iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   negatieve ervaring ios4 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/62282-negatieve-ervaring-ios4.html)

Nickjet 22-06-10 15:50

negatieve ervaring ios4
 
Hallo allemaal.
Ik heb dit topic geopend om mijn negatieve ervaring met jullie te delen over ios4. Hopelijk ben ik niet de enigge die ios4 vervelend vindt! Ik ga hier onder een lijstje opsommen over dingen die ik vervelend vindt en ben dan ook benieuwd hoe jullie hier over denken.

Ik heb een Iphone 3gs 32 gig. nog nooit een jailbreak gehad en ook niet van plan.

Wat mij tegenviel of iriteerde aan ios4:

- Hij leek gelijk vanaf het begin al trager te zijn. het scrollen tussen de pages met apps, lijstjes zoals contacten ect. iets wat ik juist z'n gewldig punt van mijn 3gs vondt lijkt nu merkbaar trager te zijn.
- zins ik ios4 heb lijkt het alsof hij bij het typen soms te traag is met verwerken en letters overslaat. Dit is me nog nooit overkomen met 3.x.x en daarom erg vervelend.
- Het multitasken. Dus als ik het goed begrijp moet je als je een app echt wilt afsluiten nu eerst de home knop 2 keer indrukken de apps even vasthouden en dan uitschakelen, wat ik persoonlijk erg omslachtig vindt. Ben ik de enigge die zo denkt? Ik kon ook geen optie vinden om het uit te zetten.

Naatuurlijk is het niet alleen maar negatief mijn ervaring. ik vindt de achtergronden, folders en de sms caracter counter geweldig!

Hopelijk zijn er meer die last ondervinden van een van deze punten.

Nick

ps. reken me niet af op mijn spellings fouten, zware dislectie :(

rubke 22-06-10 16:17

over multitasking ben ik ook niet tevreden, zoal jij zegt, te omslachtig!

daarbij heb ik een of andere `raar` iets, zal wel een bug zijn.

Als iemand mij belt en ik de telefoon in lock heb staan(dus als hij in mijn zak zit).
En ik neem op, gaat het scherm uit. Vervolgens als ik het toestel van mijn oor afhaal gaat het scherm niet meer aan, dus kan ik het nummer niet zien, geen toetsen gebruiken en ondertussen niet mijn agenda raadplegen.

Pas zodra het gesprek beindigd is gaat het scherm weer aan nadat ik op de homebutton geklik heb.

Myrdin 22-06-10 16:38

Ik vind het multitasken ook een beetje teleurstellend, alle apps die internetverbinding gebruiken, moeten gewoon opnieuw opstarten en herstellen ook niet in de oude staat. Gewoon zinloos dus, want Nu.nl/MSN/Twitter/We Rule etc. gebruiken internet en starten dan opnieuw op.

robin.b 22-06-10 17:09

Sinds ik iOS 4 heb kan ik niet meer internetten via m'n iphone abo van t-mobile!

The Unbelievable 22-06-10 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robin.b (Bericht 471378)
Sinds ik iOS 4 heb kan ik niet meer internetten via m'n iphone abo van t-mobile!

Dat ligt aan T-Mobile.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Myrdin (Bericht 471296)
Ik vind het multitasken ook een beetje teleurstellend, alle apps die internetverbinding gebruiken, moeten gewoon opnieuw opstarten en herstellen ook niet in de oude staat. Gewoon zinloos dus, want Nu.nl/MSN/Twitter/We Rule etc. gebruiken internet en starten dan opnieuw op.

Niet alle apps zijn klaargemaakt voor 4.0, gewoon wachten op een update en het blijft echt op de achtergrond draaien.

jelledevries 22-06-10 17:21

bij mij is de sms caracter counter en mappen van de rekenmachine e.d. helemaal niet zichtbaar. Iemand die hier ook problemen mee heeft?

Dejive 22-06-10 17:23

Als ik een foto maak met mijn 3G dan slaat hij hem niet meer op???? Hij bewaart hem niet..ik neem een foto en vervolgens gebeurt er niks?

The Unbelievable 22-06-10 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jelledevries (Bericht 471410)
bij mij is de sms caracter counter en mappen van de rekenmachine e.d. helemaal niet zichtbaar. Iemand die hier ook problemen mee heeft?

