iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   1.1.3 naar 1.1.4 via Ziphone ---> zeer slecht belsignaal (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/11273-1-1-3-naar-1-1-4-via-ziphone-zeer-slecht-belsignaal.html)

KSH 15-04-08 14:07

1.1.3 naar 1.1.4 via Ziphone ---> zeer slecht belsignaal
 
Ik heb onlangs een iPhone met 1.1.3 geupgrade naar 1.1.4 via Ziphone 3.0. Bijna alles werkt perfect alleen... ik heb geen goed belsignaal meer.

Ik heb verschillende simkaarten geprobeerd (KPN, Vodafone, Orange). Het gekke is dat de iPhone wel de netwerken vindt. Ook staat er af en toe een goed signaal linksboven in het scherm. Echter bellen en gebeld worden werkt niet.

Heb al een herstel gedaan en ben zelfs ook weer terug gegaan naar 1.1.3 (via Ziphone), maar dat maakte uiteindelijk niks uit.

Ik weet niet of het uitmaakt dat ik onlangs heb gevlogen. Misschien dat dat een bepaalde invloed op je iPhone kan hebben (al lijkt me dat wel zeeeer onwaarschijnlijk)?

Iemand bekend met dit probleem?

ControlSje 15-04-08 14:20

Om eerlijk te zijn ken ik het probleem niet, maar ik neem aan dat je "Do it all" in ZiPhone hebt gebruikt. Met dit commando wordt je bootloader gedowngrade naar 3.9, tenminste als je een 4.6 bootloader had. Uit eigen ervaring heb ik bemerkt dat een als je de bootloader weer upgrade naar 4.6 , je een beter signaal krijgt. Ik weet niet of dit bij jou ok het geval zal zijn maar is het proberen waard denk ik.

Je bootloader kun je upgraden met BootNeuter deze is te installeren via de instaler en de source is hxxp://ifoneguide.nl/exp (xx=tt)

Suc6.

ps Je moet wel 1.1.4 geinstalleerd hebben voor BootNeuter.

KSH 15-04-08 18:38

Mijn iPhone was oorspronkelijk 1.0.2 en had dus al bootloader 3.9. Hierna is hij geupgrade naar 1.1.3. via ziphone en vervolgens naar 1.1.4 weer via ziphone.

Is het mogelijk om een iPhone die in principe altijd bootloader 3.9 had om via die bootneuter 4.6 erop te zetten?

Dat wil ik dan eigenlijk wel proberen mocht het op die manier het signaal verbeteren.

LuigiStyla 15-04-08 19:53

Ja uiteraard! Alleen heb ik me altijd afgevraagd of Bootneuter wel veilig genoeg is?

KSH 16-04-08 00:37

Ok, BootNeuter gedraaid alleen het heeft niet geholpen. Heb nu wel Bootloader 4.6 ipv 3.9, maar wat hij met mn baseband wilde doen was niet gelukt. (baseband failed).

Is dat normaal dat hij automatisch ook wat met de baseband wilde gaan doen? En maakt het uit dat dat niet gelukt is?

Zie nu ook dat ik ook helemaal geen carrier (bij instellingen) kan vinden. Linksboven zie ik alleen van die streepjes dat ik totaal geen bereik heb, maar zelfs het zoeken naar andere carriers kan ik nu dus niet eens doen.

Iemand bekend met dit probleem?

KSH 17-04-08 14:24

Ik heb mn iPhone nu weer teruggedraaid naar 3.9, want bootneuter heeft uiteindelijk niets uitgemaakt.

Ben echt ten einde raad en heb zelfs op marktplaats gekeken of iemand de iphone evt kan repareren. Stuitte toen op deze advertentie:

Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland

Heeft iemand toevallig enige ervaring met deze persoon en weet iemand wat hij nog evt kan gaan proberen?

sabatie 17-04-08 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KSH (Bericht 99948)
Ik heb mn iPhone nu weer teruggedraaid naar 3.9, want bootneuter heeft uiteindelijk niets uitgemaakt.

