iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   De heilige graal: OTB iPhones met bootloader 4.6 software-unlock! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/6760-de-heilige-graal-otb-iphones-bootloader-4-6-software-unlock.html)

MarkBender 09-02-08 11:26

heey maar wat ik nou apart vindt is dat je in airplane mode moet zijn en het Gunlock app moet draaien vanuit installer.
of download je eerst gunlock naar je springboard toe en zet je hem dan pas in airplane mode om dan vervolgens gunlock te draaien? dit lijkt mij de procedure toch? of zit het anders ik heb het zelf nog niet geprobeert

MarkBender 09-02-08 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TCMatic (Bericht 59231)
Nog 2 een vraagjes,
om te jailbreaken heb ik wss een at&t simkaart nodig? klopt dit?
bij de aankoop van een iphone in de US apple store, zit daar dan een at&t kaartje bij?

die zit in de iPhone zelf Bovenin naast de sleep/wake button

Michael 09-02-08 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarkBender (Bericht 59232)
heey maar wat ik nou apart vindt is dat je in airplane mode moet zijn en het Gunlock app moet draaien vanuit installer.
of download je eerst gunlock naar je springboard toe en zet je hem dan pas in airplane mode om dan vervolgens gunlock te draaien? dit lijkt mij de procedure toch? of zit het anders ik heb het zelf nog niet geprobeert

Installeer de gunlock en volg de instructies. Het is echt niet zo moeilijk

TCMatic 09-02-08 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarkBender (Bericht 59233)
die zit in de iPhone zelf Bovenin naast de sleep/wake button

Ok merci, knoop is nu doorgehakt, ik koop een iphone!

Skitel 09-02-08 11:30

@Tqam: Ja, turbosim werkt ook maar is ingewikkelder (je moet een stukje uit je sim kaart knippen e.d., en daar zijn veel mensen nogal huiverig over) en goedkoper. Voor een xSim (bijvoorbeeld TurboSim) betaal je tussen de 20 en de 100 EUR. Deze methode is 100% gratis. Daar komt bij dat je elke simkaart die je wilt gebruiken je er meteen in kunt doen, en niet eerst weer stukken eruit gaan knippen.

PieJi 09-02-08 11:31

Ik doe hem via installer met de Geounlock.

Wanneer ik in Term-vt100 eerst cd /usr/bin en daarna geounlock ingeef, zegt 'ie: incorrect bootloader version.
Maar ik heb een 1.1.1 OTB geupgrade naar 1.1.2. Moet toch werken?

Danku

Michael 09-02-08 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieJi (Bericht 59242)
Ik doe hem via installer met de Geounlock.

Wanneer ik in Term-vt100 eerst cd /usr/bin en daarna geounlock ingeef, zegt 'ie: incorrect bootloader version.
Maar ik heb een 1.1.1 OTB geupgrade naar 1.1.2. Moet toch werken?

Danku

Jij hebt bootloader 3.9 en deze unlock is voor 4.6. Misschien moet je leren lezen. Voor een unlock van jou iPhone even de zoekfunctie of wiki gebruiken.

Phuncz 09-02-08 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door overexposure (Bericht 59214)
het werkt op 1.1.2 OTB ( ik heb een franse Iphone ) die ook nog eens met itunes geupgrade was naar 1.1.3 met nieuwste bootloader en gewoon unlocked via installer eitje

Maar moet ik hem nog steeds unlocken of werkt de EasyiSim nog voor 1.1.3 jailbreaked ?

PieJi 09-02-08 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 59243)
Jij hebt bootloader 3.9 en deze unlock is voor 4.6. Misschien moet je leren lezen. Voor een unlock van jou iPhone even de zoekfunctie of wiki gebruiken.

Achja excuseer.. Als ik hem upgrade naar 1.1.2 met bootloader 4.6, dan zou ik hem wel kunnen upgraden naar 1.1.3, right? :)

MarkBender 09-02-08 11:42

lijkt wel of hij blijft hangen... het rondje draait niet meer en hij staat nog op telefoon aan het uitzetten...ik heb mijn simkaart er nog inzitten samen met de Ultrasim...
Hoort dit?

