iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   [ULTIMATE GUIDE] Going from iPhone v1.1.1 to v1.1.2 / Jailbreak & Unlock (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/2235-ultimate-guide-going-from-iphone-v1-1-1-to-v1-1-2-jailbreak-and-unlock.html)

desonnaville 26-11-07 18:59

ik had een OTB iPhone 1.1.1 geunlocked via jailbreakme.com, als ik het goed begrijp hoe ik nu alleen maar het programma Oktoprep te installeren, dan updaten naar 1.1.2. en daarna anysim installeren en dan ben ik weer helemaal klaar ?

Michael 26-11-07 19:00

Ja laat iTunes aanstaan. En anders gaan we je redden Carlos. Je iPhone zal 1.1.2 draaien ;-))

Carlo_1983 26-11-07 19:01

nee... open ssh en bsd systeems moet je installeren??
en voordat je oktoprep installeer moet je anysim al gedraaid hebben ...
maar bij mijn lukt het niet te updaten dus luister niet teveel naar mijn ik kan het ook fout hebben

Michael 26-11-07 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door desonnaville (Bericht 19984)
ik had een OTB iPhone 1.1.1 geunlocked via jailbreakme.com, als ik het goed begrijp hoe ik nu alleen maar het programma Oktoprep te installeren, dan updaten naar 1.1.2. en daarna anysim installeren en dan ben ik weer helemaal klaar ?

Nee kijk even in de gids unlock 1.1.2 windows of mac in de wiki. Je moet eerst update naar 1.1.2 doen dan downgrade naar 1.1.1 Dan anySim draaienen oktprep erop dan weer naar 1.1.2 en de jailbreak doen.

Carlo_1983 26-11-07 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 19985)
Ja laat iTunes aanstaan. En anders gaan we je redden Carlos. Je iPhone zal 1.1.2 draaien ;-))

Thanks mich...en de rest ... ga weer downgrade , jailbreaken enz.....
tot zo!!! keertje 27 denk !!!!!

Michael 26-11-07 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carlo_1983 (Bericht 19987)
nee... open ssh en bsd systeems moet je installeren??
en voordat je oktoprep installeer moet je anysim al gedraaid hebben ...
maar bij mijn lukt het niet te updaten dus luister niet teveel naar mijn ik kan het ook fout hebben

Niet zo pessimistisch Carlos Je komt er wel ;-))

Carlo_1983 26-11-07 19:05

Micheal,

hoe doen jullie je iphone uit recover stand halen als je gedowngrade hebt naar 1.1.1 ?? ik gebruik ibrick met de opnieuw opstart optie....

Michael 26-11-07 19:14

iBrickr is goed Daarmee komt hij uit de recovery mode

Carlo_1983 26-11-07 19:32

Ik heb hem net gejailed... nu nog wat installeren en dan gaan we het nog eens proberen...met itunes aan...

Carlo_1983 26-11-07 19:39

Micheal, wat moet ik doen als ik oktoprep heb geinstalled?

erstaat dan ..: Notice you are ready to perform an "update" to 1.1.2 an d continue with the touchfree proces, moet ik op ok drukken en dan naar mijn springboard gaan ?
en maakt het nog uit of ik itunes open voor of na het plaatsen van mijn iphone in het dock ?

Carlo_1983 26-11-07 19:51

Ik heb het nu met itunes open geprobeerd werkt weer niet precies de zelfde melding als eerst.....

HELP!!!!!!!!!!!!!!!
ik zit 3 hoog zou een iphone kunnen vliegen ?????


Heb jij nog ideeen Michael???

Michael 26-11-07 20:00

Ja dat moet en de iPhone niet rebooten dan updaten naar 1.1.2 en dan het jailbreak.jar ding openen en de jailbreak uitvoeren. Als die klaar is telefoon uit en aan zetten en de tweede keer doet de iPhone zelf een reboot.

Carlo_1983 26-11-07 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 20013)
Ja dat moet en de iPhone niet rebooten dan updaten naar 1.1.2 en dan het jailbreak.jar ding openen en de jailbreak uitvoeren. Als die klaar is telefoon uit en aan zetten en de tweede keer doet de iPhone zelf een reboot.

