iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   De heilige graal: OTB iPhones met bootloader 4.6 software-unlock! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/6760-de-heilige-graal-otb-iphones-bootloader-4-6-software-unlock.html)

waimentang 11-02-08 01:27

oh man liedereen lees de wiki come on
ps. iclarified is geen unlock methode maar een site met handleidingen met plaatjes om het duidelijker te maken.

wallofstars 11-02-08 03:43

Ik heb Zaterdag mijn 16 GB Iphone gewoon geunlocked en jailbreaked, alles werkt

Idd de Iclarified uitleg maar wel de GeoHot unlock, werkt prima, zit nu wel nog op 1.1.2 maar ga ergens deze week naar 1.1.3 Dev versie 3
wel eerst van 1.1.3 OTB naar 1.1.1

Np21 11-02-08 14:43

Na 3x geprobeert te unlocken via iClarified heb ik uiteindelijk deze unlock https://forum.iculture.nl/f1/ip...der-4-6-a.html
gebruikt. Deze lukte wel. Maar als ik nu me vodafone sim erin stop krijg ik no service. Ook na aan en uit schakelen en ook na resetten (home en aan knop ingedrukt houden) iemand een oplossing? alvast bedankt

batalhador 11-02-08 16:13

Gebruik de brick tool staat in de tut van deze site of iWorld

Tjoky 11-02-08 16:49

Er is een veel eenvoudige manier vol-automatisch met AutoGunlock via ifonguide.nl/113 installeren in source edit add en dat werkt

batalhador 11-02-08 17:03

even een vraagje bij iClarified word niks genoemd over de bricktool geen kans op de brick dat er staat no service? of wel? bij de autogunlock ook geen kans op brick?
ookal is de brick heel makkelijk te verhelpen

Tjoky 11-02-08 17:13

Ik werk op pc/Vista en de kans op brick is wel zeer klein denk ik, ik heb wel een paar keren moeten herbeginnen retore-ibrickr-jailbreakme-oktoprep-update 1.1.2-jailbreak en dan Autogunlock-update 1.1.3

Freek de winter 11-02-08 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lantaarnpaal (Bericht 60672)

Jah die wou ik ook gebruiken...Maar dan moet ik er eerst een firmweare op krijgen en dan jailbreake maar dat lijkt onmogelijk dus zit nu met een Iphone die dus helemaal nix kan heb volgens mij alles geprobeerd maar krijg em niet gejailbreaked....HELP

bmwmaster 11-02-08 18:12

ik heb een OTB 1.1.2 en heb deze gejailbreaked echter als ik in de installer zoek kan ik bij install helemaal geen Term VT-100 vinden ? hij staat er gewoon niet tussen ? iemand die mij hiermee kan helpen, is namelijk wel erg lastig want ik heb dat nodig om hem te unlocken nu :(!

bmwmaster 11-02-08 18:18

laat maar ! ik had nog een source die ik moest toevoegen ! het is al opgelost, voor degene die dit misschien ook hebben: je moet nog een source toevoegen in je installer namelijk "http://couceitedsoftware/iphone"

Stiruam 11-02-08 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bmwmaster (Bericht 61157)
ik heb een OTB 1.1.2 en heb deze gejailbreaked echter als ik in de installer zoek kan ik bij install helemaal geen Term VT-100 vinden ? hij staat er gewoon niet tussen ? iemand die mij hiermee kan helpen, is namelijk wel erg lastig want ik heb dat nodig om hem te unlocken nu :(!

FF de community sources installeren?

Greetz, Stiruam

Gef 11-02-08 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ALVA (Bericht 58515)
Hallo mensen,

Ik wil ook mijn 1.1.3 OTB unlocken, maar dan moet je eerst downgraden.
Als ik ga downgraden, dan moet ik een firmware kiezen en dan gaat itunes die uitpakken en aan het eind krijg ik dan een error (1) dat er door een onbekende fout niet hersteld kan worden.
Kan iemand mij a.u.b helpen, want ik ben er al heel lang mee bezig maar helaas zonder resultaat. =[

Alva


Ik heb precies hetzelfde! Hoe valt dit op te lossen, zit er inmiddels al 1,5 achter...Thanks!

