iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone inkoopactie van iPhoneclub en EvolutionIT (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/291-iphone-inkoopactie-iphoneclub-evolutionit.html)

pwain 29-09-07 12:40

Als de Evolution iPhone V1.1.1 bevat heb je pech. Tegen de tijd dat een unlock functie goed werkt is al lang de UK (en Duitse) versie beschikbaar. Op die toestellen heb je wel de internationale mogelijkheden wat blijkbaar op de US iPhone niet is.

MP3-junky 29-09-07 12:50

Volgens mij is het alsvolgt:

Wij (de meeste althans) hebben hier een iphone besteld met "oude" firmware (immers 1.1.1 was er toen niet)

Als EvolutionIT de iphone levert met versie 1.1.1, leveren zij dus niet wat wij besteld hebben!

EvolutionIT kom aub met een reactie/oplossing/voorstel, jullie begrijpen ook wel dat wij hier mee zitten.

EnderQ 29-09-07 12:52

Glazen bol
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pwain (Bericht 2957)
Als de Evolution iPhone V1.1.1 bevat heb je pech. Tegen de tijd dat een unlock functie goed werkt is al lang de UK (en Duitse) versie beschikbaar. Op die toestellen heb je wel de internationale mogelijkheden wat blijkbaar op de US iPhone niet is.

Mooie glazen bol heb je :rolleyes:. Mijn glazen bol zegt mij dat deze firmware binnen een maand of is te downgraden of op een andere manier ge-jailbraiked is.

bitje 29-09-07 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EnderQ (Bericht 2964)
Mooie glazen bol heb je :rolleyes:. Mijn glazen bol zegt mij dat deze firmware binnen een maand of is te downgraden of op een andere manier ge-jailbraiked is.

hmm... ok stel dat het 1 maand is.. waarom zou je het dan nu kopen als het over 1 maand ook in duitsland voor veel minder te koop is en met echte garantie... omdat je het dan 30 dagen eerder dan de rest kan gebruiken... verder niks... en als dat er niet meer is omdat je ook als de rest op een nieuwe unlock moet wachten.. wat heeft het dan nog voor nut?

Als je toch op een nieuwe unlock moet wachten... Als ik EvolutionIT was zou ik blij zijn als ik de Iphones zonder
verlies zou kunnen verkopen (400 euro?) en dan ermee stoppen... Winst erop maken zit er niet meer in. Heb je dan
ook geen gezeur meer van klanten.

De iPhone zal in Duitsland via de T-Mobile winkel en online via de Apple website en T-Mobile website verkocht worden, voor een bedrag van 399 euro.

Patrickvn 29-09-07 13:27

Bitje,

Zoals het er nu uitziet is de nieuwe software versie 1.1.1 niet het zelfde als de 1.1.1 versie die ze "waarschijnlijk" in Duitsland en Engeland gaan leveren.

Apple kennende zullen ze voor dat de iPhones naar Duitsland en Engeland komen alweer een update gehad hebben.

Het is gewoon hopen dat de "oude" software op de bestelde iPhones staat, anders hebben we nog wat te hacken he ;)

Alleen hoop ik zelf wel dat ze eventueel een oplossing vinden op de nieuwe software te activeren zodat je hem wel als ipod kan gebruiken als we toch de nieuwe krijgen.

EnderQ 29-09-07 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bitje (Bericht 2967)
hmm... ok stel dat het 1 maand is.. waarom zou je het dan nu kopen als het over 1 maand ook in duitsland voor veel minder te koop is en met echte garantie... omdat je het dan 30 dagen eerder dan de rest kan gebruiken... verder niks... en als dat er niet meer is omdat je ook als de rest moet wachten.. wat heeft het dan nog voor nut?

Als je zonder een belachelijk hoge maandlasten deze telefoon wil hebben bijvoorbeeld bij een provider die wel dekking heeft moet de 1.1.1 firmware ook bevrijd worden.... prepaid of los is hij waarschijnlijk niet koopbaar hier.
Minder betalen is = 400 euro tov van deze aktie 475 met de kans nu dat het wel de goede firmware is...
Losse verkoop via apple store en een snelle hack zou het een nu een mindere keuze maken. Maar ik heb de gok genomen ivm een goede kans op oude firmware.

Patrickvn 29-09-07 13:36

helemaal mee eens.

Het is een Gok maar wat zul je blij zijn als het de oude software is en je hem meteen kunt gebruiken.

Maar het blijft een gok.:rolleyes:

efefes 29-09-07 13:38

Een Duitse iPhone kopen goedkoper???

De Duitse iPhone is inderdaad € 399,- maar wel in combinatie met een tweejarig T-Mobile abonnement waarvan de prijsstelling nog niet bekend is gemaakt. Dit zal echter ongetwijfeld een combinatie zijn van webnwalk en bellen. Als je daarmee in Nederland belt krijg je wel de roamingtarieven van T-Mobile Duitsland voor je kiezen ongetwijfeld en daar word je echt niet blij van. (Minstens € 0,58 per minuut bellen of gebeld worden in NL)

Daarnaast, een Nederlandstalige iPhone hoef ik niet, Engels is prima, maar wat nu als de menu's etc in het Duits zijn van de Duitse iPhone? Dat lijkt me nu pas echt een nachtmerrie.

