iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   De heilige graal: OTB iPhones met bootloader 4.6 software-unlock! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/6760-de-heilige-graal-otb-iphones-bootloader-4-6-software-unlock.html)

Mikelmaster 09-02-08 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 59012)
Wel in DFU zetten


Ook gedaan

Ajacied007 09-02-08 01:06

Jongens,

Ik heb alles gedaan zoals in de handleiding staat, maar als ik dan de twee commando's heb gegeven in Term dan gaat ie wel wat doen, maar dan blijft ie heel lang hangen op:
#

Wat nu?, want hij werkt niet met me simkaart ! (Het maakt toch niks uit dat er een hoekje uit m'n kaart is? :) )

Grample 09-02-08 01:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ajacied007 (Bericht 59016)
Jongens,

Ik heb alles gedaan zoals in de handleiding staat, maar als ik dan de twee commando's heb gegeven in Term dan gaat ie wel wat doen, maar dan blijft ie heel lang hangen op:
#

Wat nu?, want hij werkt niet met me simkaart ! (Het maakt toch niks uit dat er een hoekje uit m'n kaart is? :) )

Misschien met vol automatische methode proberen ? (zie wiki of ifoneguide repo).

Het maakt niet uit dat je simkaart geknipt is ;)

Pega 09-02-08 01:39

Dit werkt heerlijk. Ik weet niet wat te zeggen, mijn eerste reactie was.. OMG ^^

lowlow 09-02-08 01:47

Ik heb gedowngrade van 1.1.3 naar 1.1.1 maar ik krijg een error 1015 en hij blijft in recovery mode... Iemand die mij kan helpen? Thx!

Ajacied007 09-02-08 01:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grample (Bericht 59023)
Misschien met vol automatische methode proberen ? (zie wiki of ifoneguide repo).

Het maakt niet uit dat je simkaart geknipt is ;)


Hehe een antwoord :D
Was daar inderdaad al een beetje naar aan het kijken en dat ga ik nu proberen..

Iemand nog interresse in een Kingsim? :o

Ajacied007 09-02-08 01:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lowlow (Bericht 59035)
Ik heb gedowngrade van 1.1.3 naar 1.1.1 maar ik krijg een error 1015 en hij blijft in recovery mode... Iemand die mij kan helpen? Thx!

iBrickr opstarten en op boot my phone klikken?

lowlow 09-02-08 01:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ajacied007 (Bericht 59038)
iBrickr opstarten en op boot my phone klikken?

ok, eens proberen... gracias

Ajacied007 09-02-08 01:55

Als je bij de wiki kijkt staat er volgens mij wel een goede tutorial om hem helemaal te doen, want uit me hoofd moet je na de iBricker AppSnapp enzo installeren...
moet je ff kijken :D

lowlow 09-02-08 02:03

Dus je gaat eerst naar 1.1.1, dan iBrickr, daarna direct upgraden naar 1.1.2 (weer iBrickr'n?) en de instructies volgen? Of kun je ook direct terug naar 1.1.3 gaan (evt via bijwerken?)?

overexposure 09-02-08 02:36

1.1.3 met 4.6 software unlock werkt !!!

zo super nieuws. Ik had in frankrijk een met itunes geupdate 1.1.3 iphone gekocht en die gejailbreaked. Ik had nog steeds modem firmware 4.3.13 en dus niet bellen ook niet met supersim
nu source sendowski.de toegevoegd. Gewoon via installer gunlock gedraaid ( niet de gunlock files only !! ) telefoon is geunlocked en ik heb ineens modem firmware 4.2.13 !!! Deze man is geweldig nog nooit was een unlock zo simpel
Heb er net mee gebeld en alles werkt prima ook Wi-Fi etc.
De telefoon was dus een franse 1.1.2 OTB modem 4.2.13 officieel geupdate naar 1.1.3 en alleen daarna gejailbreaked

lowlow 09-02-08 02:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door overexposure (Bericht 59054)
1.1.3 met 4.6 software unlock werkt !!!