Smscounter moet je aanzetten in je instellingen. (Bij berichten).
Mappen van de rekenmachine is niet zichtbaar? Je kan hem ook gewoon zelf maken, maar wel vreemd dat hij bij jou niet standaard zichtbaar is.:d

dark temptation 22-06-10 18:38

ik heb dat van die map rekenmachien enzo staan nog gewoon los
en wat ik ook heel irritant vind is dat als je in een album meerdere artiesten hebt ze eerst wel in het zelfde album kon afspelen en nu alleen per artiest dus kan ik niet lekker zo het album luisteren

MissMaple 22-06-10 18:39

Ik had de rekenmachine map ook niet standaard....

Verder zie je de smscounter pas als je
- hem aan hebt gezet
- én als je meer dan 1 regel typt. Dan komt hij ineens te voorschijn

he1 22-06-10 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Unbelievable (Bericht 471412)
Smscounter moet je aanzetten in je instellingen. (Bij berichten).
Mappen van de rekenmachine is niet zichtbaar? Je kan hem ook gewoon zelf maken, maar wel vreemd dat hij bij jou niet standaard zichtbaar is.:d

ik heb deze instelling aangezet maar de sms counter werkt daarna nog steeds niet...vreemd.

dark temptation 22-06-10 19:46

dat zie je pas als je in de 2de regel zit met typen

he1 22-06-10 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dark temptation (Bericht 471689)
dat zie je pas als je in de 2de regel zit met typen

haha idd bedankt :) had nog niet zover doorgetikt en zie hem nu idd.

he1 22-06-10 20:42

Ik vindt de discussie omtrent fast app switching terecht. Soms wil je gewoon een app afsluiten en de volgende keer als je hem opnieuw start beginnen via het hoofdscherm en niet 5 nivo's diep ergens in een scherm terecht komen omdat je daar de vorige keer dat je de app gebruikte iets hebt gedaan en afgerond.

Het beste was dus geweest om een keus te hebben tussen een switch met behoud van app state (hibernate van een app) en een app daadwerkelijk op de oude manier beeindigen.

vermakke 22-06-10 21:30

Bij mij is de folder voor hulpapp. niet geinstalleerd
Nog iemand die dat heeft.
mvg

dark temptation 22-06-10 21:53

ja als je leest in het topic zie je dat er nog meer mensen zijn zoals ik maar je kan hem ook zelf maken

belgiumiphone 22-06-10 21:57

Ik wacht nog effe met updaten naar 4.0 :-)

mrfred 22-06-10 22:27

bij mij gaat TT ineens vanzelf lullen:confused:

margabrabant 22-06-10 22:53

Alles is goed gegaan na update Er is alleen 1 actie niet gebeurd In de map opgeslagen foto's hoort onderin tabblad gezichten en gebeurtenissen te staan maar ontbreekt dus Wie weet hoe dit op te lossen????

Inmiddels ben ik erachter!! Dit kan alleen als je update via de iMac Die maakt gebruik van iphoto of aperture

CL__ 22-06-10 23:34

ik heb een iPhone 3G. maar hij is traag geworden.
en loopt veel vast. voor de rest doet alles het wel etc. maar voelt heelerg buggy aan.

nielsmoelard 22-06-10 23:45

Ben het helemaal met jullie eens; multitasking valt tegen. Daarnaast heb ik sinds de upgrade een probleem met de iPod functie; deze loopt direct vast en sluit dan! Kan er nu dus niks mee (heb m'n iPhone al meerdere keren afgesloten). Iemand hier ook problemen mee?

Cryptopsy 23-06-10 00:03

Ik begin ook steeds meer te overwegen weer terug te gaan naar OS3. Ik hoor met name 3G bezitters klagen over traagheid, maar ik vind ook dat alles minder 'snappy' aanvoelt op mijn 3GS. Net kon het apparaat het intypen van de toegangscode niet eens bijhouden.
Ik was juist blij dat ik een apparaat had gevonden dat mijn Palm Treo 680 in dit opzicht evenaarde.

Verder vind ik het vervelend dat:
- ik niet meer snel naar favoriete contacten kan;
- ik bij de melding over niet ondersteunde accessoires niet direct de airplane modus kan inschakelen (vond dat erg handig als 'ie 's nachts in het dock ging),
- de accu sneller leeg raakt (maar dit kan zijn omdat ik meer experimenteer wegens het nieuwe OS, dat kan ik niet objectief beoordelen);
- multitasking omslachtig is en op dit moment nutteloos (wegens geen ondersteuning door 'mijn' apps).

