iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   T9 uitzetten op 3G FW2.0.1 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/19346-t9-uitzetten-op-3g-fw2-0-1-a.html)

cartman 18-08-08 13:27

T9 uitzetten op 3G FW2.0.1
 
Ik kan nergens op het forum vinden hoe ik op een originele t-mobile 3G, FW 2.0.1 (dus zonder cydia/installer) mijn spellingscontrole kan uitzetten, het is zo irritant omdat het engelstalig is, terwijl ik alles op NL heb ingesteld.

Hoe moet ik eventueel cydia/installeren op de 3G installeren, ik had op de eerste iphone installer staan, die mis ik wel.

BarbadoS 18-08-08 13:58

Ik heb ook nog geen oplossing gevonden om dit irritante iets uit te zetten x_x
En ik heb geen zin om aan me iphone te *****n.

Globalist 18-08-08 20:13

ben ook wel benieuwd, maar vooralsnog lijk thet alleen te kunnen na jailbreak...

Pr4n4 20-08-08 19:14

Wat bedoel je met spellingscontrole? Het automatisch aanpassen van de woorden tijdens het typen? Misschien dat je het al wist maar je kunt in ieder geval via instellingen->algemeen->toetsenbord->internationale versies je taal aanpassen van je toetsenbord. Verder weet ik het ook niet

Alireza 24-08-08 13:38

Precies ja. Bij landinstelling op nederland zetten en bij toetsenbord alleen vinkje bij nederlands, dan moet het wel lukken. Hij doet het bij mij iig perfect.

maxblast 24-08-08 14:47

Ik werk zowel in het Nederlands als in het Engels dus ik hoop dat er nog een mogelijkheid komt om deze funktie helemaal uit te zetten.

Eendje 26-08-08 04:30

zelfde hier. wat ik doe is 2 toetsenborden gebruiken. 1 druk en het veranderd naar engels/nederlands. veel problemen heb ik er niet mee en meestal vind ik het eigenlijk handig omdat ik redelijk snel typ ermee.

vervelend is wanneer ik een smiley ":p" typ in het nederlands, maar ben het ondertussen wel gewend.

Destiny 26-08-08 07:24

Je kunt zonder een jailbreak T9 niet uitzetten.

DutchClick 26-08-08 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eendje (Bericht 177947)
zelfde hier. wat ik doe is 2 toetsenborden gebruiken. 1 druk en het veranderd naar engels/nederlands. veel problemen heb ik er niet mee en meestal vind ik het eigenlijk handig omdat ik redelijk snel typ ermee.

vervelend is wanneer ik een smiley ":p" typ in het nederlands, maar ben het ondertussen wel gewend.

Er komt een wereldbolletje te staan links naast je spatiebalk. Die druk je en zo wissel je van toetsenbord en taalcorrectie. Ik doe dat tussen NL, UK en D. Je moet er even aan wennen (dat je niet vergeet terug te zetten of goed te kijken welke taal je typt), maar dat moest je met het toetsenbord zelf (als je geen iPhone 1.0 had) ook.

maxblast 26-08-08 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DutchClick (Bericht 178135)
Er komt een wereldbolletje te staan links naast je spatiebalk. Die druk je en zo wissel je van toetsenbord en taalcorrectie. Ik doe dat tussen NL, UK en D. Je moet er even aan wennen (dat je niet vergeet terug te zetten of goed te kijken welke taal je typt), maar dat moest je met het toetsenbord zelf (als je geen iPhone 1.0 had) ook.

Had ik nog niet ontdekt, bedankt voor de tip.

Guest-20220126212803 26-08-08 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 177954)
Je kunt zonder een jailbreak T9 niet uitzetten.

En als je iPhone wél een jailbreak heeft, hoe zet je het dan uit?
Ik heb het nog niet gevonden.
Bedankt alvast voor je antwoord.

Gr
Hans

Konfu 26-08-08 15:49

Er zijn een aantal manieren mogelijk.
De manier die ik gebruik is de volgende:

In Cydia ga je naar sections > repositories en voeg je iphone-notes.de toe. Daarna zoek je in Cydia naar de tool asKB en installeer je deze.

Wanneer je de T9 terug wil, desinstalleer dan asKB in Cydia.


Andere manier:
- Connecteer via SSH met je iPhone
- Ga naar System/Library/TextInput
- Hernoem de map Textinput_XX.bundle naar Textinput_XX.bundle_origineel (waarbij XX de taal is van het toetsenbord dat je gebruikt, bvb en of nl of ...)
- Herstart de iphone

PS: je kan ook alle Textinput_XX.bundles verwijderen indien je meer plaats wil op je iphone om software te installeren (maak dan wel eerst een backup)

macbofh 26-08-08 16:13

Volgens mij is een jailbreak niet nodig aangezien je met het programma DiskAid (http://www.digidna.net/diskaid/) ook toegang kunt krijgen tot je bestanden op de iPhone.

Maak idd eerst een backup van de complete TextInput map (/System/Library/Textinput) en verwijder daarna uit deze map de bundles van de talen die je niet wilt. Vergeet niet je iPhone te herstarten.

ButcherJF 26-08-08 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macbofh (Bericht 178241)
Volgens mij is een jailbreak niet nodig aangezien je met het programma DiskAid (DiskAid - Transfer Files betwen your Computer and your iPhone or iPod Touch. Disk Mode for your iPhone and iPod Touch.) ook toegang kunt krijgen tot je bestanden op de iPhone.

Maak idd eerst een backup van de complete TextInput map (/System/Library/Textinput) en verwijder daarna uit deze map de bundles van de talen die je niet wilt. Vergeet niet je iPhone te herstarten.

Spijt me, maar je info klopt niet.
Zonder jailbreak zie je van je iPhone lang niet alles, alleen de Media Folder is te benaderen.

macbofh 26-08-08 19:17

Ik was verblind door de mooie tekst "no jailbreak needed" op hun website en had de kleine lettertjes over de 'beperking' bij geen jailbreak over het hoofd gezien.
Mea culpa...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:36.