iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone internet, vodafone live (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/31261-iphone-internet-vodafone-live.html)

martijn88 10-03-09 13:15

iPhone internet, vodafone live
 
Beste iPhoners,

Ik heb een (italiaanse) iPhone 3G met een normaal Vodafone abonnement afgesloten via een gsm website.

Na 3 maanden wachtten is gister mijn nummer overgezet naar vodafone en kan ik bellen en smsen.

Alleen Vodafone internet doet het niet. Ik heb de handleiding doorgelezen en bij "Mobiel Datanetwerk" ingevuld:

apn: live.vodafone.com
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone

Ik heb ook een keer bij APN: office.vodafone.com geprobeerd en
Dataroaming heb ik AAN en UIT gehad. Dit hielp helaas niet.

Toen ik er op mijn iPhone niet meer uitkwam heb ik een Nokia E61i (vodafone editie) uit de kast gepakt en getest. Daar stonden de vodafone instellingen al geconfigureerd en daar kwam ik wel online met mijn simkaart.

Vodafone zei al tegen mij dat ze de Iphone niet ondersteunen. Weten jullie nog oplossingen voor mijn iPhone?

Bedankt,

Martijn

apotheosis 10-03-09 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martijn88 (Bericht 264952)
Beste iPhoners,

Ik heb een (italiaanse) iPhone 3G met een normaal Vodafone abonnement afgesloten via een gsm website.

Na 3 maanden wachtten is gister mijn nummer overgezet naar vodafone en kan ik bellen en smsen.

Alleen Vodafone internet doet het niet. Ik heb de handleiding doorgelezen en bij "Mobiel Datanetwerk" ingevuld:

apn: live.vodafone.com
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone

Ik heb ook een keer bij APN: office.vodafone.com geprobeerd en
Dataroaming heb ik AAN en UIT gehad. Dit hielp helaas niet.

Toen ik er op mijn iPhone niet meer uitkwam heb ik een Nokia E61i (vodafone editie) uit de kast gepakt en getest. Daar stonden de vodafone instellingen al geconfigureerd en daar kwam ik wel online met mijn simkaart.

Vodafone zei al tegen mij dat ze de Iphone niet ondersteunen. Weten jullie nog oplossingen voor mijn iPhone?

Bedankt,

Martijn

Amaai,als dat echt zo is ne provider de iphone niet ondersteunt,wat voor sukkels zijn dat?

Wat ik wel raar vind;in belgie werken ze met proximus(vodafone) en daar lukt dat voorzover ik weet er wel mee om op internet mee te gaan.

Rawish 11-03-09 01:22

Heel vaag, bij mij werkt het wel allemaal netjes met de instellingen zoals je ze opnoemt. Kun je wel met EDGE internetten?

iMario 11-03-09 01:28

Installeer eens BossPrefs, in Cydia.
Check of EDGE en 3G aan staan... Bij mij werkt 3G niet als EDGE uitstaat, dus zorg dat ze allebei aan staan.

martijn88 11-03-09 08:57

iMario,

Heel erg bedankt! Bossprefs had ik al geïnstalleerd staan maar ik had EDGE inderdaad uitstaan. Met het aanzetten van deze functie doet hij het meteen!

Goeie tip,

Martijn :D

**
topic kan eventueel gesloten worden.

iScorpio 11-03-09 11:21

Simpele oplossing die al wel bekend was. Daarom nu een slotje.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:35.