Met name die traagheid vind ik een 'dealbreaker'. Echt essentieel voor het gebruiksplezier dat dat zo soepel en vlot mogelijk loopt.

Had veel verwacht van iOS 4 :(

Cryptopsy 23-06-10 00:20

Mmh, teruggaan naar 3.1.3 is blijkbaar irritanter dan ik had gedacht. Dacht dat ik die reservekopie gewoon kon terugzetten, maar ik zie dat het allemaal wat ingewikkelder is. ***** :(

iLuviPhone 23-06-10 00:57

Bij mij is de update gelukkig wel goed gegaan. Het enige mankementje (wat me tot nu toe is opgevallen) is de lege lijst onder artiesten (iPod). Lijstje onder nummers is wel in orde, alle nummers zijn wel gewoon voorzien van titel, album en artiest dus beetje vreemd dat de artiestenlijst leeg is.
Maar als ik zo de andere echte problemen hoor, mag ik eigenlijk niet klagen dus dat doe ik dan ook niet. Voor de rest werkt alles prima.

ballegooier 23-06-10 05:33

Ik merk ook helemaal niets van de gehoorde klachten. Mijn 3G is op 3.x nog nooit zo 'snappy' geweest als nu op iOs 4 - echt een stuk beter.
Graag zou ik ook een opt-out functie willen per app of je die wilt afsluiten danwel hybernaten / door laten lopen.

koekwous 23-06-10 06:13

Ik ben ongeveer 100 van mijn 132 contacten kwijt!!! Dit is echt lelijk!

/me vraagt weer om alle telefoonnummers...

northernstar 23-06-10 09:51

bij mij is mijn accu supersnel leeg sinds iOS4. Ik ga mooi terug naar 3.1.3

remundo7000 23-06-10 09:58

Maandag ios 4 er op gezet, iPhone werd er traag door. Gisteren opnieuw, maar dan als nieuwe iPhone, dus niet de oude back-up teruggezet. Ik weet niet waarom, maar alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Nu is het weer lekker snel. Het enige probleem is dat ibooks steeds crasht.

iPeppel 23-06-10 10:28

Mn collega heeft maandagavond wel IOS4 op dr 3G gezet. Drie uur bezig geweest met de update en alles weer een beetje te laten werken en terug te zetten.

Maar... mijn 3G zonder update is echt sneller in alles. Camera opstarten duurt bij haar bijv. 2 seconde langer. Dus ik laat het lekker bij mn huidige versie. iOS4 is een mislukking gebleken.

Grappige is dat ik me zonder update op de 3G voel alsof ik voorop loop. Collega's die wel iOS 4 erop hebben gezet kijken nu jaloers naar mijn iPhone :D Mn iPhone stijgt in waarde ;)

En het nieuwe knopje van de rekenmachine is lelijk!

Nickjet 23-06-10 10:34

Dankje voor jullie reactie's allemaal. ben dus niet de enigge die z'n slechte ervaring heeft. We kunnen dus wel het grote "hoe zet ik mijn iphone terug naar 3.1.3" opennen. Alleen heb ik hier zelf totaal geen verstand van hoe en wat :(

iChill 23-06-10 10:36

Ik heb een 3gs (zonder jailbreak oid) en toen ik 4 updates van apps aan het uitvoeren was, en de spraakherkenning startte, ging ie compleet vastlopen...

bravom 23-06-10 10:40

accu
 
Update ging goed en snel, ik heb de idee dat mijn 3Gs niet langzamer geworden is. op een paar Apps na werkt alles nog prima maar iOS 4.0 is een regelrechte aanslag op de levensduur van je accu, deze is ongeveer 1,5 keer sneller leeg.:mad:

Iphone3Gs 23-06-10 11:07

Ik ondervindt helemaal geen problemen (even afkloppen) iphone is een heeel stuk sneller geworden, apps draaien erg vlot.
Eindelijk 3G verbinding die vlot draait

na de update heb ik echter geen reserverkopie terug gezet. misschien kan het daaraan liggen. maar ik heb wel alle foto's, beltonen, muziek, films etc terug gezet dus hij is net zo vol als voorheen de update.

woei 23-06-10 11:22

Ik heb ook het idee dat me 3gs minder snappy is en ik vind het erg irritant dat de opt-out niet werkt en de nieuwe lokatiebepaling voorwaarden van apple. Ik wil gewoon niet dat mijn toestel informatie verzameld over waar hij zich bevind.

peerke2 23-06-10 12:08

Als mensen perse willen multitasken download dan backgrounder via Cydia ofzo.

