iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone 4G (?) - 4e generatie iPhone (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/41135-iphone-4g-4e-generatie-iphone.html)

apotheosis 26-05-10 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriepopov (Bericht 456417)
Ik heb mijn 3gs direct in italie gekocht. De 4g zal ik ook direct in italie kopen en ga er van uit dat hij ~€600,- kost. Toen de 3gs op de markt kwam kostte hij ook €900,- bij tussenhandelaren. Dus deze prijs van €992,- is voor hen kassa, want er zijn altijd wel een aantal mensen met te veel geld die het absoluut geen worst uitmaakt zolang ze het maar direct in huis hebben en niets hoeven te doen. Daarna zakken die prijzen weer en kan het 'normale' volk eentje kopen/reserveren. Daarnaast heb je mensen die een tmobile abbo afsluiten en mensen(zoals ik) die er eentje krijgen vanuit italie, belgie of andere landen waar je de normale vraagprijs betaalt voor de iphone. En bovendien is hij dan simlockvrij

Er zou een slot opkomen en daarmee bedoel ik dat als een nederlander in belgie de nieuwe iphone komt kopen deze niet in nederland zal kunnen gebruiken.
Dus nederlanders die terug naar belgie gaan afzakken ofzo voor de nieuwe iphone zullen deze voor noppes kopen want in eigen land gaan ze deze niet kunnen gebruiken.

En deze zou ook nog los te koop zijn bij ons maar duurder verkocht worden en dit zou als het klopt voor alle gsm's zo zijn.

Met andere woorden; de operators wrijven al in hun handen want mensen worden meer en meer verplicht zo om een zeer en veel te duur abo te gaan nemen en zitten dan 2j vast, echt schande.

Als ze dit hier invoeren hoop ik echt ze maar max 1j abo nemen dan inplaats van 2j.

mvveelen 26-05-10 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 456419)
Er zou een slot opkomen en daarmee bedoel ik dat als een nederlander in belgie de nieuwe iphone komt kopen deze niet in nederland zal kunnen gebruiken.
Dus nederlanders die terug naar belgie gaan afzakken ofzo voor de nieuwe iphone zullen deze voor noppes kopen want in eigen land gaan ze deze niet kunnen gebruiken.

En deze zou ook nog los te koop zijn bij ons maar duurder verkocht worden en dit zou als het klopt voor alle gsm's zo zijn.

Met andere woorden; de operators wrijven al in hun handen want mensen worden meer en meer verplicht zo om een zeer en veel te duur abo te gaan nemen en zitten dan 2j vast, echt schande.

Als ze dit hier invoeren hoop ik echt ze maar max 1j abo nemen dan inplaats van 2j.

?

Dus als je als nederlander een toestel in Belgie koopt kun je die niet in Nederland gebruiken ?? Geloof je dat nu echt zelf ? Zou wat zijn zeg : toestel die je alleen in je eigen land kunt gebruiken. Uhuh :p

Deze zomer gaan we op vakantie naar Italie en als ie dan al uit is én een nette prijs is, dan ga ik toch es in Italie rondneuzen of via Belgie op weg naar huis :D

macmichel 26-05-10 09:20

KPN heeft de microsim ook al, Vincent Everts heeft er een schijnt.

http://www.vincenteverts.nl/?p=2242

http://www.allaboutphones.nl/nieuws/4954/Ook-KPN-gaat-de-microsim-leveren.html

apotheosis 26-05-10 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen (Bericht 456427)
?

