iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone inkoopactie van iPhoneclub en EvolutionIT (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/291-iphone-inkoopactie-iphoneclub-evolutionit.html)

ilya 29-09-07 09:48

is het niet zo dat je aan het serinummer op de verpakking kan zien van welke datum de iphone is en dus welke firmware erop zit?
met de psp was dat wel zo namelijk

#update#

je kan er heel makkelijk achter komen welke firmware je op de iphone hebt:

You can check what firmware is preinstalled by going to the emergency call, entering *3001#12345#* then pressing "Call". Under Versions you will find what revision firmware is on the phone out of the box.

03.12.06_G Is firmware 1.0.0
03.14.08_G Is firmware 1.0.1 and 1.02
04.01.13_G Is 1.1.1

dus als de mensen van evolutionit zo vriendelijk willen zijn om even te kijken wat voor firmware er zit op hun bestelling iphones zou dat heel fijn zijn

Ltriples 29-09-07 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilya (Bericht 2919)
is het niet zo dat je aan het serinummer op de verpakking kan zien van welke datum de iphone is en dus welke firmware erop zit?
met de psp was dat wel zo namelijk

Tja als ze eerder dan de update bestelt en verzonden zijn is er volgens mij geen probleem. Maar dat weet ik niet, dus even afwachten op iphoneclub/evolutionIT met een antwoord.

Lucas 29-09-07 10:46

EvolutionIT weet ook pas maandag (wanneer hun vracht aankomt) welke firmware de iPhone's hebben.
Er is een kans dat ze een oude firmware hebben heb je geluk. Hebben ze de nieuwe, dan heb je pech.

Nico 29-09-07 10:59

Ik trek mij terug v/d aktie omdat ik het risico van de nieuwe firmware niet wil nemen. Ik heb niks aan een telefoon waar ik (voorlopig) niet mee kan bellen. Er is natuurlijk een grote kans dat het goed gaat. Maar 475 euro is mij te veel geld om de gok te wagen. Ik hoop dat ik mensen blij maak waarvan ik lees dat die op de reservelijst gezet zijn.

Nico 29-09-07 11:01

Ik wil daar aan toevoegen dat ik 1 van de eerste deelnemers was. Toen ik mij ingeschreven had voor de aktie had ik nog niet gehoord van de nieuwe firmware, dat bericht kwam een dag later.

bitje 29-09-07 11:04

je bedoelt dubbel pech :)
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lucas (Bericht 2929)
EvolutionIT weet ook pas maandag (wanneer hun vracht aankomt) welke firmware de iPhone's hebben.
Er is een kans dat ze een oude firmware hebben heb je geluk. Hebben ze de nieuwe, dan heb je pech.

Je bedoelt dubbel pech. De koper zal verliezen. EvolutionIT verliest niet.

Stel je dit nou eens voor: je koopt de iphone voor 475 incl btw. Blijkt dat
het over de hogere firmware versie beschikt. Over een kleine dertig
dagen is de Iphone in duitsland beschikbaar voor minder dan 475 inclusief BTW. Je hebt dan dubbel pech.. maar het kan ook erger.. je loopt ook kans op een DOA wat niet door EvolutionIT vervangen zal worden maar alleen naar de VS zal worden opgestuurd voor vervanging.

.....

ssteins 29-09-07 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bitje (Bericht 2933)
Je bedoelt dubbel pech. De koper zal verliezen. EvolutionIT verliest niet.

Stel je dit nou eens voor: je koopt de iphone voor 475 incl btw. Blijkt dat
het over de hogere firmware versie beschikt. Over een kleine dertig
dagen is de Iphone in duitsland beschikbaar voor minder dan 475 inclusief BTW. Je hebt dan dubbel pech.. maar het kan ook erger.. je loopt ook kans op een DOA wat niet door EvolutionIT vervangen zal worden maar alleen naar de VS zal worden opgestuurd voor vervanging.

.....

De iPhone die in Duitsland te koop zal zijn, zal m.i. ZEKER over firmware 1.1.1. beschikken, daar heb je dus ook niks aan.

Kijk, waarschijnlijk zijn de iphones maandag jl besteld.
Ze hebben gewacht met uitleveren van iphones met 1.1.1 tot vrijdag.
De vraag is, hoe zijn die iphones gekocht ?
Als het gewoon via iemand aan de toonbank is, lopen we geen risico.
Als het in een achterkamertje vanuit een voorraadloods was (200 stuks !!)
dan is het risico m.i. groter

ssteins 29-09-07 11:26

Ik vind trouwens dat Evolution IT ons best van te voren kan vertellen welke firmware erop zit, voor de deal door kan gaan. Zij hebben immers in totaal 200 stuks besteld, waarvan er zo'n 60 voor ons zijn. Voor die andere 140 lopen zij zelf ook het risico.