Michael 09-02-08 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarkBender (Bericht 59250)
lijkt wel of hij blijft hangen... het rondje draait niet meer en hij staat nog op telefoon aan het uitzetten...ik heb mijn simkaart er nog inzitten samen met de Ultrasim...
Hoort dit?

Heb je de airplane mode aanstaan Dan is dat namelijk het probleem

Michael 09-02-08 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieJi (Bericht 59249)
Achja excuseer.. Als ik hem upgrade naar 1.1.2 met bootloader 4.6, dan zou ik hem wel kunnen upgraden naar 1.1.3, right? :)

Je kan je bootloader niet upgraden alleen de baseband

PieJi 09-02-08 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 59253)
Je kan je bootloader niet upgraden alleen de baseband

Dus geen échte 1.1.3 voor mij? :confused:

lowlow 09-02-08 11:48

Nog enkele vraagjes:
Ik heb nu een gejailbreakte 1.1.1, ik heb bij installer de auto-unlock van Geohot gedaan!
Ik heb die iBrickr 1.1.3 edition uitgevoerd maar waar vind je die "1.1.3 soft upgrade" bij installer?!(bijgevolg blijft ie staan op 1.1.1)
iWorld kan niet geopend worden momenteel, is dit omdat ik nog op 1.1.1 zit (en lukt dit wel op 1.1.2 en 1.1.3?)?
Concreet; hoe raak ik naar 1.1.3? Bedankt!

Phuncz 09-02-08 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PieJi (Bericht 59257)
Dus geen échte 1.1.3 voor mij? :confused:

Omdat lezen zo moeilijk is:

https://forum.iculture.nl/f14/i...by-geohot.html

Staat toch echt op dezelfde pagina.

MarkBender 09-02-08 11:50

nou hij is gerestart hij stond in airplane mode en zegt nu insorrectsim this iPhone must be used with an approved SIM.

MarkBender 09-02-08 11:58

ik doe hem nu opnieuw.. denk dat er net wat fout was gegaan want nu werkt hij perfect...!!! top kan ik eindelijk die ultrasim eruit gooien

peewee1 09-02-08 12:05

heb een OTB 1.1.2 BL4.6 volledig soft unlock/jailbrake naar 1.1.1 en terug naar 1.1.2 met firmware 04.02.13_G, bel nu met easysim en alles werkt perfect
aangezien ik de bomen door het bos niet meer zie, hier de vraag
moet ik nu eerst upgraden naar 1.1.3 en dan deze soft toepassen of omgekeerd ?
wil wel zeker zijn alvorens mijn phone te verprutsen

Phuncz 09-02-08 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phuncz (Bericht 59207)
Even een snelle vraag en omdat het onmogelijk is dit snel te vinden:

Ik heb een 1.1.2 OOTB met Bootloader 4.6 dus. Deze is geactiveerd en gejailbreaked, evenals unlock gedaan via EasyiSim (SIM oplossing). Is het mogelijk om de telefoon in deze staat naar 1.1.3 te updaten, geactiveerd en gejailbreaked, zonder ook nog eens te moeten unlocken ?

Via deze manier leek het me dan: iClarified - iPhone - How to Officially Update and Jailbreak to 1.1.3 iPhone Firmware (Installer)

OK, dit werkte dus zonder verder te unlocken :) Great !!

Stino 09-02-08 13:40

Mijn FRANSE iPhone is unlocked ! (zit op 1.1.2 nu met 1.1.2 baseband, hij was 1.1.2 OTB en met itunes geupgrade naar 1.1.3 dus zowel baseband als firmware!)
Voor mijn stappen, welja, ik kan ze proberen na te gaan maar euh.. redelijk ingewikkeld :D en ik weet niet of ze allemaal nodig zijn ook (maar ze zijn wel simpel, niet eens in terminal klodden ofzo :))

Skitel 09-02-08 13:53

@Stino: Legaal of illegaal?