Dus als je als nederlander een toestel in Belgie koopt kun je die niet in Nederland gebruiken ?? Geloof je dat nu echt zelf ? Zou wat zijn zeg : toestel die je alleen in je eigen land kunt gebruiken. Uhuh :p

Deze zomer gaan we op vakantie naar Italie en als ie dan al uit is én een nette prijs is, dan ga ik toch es in Italie rondneuzen of via Belgie op weg naar huis :D

Ik raad allesins iedereen aan om binnenkort alles goed na te gaan want dit is iets wat wel eens heel goed zou kunnen.
Vele mensen klagen nu net zij in eigen land aan geen iphone geraken maar er bv wel een heleboel anderen naar hier komen en ze komen wegkapen.
Ik vind trouwens ook dat je in eigen land de voorkeur moet krijgen.

mvveelen 26-05-10 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 456522)
Ik raad allesins iedereen aan om binnenkort alles goed na te gaan want dit is iets wat wel eens heel goed zou kunnen.
Vele mensen klagen nu net zij in eigen land aan geen iphone geraken maar er bv wel een heleboel anderen naar hier komen en ze komen wegkapen.
Ik vind trouwens ook dat je in eigen land de voorkeur moet krijgen.

Nonsens. We zijn toch 1 europa ? Vrije handel zou ik zo zeggen.
En ik denk dat je doelt op een simlock, want als er telefoons zouden bestaan die over de grens ineens niet meer zouden werken, bestaat ook de kans dat ik morgen een kaboutertje tegen kan komen als ik de hond ga uitlaten :p

thirs. 26-05-10 12:43

Zonde van al die 3GS mensen dan, die willen straks natuurlijk allemaal een 4G.

wouter1981 26-05-10 13:29

Een countrylock is wel degelijk iets dat bestaat. Apple kan dit wellicht mogelijk maken op de nieuwe iPhone. Of dit ook zal gebeuren vraag ik me af...

John23 26-05-10 14:46

Is er al nieuws over de release van de nieuwe iphone???

xgaming 26-05-10 15:29

Als je de zoekfunctie gebruikt / dit topic doorleest zal je te weten komen dat Apple waarschijnlijk de iPhone op 7 juni aankondigd tijdens het WWDC.

macmichel 26-05-10 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 456560)
Een countrylock is wel degelijk iets dat bestaat. Apple kan dit wellicht mogelijk maken op de nieuwe iPhone. Of dit ook zal gebeuren vraag ik me af...

Een countrylock bestaat maar
aangezien we een vrije handels overeenkomst hebben in de EU zal dut denk ik nooit voorkomen binnen de EU. Een providerlock dat wel weer, maar voor de intro van de 3G en de 3GS waren ook de geruchten over een countrylock.
We zullen zien over een paar weken.

apotheosis 26-05-10 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 456560)
Een countrylock is wel degelijk iets dat bestaat. Apple kan dit wellicht mogelijk maken op de nieuwe iPhone. Of dit ook zal gebeuren vraag ik me af...

Mobistar man zou dit gezegd hebben ze dit zouden doen maar ik heb dit bij geruchten geplaatst he dus ik weet niet of die man de waarheid sprak maar de kans zit er idd wel in ze zoiets zouden durven doen.
Ik trek me dat toch niet aan.

chonazz 26-05-10 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 456713)
Mobistar man zou dit gezegd hebben ze dit zouden doen maar ik heb dit bij geruchten geplaatst he dus ik weet niet of die man de waarheid sprak maar de kans zit er idd wel in ze zoiets zouden durven doen.
Ik trek me dat toch niet aan.

Er komt geen countrylock, en de simlock verdwijnt volgens mij binnenkort ook.

Smarzzz 27-05-10 15:05

Apple wil toch juist geen countrylock! Het is een multimedia internet device dat je wereldwijd moet kunnen gebruiken, niet alleen in je eigen land!

I Xyzyx I 27-05-10 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 456522)
Ik raad allesins iedereen aan om binnenkort alles goed na te gaan want dit is iets wat wel eens heel goed zou kunnen.
Vele mensen klagen nu net zij in eigen land aan geen iphone geraken maar er bv wel een heleboel anderen naar hier komen en ze komen wegkapen.
Ik vind trouwens ook dat je in eigen land de voorkeur moet krijgen.

