iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   VERZAMEL: Het grote "Het is mij gelukt!" topic :) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/2351-verzamel-grote-gelukt-topic.html)

BadSide 18-11-07 16:47

Het is eindelijk gelukt.
Ik heb dit ook in het Unlock-topic geplaatst, dat staat denk ik verkeerd.

Maar dan draai ik nu eindelijk 1.1.2, simlock vrij, na 26 uur werk (natuurlijk incl. slapen).
Zonder Fresh was het nooit gelukt. :-)

yingie 18-11-07 18:03

Okee, mijn verhaal dan, voor zover ik nog weet wat ik gedaan heb.

Had een OTB fw 1.1.1 iPhone 8GB. Ik heb na wat inlezen (jaja, Sjowol) de guide van 'winandmac.com' gevolgd en gepoogd mijn iPhone op mijn Mac te jailbreaken en unlocken. Het is de versie met iNdependence 1.2.5. Ik liep vast aan het einde, toen ik Fugu niet werkend kreeg. Ik heb toen iNdependence gebruikt om anySIM 1.0 op de iPhone te zetten. Toen ik anySIM 1.0 vervolgens draaide en kreeg een gebrickte iPhone. Wat meer: hoewel ik de iPhone wél als iPod kon gebruiken, was ik verder helemaal hulpeloos omdat ik geen wi-fi had, geen IMEI-nr meer, geen ICCID én geen modem firmware.

Gelukkig ontmoette ik op de iPhoneclub.nl AtQuest die een zelfde soort probleem had en na twee middagjes kreeg hij de iPhone werkend op fw 1.0.2 (1C28) met een ge-restorede modem fw 03. 14.08_G. Nu bel en sms en msn en internet ik alweer een maand met mijn iPhone. Een grote 'thank you' aan AtQuest dus.

Stiekem wil ik nog wel upgraden naar 1.1.1 en vervolgens naar 1.1.2, maar ik ben veel te bang dat het dan weer misgaat. Ik heb inmiddels heel wat gelezen, hier en op modmyifone en hackint0sh, over 'virginisen' enzo, maar krijg daar nog geen goed gevoel bij. Komt vooral ook doordat ik een OTB 1.1.1 had en ik eigenlijk twijfel of ik 'm wel moet virginisen om te upgraden. Wellicht moet dat wel vanwege de modem firmware, ik weet het niet en ik probeer het voorlopig ook niet. Ik ben veel te blij dat ie het helemaal perfect doet momenteel.

Jordy 18-11-07 19:05

Vandaag mijn iPhone opgehaald , FW 1.1.1. Door middel van deze methode binnen 20 minuten was hij klaar . Simlockvrij. Youtube werkte nog niet , maar na een synchronisatie met iTunes werkt dat ook . Al met al zeer makkelijk en snel online. Top !

Destiny 18-11-07 19:21

Het is mij gelukt om van een 1.1.1 firmware naar een werkende 1.1.2 iPhone te gaan :D

christiaan1985 19-11-07 00:13

eerst een 1.1.1 otb geunlockt en net geupdate naar 1.1.2 dankzij de handleiding die hier op de website staat.
:D
Echt super alle inzet! Het is echt geweldig dat er zo veel wordt gedaan om iedereen te helpen, vooral door een aantal hardwerkende forum posters.. ;-)

sjowol 19-11-07 05:00

ok dan, net mijn vriendins iphone unlocked.. het was een unlockede 1.0.2 dus eerst gevirginized, toen naar 1.1.1 die unlocked met anysim 1.1 toen naar 1.1.2, terug naar 1.1.1, anysim 1.2u gedraaid oktoprep en de hele reutemeteut.. en nu zit ze gewoon helemaal op 1.1.2 (ook handig om te weten in de usa heb je dus geen andere appsupportfile nodig! alles werkt daar gewoon)
duurde wel ff maar toch heel relax!

wicher 19-11-07 14:07

Heb mijn iphone nog maar 3 dagen, maar het is gelukt om een en ander al te installeren zoals simport en naam/foto herkenning. Binnenkort maar eens verdiepen in versie 1.12 en dan updaten!

Tinus 20-11-07 09:50

Het is dit keer met de nodige problemen weer gelukt.
nu maar hopen dat ipsf met een oplossing komt voor de keer dat de bootloader geupdate wordt...

Hammerhead 20-11-07 20:05

naar 1.1.2 toppie
 
Het kostte moeite, maar een 1.1.1 naar 1.1.2

Goed de handleiding volgen!!!!!


