iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Downgraden van 1.2.0 (2.0) naar 1.1.4 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/11556-downgraden-1-2-0-2-0-naar-1-1-4-a.html)

Diftar 16-07-08 10:14

Goocky,

jij hebt een andere afbeelding omdat je volgens mij al 1.1.4 weer op je iphone hebt staan. De afbeelding die iedereen heeft, is omdat ze 2.0 er op hebben staan. Volgens mij ben je al verder met prutsen :-)

daanhockeyc1 16-07-08 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 143580)
Misschien handig om de volgende keer de zoekfunctie daarvoor te gebruiken. Maar het kan zodra er een tool voor is om je iphone te hacken bijvoorbeeld pwnage of winpwn

Ok maar ik snap de balle van die zoekfunctie:) ik voer iets in en er komt niks

Moonya 16-07-08 12:06

ik ben al zo ver dat ik in de recovery mode van 1.4 ben maar hoe kom ik daar nu weer uit? ik blijf maar die stekker met dat cdtje zien

groochy 16-07-08 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diftar (Bericht 143584)
Goocky,

jij hebt een andere afbeelding omdat je volgens mij al 1.1.4 weer op je iphone hebt staan. De afbeelding die iedereen heeft, is omdat ze 2.0 er op hebben staan. Volgens mij ben je al verder met prutsen :-)


heb hem 1 min hard reset gedaan sleep/home en het scherm was zwart dan heb ik mijn vinger van de sleep/home afgedaan.
terug de home ingedrukt en terwijl de stekker ingestoken maar weer komt hij naar het scherm USB & iTunes

en hij word nog steeds niet gezien op de pc (itunes 7.5) ook niet door ibrickr

windows ziet het toestel als een iboot toestel, ik heb de driver al een keer of 5 manueel aangewezen dit ook zonder resultaat ben echt ten einde raad...:(

Moonya 16-07-08 12:56

Hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Iedereen op dit forum een dikke kus en in t speciaal de mensen van iliberty+. Met bloed zweet en tranen is mijn foontje gedowngraded :D. T heeft me een paar dagen gekost maar enfin, we zijn nu weer gelukkig. (alleen jammer dat ik mijn 1500 liedjes die erop stonden kwijt zijn. heb ik weer wat te doen de komende dagen)

AAIRWIN 16-07-08 13:55

hallo iedereen,

ok ik ben echt hulpeloos lost nu.

ik heb dit gedaan:

Download de laatste firware: http://appldnld.apple.com.edgesuite....2_Restore.ipsw

Breng je iPhone in restore mode en selecteer de firmware

ik heb dus in itunes die de telefoon herkent. op shift gedrukt en de jusite firmware geselecteerd daarna op herstellen gedrukt. daarna krijg ik fout melding 20........

kom niet verder... hellup

kleut 16-07-08 18:41

Zou iemand mij kunnen helpen?

Alles wat in dit topic staat werkt niet bij mij krijg alleen maar itunes logo met usb kabel in mijn beeld. Itunes zegt dat hij in herstel mode staat en als ik shift herstel druk en dan 1.1.4 aanklik dan zegt die onbekende fout 20

Bij iliberty etc. pakt hij hem dan niet meer kan ik niks meer aanklikken of niks! Weet iemand wat ik fout doe? Of is andere manier hem terug te zetten naar 1.1.4?

Zelfde als bericht voor mij dus, kan iemand ons stap voor stap uitleggen wat wij moeten doen om terug te keren naar 1.1.4 (Want op pagina 1 dat werkt voor geen meter bij mij!)

EDIT:

Woow! Volgens mij ben ik nu terug het gaan naar 1.1.4!! :O opeens geen error melding toen ik pakket aanklikte:O

EDIT:

Fout 1601 krijg ik nu wat betekent dat?????????

HorMar 16-07-08 18:52

Van onderstaande stappen snap ik niet helemaal hoe deze uit te voeren (heb geen verbinding met provider..)

6. Ga naar de installer op je iPhone en voeg deze source toe: iClarified - Apple News and Tutorials

7. Installeer dan eerst BSD Subsystem

8. Zoek daarna het programma op in de map van iClarified waar je de baseband mee kan downgraden, en installeer deze. (ZORG DAT JE AUTOLOCK UITSTAAT!!!!!)

