iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   De heilige graal: OTB iPhones met bootloader 4.6 software-unlock! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/6760-de-heilige-graal-otb-iphones-bootloader-4-6-software-unlock.html)

-DUS- 08-02-08 21:40

nog geen succes
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Grample (Bericht 58811)
Downgraden naar 1.1.1 (zie wiki) en opnieuw beginnen.

als ik op het actievatie scherm op de info knop druk zie ik dat de IMEI en ICCID zich hersteld hebben.

maar als ik probeer te downgraden naar 1.1.1 krijg ik gelijk de melding "de iphone iphone kan niet worden hersteld,er heeft zich een onbekende fout voorgedaan(1)"

iemand sugesties?

Destiny 08-02-08 21:44

Als ik het goed begrijp wordt je baseband dus gedowngrade naar de 1.1.2 baseband..........toch ?

Maar dan is er dus nog geen mogelijkheid om de 1.1.3 baseband werkend te krijgen met bootloader 4.6.........toch ?

Hoop dat er dan toch nog een update komt

ControlSje 08-02-08 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -DUS- (Bericht 58831)
als ik op het actievatie scherm op de info knop druk zie ik dat de IMEI en ICCID zich hersteld hebben.

maar als ik probeer te downgraden naar 1.1.1 krijg ik gelijk de melding "de iphone iphone kan niet worden hersteld,er heeft zich een onbekende fout voorgedaan(1)"

iemand sugesties?

Heb ergens gelezen dat je hem dan in DFU mode moet zetten. Hier onder staat als je het krijgt bij 1.0.2, nmischien werkt het ook bij 1.1.1.

If you get any problems while you downgrade the firmware to 1.0.2 for example error 1. u need to enter in DFU mode..
well if you donot know how to go in DFU mode follow these steps.
This is how to achieve DFU mode. You can do it on every phone:
* Attach the phone to the pc
* Turn the phone off
* Hold power and home together for *exactly* 10 seconds
* Release power but keep holding home until the pc beeps as a USB device is recognized.
* At no point will the display come on. Now your restore should work.
after going in DFU mode.. click on shift+ restore to 1.0.2 firmware.. i assume all of u guys have the 1.0.2 firmware with u downloaded.

Celf 08-02-08 21:46

Het staat ook in de Wiki ;)
https://forum.iculture.nl/f1/ip.../3400-dfu.html

ControlSje 08-02-08 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door destiny (Bericht 58836)
Als ik het goed begrijp wordt je baseband dus gedowngrade naar de 1.1.2 baseband..........toch ?

Maar dan is er dus nog geen mogelijkheid om de 1.1.3 baseband werkend te krijgen met bootloader 4.6.........toch ?

Hoop dat er dan toch nog een update komt

Niet alleen gedowngrade want 04.02.13 was oorspronkelijk niet te unlocken dus er zit zeker een patch in.

Fresh 08-02-08 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door destiny (Bericht 58836)
Als ik het goed begrijp wordt je baseband dus gedowngrade naar de 1.1.2 baseband..........toch ?

Maar dan is er dus nog geen mogelijkheid om de 1.1.3 baseband werkend te krijgen met bootloader 4.6.........toch ?

Hoop dat er dan toch nog een update komt

Dat klopt, daarvoor zullen we moeten wachten op de secpack van 1.1.4.
BL 4.6 iPhones kunnen alleen met 04.02.13_G geunlockt worden.

Grample 08-02-08 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -DUS- (Bericht 58831)
als ik op het actievatie scherm op de info knop druk zie ik dat de IMEI en ICCID zich hersteld hebben.

maar als ik probeer te downgraden naar 1.1.1 krijg ik gelijk de melding "de iphone iphone kan niet worden hersteld,er heeft zich een onbekende fout voorgedaan(1)"

iemand sugesties?

Daarom zei ik zie wiki voor een guide van downgraden van 1.1.3.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fresh (Bericht 58844)
Dat klopt, daarvoor zullen we moeten wachten op de secpack van 1.1.4.
BL 4.6 iPhones kunnen alleen met 04.02.13_G geunlockt worden.

Wat is de nut van nieuwe baseband ? Locatie bepaling in Google Maps ?

Destiny 08-02-08 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 58843)
Niet alleen gedowngrade want 04.02.13 was oorspronkelijk niet te unlocken dus er zit zeker een patch in.