Justus 29-09-07 14:12

Alles hangt af van het bestelmoment van Evolution. Ik neem aan dat alle telefoons tot de 1.1.1. release (afgelopen donderdag) zijn afgeleverd met de oudere software versie. Als de telefoons van Evolution dus gekocht en verscheept zijn voor de donderdag dan heb ik er wel een goed gevoel bij.
Aangezien Evolution weet wanneer ze hun bestelling hebben gekocht moeten zij toch een gevoel hebben welke release hun telefoons gaan hebben.

Ik hoop mijn telefoon maandag bij hun te mogen ophalen (niet via deze actie). Is dit niet het geval dan wordt het voor mijn gevoel tricky. Hierbij ga ik er vanuit dat het zo'n 4 dagen minimaal kost om zo'n bestelling naar NL te halen. Dus een telefoon die ik maandag in mijn handen krijg zou van voor de donderdag moeten zijn.

Lucas 29-09-07 14:30

Misschien kan iPhoneclub.nl even contact opnemen en hun vragen wanneer ze besteld hebben en verzonden zijn?

ssteins 29-09-07 14:32

Beseffen jullie wat 200 telefoons zijn ?

Het gaat hier om een bestelling van 60 000 dollar !

ssteins 29-09-07 14:34

Hoeveel mensen hebben zich eigenlijk afgemeld tot nu toe ??

Als er zich meer dan 10 mensen hebben afgemeld, zitten we weer op 50, en volgens de voorwaarden loopt de actie tot 8 october. Als er dan minder dan 60 zijn, dan worden deze verkocht aan 495 euro.

HackAzz 29-09-07 14:37

Vandaag mijn bestelling geannuleerd! Wil het risico niet lopen helaas.
Maar misschien blijmaker voor mensen die op de reservelijst staan. gaat om 3 iphones die nu geannlueerd zijn door mij.

succes aan alle potentiele kopers, en aan de admins van dit board met de actie TOY TOY TOY!

iCulture 29-09-07 14:56

We hebben een uur geleden een e-mail gestuurd naar Mark @ EvolutionIT met nogmaals de vraag om meer inzicht te geven of zij al weten welke firmware de bestelde iPhones hebben, wanneer ze besteld zijn, enzovoorts. Hier hebben we nog geen antwoord op, maar daarbij moet wel de opmerking worden gemaakt dat EvolutionIT gesloten is op zaterdag en dat we niet weten of Mark ook in het weekend zijn e-mail leest.

De mensen die zich nu hebben afgemeld zijn van de lijst verwijderd. We gaan GEEN individuele bevestiging hiervan sturen, dus het heeft geen zin om daarnaar te vragen.

Verder wil ik jullie vragen om ons even de gelegenheid te geven een iets langere "verklaring" te geven, want deze actie bezorgt ons (iPhoneclub) inmiddels zoveel "hoofdpijn" en extra tijdbelasting dat we al bijna spijt hebben dat we jullie in de gelegenheid wilden stellen om op een voordelige manier aan de iPhone te komen, terwijl we daar zelf 0,0 voordeel aan hebben (behalve blije forumgebruikers).

De teller staat momenteel op 56, dus de actie is verder nog niet in gevaar. Meer uitleg volgt later.

ssteins 29-09-07 15:01

1000 Tnx !!!

Ltriples 29-09-07 15:01

Als het een 1.0.2 firmware versie blijkt te zijn, zal ik zelf een inzamelingstopic starten voor iphoneclub.nl. Jullie hulp wordt echt wel gewaardeerd!

Nico 29-09-07 15:09

Ik heb mij afgemeld voor de actie en heb daar mijn redenen voor gegeven. Daarna zijn er meerdere afmeldingen gevolgd. Ik geloof oprecht in de bedoelingen van Iphone en het feit dat EvolutionIT niet weet welke firmware erop zit. Theoretisch kan je een situatie krijgen dat een aantal mensen de Iphone maandag koopt en erachter komen dat hij niet werkt, dat kan. Wanneer dat op een forum van Iphoneclub bevestigd wordt dan trekken mensen zich terug, of zijn dat van plan. Die mensen die toch nog mee willen doen aan de actie zouden dan niet meer in aanmerking komen voor de actie. Of omdat er gewoon zes mensen niet komen ophalen, ondanks de 'oude firmware' Het is heel interessant, kan mij voorstellen dat Iphoneclub dit heel vervelend vind. Zij hebben dit niet zien aankomen. Het valt te prijzen dat ze de info over nieuwe firmware gelijk hebben vermeld. Ben benieuwd hoe het afloopt. Neemt niet weg dat de voorwaarden helder zijn en je een aankoopverlichting bent aangegaan als je niet voor maandag afmeldt.

roger.peerbooms 29-09-07 16:07

Ik zie ervan af.....
 
Ik stond op de lijst, maar vraag jullie bij deze om mij ervan af te halen.

Sorry, het is mij toch teveel sores....

bitje 29-09-07 16:38

vraag
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger.peerbooms (Bericht 3014)
Ik stond op de lijst, maar vraag jullie bij deze om mij ervan af te halen.

Sorry, het is mij toch teveel sores....

zou je dat ook doen als je 400 ipv 475 moet betalen?

vanilla 29-09-07 16:45

Ik blijf gewoon op de lijst hoor...
Gewoon een redelijke kans dat er 1.02 op zit... zeker nu het lastiger wordt om er aan 1 te komen is dit toch een uitgelezen kans vind ik.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:41.