iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/27774-guide-voor-de-iphone-3g-unlock-yellowsn0w.html)

Destiny 01-01-09 16:38

Guide voor de iPhone 3G unlock (yellowsn0w)
 

Modbreak:
Mensen, met 2.2.1 is de situatie iets gewijzigd. Je moet niet updaten naar 2.2.1 in iTunes maar met een custom van Michael hier op het forum te vinden. Dit omdat de baseband mee veranderd met de nieuwe FW 2.2.1 en met een custom FW niet! Deze handleiding stamt uit de tijd van FW 2.2 De werking is het zelfde alleen opletten op je baseband.


iPhoneclub.nl is niet aansprakelijk voor eventuele defecten die ontstaan bij het unlocken van het toestel. Gebruik deze guide op eigen risico

De YellowSn0w applicatie is nu nog een Beta versie waardoor succes niet gegarandeerd kan worden. Feedback op deze applicatie kan gegeven worden op yellowsn0w feedback

Wat heb je nodig:

- Begin met de simkaart uit je telefoon
- Haal de simpincode van je simkaart!
- iPhone 3G (gelockt)
- USB Kabel
- De nieuwste iTunes versie (momenteel 8.0.2)
- Internet verbinding (Wi-Fi, 3G, GPRS)
- Simkaart die je wil gaan gebruiken met de iPhone 3G
- Quickpwn (mac of windows)
- Geduld en concentratie

Hoe ga je te werk:

- Sluit de iPhone 3G aan op je mac/pc.
- Start iTunes op.
- Maak een reservekopie van je iPhone door op de iPhone te klikken in iTunes en te kiezen voor Reservekopie. Wacht daarna tot hij klaar is.
- Zet hem nu in DFU mode. Als de iPhone in DFU modus staat (zwart scherm), dan zal iTunes een iPhone vinden in herstel modus (zie hieronder).
- Druk op herstel. iTunes zal nu om een bevestiging vragen. Druk nu op Herstel en werk bij.
- De iPhone zal nu hersteld worden.
- Als de iPhone is opgestart zie je het bekende activatie scherm.
- Activeer nu de iPhone met Quickpwn. Volg deze guide.

- Start Cydia/Installer op en voeg de source h t t p ://apt9.yellowsn0w.com voor Cydia en h t t p ://i.yellowsn0w.com toe voor Installer (let op dat de 0 in Yellowsn0w een nul is).

Voor Cydia ga naar Manager -> Sources -> Edit -> Add
Voor Installer ga naar Sources -> Edit -> +

- Zoek daarna in Cydia/Installer naar yellowsn0w en installeer het.
- Reboot eventueel je telefoon.
- Stop je simkaart erin.
- KLAAR !!

Het kan misschien even duren voordat de iPhone 3G een signaal vind.

Mocht je nou echt geen verbinding krijgen probeer het volgende:

- Installeer yellowsn0w uit Cydia/Installer. Houd je simkaart in de telefoon
- Herstel je netwerk instellingen in instellingen
- De iPhone zal rebooten
- Als de iPhone is opgestart wacht dan ongeveer een minuut
- Zet je iPhone 10 sec in vliegtuigmodus en haal hem eruit
- Wacht een paar seconde en je zult verbinding krijgen


*** Mocht bovenstaande allemaal niet werken en je bent zelf handig op de command prompt dan is de volgende oplossing misschien wat voor jou. ***

Download uit [wiki=21430]Cydia[/wiki] mobile [wiki=2061]Terminal[/wiki]

Als je yellowsn0w nog niet heb download dat dan ook.

Via bossprefs je iPhone rebooten.

Wacht nadat je iPhone is herstart 30 sec. en open dan terminal

Geeft het commando:

yellowsn0w -c (enter indrukken)

dan

yellowsn0w -r (enter indrukken)

dan

yellowsn0w -l (enter indrukken)



Verlaat terminal en zet je iPhone in airplane mode, haal je [wiki=2128]SIM[/wiki] eruit en doe die er weer in. Zet dan airplanemode uit.

Open terminal weer op je iPhone en geef de volgende commando's

yellowsn0w -c
yellowsn0w -r
yellowsn0w -l


Mocht je open: recource busy krijgen voer dan je laatst gegeven commando nogmaals in totdat je geen response meer krijgt in terminal (zie ook plaatje).

Daarna verlaat je terminal. Toen ik weer naar de instellingen wilde herstartte mijn iPhone zelf en daarna had ik weer bereik (5 strepen).

https://forum.iculture.nl/attac...b6802de1_m.jpg

(met dank aan Michael)


Tijn1 01-01-09 16:48

ik heb het voor elkaar, thanks destiny voor de duidelijke guide!
http://i40.tinypic.com/fz5gw.png

Patrickovic 01-01-09 16:51

Zo, ff me iPhone updaten naar 2.2 en dan een poging wagen om hem te unlocken. Ik heb zo mijn twijfels als ik zo alle reacties lees op de voorpagina......

Boy van Baal 01-01-09 16:56

Is goed,
Nog een vraagje bij mij blijft die heel lang hangen bij:
Wait for your iphone to connect in Recovery mode...