zo super nieuws. Ik had in frankrijk een met itunes geupdate 1.1.3 iphone gekocht en die gejailbreaked. Ik had nog steeds modem firmware 4.3.13 en dus niet bellen ook niet met supersim
nu source sendowski.de toegevoegd. Gewoon via installer gunlock gedraaid ( niet de gunlock files only !! ) telefoon is geunlocked en ik heb ineens modem firmware 4.2.13 !!! Deze man is geweldig nog nooit was een unlock zo simpel

Kun je wat meer uitleg geven, ik heb nu een gejailbreakte 1.1.1, er was 1.1.3 voorgeinstalleerd. Hoe raak ik terug op 1.1.3? Hoe werkt die sendowski methode? Thx

Fresh 09-02-08 02:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door overexposure (Bericht 59054)
1.1.3 met 4.6 software unlock werkt !!!

zo super nieuws. Ik had in frankrijk een met itunes geupdate 1.1.3 iphone gekocht en die gejailbreaked. Ik had nog steeds modem firmware 4.3.13 en dus niet bellen ook niet met supersim
nu source sendowski.de toegevoegd. Gewoon via installer gunlock gedraaid ( niet de gunlock files only !! ) telefoon is geunlocked en ik heb ineens modem firmware 4.2.13 !!! Deze man is geweldig nog nooit was een unlock zo simpel
Heb er net mee gebeld en alles werkt prima ook Wi-Fi etc.
De telefoon was dus een franse 1.1.2 OTB modem 4.2.13 officieel geupdate naar 1.1.3 en alleen daarna gejailbreaked

Wow, oud nieuws, hoor (minstens een paar uur). Kijk eens in de ifoneguide repo....
Ik begrijp je enthousiasme wel, hoor.

lowlow 09-02-08 02:45

Helpen jullie mij nog even? Je bedoelt dus deze tuto: https://forum.iculture.nl/f1/ip...der-4-6-a.html ?
De vraag is hoe raak ik terug op de 1.1.3 FW? Kan ik nu herstellen klikken in iTunes?

overexposure 09-02-08 02:47

tja geen idee was ook erg verbaasd dat mijn modemfirmware gedowngrade werd, maar wat is het voordeel van 4.3.13 modem boven 4.2.13?

Stuiter 09-02-08 02:55

Zojuist een 1.1.2 gedowngrade naar 1.1.1. Deze vervolgens gejailbreaked. Dan updaten naar 1.1.2 en die ook weer gejailbreaked. Daarnaa de Gunlock gedaan en ik kan nu idd een kpn kaartje erin doen.

Maarrrr..... als ik een nummer probeer de draaien dan gaat ie na het intoetsen van het eerste cijfer meteen terug naar het dashboard :S
Ook met het lezen van een sms... als ik een nieuwe sms probeer te lezen gaat ie ook meteen terug naar dashboard.

Iemand hier ook lasts van?

Ik ga nu upgraden naar 1.1.3 via Installer... misschien dat het werkt...

Fresh 09-02-08 02:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door overexposure (Bericht 59058)
tja geen idee was ook erg verbaasd dat mijn modemfirmware gedowngrade werd, maar wat is het voordeel van 4.3.13 modem boven 4.2.13?

Dat is dus het hele verhaal achter deze unlock. lekker bellen met 04.02.13_G. Ik zal niet zeggen "niks nieuws", want het is erg vers. Bij insiders was dit nieuws echter al wel een tijdje bekend. M.a.w. dit is het hele "eieren eten"; een geunlockte 04.02.13_G baseband op een bootloader 4.6 iPhone.

overexposure 09-02-08 03:03

als je tel app crashed bij het bellen iworld instaleren en nederland kiezen probleem opgelost

Grample 09-02-08 03:03

Ik merk trouwens dan veel mensen nog downgraden om te kunnen unlocken. Downgraden is niet nodig ! Gewoon in installer (ifoneguide repo) unlock draaien, het maakt niet uit welke FW je hebt, als het maar jailbroken is !

