iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/27774-guide-voor-de-iphone-3g-unlock-yellowsn0w.html)

Nipje 10-01-09 19:48

Ik heb momenteel 2.1 op mijn iphone en wil ook de software unlock uitvoeren, maar moet ik nu de 2.2 update gewoon via itunes uitvoeren en zou ik dan de juiste baseband te pakken moeten krijgen?

Of moet ik een custom firmware gebruiken, ik ben bang dat ik een verkeerde baseband krijg als ik nu via itunes ga updaten?

Michael 10-01-09 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nipje (Bericht 242291)
Ik heb momenteel 2.1 op mijn iphone en wil ook de software unlock uitvoeren, maar moet ik nu de 2.2 update gewoon via itunes uitvoeren en zou ik dan de juiste baseband te pakken moeten krijgen?

Of moet ik een custom firmware gebruiken, ik ben bang dat ik een verkeerde baseband krijg als ik nu via itunes ga updaten?

Updaten met itunes voor de baseband dan quickpwn uitvoeren voor de jailbreak en uit cydia yellowsn0w halen om te unlocken.

Angelolel 10-01-09 19:51

Laatste update van Yellowsnow uitgevoerd. Hierna werkte alles goed! :)

Nipje 10-01-09 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 242293)
Updaten met itunes voor de baseband dan quickpwn uitvoeren voor de jailbreak en uit cydia yellowsn0w halen om te unlocken.

En is het ZEKER dat ik de juiste baseband ga als ik update via itunes?

Moet ik mijn yes-sim kaartje en de gewone sim er uit halen als ik hem update via itunes ?

edit

met de yes-sim er in kan ik namelijk niet updaten dus moet ik het doen zonder sim er in ?

Michael 10-01-09 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nipje (Bericht 242298)
En is het ZEKER dat ik de juiste baseband ga als ik update via itunes?

Moet ik mijn yes-sim kaartje en de gewone sim er uit halen als ik hem update via itunes ?

Ja je krijgt dan zeker de goede baseband.

Nipje 10-01-09 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 242304)
Ja je krijgt dan zeker de goede baseband.

Moet ik hem gewoon updaten zonder sim er in? krijg nu de melding dat de sim niet ondersteunt wordt.

King1987 10-01-09 20:05

Logisch dat je die melding krijgt, je hebt nog een simlock en je iPhone is nog niet geactiveerd. Daarvoor moet je eerst nog jailbreaken en deze unlock methode toepassen.

Je kan gewoon je simkaart in je iPhone laten :)

Nipje 10-01-09 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 242304)
Ja je krijgt dan zeker de goede baseband.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 242313)
Logisch dat je die melding krijgt, je hebt nog een simlock en je iPhone is nog niet geactiveerd. Daarvoor moet je eerst nog jailbreaken en deze unlock methode toepassen.

Je kan gewoon je simkaart in je iPhone laten :)

Ik moet toch eerst mijn iphone naar 2.2 updaten voordat ik met unlocken kan beginnen ... en het probleem is juist dat ik in itunes de foutmelding krijg als ik naar 2.2 wil updaten :S

King1987 10-01-09 20:13

Gebruik de zoekfuntie even voor de foutmelding :)
Tip: meestal werkt in de DFU mode zetten en dan herstellen perfect :)

Nipje 10-01-09 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 242323)
Gebruik de zoekfuntie even voor de foutmelding :)
Tip: meestal werkt in de DFU mode zetten en dan herstellen perfect :)

Maar ik moet dus eerst mijn iphone herstellen en dan pas updaten? ik ben nou een beetje in de war.

Ik heb momenteel gewoon mijn yessim er in zitten, hoe ga ik nou mijn iphone naar 2.2 updaten zodat ik hem weer opnieuw kan jailbreaken en dan unlocken?

Zoekfunctie heb ik gebruikt maar ik wil zeker weten dat ik het op de goede manier ga doen.