Ben echt ten einde raad en heb zelfs op marktplaats gekeken of iemand de iphone evt kan repareren. Stuitte toen op deze advertentie:

Marktplaats.nl - de advertentiesite van Nederland

Heeft iemand toevallig enige ervaring met deze persoon en weet iemand wat hij nog evt kan gaan proberen?

niet zo'n paniek...
doe eerst een refurb in ziphone...
dan is hij weer zo goed als nieuw moet je wel na deze refurb je phone in dfu zetten en resoren naar 1.14
daarna kan je opnieuw unlocken zou als ik jou was wel met pwnage (msx zeker windhoos moet je ff zelf uitzoeken)doen krijg je tenminste bl4.6 en heb je beter bereik!!
het lijkt of je baseband niet helemaal cosjer meer is dus zo moet je hem fixen krijg je door dat gedoe van ziphone

sabatie 17-04-08 22:44

oja als je bij mij in de buurd zou wonen dan fix ik hem je wel gratis die mensen op marktplaats naaien je ook een oor aan

yingie 17-04-08 22:51

Ik vermoed dat het probleem is begonnen door het niet virginizen van de baseband bij de upgrade naar 1.1.3, een vereiste als je vanaf 1.0.2 wilt upgraden.

Nu zou in principe een refurbish moeten helpen, ja, en dan iLiberty+ gebruiken. WnPwn is nog niet echt stabiel heb ik begrepen.

LuigiStyla 17-04-08 23:20

Sorry maar wat hout precies het refubishen van je iPhone in?

yingie 17-04-08 23:38

Dan gaat ZiPhone je bootloader en baseband weer terugbrengen tot een 'virgin'-state.... zeg maar, zoals je 'm gekocht hebt: alle unlocks, jailbreaks en wat dat heeft gedaan met je iPhone wordt dan ongedaan gemaakt. Vanaf daar kun je weer opnieuw je iPhone jailbreaken en unlocken... in theorie;)

LuigiStyla 17-04-08 23:42

Bedankt voor je snelle reactie. Ik had nog nooit van de term gehoord ofzo. Is dat een manier om je phone uit een brick te halen of gaat dat weer op een andere manier?

yingie 17-04-08 23:47

Het is een manier om je iPhone helemaal schoon te krijgen om van daaruit weer te kunnen updaten, jailbreaken, unlockenb etc. Of het je iPhone uit een brick kan halen, weet ik niet. Daarvoor zul je toch eerst in je iPhone moeten kunnen d.m.v. dfu-mode ofzo

mv3l 17-04-08 23:52

hej het is een stom verhaal maar ik had een mooie alu hoes om mijn iphone gedaan nadat ik hem gepwnaged had en had dus ook een slecht signaal etc. zoals hierboven beschreven .
je begrijpt het al hoes eraf en werkt perfect beter dan ooit en beter dan met ziphone .

yingie 17-04-08 23:56

Haha, dat is wel een nieuwe: een hoesje dat de ontvangst verstoort! Iedereen: geen alu hoesjes!:p

KSH 18-04-08 08:35

@Sabatie

Thnx voor je snelle hulp. Ik ben vanavond pas in de gelegenheid om te kijken of je tips gaan helpen. Kom zelf uit de omgeving Utrecht, dus ik weet niet of dat bij jou in de buurt is?

Iets verder reizen vind ik uiteraard ook zeker geen probleem. Alles voor een werkende iPhone ;)

sabatie 18-04-08 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KSH (Bericht 100307)
@Sabatie

Thnx voor je snelle hulp. Ik ben vanavond pas in de gelegenheid om te kijken of je tips gaan helpen. Kom zelf uit de omgeving Utrecht, dus ik weet niet of dat bij jou in de buurt is?

Iets verder reizen vind ik uiteraard ook zeker geen probleem. Alles voor een werkende iPhone ;)

uit zuid limburg das een beetje erg ver he

KSH 18-04-08 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sabatie (Bericht 100328)
uit zuid limburg das een beetje erg ver he


Haha das zeker wel een endje. Ga wel eerst zelf het een en ander proberen, maar mocht het nodig zijn..... zoals ik al zei alles voor een werkende iPhone ;)

yingie 18-04-08 12:09

Noord-Limburg is iets dichterbij:p

KSH 18-04-08 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yingie (Bericht 100395)
Noord-Limburg is iets dichterbij:p

Haha dat scheelt wel weer een paar kilometer. Had nog even een vraag m.b.t. refurbishen.

