspx

DieterV 12-09-14 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphonefan123 (Bericht 970326)
Weet iemand of het nog zin heeft om zonder reservering naar oberhausen te gaan?

Ik gok van wel. Er was helemaal niks aangekondigd over dit reservatiesysteem. Heel veel mensen gaan donderdag of vrijdag gewoon naar daar, ze kunnen het niet maken om heel hun voorraad te gebruiken voor mensen die gereserveerd hebben (dan hadden ze dit echt wel bekend gemaakt).
Mensen die gebeld hebben konden ook bevestigen dat er dit jaar 2 rijen zouden zijn. 1 voor reservaties en de rest.
Voor apple is het ook weer gratis publiciteit als ze weer lange rijen hebben.
Het doet mij vermoeden dat ze er gewoon enorm veel gaan hebben dit jaar.

iAPpel 12-09-14 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DieterV (Bericht 970331)
Ik gok van wel. Er was helemaal niks aangekondigd over dit reservatiesysteem. Heel veel mensen gaan donderdag of vrijdag gewoon naar daar, ze kunnen het niet maken om heel hun voorraad te gebruiken voor mensen die gereserveerd hebben (dan hadden ze dit echt wel bekend gemaakt).
Mensen die gebeld hebben konden ook bevestigen dat er dit jaar 2 rijen zouden zijn. 1 voor reservaties en de rest.
Voor apple is het ook weer gratis publiciteit als ze weer lange rijen hebben.
Het doet mij vermoeden dat ze er gewoon enorm veel gaan hebben dit jaar.

Volgens mij heeft er niemand bevestigd dat er 2 rijen zullen zijn

DieterV 12-09-14 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAPpel (Bericht 970333)
Volgens mij heeft er niemand bevestigd dat er 2 rijen zullen zijn

Op de vorige pagina is daar toch iets van gezegd.
Maar dan nog, ze gaan dat echt niet maken om alleen gereserveerde toestellen te verkopen. Je hoeft je echt geen zorgen te maken. Want dan hebben ze weer net dezelfde situatie als vorig jaar waarbij er enorme ontevredenheid is. Ze zullen op deze manier de wachtrij een beetje beter willen organiseren.

deuxani 12-09-14 17:14

Ik heb het net simpel geredeneerd:

1. Donderdagavond 2,5 uur rijden naar Oberhausen of Dusseldorf en 12 uur lang in de rij staan in de kou zonder nachtrust en dan gokken of je hem krijgt
2. Vrijdagochtend 4,5 uur rijden naar Hamburg en je gegarandeerde reservering ophalen

Optie 2 is het geworden :) Ze zijn daar nog steeds beschikbaar, alle kleuren alleen de 64GB niet.

Mr.Bluestar 12-09-14 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T1m (Bericht 970318)
Kun je tegenwoordig ook met een defecte iphone terecht in de Nederlandse Store als je deze in Duitsland hebt gekocht? (Als hij hier uiteraard ook gereleased is)

Ik heb mijn iPhone 5 eens laten herstellen in de Apple store in Haarlem. (nieuwe batterij na uitval) Origineel had ik hem in Oberhausen gekocht op release dag. Maakten er geen punt van.
Heb diezelfde iPhone 5 ook een keertje binnen gedaan bij een lokale Switch winkel. (Deze keer voor het powerswitch-programma) Daar was effe onenigheid over een voorschot maar nadat ze een en ander hadden nagekeken was ook daar geen enkel probleem.

RayH94 12-09-14 18:10

Hi!

Ik ben van plan om een iPhone te reserveren en naar Hamburg te rijden. Zijn er toevallig mensen uit omgeving Brabant wie mee willen?

Grt. Ray

cello38 12-09-14 18:39

Heeft iemand nog gebeld hoe de voorraad zal zijn voor diegene die in de wachtrij gaan staan ZONDER een reservering

DieterV 12-09-14 19:11

Zijn er nu echt mensen die denken dat er geen iphones de dag zelf verkocht gaan worden? elk jaar staan op zijn minst 1000 mensen voor elke apple store een hele nacht te wachten. En nu zouden ze zonder het op voorhand aan te kondigen alle iphones verkopen via dat reservatiesysteem? Ze hebben dit jaar gewoon veel meer iphones voorzien. Ze zijn al van in juli iphones aan het produceren. China zit niet in de eerste groep landen, er zijn geen productieproblemen gemeld zoals vorig jaar. De 2de groep landen is de week erop al aan de beurt itt vorig jaar waar het nog meer dan een maand duurde. Dus wees maar gerust dat als je er donderdagavond bent dat je nog wel een iphone kan scoren.

terrorsource 12-09-14 19:32

heb net Apple Store Oberhausen gebeld, iedereen die gereserveerd heeft heeft gegarandeerd die iPhone die diegene besteld heeft in het opgegeven tijdsbestek. Ze konden verder niks vertellen over aantallen of iPhone's kopen als je niet gereserveerd hebt.

Weet wel dat er sowieso al 1 medewerker werkt die al gek van wordt, die ik aan de lijn had was namelijk lekker chagrijnig.

marijn65 12-09-14 19:36

Denk dat ze dat allemaal al wel zijn, iedereen die voor elk klein dingetje de telefoon pakt.
Maar ik geef jullie groot gelijk, doe ik zelf ook! Daar is te telefoon tenslotte voor:d

DieterV 12-09-14 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door terrorsource (Bericht 970366)
heb net Apple Store Oberhausen gebeld, iedereen die gereserveerd heeft heeft gegarandeerd die iPhone die diegene besteld heeft in het opgegeven tijdsbestek. Ze konden verder niks vertellen over aantallen of iPhone's kopen als je niet gereserveerd hebt.

Weet wel dat er sowieso al 1 medewerker werkt die al gek van wordt, die ik aan de lijn had was namelijk lekker chagrijnig.

Ze weten ook immers helemaal niet hoeveel toestellen ze krijgen. Dat was vorig jaar ook zo toen ik belde.

borgqueenx 12-09-14 21:51

Nog steeds kan ik een extra iphone meenemen die geen reservering heeft omdat laatste deal niet door gaat. Pm me:)

BrmmG 13-09-14 00:20

Ik heb eventueel ook nog een extra 16GB Space Gray.

rubenowns 13-09-14 01:24

Iemand toevallig een reservering op overschot voor een plus 16 gig space gray?

Blackvibes 13-09-14 01:24

Ik ben van plan (voor het eerst) ook te gaan. Ik vertrek vanuit omgeving Dordrecht, ergens tussen 22:00-00:00, in overleg. De achterbank is nog vrij. Een portie gezelligheid en wakkerblijfenergie is vereist. :)

Nu nog..: Welke vestiging kan ik het beste pakken?

cello38 13-09-14 05:42

Denk dat de meesten Oberhausen zullen pakken,, maar Keulen en Dusseldorf is ook een optie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:41.