Is het de bedoeling dat ik de stappen dan gewoon ga doen of moet ik wachten tot dat het zwart is geworden? Of duurt het gewoon heel lang.

xionix 01-01-09 17:05

hmm...de guide heeft niet gewerkt voor mij helaas :S
als je de kaart tijdens het herstellen en installeren van yellowsn0w erin laat kan dat kwaad?

King1987 01-01-09 17:08

Begin een keer overnieuw :) alleen dan zonder simkaart
(dus helemaal restoren e.d)

Jarno28 01-01-09 17:09

Nou als je een update van 0.9.1 installeert.. fone opnieuw opstart.... ( met sim ) .. dan ff wachten.. sim eruit.... sim kort daarna er weer in.. DOET HET... tenminste bij mij dan.. ( vodafone )

xionix 01-01-09 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno28 (Bericht 237148)
Nou als je een update van 0.9.1 installeert.. fone opnieuw opstart.... ( met sim ) .. dan ff wachten.. sim eruit.... sim kort daarna er weer in.. DOET HET... tenminste bij mij dan.. ( vodafone )

dat ga ik even proberen heb ook vodafone:)

Jarno28 01-01-09 17:16

ben benieuwd of ie het dan ook bij jouw doet....

xionix 01-01-09 17:17

helaas nog steeds niets...dan maar opnieuw herstellen en alles opnieuw maar dan zonder kaart erin...welke van de twee hebben jullie gebruikt cydia of installer?

Jarno28 01-01-09 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xionix (Bericht 237154)
helaas nog steeds niets...dan maar opnieuw herstellen en alles opnieuw maar dan zonder kaart erin...welke van de twee hebben jullie gebruikt cydia of installer?

klinkt raar... maar allebei lol

xionix 01-01-09 17:19

ik dacht dat dat toch niet nodig was correct me if i'm wrong?

Frankdj 01-01-09 17:20

Ik heb Telfort en ik krijg geen signaal na het booten met de simkaart erin, na herplaatsen van de sim kaart krijgt ik 'sim failure'

Rudy H 01-01-09 17:21

Misschien een stomme vraag, maar eenmaal unlocked kun je zonder dit proces te herhalen daarna gewoon elke simkaart erin stoppen? En door je reservekopie terug te zetten alles aan gegevens terugzetten? Ja, ik heb al veel gelezen hoor..:-D

..en het moet zijn denk ik: "begin met de simkaart uit je foon *te halen*..." neem ik aan als ik de rest lees..

iScorpio 01-01-09 17:21

Tekst op de Dev team site:

"Soon you’ll see yellowsn0w 0.9.1 in the repos. It uses a much longer delay to let your SIM card initialize. If you have problems with 0.9.0, try this one and wait a full minute after you see homescreen, then reinsert sim card. We need both success and failure reports to tune this across the world, so please be patient (but please also report result!)"

borgqueenx 01-01-09 17:23

werkt helaas niet met Telfort tot nu toe.
Probeer de iphone voor 2e keer te rebooten en na minuut de simkaart er opnieuw in te doen nu.

King1987 01-01-09 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy H (Bericht 237158)
Misschien een stomme vraag, maar eenmaal unlocked kun je zonder dit proces te herhalen daarna gewoon elke simkaart erin stoppen? En door je reservekopie terug te zetten alles aan gegevens terugzetten? Ja, ik heb al veel gelezen hoor..:-D

..en het moet zijn denk ik: "begin met de simkaart uit je foon *te halen*..." neem ik aan als ik de rest lees..

Je kan hierna als je niet hersteld/update gewoon iedere simkaart er in stoppen die je maar wilt

iScorpio 01-01-09 17:26

Nieuwe toevoeging op de Dev Team site:

"No PIN support yet. Remember how we said this was beta? Well we’re still working out the flow for SIMs with PINs enabled. Please disable any PIN you may have on that SIM before trying yellowsn0w, for now."

Misschien eentje om op te nemen in de guide ;)

macfreaker 01-01-09 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 237162)
werkt helaas niet met Telfort tot nu toe.
Probeer de iphone voor 2e keer te rebooten en na minuut de simkaart er opnieuw in te doen nu.

Ook na update 0.9.1 ????

Patrickovic 01-01-09 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 237140)
Volg de guide ;) Dan werkt ie. Zelf ook getest en alles werkt.

Je hebt gelijk het werkt.. eindelijk 3G internet en verlost van unlock sims :)

http://q13.nl/IMG_0005.PNG

xionix 01-01-09 17:28

bij degenen bij wie het wel gewerkt heeft, hebben jullie de simkaart pas na het installeren via cydia/installer de simkaart erin gedaan of voordat jullie yellowsn0w installeerden?

borgqueenx 01-01-09 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 237168)
Ook na update 0.9.1 ????

ja, heb niet 0.9.0 gehad.

Ik had de simkaart erin samen met de yessim. Nu alleen de telfort kaart. die dus niet werkt.

Wat doe ik fout?