De baeband zelf is wel te unlocken. Alleen het was nog niet mogelijk i.c.m. de 4.6 bootloader :D

Maar iig. Tis wel jammer dat we nog niet naar de 04.03.13_G kunnen:o

Fresh 08-02-08 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door destiny (Bericht 58849)
De baeband zelf is wel te unlocken. Alleen het was nog niet mogelijk i.c.m. de 4.6 bootloader :D

Maar iig. Tis wel jammer dat we nog niet naar de 04.03.13_G kunnen:o


Hier vind je wat achtergrondinfo van Geohot over baseband downgrades en upgrades en wat voor rol de secpack speelt.

http://george.zjlotto.com/index.php/tag/reflash/

ControlSje 08-02-08 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door destiny (Bericht 58849)
De baeband zelf is wel te unlocken. Alleen het was nog niet mogelijk i.c.m. de 4.6 bootloader :D

Maar iig. Tis wel jammer dat we nog niet naar de 04.03.13_G kunnen:o

Dat bedoel ik en omdat de bootloader niet gewijzigd kan worden moet er dus wel een patch in de baseband zitten:D.

Als 04.03.13_G gebruikt kon worden zou ik de unlock al lang hebben uitgeprobeerd. Maar zelf schiet er niet veel mee op.

Michael 08-02-08 21:58

De baseband wordt geflashed naar die van 112 met deze hack

-DUS- 08-02-08 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 58839)

DFU mode werkte en kon downgraden naar 1.1.1

alleen nu zit ik na het booten met ibrickr met een groen scherm..

zou er dan toch iets mis zijn?

Update: 1.1.2 ging wel goed, alleen geeft ie nu aan dat er een incorrect sim in zit..

-DUS- 08-02-08 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -DUS- (Bericht 58862)
DFU mode werkte en kon downgraden naar 1.1.1

alleen nu zit ik na het booten met ibrickr met een groen scherm..

zou er dan toch iets mis zijn?

Update: 1.1.2 ging wel goed, alleen geeft ie nu aan dat er een incorrect sim in zit..

nog een update: 1.1.1 werkt nu ook alleen nog steeds die melding dat er een incorrect sim in zit..

is dit een slecht teken?

Mikelmaster 08-02-08 22:18

ok, heb een gejailbreakte 1.1.2 4.6 iphone. Net de unlock geprobeerd, alles geinstalleerd, cd/usr/bin eerst zonder spatie, er gebeurt weinig, ga terug naar het hoofdmenu, stop me vodafone kaart erin, doet t niet. opnieuw naar [wiki=2165]Term-vt100[/wiki] alles goed ingevuld(dus met spatie) nu begon ie te werken. Maar toen deed me iphone nix meer, er zat dus op t moment van unlocken een vodafone simkaart in en hij stond niet op flightmode. Kan nu nix meer, niet eens meer opstarten, apple logo blijft t enigste wat ik kan zien, wat te doen nu?

Michael 08-02-08 22:23

In DFU zetten en herstellen

ijsbrekertje 08-02-08 22:27

Upgrade naar 1.1.3 mogelijk?
 
Dankzij alle tips en instructies in deze discussie heb ik mijn 1.1.2 unlocked en kan ik gewoon bellen met een KPN sim. Maar ik vraag me af of ik nu ook gewoon kan upgraden naar 1.1.3 bijvoorbeeld via iTunes. Iemand een suggestie, of moet ik naar een ander forum?

Michael 08-02-08 22:33

Niet doen dus Dan zit je weer opslot

Dwevbob 08-02-08 22:34

Heb net de Wiki gelezen en wilde e.e.a. uitvoeren. Maar na toevoegen van http://sleepers.net/iphonerepo krijg ik geen Bigboss's Beta/Experimental Repo in Sources (ook niet in All Packages trouwens). sleeper.net overbelast? Installer doet geen updates meer door overbelasting en dus 12 uur of meer wachten?

Iemand een idee waarom niet?

@ ijsbrekertje: Niet doen, volgens mij is gewoon via Installer en mothode drie van het Dev Team de juiste methode. Niet voor niets dat 1.1.3 OOTB eerst moeten downgraden naar 1.1.1

Destiny 08-02-08 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dwevbob (Bericht 58888)
Heb net de Wiki gelezen en wilde e.e.a. uitvoeren. Maar na toevoegen van http://sleepers.net/iphonerepo krijg ik geen Bigboss's Beta/Experimental Repo in Sources (ook niet in All Packages trouwens). sleeper.net overbelast? Installer doet geen updates meer door overbelasting en dus 12 uur of meer wachten?