Alle belgen mogen toch ook op de prachtige nederlandse snelwegen rijden? Terwijl wij over die gatenkaas wegen in belgie moeten rijden als we naar frankrijk willen.. Hmm nee ik denk dat jullie belgen juist blij moeten zijn.. Is toch export naar Nederland:d Jullie mogen natuurlijk ook hier een iPhone komen halen hoor, is wel wat duurder maar je wilt toch wat he?;):P

Sowieso snap ik het hele simlock gebeuren niet, je betaalt toch voor je iPhone en sluit een contract af dus ze krijgen dat geld toch wel binnen?:o

Ben nu wel benieuwd hoe de iPhone er uit zal komen te zien zeker nu dat nieuws er kwam met dat er misschien een heel andere iPhone achter de hand wordt gehouden... Of misschien is dat gewoon gezegd zodat mensen toch vol spanning gaan wachten omdat het niet zeker is... wie weet..

harriepopov 27-05-10 19:55

allemaal flauwekul!

een provider als t-mobile heeft alleenrecht voor de iphone en zij zijn de 'exclusieve importeur' van iphones voor nederland. het is dus ook hun recht om er een simlock op te plaatsen. ze kunnen ze natuurlijk ook onder de tafel doorverkopen aan andere providers of landen, maar apple zal zulk soort parallelhandel zeker met de harde hand afstraffen.

in belgie en italie mogen deze praktijken niet. daar mogen alle providers(en telecomshops) de iphone inkopen en dus verkopen met de adviesprijs die apple aangeeft. zij vechten zelf allemaal voor een grote voorraad vanwege de grote vraag. wie de telefoons koopt maakt niet uit. als de klant maar betaalt.

in zwitserland zijn ze geloof ik ook simlockvrij, maar daar is besloten dat alleen zwitsere burgers de iphone mogen kopen door zichzelf te legitimeren. niet gek, want eigen volk eerst! dit zouden ze dus ook kunnen doen in belgie en italie, maar neelie kroes wil je ook niet achter je aan hebben..

en een countrylock zou waarschijnlijk inderdaad alleen van toepassing kunnen zijn in een geisoleerd land.

I Xyzyx I 27-05-10 20:46

Ja ze hebben het recht maar wat is er het nut van?

Je betaald soms een bedrag voor de telefoon en sluit daarna een contract af. Dus dan is de telefoon van jou.. en niet van T-Mobile..

Agja, ze kunnen nu wel mooi die extreem hoge data roaming kosten innen als mensen het vergeten uit te zetten:o

Maar zwitserland simlock vrij?!?!? Dat ga ik uitzoeken, heb familie wonen in zwitserland en die komen deze zomer weer naar Nederland:d

harriepopov 27-05-10 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I (Bericht 457210)
Maar zwitserland simlock vrij?!?!? Dat ga ik uitzoeken, heb familie wonen in zwitserland en die komen deze zomer weer naar Nederland:d

voor de duidelijkheid: ik heb dit gehoord van een franse collega die in geneve werkt en dus daar een iphone los probeerde te kopen. Maar als je daar familie hebt wonen is dat wel handig als het waar is. Maar daarentegen kun je ook langs belgie of italie gaan ;)

I Xyzyx I 27-05-10 20:57

Ik had gehoord dat ze in zwitserland een bak goedkoper waren:d

harriepopov 29-05-10 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I (Bericht 457213)
Ik had gehoord dat ze in zwitserland een bak goedkoper waren:d

Dat zou kunnen. De zwitsere frank staat zwakker dan de dollar, dus wellicht kost hij in zwitserland 50euro minder.

I Xyzyx I 29-05-10 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriepopov (Bericht 457730)
Dat zou kunnen. De zwitsere frank staat zwakker dan de dollar, dus wellicht kost hij in zwitserland 50euro minder.

Vergelijk alle prijzen voor de nieuwe Iphone 3G. Waar is deze het goedkoopste.

200 euro minder:d en 230 bij de 16 gig.. gaat wel om de iPhone 3g.. weet niet hoe het met de 3gs was en hoe het met de nieuwe zal zijn.. alleen ze zijn volgens mij niet simlock vrij.. :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:15.