De melding komt in itunes zelf tevoorschijn als ik wil updaten, niet op mijn iphone.

Hoe ga ik nu te werk?

edit

Hij geeft de melding maar heeft wel gewoon geupdate, vreemd:O

Colpaert 10-01-09 23:37

Wat je het best doet als je wilt updaten naar FW 2.2 is het volgende.

1) Je hersteld je iPhone met iTunes.
2) Je update je iPhone naar 2.2
3) Je jailbreakt je iPhone met quickpwn
4) Je installeert yellowsn0w dmv cydia na het toevoegen van de repo van het dev-team

batumulia 11-01-09 00:08

Het is mij nu eindelijk gelukt met Yellowsn0w 0.9.6.

Ik had eerst mijn T-Mobile kaartje eruit gehaald terwijl de telefoon aanstond en toen een KPN kaartje erin gedaan. Telefoon op Airplane modus gezet waardoor ik een error kreeg dat de SIM-kaart niet geldig was. Telefoon opnieuw opgestart met KPN kaartje erin en hij had na 1 minuut wachten vol bereik. Ik kan nu ook gewoon de kaart eruit halen en verwisselen met een andere zonder dat ik de telefoon hoef te herstarten.

Gicha 11-01-09 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 242267)
Normaal moet het ook werken met andere sim kaarten, misschien heb je op die sim kaarten nog een pincode staan.

Er zat geen pincode op, ik heb mijn kaart eruit gehaald en vervolgens de andere ein gezet, ik heb hem dus niet reboot. Ik weet niet of het hieraan ligt. Het was niet een kaartje wat ik in huis heb, ik kan het dus niet nog eens proberen.

Fab1Man 11-01-09 11:53

Ik heb gisteren ook de eerste unlock met behulp van yellowsn0w uitgevoerd. Niks wilde werken, air-plane mode kon ik aan en uit doen wat ik wilde, resetten eveneens. Daarna heb ik een reset gedaan van de netwerkinstellingen. Nu is het zo dat bij elke reboot de air-plane mode aanstaat en na 3 seconden eraf gaat. SIM kaart werkt meteen! Ook bij het verwisselen met een andere kaart.

Mijn ervaring is dus, herstel de netwerkinstellingen.

Destiny 11-01-09 11:57

Ik heb inmiddels 2 iPhones geunlocked met yellowsn0w. Beide toestellen werken perfect. Nog geen klachten gehoord van die mensen.

Colpaert 11-01-09 12:13

Volgens mij is yellowsn0w helemaal top momenteel. Ik denk dat bij wie het nog niet lukt er iets verkeerd moet lopen in het voorafgaande van het installeren van yellowsn0w.
Ook denk ik dat er sommigen zijn die vergeten hun 3G af te zetten na het installeren van YS. Maar goed, blijven proberen zou ik zeggen, want het werkt zonder problemen.

iScorpio 11-01-09 12:19

Verwacht dat Yellowsn0w nu ook snel het beta stadium zal verlaten.

Colpaert 11-01-09 12:22

Denk inderdaad dat dit niet meer zo heel lang zal duren. Ik verheug me er in elk geval al op. zo'n 1.0.0 versie zie ik wel zitten :p

Gicha 11-01-09 12:36

1,2,3 en het is gelukt, T-mobile, vodafone..... MOOI!!:cool:

Kroet 11-01-09 12:59

Verkeerde naam provider
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone-fan123 (Bericht 241241)
kan andere naam invoegen en dat werkt.
maar bij leeg laten komt vodafone weer terug.

wie o wie heeft nog een idee.
ben benieuwd in hieverre yellowsn0w hier wat mee te maken heeft.

Heb hier hetzelfde probleem; ook 1 keer een Vodafone prepaid geprobeerd en vervolgens geeft de T-Mobile sim Vodafone aan.
Elke andere kaart toont eigen netwerk (KPN etc.), maar de gewone T-Mobile SIM laat Vodafone NL zien.
Alles al geprobeerd; lijkt mij alleen oplosbaar door opnieuw flashen van de baseband.