Iemand een idee waarom niet?

@ ijsbrekertje: Niet doen, volgens mij is gewoon via Installer en mothode drie van het Dev Team de juiste methode. Niet voor niets dat 1.1.3 OOTB eerst moeten downgraden naar 1.1.1

Voeg de source ifoneguide.nl/113 toe. En kijk eens bij iFoneguide Apps ;)

Dwevbob 08-02-08 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door destiny (Bericht 58889)
Voeg de source ifoneguide.nl/113 toe. En kijk eens bij iFoneguide Apps ;)

Kijk, zo komen we verder ;)

Als ik daar kijk zie een nieuw package staan dat 'AutoGunlock' heet, als ik die installeer kan ik door met de instructies uit de Wiki? Lijkt me wel, maar ik vraag het even voor alle zekerheid, niet echt zin in een gebrickte iPhone natuurlijk...

Fresh 08-02-08 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dwevbob (Bericht 58893)
Kijk, zo komen we verder ;)

Als ik daar kijk zie een nieuw package staan dat 'AutoGunlock' heet, als ik die installeer kan ik door met de instructies uit de Wiki? Lijkt me wel, maar ik vraag het even voor alle zekerheid, niet echt zin in een gebrickte iPhone natuurlijk...

Goed, he? :D:D

All a real unlocker needs!

Geen gesimknip meer, heerlijk. Vreselijk vond ik dat!

Dwevbob 08-02-08 23:19

Eh, Fresh, ik zit dit draadje nu al 15 minuten te refreshen en zou graag antwoord op m'n vraag krijgen, en dat krijg ik nu niet... :confused:

Heb ook al het forum afgezocht en op 'autogunlock' is geen antwoord te vinden... :mad:

Ajacied007 08-02-08 23:28

Jongens,

Ik heb alles gedaan zoals in de handleiding staat, maar als ik dan de twee commando's heb gegeven in Term dan gaat ie wel wat doen, maar dan blijft ie heel lang hangen op:
#

Wat nu?, want hij werkt niet met me simkaart ! (Het maakt toch niks uit dat er een hoekje uit m'n kaart is? :) )

Dwevbob 08-02-08 23:31

Inmiddels de AutoGunlock maar opgestart en die is nu bezig m'n iPhone te unlocken (heb netjes via de Home knop en Preferences Airplane Mode eerst geactiveerd). Ben benieuwd...

Vikash 08-02-08 23:35

Oei, dat wordt dus een 16 gb iPhone halen volgende week. Zijn er al mensen die weten of deze methode met een 16 gb werkt?

Ajacied007 08-02-08 23:35

Nee anders werd het hier toch wel gemeld?

-DUS- 08-02-08 23:43

nou hij doet het weer, zit inmiddels op een jailbroken 1.1.3 alleen heb ik een probleem met [wiki=2165]Term-vt100[/wiki], het toetsenbord werkt niet....

krijg niks ingetypt

Dwevbob 08-02-08 23:46

Wow, die AutoGunlock is fantastisch. Een paar minuten en alles was gepiept. Dit was trouwens op een 1.1.2 OOTB die via de Dev Team methode al naar 1.1.3 een upgrade had gekregen. Heb eerst het alle extra programma's verwijderd en het BSD Subsystem en Term-vt1100 geïnstalleerd omdat dat in de Wiki werd aangeraden. Inmiddels vraag ik me af of dat wel nodig was.

Misschien een idee als Sjowol (of Fresh?) op het forum/in de Wiki deze (volgens mij makkelijkste) methode even nader toelichten? Op het moment lijkt het dat deze methode vreemd genoeg onderbelicht blijft.

Of heb ik iets gemist? :)

@ Vikash: zou volgens mij moeten werken, maar moet wel eerst een downgrade doen en dan de telefoon jailbreaken.

@ -DUS-: trejan.com/irepo/ als toegevoegd en de reparatieprogjes voor Term-vt100 al gedraaid?

