iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Koopinformatie USA (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/)
-   -   mijn ervaring met iphone via Ebay/usps (https://forum.iculture.nl/f41/kopen-verkopen/f29/koopinformatie-ervaringen/f131/koopinformatie-usa/8813-mijn-ervaring-iphone-via-ebay-usps.html)

LuigiStyla 14-04-08 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gebruikersnaam (Bericht 98230)
Vergeet dat maar als het via usps express verstuurd is.
Ik heb nl. een pakketje onderweg dat op 2 april met USPS express verstuurd is, en met veel geluk as. woensdag of donderdag bezorgd wordt.
Dan heeft het 12/13 dagen bij TNT gelegen (sinds 4 april).
Via usps priority gaat het sneller als je geluk hebt.


Het is ook via USPS Priority International verstuurd

Joost91 14-04-08 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gebruikersnaam (Bericht 98230)
Vergeet dat maar als het via usps express verstuurd is.
Ik heb nl. een pakketje onderweg dat op 2 april met USPS express verstuurd is, en met veel geluk as. woensdag of donderdag bezorgd wordt.
Dan heeft het 12/13 dagen bij TNT gelegen (sinds 4 april).
Via usps priority gaat het sneller als je geluk hebt.

We zullen het zien wat het snelste is ;) Ik wacht nu sinds vorige week maandag op mijn iPhone, er stond 6-10 days voor. Nog 4 dagen maximaal dus voor mij...

Diemer 14-04-08 22:54

@ mcfreakie heb via iliberty (nieuwste) unlocked met de installer payload erbij.
ging perfect.

Gebruikersnaam 14-04-08 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nesta (Bericht 98381)
Ik heb dus ook een iPhone aangeschaft in de US via ebay. Alles ging/gaat goed. Vorige week betaald en verkoper heeft hem op de post gedaan via USPS. Geloof Flat rate envoloppe ofzo. Maar goed.

Dit is de update:

International Dispatch, April 11, 2008, 9:56 am, JOHN F. KENNEDY APT/NEW YORK
Processed, April 11, 2008, 9:55 am, JAMAICA, NY 11499
Processed, April 10, 2008, 3:26 pm, LEHIGH VALLEY, PA 18002
Acceptance, April 10, 2008, 11:57 am, ALLENTOWN, PA 18101
Electronic Shipping Info Received, April 09, 2008

Nu is dat ding dus om 9.56 AM de states verlaten en mag er wel vanuit gaan dat dat ding nu wel in Nederland ligt? Alleen hierover is er geen update, klopt dit? Ik ben er achtergkomen dus dat de TNT het overneemt in Nederland en dat ik een Nederlandse track & trace krijg?! Morgen wordt het de 4e werkdag geloof ik en er staat 3-5 werkdagen ervoor.

Mijn vraag is eigenlijk, klopt het dat ik nog geen update heb ivm het niet bezorgen hier in NL int weekend en maandag?

Ik hoop op meer duidelijkheid.

Mijn dank is groot ! :o

Edit:

Via dit is het dus verzonden. USPS Express Mail InternationalTM
3 to 5 business days*

Bij de USPS tracking komt er normaal een update als hij de douane ingaat, maar die tracking wordt niet altijd (snel) bijgewerkt.
Ga er maar van uit dat hij nu bij TNT inklaring ligt en dat hij ergens rond eind volgende week bezorgd wordt.
Je kunt bij TNT een Ned. tracking nr. opvragen.

Gebruikersnaam 14-04-08 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LuigiStyla (Bericht 98424)
Het is ook via USPS Priority International verstuurd

Ok dan heb je hem als je geluk hebt sneller.

Nesta 14-04-08 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gebruikersnaam (Bericht 98542)
Bij de USPS tracking komt er normaal een update als hij de douane ingaat, maar die tracking wordt niet altijd (snel) bijgewerkt.
Ga er maar van uit dat hij nu bij TNT inklaring ligt en dat hij ergens rond eind volgende week bezorgd wordt.
Je kunt bij TNT een Ned. tracking nr. opvragen.


Welke nummer zou ik hiervoor moeten bellen??

Vind het maar vaag dan dat er 3-5 werkdagen opgegeven wordt. Zo moeilijk is het allemaal niet toch? Dat ze daar dan zo lang voor nodig hebben.

mlam 15-04-08 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gebruikersnaam (Bericht 98543)
Ok dan heb je hem als je geluk hebt sneller.

Denk dat 't wel mee zal vallen. De USPS doet er sneller over, maar de douane en TNT doen er gewoon even traag over als normaal..

LuigiStyla 15-04-08 11:28

Ik heb net bericht gekregen dat mn iphone bij de douane ligt. Wat denken jullie dat ik nog extra ga betalen, ik heb alle posts niet zo goed gevolgd dus als iemand mij dit ongeveer kan vertellen?

