iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie Rest Europa (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/)
-   -   iPhone Zwitserland (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f130/koopinformatie-rest-europa/66145-iphone-zwitserland.html)

wildsseb 30-07-10 18:03

iPhone Zwitserland
 
Hier rond te hebben gekeken lees ik dat mensen die hun iPhone in zwitserland kopen bij een operator dat deze een simlock heeft. Lees echter net dat in Canada daar precies hetzelfde aan de hand is, alleen dat als mensen de iPhone in een Apple store aanschaffen dat er dan geen simlock op zit. Mijn vraag is dus nu, heeft er iemand een iPhone bij de Apple store in Zwitserland gekocht en zo ja bevatten deze wel of geen simlock?

evdbent 30-07-10 18:22

Ook ik ben hier erg nieuwsgaring naar.
En ik vroeg me af of je als buitenlander een iphone kunt kopen in zwitserland zonder tussenkomst van iemand met zwitserse nationaliteit?

Bomans 30-07-10 18:23

Is ook zo in Frankrijk, in de Apple stores zijn ze simlockvrij, in de winkels van de providers hebben ze een simlock.

wildsseb 30-07-10 18:55

Jah ik vond dit in de zwitserse online store:

Citaat:

Dein neues iPhone. Direkt von Apple und sofort einsatzbereit.

Dein iPhone kommt ohne SIM-Karte, wenn du es im Apple Online Store kaufst. So kannst du dich für einen Mobilfunkanbieter deiner Wahl entscheiden und diesen auch jederzeit wechseln. Hast du Fragen? Ruf unsere iPhone Experten unter der folgenden Nummer an: 0800 801 078
Vertaald:
Citaat:

Your new iPhone. Direct from Apple, and used immediately.

Your iPhone comes without a SIM card when you buy it at the Apple Online Store. So you can make up your mind for a mobile provider of your choice and change these at any time. Any questions? Call our experts iPhone at the following number: 0800 801 078
Wat er op lijkt dat hij als je hem bestelt in de online store iig simlockvrij is.

wuzzle 02-08-10 16:50

Weet iemand hoe het zit met de beschikbaarheid van de iPhone 4 in Zwitserland?

iScorpio 02-08-10 16:51

Mijn iPhone 4 uit Zwitserland is in ieder geval simlockvrij :)

maddutchy 02-08-10 17:09

zijn ze in zurich wel gelijk te krijgen? twijfel tussen reis naar parijs of zurich.

iScorpio 02-08-10 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddutchy (Bericht 511679)
zijn ze in zurich wel gelijk te krijgen? twijfel tussen reis naar parijs of zurich.

Of Geneve.

maddutchy 02-08-10 17:13

precies. mij maakt een reisje heen en weer niet uit.als ik maar terug kom met een iphone.maar jij hebt er blijkbaar eentje uit geneve? zou je eens wille beschrijven hoe dat ging? passpoort moete laten zien? geresevereerd? zelf opgehaald? ben namelijk wel geintresseerd.

chrisslagter 03-08-10 15:58

Ga ook naar Zwitserland
 
Ik ben ook erg benieuwd wat de voorwaardes zijn om een iPhone 4 te kopen bij een Apple Store in Zwitserland.
Als iemand hier ervaring mee heeft, laat het ons dan even weten!
Oja, verkopen Apple Centres ook de iPhone?

mvveelen 03-08-10 21:12

Ben ook erg benieuwd. M'n vriendin heeft familie wonen in Zug en ik zag dat als je online ging bestellen dat ze dan "versandfahig" zijn in 3 weken.
De vraag is of dat dan ook echt een "harde" levertermijn is en of ik dan die familie kan gaan inschakelen om er 2 in ontvangst te gaan nemen.....

Viiciouss 04-08-10 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 514387)
Ben ook erg benieuwd. M'n vriendin heeft familie wonen in Zug en ik zag dat als je online ging bestellen dat ze dan "versandfahig" zijn in 3 weken.
De vraag is of dat dan ook echt een "harde" levertermijn is en of ik dan die familie kan gaan inschakelen om er 2 in ontvangst te gaan nemen.....

Ik denk dat dat goed gaat komen, ik heb familie in Zwitserland en laat er daar 2 heen sturen... die zijn betaald met een Nederlandse creditcard. En er staat inderdaad dat er na 3 weken wordt verzonden... 3 dagen later heb je ze in huis. Ik heb al een bevestiging per mail gekregen waarin dikgedrukt de verzenddatum en afleverdatum staan. Het zou me erg verbazen als Apple zich hier niet aan houdt!

Greetz

mvveelen 04-08-10 14:25

Ehm...echt ? En ook 32GB ??

Viiciouss 04-08-10 14:31

Uiteraard ook de 32GB... prijzen vallen me ook mee, alleen moeten ze dan vanaf Zwitserland worden verzonden naar NL, misschien dat dat nog problemen geeft....

mvveelen 04-08-10 14:32

Mja, zit nu met het probleem dat m'n vriendin het niet leuk vind om de familie daarvoor in te schakelen omdat ze doorgaans ook weinig tot geen contact hebben. Zit wel wat in vind ik, dus dit spoor loopt ook al dood. Balen zeg......

chrisslagter 04-08-10 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Viiciouss (Bericht 515481)
En er staat inderdaad dat er na 3 weken wordt verzonden... 3 dagen later heb je ze in huis.

Greetz

Begrijp ik het goed dat ondanks de 3 weken levertijd je ze binnen drie dagen in huis had?

bollewolle 04-08-10 14:41

Ik woon in Zürich en rij ongeveer elke 2 weken voor een weekend naar Gent. Mocht iemand interesse hebben wil ik er gerust wel eens 1 bestellen die dan in Gent afgehaald kan worden. Het valt te bespreken wil ik maar zeggen :)

Viiciouss 04-08-10 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chrisslagter (Bericht 515502)
Begrijp ik het goed dat ondanks de 3 weken levertijd je ze binnen drie dagen in huis had?

Nee na 3 weken wordt die verzonden en na de verzenddatum duurt het nog ongeveer 3 dagen voor je hem in huis hebt...

wildsseb 04-08-10 16:24

Naast bestellen in de online store, is het ook gewoon mogelijk om er een aan te schaffen in de Officiële Apple Stores als Nederlander? Of moet je identiteitspapieren overleggen als je er een los wilt aanschaffen.

Viiciouss 04-08-10 19:54

Haha daar zou ik heel raar van opkijken, de iPhone 4 is inderdaad heilig.. maar dat je moet aantonen wat je nationaliteit is gaat mij echt te ver.. Dat je een iPhone gaat halen als Nederlander in Zwitserland kunnen ze je nooit voor zijn, niet iedereen heeft ook die mogelijk overigens...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:28.