Van origine was mn iPhone van 1.0.2. Daarna 1.1.3. Heb toen wel de baseband virginized. Daarna naar 1.1.4 gegaan en daar is het dus mis gegaan.

Als ik ga refurbishen heb ik dan de fabrieksinstellingen dus versie 1.0.2. of is de iPhone gewoon helemaal kaal en dan 1.1.4?

yingie 18-04-08 13:06

Kaal in 1.1.4;)

KSH 19-04-08 13:17

Probeer momenteel om een refurbish te doen via Ziphone alleen vraag ik me af of ik het wel goed doe? In ziphone 3.0 zie ik geen optie staan. Vervolgens ben ik in de DOS lay-out naar mn ziphone directory gegaan en toets ik ziphone -z (of ziphone -d), maar er gebeurt niks.....

Wat doe ik fout?

KSH 19-04-08 13:57

Ok ik heb mn iPhone eerst refurbished met ziphone. Vervolgens via itunes weer 1.1.4 gerestored en daarna met iLiberty+ weer geunlocked.

Heb echter nog steeds geen GSM-ontvangst :(.

Wat kan ik nu nog meer proberen?

Destiny 19-04-08 13:58

Ga eens naar settings-general-about. Zijn daar alle velden goed ingevuld ?
Voornamelijk je MAC, Wi-Fi, Bluetooth en modem firwmare

KSH 19-04-08 16:38

Als ik naar settings-general-about ga dan zie ik het volgende:

Version: 1.1.4 (4A102)
Bluetooth: 00:1C:B3:2D:0E:89
Wi-Fi: 00:1C:B3:2D:0E:89
Modem: 04.04.05_G
Mac adres zie ik nergens staan...

Volgens mij is alles wel goed ingevuld toch?

KSH 14-05-08 10:16

Ondertussen ook geprobeerd te unlocken met Pwnage (WinPwn), maar helaas nog steeds het probleem van geen GSM-ontvangst.

Iemand die me aub kan helpen, want zit helaas al een paar weken zonder werkende iPhone :(?

colliehome 14-05-08 10:26

Ik heb nu al enkele malen van problemen gehoord met Ziphone. Ik heb er al een 4 tal met " behandeld " en nog nooit op noemenswaardige problemen gestoten. Waar ik wel veel van hoor zijn problemen met ZiPhone 3.0 ik deed het steeds met 2.5 of 2.6 . Geen problemen daarmee. Zou het aan de versie kunnen liggen?

KSH 14-05-08 10:33

Ik had al gelezen dat dit probleem met eerdere versies ook was voorgekomen. Ik heb zelf ook enkele iPhones altijd met ziphone geunlocked (succesvol).

Laat ik nu net met de iPhone van mn vader tegen dit probleem oplopen. Maar aangezien ik had gelezen dat het met 1 op de 10 iPhones mis ging (achteraf natuurlijk pas gelezen :(), lijkt het me dat er toch wel nog iemand is met dit probleem.

Dus hopelijk kan iemand me uit de brand helpen. Ben zelfs bereid om naar iemand toe te reizen, want ik wil deze iPhone heeeeel graag weer werkend hebben...

sabatie 14-05-08 23:42

hier de volgende stappen om het op te lossen:
stap 1 pak ziphone (nieuwste versie)-->advanced--> downgrade to 3.9 bl
stap 2 ziphone-->advanced-->erase baseband bl3.9
stap 3 je ziet nu je iphone need repair geen zorgen
stap 4 verwijder ziphone en gebruik het nooit meer.
stap 5 iphone in dfu mode zetten home +aanuit knop tot het beeld uit gaat en dan alleen home vasthouden totdat windows zegt iphone in recovery mode je (scherm blijft zwart) ps de iphone moet wel verbonden zijn met je pc en itunes moet aanstaan
stap 6 restore naar 1.14 (niks gepwnd gewoon origineel)
stap 7 pwn je iphone
stap 8 maak custom ipsw file aan
stap 9 restore naar nieuwe ipsw file (let op recovey mode)
je iphone in nu klaar

lukt het niet waar woon je?