Die heb ik ook op 3.1.3 en die werkt goed

Cryptopsy 23-06-10 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 472782)
Maandag ios 4 er op gezet, iPhone werd er traag door. Gisteren opnieuw, maar dan als nieuwe iPhone, dus niet de oude back-up teruggezet. Ik weet niet waarom, maar alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon. Nu is het weer lekker snel. Het enige probleem is dat ibooks steeds crasht.

Hoe moet ik me dat precies voorstellen? Op je iPhone alles wissen (inhoud en instellingen), dan aan de comp hangen en contacten e.d. opnieuw laten syncen, programmaatjes er stuk voor stuk weer opzetten en instellen? Zoiets?

Zet iTunes de apps er automatisch op als 'ie ziet dat de iPhone leeggehaald is of moet je dat zelf doen?

Op ieder ander systeem zou ik het volslagen logisch vinden om bij een major update een echt schone install te doen, dus als dat nou soelaas biedt, wil ik het best proberen. Maak me alleen wat zorgen over contacts e.d. Blijven er altijd meerdere backups van de iPhone bewaard?

Als dit niet werkt, ben ik voorlopig klaar met iOS4. Die vertragingen/vertraginkjes zorgen ervoor dat ik opeens het gevoel heb op een WM-toestel te werken o.i.d.

Dinges28 23-06-10 13:29

Afgelopen nacht m´n telefoon weggelegd om 0:15 met 98% batterijspanning...
Vanmorgen om 7:15 moest m'n vriendin me wekken.. de wekker (iPhone) was niet afgegaan.. Nogal logisch.. hij was leeg... :S

Er stonden een aantal apps op de "multitask-balk" "open" en m'n wireless had verbinding...
Maandagnacht (meteen na het upgraden) had ik 'm weggelegd met 60% en volgende ochtend 15% verbruikt... Niet echt heel veel dus...

Zojuist batterij opgeladen naar 80% en na 1 uur nog maar 60% zonder iets open, en zonder wireless aan....... Nu dus wel weer veel verbruik....

Ik word van dit soort verassingen en onvoorspelbaar gedrag niet heel happy!!
Hebben er meer mensen last van onvoorspelbaar hoog batterijverbruik???

KSH 23-06-10 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dinges28 (Bericht 473168)
Afgelopen nacht m´n telefoon weggelegd om 0:15 met 98% batterijspanning...
Vanmorgen om 7:15 moest m'n vriendin me wekken.. de wekker (iPhone) was niet afgegaan.. Nogal logisch.. hij was leeg... :S

Er stonden een aantal apps op de "multitask-balk" "open" en m'n wireless had verbinding...
Maandagnacht (meteen na het upgraden) had ik 'm weggelegd met 60% en volgende ochtend 15% verbruikt... Niet echt heel veel dus...

Zojuist batterij opgeladen naar 80% en na 1 uur nog maar 60% zonder iets open, en zonder wireless aan....... Nu dus wel weer veel verbruik....

Ik word van dit soort verassingen en onvoorspelbaar gedrag niet heel happy!!
Hebben er meer mensen last van onvoorspelbaar hoog batterijverbruik???

Ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem ondervonden. Uiteindelijk bleek dat de applicatie twitter de oorzaak hiervoor was. Heb jij dit er ook op staan?

Palme 23-06-10 14:16

Ik heb opeens het probleem dat ik geen mms meer kan versturen?
Ik kan het ook nergens bij instellingen aanvinken.
Meer mensen hier problemen mee?

Dinges28 23-06-10 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KSH (Bericht 473234)
Ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem ondervonden. Uiteindelijk bleek dat de applicatie twitter de oorzaak hiervoor was. Heb jij dit er ook op staan?

Staat er wel op, maar gebruik ik niet....
Voor de update ook niet, en gewoon "normaal" verbruik...
Zie trouwens op het forum van Apple ook dezelfde berichten
http://discussions.info.apple.com/th...71944&tstart=0
http://discussions.info.apple.com/th...NMJqfT_YaiEFew


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.