Dus: maandag -> firmware 1.0.2 ? 60 bestellingen uitvoeren a 475 euro
maandag -> firmware 1.1.1. -> cancel 60 bestellingen, verkoop 200 iPhones a 535 euro per stuk

Er zijn ook wettelijke regels voor dit soort zaken !

Nico 29-09-07 11:29

En als het fout gaat dan gaan mensen zich terugtrekken hetgeen niet geacepteerd wordt met rekeningen als het gevolg. Of mensen kopen de Iphone en unlocken hem waarna de Iphone niet meer werkt. Ik las dat Michel al een Iphone heeft besteld die over firmware 1.1.1 beschikt. Die Iphone is tot op heden onbruikbaar, hij stuurde mij gisteren een persoonlijk bericht. Maar als het goed gaat dan baal ik natuurlijk als een stekker omdat ik er niet bij was. Maar ik ben met Iphoneclub en evolutionIT van mening dat je niet moet piepen en zeuren als het fout gaat, dat zijn de voorwaarden.

ilya 29-09-07 11:30

Als er 1.1.1 op zit kunnen zij die dingen aan de straatstenen niet kwijt.
Tegen de tijd dat er een unlock is voor 1.1.1 dan is de duitse iphone al tekoop.

Ltriples 29-09-07 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nico (Bericht 2939)
En als het fout gaat dan gaan mensen zich terugtrekken hetgeen niet geacepteerd wordt met rekeningen als het gevolg. Of mensen kopen de Iphone en unlocken hem waarna de Iphone niet meer werkt. Ik las dat Michel al een Iphone heeft besteld die over firmware 1.1.1 beschikt. Die Iphone is tot op heden onbruikbaar, hij stuurde mij gisteren een persoonlijk bericht. Maar als het goed gaat dan baal ik natuurlijk als een stekker omdat ik er niet bij was. Maar ik ben met Iphoneclub en evolutionIT van mening dat je niet moet piepen en zeuren als het fout gaat, dat zijn de voorwaarden.

Heeft die michel die telefoon bij EvolutionIT gekocht, want dat blijkt niet uit je stuk....

orf 29-09-07 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl (Bericht 2689)
We hebben de volgende afspraak gemaakt, en dat vind ik persoonlijk ook gewoon logisch: "Je koopt de iPhone via de inkoopactie AS-IS (dus zoals geleverd). Als daar de nieuwe firmware opstaat, dan is dat vervelend en moet je dus wachten tot er een nieuwe unlockmethode beschikbaar is, net zoals de early adopters die meteen aan het begin een iPhone kochten en hier ook niet meteen mee konden bellen."

Mocht dit een reden voor je zijn om je alsnog af te melden voor de actie, dan is nu daar het moment voor. Stuur me dan een PM met de naam waaronder je de bestelling hebt geplaatst met het verzoek je uit te schrijven van de bestellinglijst.

[...]

Horen we niets van je, dan ga je een koopverplichting aan, want de korting van de inkoopactie is alleen als er minimaal 50 kopers zijn. Degenen die zich NA het versturen van de bestellijst terugtrekken hoeven in ieder geval op onze sympathie dan niet meer te rekenen. Het klinkt allemaal wat hard, maar we steken hier ontzettend veel vrije tijd in en als je je niet comfortabel voelt bij deze aankoop, doe het dan gewoon niet!

Hier wat voorwaarden. Geen garanties over firmware. Staat de nieuwe firmware erop, dan heb je pech en zul je moeten wachten tot deze gehacked is. Risico van een early adopter zijn :)

Ltriples 29-09-07 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door orf (Bericht 2942)
Hier wat voorwaarden. Geen garanties over firmware. Staat de nieuwe firmware erop, dan heb je pech en zul je moeten wachten tot deze gehacked is. Risico van een early adopter zijn :)

Toevoeging van absoluut 0, lezen kunnen we allemaal, dus aub zeg iets nuttigs of houd je mond.

Wat nog een aantal mensen en ikzelf willen weten of we iets aan die telefoon hebben. WANNEER ie besteld is, want dat is cruciaal voor de firmware die op de telefoon zit.