KSH 15-05-08 18:34

He Sabatie,

Bedankt voor je stappenplan, maar helaas niet gelukt. Ik woon in omgeving Utrecht. Wel ver van Zuid-Limburg natuurlijk. Maar voor een iPhone zeker wel waard. Zou jij toevallig op korte termijn kunnen helpen?

sabatie 15-05-08 20:18

deed alles het of wat was het probleem?
probeer sWi-Fi vandev team misschien helpt dat ik ben dagelijks in eindhoven want zit daar op de technische universiteit

mv3l 18-05-08 14:21

ik heb tijdens de pwnge de originele at&t simkaart er in gedaan , daarna werkte het wel met mijn kpn simkaart tot op heden . suc6

MisterM1988 20-05-08 17:15

kan iemand mij helpen ??
ik heb een iphone 1.1.4 versie maar wil m graag 1.1.2 hebben...

how can i do that ?

kaspar 05-06-08 20:44

Hallo allemaal, ik zal mij maar bij deze thread aansluiten want ik heb hetzelfde probleem; 2 weken geleden iphone(16gb) gekocht in Usa. Thuis ziphone 3.0 gedraaid. Alles werkende behalve dat belsignaal dus. Heb sindsdien alles geprobeerd, zelfs van 1.1.4(orig) naar fw 1.1.2 teruggebracht/Iliberty/winpwn/bootneuteren/wat truuken in de terminal, etc. etc. etc. Ik zou graag willen weten hoe ik mn Iphone weer volledig kan virginizen, oftwel; hoe vind ik de refurbish-optie in Ziphone 3.0? Of heeft het zin om hiervoor een versie 2.5 van ziphone te gebruiken?

Destiny 07-06-08 00:18

Kaal met 1.1.4. Toch raad ik ZiPhone af. Secht programma met veel dingen die fout kan gaan zoals Wi-Fi e.d.
kreeg je wel je bootloader naar 4.6 met boot neuter? Of kreeg je een foutmelding

kaspar 07-06-08 13:54

Bootneuter geeft geen problemen als ik omzet naar 4.6. Heb trouwens ziphone 2.5 gebruikt met de refurbish-optie, daarna restored naar 1.1.4, toen naar 1.1.2 toen weer 2maal naar 1.1.4, Iliberty (unlock/jaibreak/activate)... maar helaas onveranderd slecht bereik(ook als ik sims van collega's/vrienden probeer). Het moment van "openbreken" lijkt steeds dichterbij te komen want ik wordt er nu een beetje wanhopig van. Misschien vandaag eens de FW 1.2 proberen te installeren..
Wat bedoel je eigenlijk met "kaal met 1.1.4"?

kaspar 08-06-08 13:22

Ok, ik heb dit weekend een beetje liggen prutsen(softwarematig) maar het gsm-signaal blijft slecht. Inmiddels heb ik veel gegoogled en gezien dat het probleem vaak voorkomt maar dat er nergens een concrete oplossing wordt gegeven. Zou het kunnen zijn dat het probleem hardwarematig is en dat het hier gewoon een slechte antenne betreft? Kan iemand dit bevestigen?
hier wat punten:
* Iphone heeft nergens fatsoenlijk bereik, op een paar zeldzame "hotspots" na. Zo heb er een ontdekt op mijn bureau (wel 4 streepjes! RX:-88) en mijn iphone daar omlijnd met potlood zodat ik weet waar hem moet neerleggen en handfree kan gebruiken. (10 cm verschuiven en bereik is nog maar 1 streepje)
* Ook al geeft hij: "No service", toch kan ik (icm de Wi-Fi) mijn locatie bepalen in googlemaps. Zou dit inhouden dat hij wel probleemloos met de zendmasten kan communiceren en dat de antenne toch in orde is? (of meet de iphone de locatie op andere wijze?)
* Heb in mijn wanhoop het zwarte klepje er al afgepeuterd en nu ligt de antenne bloot. Ook met de usbkabel ingeplugd geeft dit geen verandering in het bereik. Ook niet er wat tegenaan tikken/duwen/wrijven
* Ik zie in de fieldtest onder "Cell information" altijd vaak de waarden 255 en 65535.
bijv: RX:-110 FQ:622 ST:255 Cl:65535 N:255 #:65535

Volgens de geruchten zou morgen(maandag 9 juni) firmware 2.0 verschijnen. Eerst dat maar even proberen en anders ga ik toch echt die antenne eruit slopen en opnieuw bevestigen... o.i.d.

Als iemand mij op de goede weg kan helpen; zeer veel dank alvast.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:27.