iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone 6 kopen in Duitsland, wie gaat? (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/156728-iphone-6-kopen-duitsland-wie-gaat.html)

Iphonefan123 10-09-14 20:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DieterV (Bericht 969756)
Was ook lichtjes aan het twijfelen door de iets betere specs van de plus. Maar die valt zeker af. heb hier op papier even uitgetekend hoe groot elk model is tov de 5S. En dat plus model geraakt gewoon niet in mijn broekzak. Als ik die op straat even met 1 hand wil bedienen ligt die gewoon meteen op de grond. En uiteindelijk valt het verschil in specs toch mee. De ppi van de vorige iphones zijn meer dan genoeg voor mij. ik zie echt geen pixels meer. En de optische beeldstabilisatie is jammer, maar zeker geen dealbreaker om voor de plus te kiezen. Ook de batterij van de iphone 5s was voor mij voldoende, dus ik zal het zeker ok vinden met de iphone 6. verder heb ik begrepen dat de hoeveelheid RAM net hetzelfde is en dan de kleinere iphone een iets beter contrast heeft op het scherm. Dan is het mij die extra voetafdruk en extra 100 euro zeker niet waard. De iphones zullen in de winkel zeker verkrijgbaar zijn. Er is maar een beperkte hoeveelheid beschikbaar voor online verkoop.

Ja precies zo denk ik eigenlijk ook wel. Ik denk dat het voor mij ook de 6 gaat worden. Jammer dat Apple niet gewoon 2 identieke telefoons hadden gemaakt qua hardware maarja :)

cello38 10-09-14 20:37

Ga er die dag 6 ophalen 1 voor mij 1 voor mijn vrouw, 2 zijn verkocht en heb er nog 2 voor mensen die niet uren in de rij willen staan, mocht je interesse hebben stuur me een pb

marijn65 10-09-14 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cello38 (Bericht 969761)
Ga er die dag 6 ophalen 1 voor mij 1 voor mijn vrouw, 2 zijn verkocht en heb er nog 2 voor mensen die niet uren in de rij willen staan, mocht je interesse hebben stuur me een pb

Waarschijnlijk zit er wel weer een limiet op zoals vorig jaar..
Anders gaan handelaren er tientallen halen om weer door te verkopen met een redelijk winstbedrag..

cello38 10-09-14 20:54

We gaan met 2 vrienden en ik erbij is totaal 3 man 2 stuks per persoon is 6 :)

marijn65 10-09-14 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cello38 (Bericht 969764)
We gaan met 2 vrienden en ik erbij is totaal 3 man 2 stuks per persoon is 6 :)

Ahaa op die manier. Zag t niet in je berichtje staan:d

trevisnl 10-09-14 21:41

Als ik om 10 uur s'avonds in die rij sta, denken jullie dat ik dan gegarandeerd ben voor een nieuwe iPhone de volgende dag? ik ga naar Dusseldorf.

ron73 10-09-14 21:46

Extra iPhone meenemen
 
Hallo,

Ik zou dit jaar voor het eerst naar Duitsland gaan voor de release van de nieuwe iPhone, maar op 19 september gaat me dat helaas niet lukken. Is er iemand die er 1 extra mee kan nemen, natuurlijk tegen een vergoeding? Dan graag een persoonlijk bericht.

Omgeving Zwolle-Deventer-Enschede.

cello38 10-09-14 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door trevisnl (Bericht 969769)
Als ik om 10 uur s'avonds in die rij sta, denken jullie dat ik dan gegarandeerd ben voor een nieuwe iPhone de volgende dag? ik ga naar Dusseldorf.

Denk dat je een aardige kans maakt als je donderdag avond al om 22:00 in de rij aansluit

DieterV 10-09-14 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphonefan123 (Bericht 969760)
Ja precies zo denk ik eigenlijk ook wel. Ik denk dat het voor mij ook de 6 gaat worden. Jammer dat Apple niet gewoon 2 identieke telefoons hadden gemaakt qua hardware maarja :)

Ik denk dat de 6 mss zelfs iets beter zal zijn voor bepaalde tasks omdat die niet zoveel pixels moet aansturen. En vooral: het is geen belachelijk zicht om te staan bellen met een tablet tegen je oor. Snap best dat sommige mensen liever met dat groter scherm werken. Maar er mee bellen blijft toch echt grappig.

boy1308 11-09-14 07:22

Wij vertrekken met 3-4 mensen oberhausen op donderdagavond al :) ja ik wil een nacht en dag niet meer meemaken zoals vorig jaar met de 5s. Wat een ramp was me dat toen... :s
Ik ga voor de 6+ 64gb space grey

Blazez 11-09-14 08:35

Hebben jullie dit artikel al gelezen? Geen idee of ze dat voor duitsland ook invoeren, maar dan is het wel iets om rekening mee te houden voor jullie.