Stino 09-02-08 13:59

De 750 euro versie van frankrijk :p

omda ik dees topic ni ga blijven volgen (aangezien het meer gaat over de amerikaanse iPhones:

Mss topic aan maken over de Franse iphones ? voor ze te jailbreaken? ik kan mijn stappen ongeveer eens opsommen..

PooH! 09-02-08 14:03

Ik ben bezig met de one-click methode. Nu werd mij gevraagd om de BSD subsytem opnieuw te installeren. Hij is nu al 15 min bezig met downloaden en blijft steken op 2/3. Heeft dit te maken met grote drukte? Of kan het zijn dat hij blijft hangen?

david007 09-02-08 14:09

Heey zou ik dit doen of gewoon mijn wannabe hypersim gebruiken??

Michael 09-02-08 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PooH! (Bericht 59351)
Ik ben bezig met de one-click methode. Nu werd mij gevraagd om de BSD subsytem opnieuw te installeren. Hij is nu al 15 min bezig met downloaden en blijft steken op 2/3. Heeft dit te maken met grote drukte? Of kan het zijn dat hij blijft hangen?

Drukte denk ik.

Kaspers 09-02-08 14:32

Nou ik heb m'n ***-xsim eraf gehaald, AutoGunlock gedraaid, en krijg de melding: Incorrect SIM. Wat heb ik in vredesnaam ooit verkeerd gedaan. Ik draai gewoon jailbroken 1.1.2....

Skitel 09-02-08 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stino (Bericht 59348)
De 750 euro versie van frankrijk :p

omda ik dees topic ni ga blijven volgen (aangezien het meer gaat over de amerikaanse iPhones:

Mss topic aan maken over de Franse iphones ? voor ze te jailbreaken? ik kan mijn stappen ongeveer eens opsommen..

Da's nutteloos; in de wiki staat al een compleet artikel, perfect uitgelegt, over hoe je een legale iPhone uit frankrijk kan krijgen (geunlockt en al) en er staan ook geneog artikelen om ze te unlocken.

Stino 09-02-08 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skitel (Bericht 59380)
Da's nutteloos; in de wiki staat al een compleet artikel, perfect uitgelegt, over hoe je een legale iPhone uit frankrijk kan krijgen (geunlockt en al) en er staan ook geneog artikelen om ze te unlocken.

Ik heb zo 1... en hij was unlocked hoor, maar je kon hem nog niet jailbreaken! dan bleef het gwn een dure ipod touch...

Skitel 09-02-08 14:40

Dan heb je gewoon iets fout gedaan. En hoe kan het dan dat je nu opeens wel kunt bellen?

Stino 09-02-08 14:45

dmv de geohot unlock of course...

en euh, if you would please stfu over het feit da ge denkt meer te weten over het hele franse iPhone gebeuren.. ik heb er genoeg ervaring mee en ik heb er genoeg mee geëxperimenteerd hoor

Skitel 09-02-08 14:48

Dan vind ik het toch knap dat je 750 EUR voor een iPhone heb betaald, terwijl deze maar 399 EUR kosten in Frankrijk.

ArrrPoele9a 09-02-08 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ajacied007 (Bericht 58920)
Jongens,

Ik heb alles gedaan zoals in de handleiding staat, maar als ik dan de twee commando's heb gegeven in Term dan gaat ie wel wat doen, maar dan blijft ie heel lang hangen op:
#

Wat nu?, want hij werkt niet met me simkaart ! (Het maakt toch niks uit dat er een hoekje uit m'n kaart is? :) )

Ik heb precies hetzelfde probleem hier. Ik heb deze handleiding gebruikt --> https://forum.iculture.nl/f1/ip...der-4-6-a.html
Maar zo ziet mijn Term scherm er nu dus uit;

#cd/usr/bin
zsh: no such file or directory: cd/usr/bin
#geounlock
No such process
geohot's 112 otb unlocker...
waiting for date...
Attempt...
Attempt...
Got Header: 77 0b cc
Bootloader version 4.6 M3S2
Increasing baud rate...
02 00 82 00 04 00 00 10 0E 00 A4 00 03 00
CFI Stage 1
CFI Stage 2
#

En daar blijft het ook bij. Er gebeurd niks en ik heb m'n iphone nu al een half uur laten liggen... En door alle gekte van de unlock kon ik geen oplossing hier vinden. En de zoekfunctie werkt ook niet echt bij zo'n code

Hellup!