Ik heb het geprobeerd maar dat werkt niet elke keer de melding dat ik oktoprep al heb gedraaid???

heb je nog andere oplossingen ..???

wat ik trouwens wel zie is dat mijn Wi-Fi het nog doet na de update ??
maar dat ik geen contact kan leggen via itunes naar de iphone en ook niet met Winscp.
Dat laatste snap ik wel want de installer met daarop open ssh is gedelete door de update toch ?

sjowol 26-11-07 20:11

oktoprep al gedraaid? das dus in installer in 1.1.1?
ff uninstallen (met installer) nog eens herinstallen en weer aan de upgrade, anders weet ik het ooknie hoor)

Carlo_1983 26-11-07 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 20021)
oktoprep al gedraaid? das dus in installer in 1.1.1?
ff uninstallen (met installer) nog eens herinstallen en weer aan de upgrade, anders weet ik het ooknie hoor)


welke baseband versie moet je hebben om dit te doen ???
ik heb 04.02.13_G ???

sjowol 26-11-07 20:18

die dus (logisch want die szet je erop als je de eerste keer naar 1.1.2 upgrade)
maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die een error krijgt tijdens het installeren van oktoprep. en tsja als het allemaal moeilijk blijft ff opnieuw 1.1.1 restoren met behoud van de 04.02.13_G baseband.. ff jailbreaken en dan weer oktoprep...

Fresh 26-11-07 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Carlo_1983 (Bericht 20024)
welke baseband versie moet je hebben om dit te doen ???
ik heb 04.02.13_G ???

Die baseband is prima, Carlo.

Ik weet niet of de problemen met OktoPrep via installer inmiddels zijn opgelost. Gisteren crashte OktoPrep namelijk steeds.
De crash is te herkennen als installer zomaar ineens sluit bij de installatie van OktoPrep en je daarna je springboard ziet.
Als de installatie goed gaat krijg je van OktoPrep een popup met informatie.

Als alternatief heb ik succesvol deze oplossing gebruikt i.p.v. OktoPrep:
https://forum.iculture.nl/f14/i...html#post19557

Let bij het kopieren op de octal van de bestanden die al in de folder staan. Het gekopieerde bestand en de map moeten diezelfde octal krijgen.

Het commando moet op je iPhone worden uitgevoerd. Dat kan met programma Term-vt100 (zie installer).

Fresh...

Carlo_1983 26-11-07 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 20028)
die dus (logisch want die szet je erop als je de eerste keer naar 1.1.2 upgrade)
maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die een error krijgt tijdens het installeren van oktoprep. en tsja als het allemaal moeilijk blijft ff opnieuw 1.1.1 restoren met behoud van de 04.02.13_G baseband.. ff jailbreaken en dan weer oktoprep...


Oktoprep werkt weer...inmiddels, ik zie dat okotprep nu zegt dat ik kan updaten naar 1.1.2 ? druk ik op oke en ik ga terug naar het springboard , gaat hij venzelf op de lock stand, sluit ik hem aan op mijn computer, itunes openen , help zoek update, uodate installeren en dan gaat hij ook installeren, na de update klik ik op windows.bat en dan geeft hij een melding dat ik oktoprep al heb gebruikt ???

rararararara ik snap er niets meer van ???

sjowol 26-11-07 20:26

ik ooknietmeer maar ik denk dat je ff vers naar 1.1.1 moet (sorry)
en dan vraag ik me ok nog af:
- wat bedoelen jullie met oktoprep crasht? oktoprep is GEEN programma, dus hoe kan het dan crashen?

Carlo_1983 26-11-07 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 20033)
ik ooknietmeer maar ik denk dat je ff vers naar 1.1.1 moet (sorry)
en dan vraag ik me ok nog af:
- wat bedoelen jullie met oktoprep crasht? oktoprep is GEEN programma, dus hoe kan het dan crashen?

Gisteren gebeurde er als je op install klikt niets, ik werd gelijk naar het springboard gedropt ?? oktoprep was niet geinstalleerd ... dat bedoelde ik met crash...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:32.