Ook is het zo dat als je met een geunlockte iphone gaat restoren enzo blijft de unlock gewoon werken, je hoeft het maar een keer te doen aangezien het om baseband gaat en die wordt met rust gelaten met restoren / updaten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door overexposure (Bericht 59061)
als je tel app crashed bij het bellen iworld instaleren en nederland kiezen probleem opgelost

Je meent het ? Net of je met 1.1.2 zonder deze unlock kon bellen zonder iWorld te installeren :P

lowlow 09-02-08 03:26

Nog enkele vraagjes:
Ik heb nu een gejailbreakte 1.1.1, ik heb bij installer de 1.1.2/1.1.3 auto-unlock van Geohot gedaan!
Ik heb die iBrickr 1.1.3 edition uitgevoerd maar waar vind je die "1.1.3 soft upgrade" bij installer?!(bijgevolg blijft ie staan op 1.1.1)
iWorld kan niet geopend worden momenteel, is dit omdat ik nog op 1.1.1 zit (en lukt dit wel op 1.1.2 en 1.1.3?)?
Concreet; hoe raak ik naar 1.1.3 met werkende iWorld? Bedankt!

batalhador 09-02-08 07:46

Hallo,
dit is goed nieuws maar ik wil nu door mijn tante een iPhone laten kopen
maar in de winkel bij haar zeggen ze dat het niet unlockbaar is en dat je een brick
krijgt maar hoe kan ik die brick eraf halen dat kan tog? en het werkt tog ik kan tog bellen met dit'?

Tjoky 09-02-08 09:01

welk password heb je gebruikt?

batalhador 09-02-08 09:18

Ik heb hem nog niet maar ze waarschuwen daar voor een brick maar die kan er dus af?

tomscholle 09-02-08 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frangipaneman (Bericht 58579)
Iemand met hetzelfde probleem als het mijne?
Unlock gedaan van 1.1.2 OTB + jailbreak
Alles werkt perfect: ik heb ontvangst en kan mijn provider selecteren en zien
MAAR
als ik naar 'sms' ga dan springt het venster voor 2tal seconden op en sluit zichzelf meteen
Hetzelfde gebeurt als ik naar het keypad ga om iemand te bellen en als ik ga naar recent calls
Als ik gebeld wordt dan krijg ik signaal (hoor ik aan mijn pcluidspreker) en begint mijn iphone te laden (die draaiende streepjes alsof je iets geinstalleerd hebt met 'installer')
Ik kan wel naar mijn contacten bellen
STRANGE
iemand oplossing?

i-world instaleren

Bronco_Dappe 09-02-08 09:36

Hoi,

Ben pas nieuw geregistreerd maar volg al een tijdje deze site. Ik zit voor het ogenblik in de USA en zou willen een 16GB kopen. Ik zie echter nergens hoe ik een Pas gekochte 1.1.3 kan jailbreaken. Als ik goed lees gaat dit enkel voor oudere iphones. Of zie ik het als noob nu helemaal verkeerd?

Bedant alvast voor de hulp.

Michael 09-02-08 09:53

[QUOTE=tomscholle;59115]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frangipaneman (Bericht 58579)
Iemand met hetzelfde probleem als het mijne?
Unlock gedaan van 1.1.2 OTB + jailbreak
Alles werkt perfect: ik heb ontvangst en kan mijn provider selecteren en zien
MAAR
als ik naar 'sms' ga dan springt het venster voor 2tal seconden op en sluit zichzelf meteen
Hetzelfde gebeurt als ik naar het keypad ga om iemand te bellen en als ik ga naar recent calls
Als ik gebeld wordt dan krijg ik signaal (hoor ik aan mijn pcluidspreker) en begint mijn iphone te laden (die draaiende streepjes alsof je iets geinstalleerd hebt met 'installer')
Ik kan wel naar mijn contacten bellen
STRANGE
iemand oplossing?[/QUOT
i-world instaleren

In 112 iworld draaien of update naar 113 met de officiele jailbreak van het dev team in de installer.

Michael 09-02-08 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bronco_Dappe (Bericht 59116)
Hoi,

Ben pas nieuw geregistreerd maar volg al een tijdje deze site. Ik zit voor het ogenblik in de USA en zou willen een 16GB kopen. Ik zie echter nergens hoe ik een Pas gekochte 1.1.3 kan jailbreaken. Als ik goed lees gaat dit enkel voor oudere iphones. Of zie ik het als noob nu helemaal verkeerd?

Bedant alvast voor de hulp.


Kopen want ook die zijn te unlocken.

batalhador 09-02-08 10:06

Hey voor ik ga unlocken heb hem net nieuw uit de doos eerst via ibrickr activeren
of gelijkd DFU mode en bij 1.1.1 activeren en jailbreaken?