Gekko 11-01-09 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kroet (Bericht 242535)
Heb hier hetzelfde probleem; ook 1 keer een Vodafone prepaid geprobeerd en vervolgens geeft de T-Mobile sim Vodafone aan.
Elke andere kaart toont eigen netwerk (KPN etc.), maar de gewone T-Mobile SIM laat Vodafone NL zien.
Alles al geprobeerd; lijkt mij alleen oplosbaar door opnieuw flashen van de baseband.

Ik heb het geprobeerd met yellowsn0w.
Ik heb via Cydia de repo toegevoegd en geinstalleerd.
Andere sim-kaart erin en alles wat hierboven staat, maar niks werkt.
Eigen sim-kaart er weer in, maar nu valt me verbinding iedere keer weg..
Iemand een oplossing?? (ik heb inmiddels yellowsn0w eraf gehaald)..

adempinar 11-01-09 16:16

Hallo
Ik heb een vraagje,
Ik heb een iphone 3g 8gb werkend met Imac.
En ik had gelezen dat als ik de update naar 10.5.6 neem dat DFU niet meer zo werken.

Is dat probleem opgelost?
Als ik toch update naar 5.6 kan ik dan gewoon mijn iphone jailbraiken of unlocken?
Kan iemand mij meer informatie geven?

Dank u

Destiny 11-01-09 16:27

Ja geen probleem. Er is een 10.5.6 update voor DFU mode.

nikki_ttb 11-01-09 16:53

Heb je dus wel Wi-Fi nodig om de repo te laden van Cydia/Installer, anders kom je niet echt ver.
Misschien verstandig om even in de guide te zetten? Want zonder simlock kan er ook geen verbinding met 3G-netwerk worden gemaakt, en ben je dus genoodzaakt gebruik te maken van Wi-Fi.

Destiny 11-01-09 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nikki_ttb (Bericht 242646)
Heb je dus wel Wi-Fi nodig om de repo te laden van Cydia/Installer, anders kom je niet echt ver.
Misschien verstandig om even in de guide te zetten? Want zonder simlock kan er ook geen verbinding met 3G-netwerk worden gemaakt, en ben je dus genoodzaakt gebruik te maken van Wi-Fi.

Dat staat in de eerste post ;)

nikki_ttb 11-01-09 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 242649)
Dat staat in de eerste post ;)

Is ook zo, maar waarom staat er 3G/GPRS bij? Dat is niet te verkrijgen met een gelockte telefoon die niet je simkaart toelaat.
ik ben al blij zat dat ik het op tijd had doorgedacht, anders had ik nu met een hele knappe iPod touch gezeten.

adempinar 11-01-09 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 242633)
Ja geen probleem. Er is een 10.5.6 update voor DFU mode.

ik heb het geupdated op me iMac.
Verder niks doen he? . .

remixed 11-01-09 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nikki_ttb (Bericht 242652)
Is ook zo, maar waarom staat er 3G/GPRS bij? Dat is niet te verkrijgen met een gelockte telefoon die niet je simkaart toelaat.
ik ben al blij zat dat ik het op tijd had doorgedacht, anders had ik nu met een hele knappe iPod touch gezeten.

Tegenwoordig kun je overal wel Wi-Fi vinden, dus je zou in dat geval gewoon even een Wi-Fi hotspot kunnen zoeken of iets dergelijks en voila.

henkiejk 11-01-09 19:26

nieuwe Iphone via marktplaats nog met simlock en niet geactiveerd
 
Ik heb een nieuwe Iphone 3g die nog niet geactiveerd is, ik wil m unlocken zodat ik mijn Hi abbo kan gebruiken. moet ik dan beginnen bij de stap om m via pwn te activeren?