Chicco68 15-04-08 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LuigiStyla (Bericht 98720)
Ik heb net bericht gekregen dat mn iphone bij de douane ligt. Wat denken jullie dat ik nog extra ga betalen, ik heb alle posts niet zo goed gevolgd dus als iemand mij dit ongeveer kan vertellen?

Ik was € 100,92 kwijt, maar ik lees hier ook lagere bedragen.... hangt ook af van hoeveel er evt op het pakketje staat vermeld c.q. of je je nota moet opsturen en hoeveel daarop staat vermeld.

LuigiStyla 15-04-08 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chicco68 (Bericht 98769)
Ik was € 100,92 kwijt, maar ik lees hier ook lagere bedragen.... hangt ook af van hoeveel er evt op het pakketje staat vermeld c.q. of je je nota moet opsturen en hoeveel daarop staat vermeld.


bedankt voor je reactie. Word dat berekend alleen over de waarde van je pakket, of ook met de verzendkosten erbij?

Joost91 15-04-08 15:02

Krijg je trouwens wel direct bericht van TNT als je pakket bij de douane ligt?

LuigiStyla 15-04-08 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joost91 (Bericht 98844)
Krijg je trouwens wel direct bericht van TNT als je pakket bij de douane ligt?

Heb net gebeld naar TNT, ligt nu bij de douane en gaat ongeveer nog wel 2 weken duren:(

cypher21 15-04-08 16:18

Ai da's minder, ik zou zelf altijd voor een koeriersdienst gaan ipv de gewone post.

Mijn iPhone is via FedEx verstuurd, maar ligt nu op de Nederlandse Antillen ipv Nederland dankzij een FedEx-muts in America die het verschil niet weet tussen die 2 en de code AN ipv NL heeft opgegeven.
Na wat belletjes verwacht ik het pakketje vrijdag te ontvangen in NEDERLAND :)
Heeft dan wel een hele mooie wereldreis achter de rug :)
Anders had ik em afgelopen maandag gekregen.

Joost91 15-04-08 19:02

Hier meld zich de gelukkigste iPhone koper ooit ;) Mijn iPhone is zojuist binnengekomen, verzonden via USPS Priority Internation op maandag 7 april en gekocht op eBay voor maar 430 dollar inclusief verzenden.

Het mooie: geen enkele inklarings/invoerkosten! Ben dus zeer gelukkig en heb waarschijnlijk met enorme mazzel de goedkoopste iPhone ooit gekocht :D

MellyVille 15-04-08 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 97383)
Als je het niet op hun site kunt vinden dan vraag je ze dat toch?

Ja, snap ik zelf ook wel, maar ik neem aan dat er hier ook mensen zijn die het weten en dat het wel makkelijk is als het in dit topic staat... forum.informatie.delen snappie ;)

lekzzz 15-04-08 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joost91 (Bericht 98976)
Hier meld zich de gelukkigste iPhone koper ooit ;) Mijn iPhone is zojuist binnengekomen, verzonden via USPS Priority Internation op maandag 7 april en gekocht op eBay voor maar 430 dollar inclusief verzenden.

Het mooie: geen enkele inklarings/invoerkosten! Ben dus zeer gelukkig en heb waarschijnlijk met enorme mazzel de goedkoopste iPhone ooit gekocht :D

Haha wacht gerust af hoor, soms kan het wel weken duren voor je nog kosten over je iphone moet betalen. Maar natuurlijk hoop ik het beste voor je :) btw een 8gb?

Nesta 15-04-08 20:28

Dus het is evt mogelijk dat ze de rekening achteraf sturen?

Heb namelijk geen zin om nog een s aan de deur contant geld te betalen. Laat ze dan maar een rekening achteraf sturen.

Maakt het uberhaupt uit of je pakketje als een gift is gestuurd?

Gebruikersnaam 15-04-08 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lekzzz (Bericht 98991)
Haha wacht gerust af hoor, soms kan het wel weken duren voor je nog kosten over je iphone moet betalen. Maar natuurlijk hoop ik het beste voor je :) btw een 8gb?

Hij heeft geluk gehad, zoals ik al zei usps priority gaat vaak sneller dan express omdat ze vaak niet gecontroleerd worden en er dus ook geen invoerrechten bij komen.
Hij hoeft geen invoerrechten te betalen, want dat moet bij TNT meteen aan de deur, alleen koeriers als Fedex sturen de rekening achteraf.

lekzzz 15-04-08 20:34

Ja dan heeft ie geluk gehad :D

Joost91 15-04-08 21:19

Klopt inderdaad, ik verwacht geen rekening meer omdat bij TNT inklaring volgens mij altijd vòòr de levering moet worden betaald. Maar inderdaad, een 8GB ja.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:55.