Michael 09-02-08 10:10

DFU restore ibrickr (PC) of iNdependence (OSX) daarna omdat je een foutmelding krijgt 1015 dan jailbreaken etc

Ehm het is nog vroeg Rene :D

maartenvs 09-02-08 10:14

Is er al meer duidelijkheid of dit ook werkt op een UK iphone? Ik heb een aantal mensen gezien bij wie het niet werkte en een aantal die het nog gingen proberen, maar nergens echt een definitief antwoord.

gregory804 09-02-08 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door batalhador (Bericht 59084)
Hallo,
dit is goed nieuws maar ik wil nu door mijn tante een iPhone laten kopen
maar in de winkel bij haar zeggen ze dat het niet unlockbaar is en dat je een brick
krijgt maar hoe kan ik die brick eraf halen dat kan tog? en het werkt tog ik kan tog bellen met dit'?

Zit jouw tante in de usa, want zoja, het kan niet dat die winkel enkel Iphones heeft die 'niet te unlocken zijn'.
Ik denk dat die winkel je tante gewoon bang wil maken.

Michael 09-02-08 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maartenvs (Bericht 59154)
Is er al meer duidelijkheid of dit ook werkt op een UK iphone? Ik heb een aantal mensen gezien bij wie het niet werkte en een aantal die het nog gingen proberen, maar nergens echt een definitief antwoord.

Maarten werkt ook met de UK toestellen

batalhador 09-02-08 10:29

Ik denk het ook ik heb ook gezegt ze moet er gewoon een kopen en sturen !
maar ik moet hem dus uitpakken dan in DFU mode en met ibrickr downgraden naar 1.1.1 dan jailbreaken met appsnapp?

Michael 09-02-08 10:31

DFU Downgraden met itunes, de fw kies je door op de shiftknop te drukken en dan herstel in itunes, in de wiki kan je de goede fw vinden. Dan krijg je een foutmelding 1015. Dan inrickr starten en uit de recovery halen en dan appsnapp

batalhador 09-02-08 10:32

Ok dat is nou iets wat ik snap het beste is 1.1.1 om te jailbreaken tog?
en je hoeft tog niet te activeren voor je hem in DFU zet?
thanks

Michael 09-02-08 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door batalhador (Bericht 59170)
Ok dat is nou iets wat ik snap het beste is 1.1.1 om te jailbreaken tog?
en je hoeft tog niet te activeren voor je hem in DFU zet?
thanks

Nee dat hoeft niet. En je moet jailbreaken om oktoprep te installeren om 112 te kunnen jailbreaken.

Tqam 09-02-08 11:00

Wat is eigenlijk nu het voordeel van deze upgrade.
heb zelf mijn telefoon laten unlocken naar versie 1.1.2
Turbosim erin en hij werkt perfect op modemfireware 04.02.13_G

Is dit alleen voor mensen die een telefoon gekocht hebben in de US met 1.1.3 software.

En zo ja hoeven deze nu deze update nu geen turbo sim of dergelijks te gebruiken?

Phuncz 09-02-08 11:14

Even een snelle vraag en omdat het onmogelijk is dit snel te vinden:

Ik heb een 1.1.2 OOTB met Bootloader 4.6 dus. Deze is geactiveerd en gejailbreaked, evenals unlock gedaan via EasyiSim (SIM oplossing). Is het mogelijk om de telefoon in deze staat naar 1.1.3 te updaten, geactiveerd en gejailbreaked, zonder ook nog eens te moeten unlocken ?

Via deze manier leek het me dan: iClarified - iPhone - How to Officially Update and Jailbreak to 1.1.3 iPhone Firmware (Installer)

overexposure 09-02-08 11:17

het werkt op 1.1.2 OTB ( ik heb een franse Iphone ) die ook nog eens met itunes geupgrade was naar 1.1.3 met nieuwste bootloader en gewoon unlocked via installer eitje

TCMatic 09-02-08 11:26

Nog 2 een vraagjes,
om te jailbreaken heb ik wss een at&t simkaart nodig? klopt dit?
bij de aankoop van een iphone in de US apple store, zit daar dan een at&t kaartje bij?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:40.