9. Daarna kun je via iTunes zoals de gebruikelijk manier een herstel uitvoeren en is je baseband weer gedowngrade naar 04.04.05_G

kleut 16-07-08 18:54

Maar wat kan ik doen tegen die foutmelding? 1601?

shapezzz 16-07-08 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groochy (Bericht 143728)
heb hem 1 min hard reset gedaan sleep/home en het
windows ziet het toestel als een iboot toestel, ik heb de driver al een keer of 5 manueel aangewezen dit ook zonder resultaat ben echt ten einde raad...:(

Kick 'm middels Ibrickr in DFU-mode (desnoods 2.0 via iTunes 7.7 er weer op zetten)
Dan worden namelijk de Apple DFU-drivers geinstalleerd en daarna wordt ie wel correct weergegeven,
Dan middels shift+herstellen 1.1.4 weer er op zetten, kan zijn dat je een foutmelding krijgt en dat maakt niet zoveel uit als het herstellen maar voltooid wordt, in mijn geval gaf iTunes aan dat de iPhone correct geinstalleerd was, je moet 'm in DFU-mode herstellen anders krijg je de meeste vreemde (halve) installaties.
Daarna evt. je Baseband downgraden via iLiberty+ of bijv. Ziphone zodat je weer kan bellen..

shapezzz 16-07-08 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kleut (Bericht 144047)
Maar wat kan ik doen tegen die foutmelding? 1601?

Zie mijn bovenstaande post ;)

kleut 16-07-08 19:14

@ Shapezz,,

Ik krijg hem met beide programma niet in DFU! Hoe kan dit dan? Itunes zegt wel iedere keer iphone zit in herstelmodus je moet hem herstellen en zodra die dat zegt kan ik met ilibery ook niks meer!

Kun je me zeggen hoe ik dit dan doe?

groochy 16-07-08 19:15

heb hem op mac + itunes 7.5 staan word hij gevonden, kan herstellen maar geeft steeds fout 20 aan iemand hier een idee voor?

shapezzz 16-07-08 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kleut (Bericht 144072)
@ Shapezz,,

Ik krijg hem met beide programma niet in DFU! Hoe kan dit dan? Itunes zegt wel iedere keer iphone zit in herstelmodus je moet hem herstellen en zodra die dat zegt kan ik met ilibery ook niks meer!

Kun je me zeggen hoe ik dit dan doe?

Probeer 'm met iLiberty+ eens in normal mode te zetten, die optie heb je ook...
Als ie dan herkent wordt proberen in de DFU-mode te zetten (ook weer via iLiberty+) en dan moeten die drivers even correct geinstalleerd worden zodat ie 'm weer goed herkent (moet ie voor in DFU-mode staan) en dan kan je 1.1.4 er weer op zetten..
Reboot desnoods een paar keer en start iTunes een paar keer opnieuw dat wil ook nog weleens helpen..

Michael 16-07-08 19:27

Groochy Je moet bij mac in Bibliotheek/Systeem/PrivateFrameworks Het mobileDevice.framework verwijderen Je moet ook itunes de-installeren met dit programma kan dat het beste AppCleaner (Gewoon het ikoon van itunes naar het programma slepen en delete indrukken, wel even bij preferences van het programma alle vinken uitzetten) Dan Mac opnieuw opstarten en itunes 7.5 installeren Dan moet het geen probleem meer zijn

ErikCreative 16-07-08 19:51

Ik heb nu 12 maal een restore gedaan naar 1.1.4 gedaan in de DFU-Modus. Iedere x stopt de restore met een foutmelding 1603 of 1604. Weet iemand wat ik nog kan proberen?

Michael 16-07-08 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ErikCreative (Bericht 144097)
Ik heb nu 12 maal een restore gedaan naar 1.1.4 gedaan in de DFU-Modus. Iedere x stopt de restore met een foutmelding 1603 of 1604. Weet iemand wat ik nog kan proberen?

Kijk even bij post #210

ErikCreative 16-07-08 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 144105)
Kijk even bij post #210

Gebruik MAC maar zal kijken of ik met iBrickr iets in windows kan doen.

truckdiver 16-07-08 20:27

man man, begint onoverzichtelijk te worden.
niemand zin die er ervaring mee heeft om alles in 1 post te schrijven (handleiding+oplossingen van baseband tot errors)
die nadien eventueel in de wiki kan gezet worden
zou het zelf willen doen maar weet niet welke eerst te beginnen en heb zelf nog niet geupdate nr 2.0

ErikCreative 16-07-08 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 144105)
Kijk even bij post #210

Ik stop ermee.. nu bezig in windows maar de 1601 foutmeldingen blijven me om de oren vliegen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:17.