MarkBender 09-02-08 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaspers (Bericht 59379)
Nou ik heb m'n ***-xsim eraf gehaald, AutoGunlock gedraaid, en krijg de melding: Incorrect SIM. Wat heb ik in vredesnaam ooit verkeerd gedaan. Ik draai gewoon jailbroken 1.1.2....

Dan is het gewoon fout gegaan kijk bij installer onder install of hij er bij staat... ik denk van niet...
Draai hem even opnieuw ik had hetzelfde en nu doet hij het perfect...

Tqam 09-02-08 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skitel (Bericht 59239)
@Tqam: Ja, turbosim werkt ook maar is ingewikkelder (je moet een stukje uit je sim kaart knippen e.d., en daar zijn veel mensen nogal huiverig over) en goedkoper. Voor een xSim (bijvoorbeeld TurboSim) betaal je tussen de 20 en de 100 EUR. Deze methode is 100% gratis. Daar komt bij dat je elke simkaart die je wilt gebruiken je er meteen in kunt doen, en niet eerst weer stukken eruit gaan knippen.

Ok dus als ik een nw 16gb ga halen in new York dan hoef ik niet die dure turbo sim aan te schaffen.

Zit volgende week in New York voor 1 dag en moet dan door naar LA en Sydney.

Dus vlug langs de apple store en heb ik ook een 16 gb.
Mijn vrouw krijgt de 8gb dan wel :)

Skitel 09-02-08 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tqam (Bericht 59399)
Ok dus als ik een nw 16gb ga halen in new York dan hoef ik niet die dure turbo sim aan te schaffen.

Zit volgende week in New York voor 1 dag en moet dan door naar LA en Sydney.

Dus vlug langs de apple store en heb ik ook een 16 gb.
Mijn vrouw krijgt de 8gb dan wel :)

Dat weet ik niet zeker, of hij ook met de 16GB werkt (ik denk het wel maar kan het dus niet met zekerheid zeggen). De 8GB werkt zowiso, zoals je uit alle succesverhalen hierzo kunt lezen ;) En nee, je hoeft geen dure turbosim aan te schaffen met deze methode.

Stino 09-02-08 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skitel (Bericht 59392)
Dan vind ik het toch knap dat je 750 EUR voor een iPhone heb betaald, terwijl deze maar 399 EUR kosten in Frankrijk.

en dan zit je lekker aan een abbonement van 2 jaar vast :) want FYI: ge kunt niet buiten gaan zonder een abbonement in frankrijk ;) (unlike US of UK) tenzei ge het mobicarte pakket pakt van 649 euro (en dan 100 euro voor unlock)


-edit-
Nog iets waar ge denkt meer van te weten?

Skitel 09-02-08 15:29

Nu ben je dus gewoon extreem dom bezig geweest. Je hebt betaald voor een legale unlock; en vervolgens ga je hem nóg een keer unlocken dmv deze methode? Als je 750 EUR betaald in frankrijk kun je al overal bellen ter wereld, dan hoef je niet nóg een keer een illegale unlock uit te voeren.

Stino 09-02-08 15:36

ge snapt het echt niet he!
ALS er nu de SDK update uit komt, en ik heb zin om die te gebruiken, dan kan ik gwn naar de jail weerkeren en blijft het werken ! de mensen die geen franse iphone hebben zullen altijd moeten wachten op hackers..

Skitel 09-02-08 15:39

Ooo, nu snap ik het niet; jij snapt het niet. Jailbreaken is iets anders dan unlocken. Jailbreaken zorgt ervoor dat je andere progamma' kunt instaleren (dit heb jij gedaan) en unlocken zorgt ervoor dat je andere sim kaarten erin kan doen.

truckdiver 09-02-08 15:44

@ArrrPoele9a

#cd/usr/bin
als je deze code intikt moet je achter cd en SPATIE laten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:31.