Apple aims to make buying an iPhone 6 easier at its stores with new digital queue system

Apple aims to make buying an iPhone 6 easier at its stores with new digital queue system | 9to5Mac

takie 11-09-14 09:12

Iemand uit de buurt van Den Haag die richting Oberhausen gaat of wil gaan? Wil zelf ook rijden als er betalende mensen mee gaan ;-)

DutchAwesome 11-09-14 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blazez (Bericht 969819)
Hebben jullie dit artikel al gelezen? Geen idee of ze dat voor duitsland ook invoeren, maar dan is het wel iets om rekening mee te houden voor jullie.

Apple aims to make buying an iPhone 6 easier at its stores with new digital queue system

Apple aims to make buying an iPhone 6 easier at its stores with new digital queue system | 9to5Mac

Aan de reacties te lezen zal dit waarschijnlijk alleen in de US zijn.
Ik ga zelf vanuit Drenthe, wie mee wil PM me maar!

kleine jan 11-09-14 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DutchAwesome (Bericht 969834)
Aan de reacties te lezen zal dit waarschijnlijk alleen in de US zijn.

En waar baseer je dat op, omdat de reacties allemaal in het Engels geschreven zijn?

joffrey19 11-09-14 09:52

Echt veel veranderd er niet. Je moet nog steeds de hele nacht in de rij staan voordat je een digitale queplaats krijgt.

Beter zou zijn, dat ze online een dag van te voren inschrijfmomenten op de website creeëren, zodat je normaal kan slapen en een dag later naar binnen kan.

T1m 11-09-14 11:37

Iemand uit de omgeving van Amsterdam die de mogelijkheid heeft eentje extra mee te nemen tegen betaling? PM ;)

DrDecibel 11-09-14 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joffrey19 (Bericht 969838)
Echt veel veranderd er niet. Je moet nog steeds de hele nacht in de rij staan voordat je een digitale queplaats krijgt.

Beter zou zijn, dat ze online een dag van te voren inschrijfmomenten op de website creeëren, zodat je normaal kan slapen en een dag later naar binnen kan.

dat zou ik nou prima oplossing vinden

Alleen ik heb ergens wel het idee dat Apple het maar al te mooi vindt al die debielen die er al een avond van te voren staan :d
Die ze vervolgens al klappend na een nacht in de kou de winkel kunnen binnen halen

Geert1976 11-09-14 11:58

wie wil er een meenemen voor mij? Ik bied € 100,-- ''handling fee'' :D extra

PM please

BrmmG 11-09-14 12:10

Wie heeft er vorig jaar een iPhone 5s kunnen bemachtigen in Oberhausen. Ik stond om 00:00 in de rij en was kansloos. Hoe laat stonden jullie er?

Waren er afgelopen jaar ook dranghekken in Keulen en Dusseldorf of was het daar weer rennen zoals in 2012 bij de iPhone 5.

knuster 11-09-14 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BrmmG (Bericht 969862)
Wie heeft er vorig jaar een iPhone 5s kunnen bemachtigen in Oberhausen. Ik stond om 00:00 in de rij en was kansloos. Hoe laat stonden jullie er?

Waren er afgelopen jaar ook dranghekken in Keulen en Dusseldorf of was het daar weer rennen zoals in 2012 bij de iPhone 5.

Wij hebben toen 8 iphone5S kunnen bemachtigen(we waren met 4).
Ik denk dat we toen daar waren om 21.30
Vorig jaar was al wel op voorhand aangekondigd dat er schaarste ging zijn!
Dit jaar zullen er weer veel meer iphones zijn op de launch aangezien er geen schaarste is aangekondigd en aangezien de iphone6 en + al in productie is van juli!
Ik gok dat het gaat zijn zoals met launch van de iphone5 : mensen die de dag zelf smiddags kwamen aanschuiven hadden er zelfs nog!
Iphones voor iedereen en de wachtrijen hopelijk zo goed georganiseerd als vorig jaar = iedereen blij :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:07.