Michael 11-01-09 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henkiejk (Bericht 242714)
Ik heb een nieuwe Iphone 3g die nog niet geactiveerd is, ik wil m unlocken zodat ik mijn Hi abbo kan gebruiken. moet ik dan beginnen bij de stap om m via pwn te activeren?

Als er nog geen 2.2 opstaat eerst 2.2 erop zetten. Dat kan door hem in recovery te zetten en dan herstellen kiezen in itunes. Voor recovery zie de wiki. Dan kan je quickpwn gebruiken om hem te activeren en daarna unlocken met yellowsn0w.

adempinar 11-01-09 20:01

Hallo ik vroeg vandaag ook of ik kon update naar 5.6 en gewoon normaal me iphone kon jailbraiken met quickpwn.
Maar nu lukt het niet?
hij gaat niet in DFU . . KAN IEMAND MIJ HELPEN?
Kan ik downgraden?

ahvbakel 11-01-09 20:26

YES het is ook op mijn 3G gelukt.
Bedankt mensen voor de perfecte handleiding:)
Ik heb lang gewacht op dit moment maar heb het er voor over gehad.
Zo te zien ff in de gauwigheid lijkt alles te werken inclusief de simkraak.
hij geeft 5 streepje op de sim van mijn werkgever (Vodafoon)
PERFECT kan ik gewoon met de sim van mijn baas mijn mail lezen van pnze exchange server.
Bedankt allemaal die hiervoor de tijd genomen hebben om dit voorelkaaar te krijgen.

:D:D:D:D:D:D

Colpaert 11-01-09 20:26

Je moet een usb-hub gebruiken om je iPhone in DFU mode te krijgen met de nieuwe update naar 10.5.6 of je kan een app op je mac downloaden zodat je die fout die je mac heeft met het niet herkennen van de DFU mode opheft.

adempinar 11-01-09 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 242739)
Je moet een usb-hub gebruiken om je iPhone in DFU mode te krijgen met de nieuwe update naar 10.5.6 of je kan een app op je mac downloaden zodat je die fout die je mac heeft met het niet herkennen van de DFU mode opheft.

Waar vind ik dat?
van waar kan ik dat app vinden?
Hoe kan ik dat opheffen?

Colpaert 11-01-09 20:32

iClarified - iPhone - How to Enable DFU Mode in Mac OS X 10.5.6

In deze link kan je alles vinden hoe je het kan oplossen. Alles eerst eens goed doorlezen en dan moet het wel lukken.

De makkelijkste manier blijft een USB hub gebruiken, als je er een liggen hebt natuurlijk.

adempinar 11-01-09 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 242742)
iClarified - iPhone - How to Enable DFU Mode in Mac OS X 10.5.6

In deze link kan je alles vinden hoe je het kan oplossen. Alles eerst eens goed doorlezen en dan moet het wel lukken.

De makkelijkste manier blijft een USB hub gebruiken, als je er een liggen hebt natuurlijk.

Nee heb geen idee wat dat is.
Maar als het nodig is, koop ik er wel een.
Kan ik dat in elekt winkel vinden?

Colpaert 11-01-09 20:35

Ja een USB-hup kost echt niet veel. Kan je wel in elke electronica winkel vinden hoor.

adempinar 11-01-09 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 242744)
Ja een USB-hup kost echt niet veel. Kan je wel in elke electronica winkel vinden hoor.

Het is gewoon paar USB-Poorten.
Moet ik me iphone dan daaraan sluiten en dat is het?
Lukt DFU dan wel?

Colpaert 11-01-09 20:48

je de hup op je mac aansluiten en je iphone met usb aansluiten op de hub, dan zal je merken dat je mac je iphone in DFU mode wel herkent

adempinar 11-01-09 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 242751)
je de hup op je mac aansluiten en je iphone met usb aansluiten op de hub, dan zal je merken dat je mac je iphone in DFU mode wel herkent

Perfect.. Ik haal morgen even dat ding.
Dan laat ik je het weten.

Dank je wel voor alles ! !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:51.