iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   mijn ervaring met iphone via Ebay/usps (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/8813-mijn-ervaring-iphone-via-ebay-usps.html)

erique 25-02-08 21:10

2. Leuker maken ze het wel met hun producten, niet makkelijker met support.

Maar die refund zou ik wel eens willen krijgen, want zo kan ik niet eens een tweede poging doen...

wesleybakker 25-02-08 21:12

bij mij ging het de eerste keren ook mis.
Apple doet een 'check' bij je credidcard maatschappij, of het bedrag te innen is.
Als ze later de bestelling annuleren,. dan zullen ze niet het geld van je creditcard afschrijven.
Maar je creditcard 'reserveerd' dit bedrag wel,.
na ongeveer een week is deze reservering er weer af.

Maxman 25-02-08 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erique (Bericht 71184)
Hoe lang duurde het bij jullie voordat een gecancelde bestelling is teruggeboekt op je CC? Ik kreeg alleen de melding "Cancelled" in mijn order status. Geen email met reden, en tot nu toe (5 dagen geleden besteld) geen refund.

Voor zover ik weet kun je alleen bellen naar de Apple Sales support, of ken iemand een e-mailadres?

Eerste 16GB exemplaar overigens zonder problemen erdoor. Wordt momenteel door MyUs geshipt :)

Er is waarschijnlijk niks afgeschreven maar alleen gereservereerd :). Reservering blijft meestal week actief dus zou over 3 dagen nog eens kijken.

Deze uitleg kreeg ik een keer van creditcard company

forum.bericht 25-02-08 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erique (Bericht 71207)
Maar die refund zou ik wel eens willen krijgen, want zo kan ik niet eens een tweede poging doen...

Refunds worden altijd op de gebruikte CC gecrediteerd. En daar maken ze meestal wat minder haast mee.

Dat beperkt overigens geen nieuwe bestelling. (Tenzij je credit bij de CC minder is dan het aankoopbedrag)

jamalu 25-02-08 23:32

Heeft er al iemand succesvol een iphone gekocht bij de AT&T online webshop??

Grample 26-02-08 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamalu (Bericht 71297)
Heeft er al iemand succesvol een iphone gekocht bij de AT&T online webshop??

Denk het niet...

Een belangrijk detail trouwens wat velen niet weten. Als je een waarde van 300 dollar aangeeft en er gebeurt iets met je pakketje dan ben je verzekerd voor dat 300 dollar.

8310CHICK 26-02-08 01:20

Ik heb 2 vragen eigenlijk:

1: wie heeft voor het laatst succesvol een bestelling geplaatst bij de apple store via de Access Usa service? Uit de laatste berichten leid ik af dat het lek bij Apple inmiddels is gedicht....?

2: specifiek gericht aan de postbank cc houders die tot nu toe succesvol een bestelling hebben geplaatst: er staat dat jij op je ordeform je naam precies zo moet vermelden als het op je cc staat. Maar bij de postbank heb je op je cc alleen je initialen en dan je achternaam. Wat hebben jullie bij voornaam dan ingevuld. Je voornaam voluit of je initialen?

Dus in het geval van 'John Henry Doe' bij apple als voornaam 'John' of voornaam 'J H' ? Want op je postbank cc staat dit aangegeven als ' J H Doe'

Dit lijkt me wel relevant want je bestelling kan daardoor toch ook misgaan?
Hoe hebben de andere CC houders dat gedaan? Van de andere banken bedoel ik...

Musqito 26-02-08 06:17

Net een geweigerde bestelling door Apple ontvangen. Shippingadres was myus, visa ook. Maar hebben jullie je myus adres als secondary billingadres laten toevoegen op je cc? En is dit veilig, kwestie dat myus de rekening niet volledig kan plunderen dan?

Hoe kan je nog bestellingen plaatsen, want het lijkt moeilijker te worden?

partyfart 26-02-08 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamalu (Bericht 71297)
Heeft er al iemand succesvol een iphone gekocht bij de AT&T online webshop??

Lees deze posts eens goed en je zal je antwoord vinden. Het antwoord is: nee.

partyfart 26-02-08 08:49

Zojuist is mijn 1e iphone 16GB door MYUS geshipt. Alle andere orders komen niet door Apple heen ...

Musqito 26-02-08 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door partyfart (Bericht 71375)
Zojuist is mijn 1e iphone 16GB door MYUS geshipt. Alle andere orders komen niet door Apple heen ...

Die ene ook bij Apple besteld en is je billingadres voor apple hetzelfde als je visa adres of hoe heb je dit geregeld?
MyUS zegt om een secundair billingadres te laten aanmaken op je visa, maar ik ben niet zeker dat dit kan in België/NL.

jokfoe 26-02-08 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Musqito (Bericht 71393)
Die ene ook bij Apple besteld en is je billingadres voor apple hetzelfde als je visa adres of hoe heb je dit geregeld?
MyUS zegt om een secundair billingadres te laten aanmaken op je visa, maar ik ben niet zeker dat dit kan in België/NL.

Billing adress en verzendadres zijn idd beter identiek om je kansen op slagen te verhogen, ik heb er verleden week nog 1 besteld zonder probleem. Heb wel het worodje "Suite" weggelaten bij mijn MyUS adress...

partyfart 26-02-08 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jokfoe (Bericht 71419)
Billing adress en verzendadres zijn idd beter identiek om je kansen op slagen te verhogen, ik heb er verleden week nog 1 besteld zonder probleem. Heb wel het worodje "Suite" weggelaten bij mijn MyUS adress...

Beide adressen zijn idd identiek, en tevens Suite weggehaald. Toch lukt het mij nu niet meer. Ik wacht even een weekje en probeer het dan weer.

renlot 26-02-08 17:55

Moet ik voor het billingadres nu J.Doe invullen..zo staat het tenslotte op mijn cc.Gaat apple daarmee akkoord?

Ik ga het laat in de avond proberen!

bij de rabocard is niet mogelijk om een extra adres toe te voegen!!

Haagze sf2 26-02-08 18:00

Apple heeft weer 326,- afgescheven vandaag :D, alleen heb wel een email gehad gisteren dat hij gecancelt was :S
nu kan ik niks meer bestellen ( en dat terwijl ik net een bedrijf heb gevonden die de 16 GB WEL zonder probs levert aan myus.. )

Guest-20210226115605 26-02-08 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haagze sf2 (Bericht 71654)
Apple heeft weer 326,- afgescheven vandaag :D, alleen heb wel een email gehad gisteren dat hij gecancelt was :S
nu kan ik niks meer bestellen ( en dat terwijl ik net een bedrijf heb gevonden die de 16 GB WEL zonder probs levert aan myus.. )

Welk bedrijf dan?

Haagze sf2 26-02-08 18:33

vind je het erg als ik dat nog ff niet vertel :D

partyfart 26-02-08 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Haagze sf2 (Bericht 71674)
vind je het erg als ik dat nog ff niet vertel :D

Kom op, we zitten nu allemaal met MYUS te kl@#$ten. Share!! ;)

Haagze sf2 26-02-08 18:52

is gewoon een soort ebay..

611 dollar
i
nclusief tax en hij is al unlocked :P

Musqito 26-02-08 20:40

2de maal niet toegelaten door Apple store :(
In combinatie met MyUS + Belgische Visakaart zien ze dus dat ik een International buyer ben. Iemand een oplossing? Waar haalt iedereen z'n iphones dan? Thanks om de info te sharen (mag ook via pm als je het hier niet wil posten hoor)...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:22.