iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   Iphone functies na jailbreak (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/2934-iphone-functies-na-jailbreak.html)

joostje18 28-11-07 19:48

Iphone functies na jailbreak
 
Dag mensen,

Ik heb een vraagje:
'K ga binnenkort naar amerika. Stel dat ik daar een iPhone koop, omdat hij daar vele malen goedkoper is dan als hij hier in nederland uitkomt. Stel dat ik hem dan jailbreak, en dan in de hoop dat er nog een volledige unlock voor komt zodat ik er ook mee kan bellen. Dit is eigenlijk mijn eerste vraag al: denken jullie dat ik dit risisco moet nemen. Met andere woorden: denken jullie dat 1.1.2. volledig simlockvrij te maken is? Dan is mijn tweede vraag: Stel dat ik hem jailbreak, vallen dan alleen de functies van het bellen en sms'en af, of valt bijvoorbeeld ook maps af en dergelijke.

Groeten Joost

dendoor 28-11-07 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joostje18 (Bericht 21047)
Dag mensen,

Ik heb een vraagje:
'K ga binnenkort naar amerika. Stel dat ik daar een iPhone koop, omdat hij daar vele malen goedkoper is dan als hij hier in nederland uitkomt. Stel dat ik hem dan jailbreak, en dan in de hoop dat er nog een volledige unlock voor komt zodat ik er ook mee kan bellen. Dit is eigenlijk mijn eerste vraag al: denken jullie dat ik dit risisco moet nemen. Met andere woorden: denken jullie dat 1.1.2. volledig simlockvrij te maken is? Dan is mijn tweede vraag: Stel dat ik hem jailbreak, vallen dan alleen de functies van het bellen en sms'en af, of valt bijvoorbeeld ook maps af en dergelijke.

Groeten Joost

Alleen de functies van bellen en sms vervallen. De rest werkt uitstekend.
:)

Diageo 08-12-07 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dendoor (Bericht 21051)
Alleen de functies van bellen en sms vervallen. De rest werkt uitstekend.
:)

dan voel ik me nu dus bes hard genaait:P heb een 1.1.2:( Gedowngrade naar 1.1.1 en gejailbraked, maar kan volgens mij nog steeds niet bellen/smsen?

Michael 08-12-07 12:53

Door wie voel je je genaaid?? Wij kunnen het niet helpen dat er een nieuwe bootloader is, daarvoor moet je bij Apple zijn. Als je het forum had gelezen dan had je geweten dat je iPhone tijdelijk als ipod touch zou functioneren. Je kan hem bellend krijgen als je een turbosim gaat gebruiken en als je T Mobile hebt zou een supersim ook een oplossing zijn.

Diageo 08-12-07 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 25149)
Door wie voel je je genaaid?? Wij kunnen het niet helpen dat er een nieuwe bootloader is, daarvoor moet je bij Apple zijn. Als je het forum had gelezen dan had je geweten dat je iPhone tijdelijk als ipod touch zou functioneren. Je kan hem bellend krijgen als je een turbosim gaat gebruiken en als je T Mobile hebt zou een supersim ook een oplossing zijn.

Dus alleen met een Turbosim kan ik bellen? Is dat dan een apart soort SIMkaart of hoe moet i kdat zien? Heb nu vodafone, als ik zo'n ding aanschaf krijg ik dan ook nieuw nummer/provider of hoe werkt dat ?

Nikooos 08-12-07 13:33

zoek eens in de wiki naar turbosim...

Michael 08-12-07 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Diageo (Bericht 25156)
Dus alleen met een Turbosim kan ik bellen? Is dat dan een apart soort SIMkaart of hoe moet i kdat zien? Heb nu vodafone, als ik zo'n ding aanschaf krijg ik dan ook nieuw nummer/provider of hoe werkt dat ?

Kijk voor meer info in de wiki. Nee je behoudt gewoon je provider en nummer. Turbo zorgt er voor dat de iPhone in de maling wordt genomen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:03.