Allen die dit mogelijk hebben gemaakt op IphoneClub
THX

Hammerhead

mrmark 21-11-07 02:18

gisteravond ook n hoop zitten klooien met mn update naar 1.1.2, maar het was me dan uiteindelijk toch gelukt :D
een hoop ge-restore, gelees, en voor de zekerheid nog een keer lezen heeft de klus geklaard. mensen die de tut's hebben geschreven: Thanks a lot !!

ferrygood 21-11-07 02:22

Grote Dank Aan Destiny En Aan Michael!!
Echt Tot In De Kleine Uurtje Otch Geholpen..maar Het Is Gelukt..eindelijk Weer Een Iphone En Geen Brick Meer.
Gr Ferry

Roflpantoffels 21-11-07 08:11

ook hier gelukt om van 1.1.1 unlocked naar 1.1.2 gegaan in een uurtje :D. Nu alleen nog dat nummer herkenning + foto aan de gang krijgen (mits het al niet werkt..nog niet getest).

RoelJewel 22-11-07 22:31

Zo, gelukt :). Van 1.1.1 naar 1.1.2. Ging eerst ff fout bij oktoprep, maar uiteindelijk een goed werkende 1.1.2 :).

Marbijl 23-11-07 01:05

Wederom gelukt!!
Ben een aantal keren het frustratie level gepasseerd bij appsnap. Laatste keer werkte in een keer, feilloos langs oktoprep en nu is het klaar!
Blij man!

M.

Fresh 23-11-07 01:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 17321)
ok dan, net mijn vriendins iphone unlocked.. het was een unlockede 1.0.2 dus eerst gevirginized, toen naar 1.1.1 die unlocked met anysim 1.1 toen naar 1.1.2, terug naar 1.1.1, anysim 1.2u gedraaid oktoprep en de hele reutemeteut.. en nu zit ze gewoon helemaal op 1.1.2 (ook handig om te weten in de usa heb je dus geen andere appsupportfile nodig! alles werkt daar gewoon)
duurde wel ff maar toch heel relax!

wat een nacht was dat!

sjowol 23-11-07 01:58

naja jij hebt geloof ik wel zwaardere nachtten achter de rug..
GA SLAPEN NOU!!!!

ahvbakel 24-11-07 21:56

Fresh, BEDANKT :D:D:D

Gave handleiding met alle plaatjes en zo....
Heb met behulp van de handleiding en met kromme tenen en zweet in mijn handen de upgrade/jailbreak gedaan.
Ik had het al eerder gedaan maar maar de schermen die voorbij kwamen ip de iPhone gaf me toch een unheimlich gevoel zodat ik weer terug ging naar 1.1.1.
Na jullie of jouw Guide doorgelezen had en droog geoefend had kreeg ik toch weer de kriebels en heb het nu dan toch voor elkaar dank zij jullie en alle mensen die op het forum hun problemen kwamen brengen en daarna uitleg van jullie kregen hebben mij gesterkt in mijn moed om het nog eens te proberen.
alles WERKT.... volgens mij
ga nog ff pielen moet de nederlandse teksten nog hebben weet nog niet hoe maar daar kom ik wel achter denk ik en ik ga doneren ben 200% HAPPY
THANKS PEOPLE

sjowol 24-11-07 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ahvbakel (Bericht 19420)
Fresh, BEDANKT :D:D:D

ja.. ook graag gedaan hoor... :rolleyes:

xb9 26-11-07 12:59

Hier ook 3X OTB 1.1.1 aan de praat gekregen zonder problemen en zeer snel.
Dankzij de Wiki's en Sjowol.

Verder de mijne geupgrade naar 1.1.2 met de hieronder vermelde kleine hindernissen :
****************************************************************
1 - wanneer iphoneinterface.exe niet werkt, zorg dan dat je handmatig de iphone in recovery-modus krijgt
2 - Als je geen AT&T sim hebt, gebruik dan een andere waar je de pincode hebt afgehaald.Want anders lukt het *#307# niet
3 - hierna werkte bij mij jailbreakme.com om installer.app te installeren, pas na de 2e keer.
****************************************************************

Hulde voor mannen die de alle documentatie hebben gegeven.

Carlo_1983 26-11-07 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xb9 (Bericht 19813)
Hier ook 3X OTB 1.1.1 aan de praat gekregen zonder problemen en zeer snel.
Dankzij de Wiki's en Sjowol.

Verder de mijne geupgrade naar 1.1.2 met de hieronder vermelde kleine hindernissen :
****************************************************************
1 - wanneer iphoneinterface.exe niet werkt, zorg dan dat je handmatig de iphone in recovery-modus krijgt
2 - Als je geen AT&T sim hebt, gebruik dan een andere waar je de pincode hebt afgehaald.Want anders lukt het *#307# niet
3 - hierna werkte bij mij jailbreakme.com om installer.app te installeren, pas na de 2e keer.
****************************************************************

Hulde voor mannen die de alle documentatie hebben gegeven.


@xb9

Heb je vandaag oktoprep gebruikt ??
gisteren werkte het namelijk niet ????
Ik ben benieuwd vanavond??

greetz Carlo


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.