Frankdj 01-01-09 17:35

Ik heb ook Telfort en niets werkt. PIN uitzetten, opstarten met sim erin, nogmaals invoeren van de sim..... elke keer krijg ik 'sim failure' op mijn iphone of een melding in itunes dat de sim kaart niet word ondersteund

laurentdelyon 01-01-09 17:37

Heb het net via Cydia gedaan. Het werkt perfect !! Ik heb geprobeerd met T Mobile and 2 Vodafone simkaarten.
Nou misschien kan dat jullie helpen: een van mijn simkaart Vodafone werkte niet. Het komt doordat hij op "manual network" ingesteld was.

Je moet dan je sim in een andere toestel stoppen (nokia) en de sim op "automatic network" zetten.

Ook doe de hele unlock process zonder yessim or andere turbosim

borgqueenx 01-01-09 17:41

ik krijg geen sim failure.
Ik krijg gewoon compleet geen bereik.
itunes houd ook zijn mond.

xionix 01-01-09 17:45

krijg ook geen bereik, snap er niets van.
iemand met vodafone die nog meer speciale dingen heeft ingesteld of zo?

Tijn1 01-01-09 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 237162)
werkt helaas niet met Telfort tot nu toe.
Probeer de iphone voor 2e keer te rebooten en na minuut de simkaart er opnieuw in te doen nu.

mijn screenshot op de eerste pagina is met een telfort sim er in, dus het kan wel!
succes

laurentdelyon 01-01-09 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xionix (Bericht 237176)
krijg ook geen bereik, snap er niets van.
iemand met vodafone die nog meer speciale dingen heeft ingesteld of zo?

Probeer een " reset all settings"
Dat heb ik namelijk gedaan

borgqueenx 01-01-09 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 237177)
mijn screenshot op de eerste pagina is met een telfort sim er in, dus het kan wel!
succes

heb je prepay of een abbo?

Frankdj 01-01-09 17:56

kan het er ook aan liggen dat ik mijn iphone geactiveerd heb 'officieel' via Itunes... en dat ik misschien de activiatie had moeten hacken via een pwn-tool ofzo?

speedymax1972 01-01-09 17:58

Werkt met Debitel!

Fout die ik maakte: niet alleen herstarten, maar je moet compleet rebooten ( dus met home en powerbutton).

3G en Dataroaming eerst uitzetten + simpin.

Vrijwel direct signaal na rebooten, daarna 3G aan en werkt!!

Disksoft 01-01-09 18:02

Ik krijg de hele tijd geen service...
Klopt het dat je geen applicatie hoeft te openen? Alleen maar installeren via installer of cydia? Ik heb ze allebei geprobeerd maar geen resultaat :(

Michael 01-01-09 18:02

ik heb het in de trein gedaan naar Den Haag en het werkt prima ;-)

Excellence 01-01-09 18:03

Hier werkt telfort ook niet :S

MIschien is het handig om een lijstje met providers te maken die wel werken en niet werken.

Tijn1 01-01-09 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door borgqueenx (Bericht 237181)
heb je prepay of een abbo?

het is een prepaid kaartje en ik kan er mee bellen, er zit geen sim-pin op en ik heb hem er een paar keer eruit en erin gedaan natuurlijk wel met de wacht periode van een minuut er tussen zoals voor geschreven!

john1979 01-01-09 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Disksoft (Bericht 237186)
Ik krijg de hele tijd geen service...
Klopt het dat je geen applicatie hoeft te openen? Alleen maar installeren via installer of cydia? Ik heb ze allebei geprobeerd maar geen resultaat :(

Klopt, je hoeft geen applicatie te openen. Alleeen installeren via Cydia of installer.

borgqueenx 01-01-09 18:05

werkt nu:) vaag hoor...

xionix 01-01-09 18:06

heb tot nu toe alles geprobeerd wat hier staat en zelf wat geklungeld maar het werkt nog steeds niet...sim pin is uit,3g en roaming ook maar nog steeds niets.
In iTunes kan ik ook geen muziek op de Iphone zetten of afspeellijsten maken, hij laat wet zien welke fw enz. er op zit maar kan niets erbij zetten of iets dergelijks.

hoelang duurde het bij anderen die Vodafone gebruiken voor hij signaal had en hoelang in het algemeen bij jullie?

Jari69 01-01-09 18:12

heren,

Reboot--> aan en uitzetten van je iphone???

Sick Mic 01-01-09 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 237125)
Ho Ho, hold your breath!! A, is het niet verstandig om Itunes te gebruiken om je Iphone te herstellen. Apple kan met een single klik na het bestuderen van de unlock de firmware aanpassen en de baseband versie gewoon het zelfde laten.

Er MOET een custom firmware komen!!!

Yzord heeft gelijk hoor... Apple kan de fw inderdaad veranderen. Liever ergens een 2.2 ophalen zodat je zeker bent dat het juist is, dan zomaar Apple/iTunes vertrouwen.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jari69 (Bericht 237195)
heren,

Reboot--> aan en uitzetten van je iphone???

Jij bent serieus? Je hebt toch een computer enzo he? :p Ja, rebooten is her-opstarten/uitzetten en aanzetten...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:38.