GoldieLox 11-02-08 19:03

Unlock (via installer.app -> iClarified methode) is bij mij geslaagd. Mijn 1.1.2 OTB was al jailbroken en ik kon al bellen dankzij de Next-Sim, maar nu is hij dus softwarematig unlocked... Kan ik naast m'n zakelijke SIM tenminste ook af en toe mijn privé SIM erin stoppen. :) Ik heb voor de gein m'n Next-Sim maar op marktplaats.nl gezet, maar ik verwacht weinig reactie... :)

dentorfs 11-02-08 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ALVA (Bericht 58515)
Hallo mensen,

Ik wil ook mijn 1.1.3 OTB unlocken, maar dan moet je eerst downgraden.
Als ik ga downgraden, dan moet ik een firmware kiezen en dan gaat itunes die uitpakken en aan het eind krijg ik dan een error (1) dat er door een onbekende fout niet hersteld kan worden.
Kan iemand mij a.u.b helpen, want ik ben er al heel lang mee bezig maar helaas zonder resultaat. =[

Alva

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gef (Bericht 61223)
Ik heb precies hetzelfde! Hoe valt dit op te lossen, zit er inmiddels al 1,5 achter...Thanks!

Ik zit met juist hetzelfde probleem en vindt maar geen oplossing. Heeft iemand hier al een oplossing voor ?? DANK U

Lantaarnpaal 11-02-08 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dentorfs (Bericht 61256)
Ik zit met juist hetzelfde probleem en vindt maar geen oplossing. Heeft iemand hier al een oplossing voor ?? DANK U

Ja dit is heel normaal! Als het goed is blijft je iPhone dan in recovery mode hangen.. Dan moet je met iBrickr even je iPhone uit de recovery mode halen en je hebt 1.1.1 geunlockt en geactiveerd. :D

Gef 11-02-08 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lantaarnpaal (Bericht 61261)
Ja dit is heel normaal! Als het goed is blijft je iPhone dan in recovery mode hangen.. Dan moet je met iBrickr even je iPhone uit de recovery mode halen en je hebt 1.1.1 geunlockt en geactiveerd. :D


Absoluut niet waar wat je hier zegt! Ik kan er nog steeds niets mee!
Erger nog, ik ben inmiddels verder en zit nu vast in het groene scherm, daar krijgt ibrickr me niet uit...wat nu??

hekkemoos 11-02-08 19:30

Gister meteen geprobeerd die software unlock..en met succes!!
Na 2 uur kon ik eindelijk bellen met mijn kersverse (1 week) oude 1.1.2 met boorloader 4.6. OTB. Gelukkig had ik nog net niet zo'n SIM ding besteld voor 100 euries. Tevens via de installer geupdate naar 1.1.3 en alles werkt perfect. ook youtube en nummerweergave. En dit alles sonder problemen dankzij de online instructies!!

Stiruam 11-02-08 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gef (Bericht 61277)
Absoluut niet waar wat je hier zegt! Ik kan er nog steeds niets mee!
Erger nog, ik ben inmiddels verder en zit nu vast in het groene scherm, daar krijgt ibrickr me niet uit...wat nu??

Dan heb je een gefaalde update, verwijder iTunes herster je pc sluit je iPhone aan op een andere poort installeer iTunes opnieuw herstart pc en meestal doet ie het dan bij mij :D (en dan dus ff opnieuw restoren)

Greetz, Stiruam

Lantaarnpaal 11-02-08 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gef (Bericht 61277)
Absoluut niet waar wat je hier zegt! Ik kan er nog steeds niets mee!
Erger nog, ik ben inmiddels verder en zit nu vast in het groene scherm, daar krijgt ibrickr me niet uit...wat nu??

Hm raar.. Met welke firmware heb je geprobeerd te downgraden, 1.1.1 toch? Dan zou hij gewoon met iBrickr jouw iPhone uit de recovery moeten krijgen.. :confused:

-Edit-
Oh Stiruam geeft al een soort van oplossing :D

Tjoky 11-02-08 20:29

Als je zo'n groen scherm krijgt bij ibrickr, heb ik gewoon weer met itune restore naar 1.1.1 en terug ibrickr, en ik kreeg een rode scherm, maar dan moet je hem nog jailbreaken met *#307# enz. maar is nog niet geunlockt!
Volg stap 1 t/m 3 uit de handleiding [wiki=1800]Jailbreak 1.1.1 (AppSnapp)[/wiki] en keer daarna weer hier terug voor de volgende stap.
Let op! Vergeet niet om na de AppSnapp jailbreak stap 3 in de Jailbreak 1.1.1 wiki nog uit te voeren (installeren van Community sources, BSD subsystem en OpenSSH op de iPhone).
Voorbereiding voor de upgrade naar 1.1.2
  1. Schakel de iPhone uit en plaats de AT&T-simkaart terug. Zet je iPhone weer aan.
  2. Installeer met [wiki=1629]Installer[/wiki] het programma [wiki]Oktoprep[/wiki] op je iPhone. Klik op Okay als [wiki]Oktoprep[/wiki] is geïnstalleerd.
  3. Verlaat [wiki=1629]Installer[/wiki] en ga terug naar het [wiki=2070]Springboard[/wiki]. Reboot je iPhone niet!
[top]Upgrade 1.1.2
  1. Sluit de iPhone aan op de PC en start iTunes. Update met iTunes naar FW 1.1.2. Houd hiervoor shift ingedrukt en klik op Update. Selecteer dan het FW 1.1.2 bestand (net als in de eerste stap in deze guide). Waarschuwing, NIET via menu "help->zoeken naar updates", want dan gaat je iPhone naar FW 1.1.3!!)
  2. Werk je iPhone weer bij naar 1.1.2.

    [DIV=;]https://forum.iculture.nl/images/icons/icon4.gif Reboot je iPhone niet handmatig tot het weer wordt aangegeven! Ook niet in restore mode upgraden naar 1.1.2, dan ben je namelijk Oktoprep kwijt![/DIV]
  3. Sluit iTunes en sluit het proces iTunesHelper.exe af via Windows Taakbeheer (Ctrl-Alt-Del).
    [DIV=;]http://www.iphoneclub.nl/files/wiki/...s/1.1.2/16.jpg[/DIV]
  4. Sluit de iPhone aan de PC aan (als dat al niet het geval was).
  5. Start windows.bat in de map 1.1.2 jailbreak op je PC. Je moet wel Java (download) geïnstalleerd hebben.
    [DIV=;]http://www.iphoneclub.nl/files/wiki/...s/1.1.2/17.jpg[/DIV]
  6. Vink Install SSH aan. Gebruik als wachtwoord alpine (de standaardoptie). Ga door en volg de instructies op het scherm.
    [DIV=;]http://www.iphoneclub.nl/files/wiki/...s/1.1.2/18.jpg[/DIV]
    Daarna installeer via source add ifoneguide.nl/113 en kun je AutoGunlock draaien dat is vol-automatisch en alles is ok

hekkemoos 11-02-08 20:29

Ik had ook een groen scherm de 2e keer dat ik ging downgraden. Gewoon de aan/uit knop bovenop je iphone LANG ingedrukt houden. Dan opnieuw aanzetten. Nadat je met Itunes de 1.1.1 firmware hebt geladen en de foutmelding krijgt niet op oke drukken en meteen Ibrickr opstarten en Boot phone kiezen. Vervolgens de beltruckjes uitvoeren. Dit moet allemaal heel gemakkelijk gaan. Voor de sw unlock methode ben ik niet teruggegaan naar 1.0.2 maar alleen naar 1.1.1.

Succes!

MarkBender 11-02-08 21:40

Hey,

Ik heb nu ik Gunlock al een paar dagen lang een stuk minder bereik dan met m'n ultraSim:S:S? Hoe kan dit? ik heb wel m'n sim iets dunner geveild, om hem te plaatsen met m'n ultrasim. kan dit het zijn en hem dan gewoon simpel te vervangen voor een andere sim?

dentorfs 11-02-08 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 61289)
Dan heb je een gefaalde update, verwijder iTunes herster je pc sluit je iPhone aan op een andere poort installeer iTunes opnieuw herstart pc en meestal doet ie het dan bij mij :D (en dan dus ff opnieuw restoren)

Greetz, Stiruam

Ik heb wel geen groen scherm maar nog wel steeds dezelfde fout (1) iemand anders een oplossing ?

whosnext 17-02-08 20:12

SIm
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarkBender (Bericht 61471)
Hey,

Ik heb nu ik Gunlock al een paar dagen lang een stuk minder bereik dan met m'n ultraSim:S:S? Hoe kan dit? ik heb wel m'n sim iets dunner geveild, om hem te plaatsen met m'n ultrasim. kan dit het zijn en hem dan gewoon simpel te vervangen voor een andere sim?

Sim heeft geen invloed op je ontvangst !

Hiervoor zit er een antenne in je Iphone... ! ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:10.