Nico 29-09-07 11:38

Een stuk of zestig zijn ze in ieder geval kwijt omdat mensen de verplichting aangaan dat ze er eentje halen. Voor de rest is het dan idd wachten tot de 1.1.1 uit Duitsland en het mogelijk wordt hem te unlocken. Wat je dan idd zult zien is dat de Iphone goedkoper aangeboden gaat worden. Ik hoop voor jullie dat de Iphone over oude firmware beschikt, anders zitter er heel veel nadelen aan. Niet alleen omdat je hem nog niet kan gebruiken maar ook omdat tegen de tijd je hem wel zou kunnen gebruiken de Iphone in prijs is gedaald. Maar beschikt de Iphone over de oude firmware, dan heb je mazzel. Zo is het spel, dat is de gok

orf 29-09-07 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ltriples (Bericht 2944)
Toevoeging van absoluut 0, lezen kunnen we allemaal, dus aub zeg iets nuttigs of houd je mond.

Doe even normaal aub.:rolleyes:

Ik reageerde op dit bericht:

Citaat:

Ik vind trouwens dat Evolution IT ons best van te voren kan vertellen welke firmware erop zit, voor de deal door kan gaan. Zij hebben immers in totaal 200 stuks besteld, waarvan er zo'n 60 voor ons zijn. Voor die andere 140 lopen zij zelf ook het risico.

Dus: maandag -> firmware 1.0.2 ? 60 bestellingen uitvoeren a 475 euro
maandag -> firmware 1.1.1. -> cancel 60 bestellingen, verkoop 200 iPhones a 535 euro per stuk

Er zijn ook wettelijke regels voor dit soort zaken !

Applefan 29-09-07 11:41

Herroepingsrecht of zichttermijn
Bij elke overeenkomst op afstand heeft u zeven werkdagen de tijd om de overeenkomst in te trekken zonder betaling van een boete of opgave van redenen. Dit wordt ook wel herroepingsrecht of zichttermijn genoemd. U moet ten hoogste de kosten voor het terugzenden van de goederen betalen. De termijn om de koop ongedaan te maken gaat in op de dag dat u de goederen ontvangt. In een aantal gevallen kunt u het herroepingsrecht niet uitoefenen.
Dit staat in de wet, en mobiele telefoons staan niet op de uitzonderingslijst.

Maar goed eerst maar afwachten of het idd versie 1.1.1 is.

ilya 29-09-07 11:43

oke ik lees dit allemaal en ik begin mij een beetje te ergeren
als er geen duidelijk heid is over als ik een WERKENDE iphone krijg lees goed
WERKENDE in nederland dus unlockbaar ga ik geen lees goed GEEN 475 euro betalen voor een telefoon die ik pas halverwege eind november kan gebruiken
ik heb zover ik weet nergens mijn handtekening ondergezet dus ben ik nergens tot verplicht, los van het feit dat het recente nieuws van de firmware update de hele situatie heeft veranderd. dus er is zowiezo al sprake van een andere omstandigheid.

ik denk dat ik ook voor alle andere mensen spreek die hun iphone hebben besteld dat zij wel een andere keuze hadden gemaakt als zij op het moment van het plaatsten van hun bestelling op de hoogte waren van deze ontwikkeling.

Johan 29-09-07 12:03

Daar ben ik het volledig mee eens met ilya, ik wil ook wel eens duidelijkheid hoe het zit met de bestelling.. Voordat dit allemaal bekend werd heb ik mezelf aangemeld, maar ik begin nu toch echt te twijfelen.

Graag wat meer duidelijkheid van EvolutionIT

ssteins 29-09-07 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Applefan (Bericht 2947)
Herroepingsrecht of zichttermijn
Bij elke overeenkomst op afstand heeft u zeven werkdagen de tijd om de overeenkomst in te trekken zonder betaling van een boete of opgave van redenen. Dit wordt ook wel herroepingsrecht of zichttermijn genoemd. U moet ten hoogste de kosten voor het terugzenden van de goederen betalen. De termijn om de koop ongedaan te maken gaat in op de dag dat u de goederen ontvangt. In een aantal gevallen kunt u het herroepingsrecht niet uitoefenen.
Dit staat in de wet, en mobiele telefoons staan niet op de uitzonderingslijst.

Maar goed eerst maar afwachten of het idd versie 1.1.1 is.

Nou dan, zien jullie zelf hoe het werkt

EnderQ 29-09-07 12:39

To unlock or no to unlock...
 
Ik heb bewust nu nog wel gekozen hopelijk nog net op tijd voor oude firmware, anders heb ik komende tijd wat te doen...:D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:31.