Mikelmaster 09-02-08 00:01

Na een paar keer gerestored te hebben in DFU en meerdere malen heb geprobeerd naar 1.1.1 te downgraden en te bricken ben ik nu aan beland in het Activate iPone screen met de werelbol en emergency call + "repair needed iPhone cannot make or receive calls www.apple.com/support". Als ik nu een emergency call wil maken en *#307# in wil tikken duurt dit uberlang, als ik dan call druk gebeurt er niks meer. Wie o Wie heeft er een oplossing of link voor mij, alvast bedankt

-DUS- 09-02-08 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dwevbob (Bericht 58944)
Wow, die AutoGunlock is fantastisch. Een paar minuten en alles was gepiept. Dit was trouwens op een 1.1.2 OOTB die via de Dev Team methode al naar 1.1.3 een upgrade had gekregen. Heb eerst het alle extra programma's verwijderd en het BSD Subsystem en Term-vt1100 geïnstalleerd omdat dat in de Wiki werd aangeraden. Inmiddels vraag ik me af of dat wel nodig was.

Misschien een idee als Sjowol (of Fresh?) op het forum/in de Wiki deze (volgens mij makkelijkste) methode even nader toelichten? Op het moment lijkt het dat deze methode vreemd genoeg onderbelicht blijft.

Of heb ik iets gemist? :)

@ Vikash: zou volgens mij moeten werken, maar moet wel eerst een downgrade doen en dan de telefoon jailbreaken.

@ -DUS-: trejan.com/irepo/ als toegevoegd en de reparatieprogjes voor Term-vt100 al gedraaid?

ik moet zeggen dat ikniet zo bekend ben met TERM-VT100 want het blijkt dat je een password en login nodig hebt...?

ik heb trejan.com/irepo/ toegevoegd maar het enigste reparatie bestand dat ik kon vonden was die voor het herstellen van het backspace probleem.

mag ik aannemen dat er nog meer reparatieprogjes zijn?

of is er een standaard password en login?

heb al lopen zoeken maar kan niet iets vinden eigenlijk...

erikje 09-02-08 00:02

restoren naar 1.1.2 daarna downgraden naar 1.1.1

erikje 09-02-08 00:03

username root password alpine

frado 09-02-08 00:04

zond zojuis een sms naar iemand. Is het normaal dat mijn bericht bij sms inbox terecht komt :s?

-kriis 09-02-08 00:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frado (Bericht 58961)
zond zojuis een sms naar iemand. Is het normaal dat mijn bericht bij sms inbox terecht komt :s?

het is een inbox en outbox soort chat;)

-DUS- 09-02-08 00:24

GEWELDIG, het werkt!!

het was even spannend toen het mis ging maar de aanhouder wint!

ik kan bellen!!

als ik jullie hulp niet had gekregen zat ik nu nog met een brick.

allemaal bedankt!

MrRichz 09-02-08 00:33

zit je dan.. met je simfreer die ik vandaag binnen heb gekregen .. lol .. nja ..

Grample 09-02-08 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skitel (Bericht 58651)
Is deze unlock ook mogelijk bij UK(/DU/FR) modellen?

Kan inmiddels bevestigen dat deze methode ook werkt bij een UK OTB 1.1.2 die per ongeluk was geupdate naar 1.1.3 in iTunes.

Sanderrr 09-02-08 00:51

OTB 1.1.2 BL 4.6 Week 50
Succes!

OTB 1.1.2 --> 1.1.1 jailbreak --> 1.1.2 jailbreak (met nieuwste unlock) --> Daarna devteam Official 1.1.3 Upgrader

Fully Functional >;-)

Mikelmaster 09-02-08 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door erikje (Bericht 58959)
restoren naar 1.1.2 daarna downgraden naar 1.1.1

Weer gedaan maar blijf "repair needed iPhone cannot make or receive calls www.apple.com/support" in het midden van me scherm houden. andere oplosinngen? Ik heb dus een gejailbraikte 1.1.2 week 50 4.6 bootloader. De unlock geprobeerd van vandaag maar met me vodafone kaart erin. Daarna proberen te herstellen kom niet meer verder.

BTW ik weet niet of ik het hier moet posten of in een ander topic

Michael 09-02-08 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mikelmaster (Bericht 59010)
Weer gedaan maar blijf "repair needed iPhone cannot make or receive calls www.apple.com/support" in het midden van me scherm houden. andere oplosinngen? Ik heb dus een gejailbraikte 1.1.2 week 50 4.6 bootloader. De unlock geprobeerd van vandaag maar met me vodafone kaart erin. Daarna proberen te herstellen kom niet meer verder.

BTW ik weet niet of ik het hier moet posten of in een ander topic

Wel in DFU zetten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:25.