iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   one click BL 4.6 Unlock ! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/6801-one-click-bl-4-6-unlock.html)

DrRebel 10-02-08 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tbeumer@ (Bericht 59033)
Edit: iets te vroeg gejuichd...Mijn iphone maakt nu bijna geen geluid meer..
Hoor hem nog maar heel zachtjes..dit terwijl al het volume op voluit staat..

Ik heb hetzelfde probleem, en rebooten heeft tot nu toe niet geholpen.. iemand die een oplossing hiervoor weet?

FlorianG 10-02-08 12:29

@tbeumer en DrRebel:
Installeer AudioAmp, (conceited software), of volumefix(in de zelfde source als de one-click unlock, unloqueiobr.com.br) Hiermee zou je het volume op moeten kunnen krikken.
Grts,
F.

FlorianG 10-02-08 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koning53 (Bericht 59825)
Ik heb een OTB 1.1.3 BL 4.6 8gb. Deze heb ik eerst gedowngrade naar 1.1.1. Toen met oktorep naar 1.1.2 Toen de one click methode gedaan. Alles gaat goed en aan t einde wordt ook gezegd de de iPhone geunlocked is. Als ik dan echter mijn t-mobile sim erin doe, staat er locked sim. Iemand een idee?

Je moet je pincode van je simkaart invoeren nadat je op unlock klikt;).

nanoman 10-02-08 12:58

Gaat deze unlock ook als ik perongeluk naar iTunes heb geupdate met 1.1.3 ?
Heb een iPhone 4,6 bootloader (week 48)

Guest-20201108204737 10-02-08 13:04

Heel makkelijk via iclariefied eigenlijk simfreer eruit gehaald op een 1.1.3 (dev) unlocked.!

gammela 10-02-08 13:23

Mensen bij mij is het volledig gelukt en was de unlock een walk in the park!!!

Hulde Geohot, Sendowski en niet tevergeten Sjowol!!!

Anyway voor iedereen die ellende heeft otb 112 bl 4,6 unlocked met Xsim oplossing. Heb uiteindelijk voor old times AT&t kaartje erin gepropt via Wi-Fi en installer de iphoneguide oplossing uitgevoerd bij de waarschuwingen de home knop ingedrukt airplane mode inschakelen.

Terug naar installer instal autogunlock verder uitgevoerd 10 min rebootje gedaan Tmobile kaartje erin gedaan zonder de Xsim en hij doet het... had nummer herkenning problemen hiervoor zijn nu allemaal opgelost!!!

Nu bezig met 113


SUCCES allemaal

-kriis 10-02-08 13:33

die van mijn vind geen verbinding, ik heb ook al iworld gedaan!
hij vind de simkaart wel! moet ik het dan nog keertje proberen?

edward007 10-02-08 13:40

@ Kriis,

je phonefunctie is waarschijnlijk gebricked. Je hebt dan of geen provdernaam of geen service.

Hoe je dat oplost:

FOR ALL PEOPLE WHO ARE GETTING NO SERVICE after unlocker specially in OTB 1.1.3(modem:4.03 and bl=4.6)

put bricktool files in USR/BIN

OPEN TERMINAL IN PHONE AND USE THE FOLLOWING COMMMAND AND RESTART THE PHONE


1= typ dit: cd /usr/bin
2= typ dit: chmod +x bricktool
3=typ dit: bricktool d (after this command it will tell you PHONE PART ENABLED)

here we go for bricktool
http://www.sendspace.com/file/e0tpu9



Gr,
Edward

nanoman 10-02-08 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edward007 (Bericht 60136)
@ Kriis,

je phonefunctie is waarschijnlijk gebricked. Je hebt dan of geen provdernaam of geen service.

Hoe je dat oplost:

FOR ALL PEOPLE WHO ARE GETTING NO SERVICE after unlocker specially in OTB 1.1.3(modem:4.03 and bl=4.6)

put bricktool files in USR/BIN

OPEN TERMINAL IN PHONE AND USE THE FOLLOWING COMMMAND AND RESTART THE PHONE


1= typ dit: cd /usr/bin
2= typ dit: chmod +x bricktool
3=typ dit: bricktool d (after this command it will tell you PHONE PART ENABLED)

here we go for bricktool
http://www.sendspace.com/file/e0tpu9



Gr,
Edward

Bedankt !
Werkt subliem !!

-kriis 10-02-08 13:44

sorry verkeerd gelezen

-kriis 10-02-08 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edward007 (Bericht 60136)
@ Kriis,

je phonefunctie is waarschijnlijk gebricked. Je hebt dan of geen provdernaam of geen service.

Hoe je dat oplost:

FOR ALL PEOPLE WHO ARE GETTING NO SERVICE after unlocker specially in OTB 1.1.3(modem:4.03 and bl=4.6)

put bricktool files in USR/BIN

OPEN TERMINAL IN PHONE AND USE THE FOLLOWING COMMMAND AND RESTART THE PHONE


1= typ dit: cd /usr/bin
2= typ dit: chmod +x bricktool
3=typ dit: bricktool d (after this command it will tell you PHONE PART ENABLED)

here we go for bricktool
Send big files the easy way. Files too large for email attachments? No problem!



Gr,
Edward

Toppie bedankt;)

croiman 10-02-08 14:24

dan heb je geen turbosim meer nodig

dikkiedick51 10-02-08 15:10

Hier even mijn bijdrage aan het unlocken (met dank aan Koen)

Het gaat hier om een iphone 8GB 1.1.2 US week 51
Volg de onderstaande stappen en het werkt als een speer, heb zelf helemaal geen ervaring met dit soort dingen, hem de iphone pas 3 dagen en mij is het ook gelukt in 5 minuten.
[SIZE=2]
Je moet het volgende doen:
- Via instellingen->algemeen automatische slot op nooit zetten tijdelijk.
- Dan ga je in het hoofdscherm naar Installer
- Rechtsonderin kies je voor Sources
- Rechtsbovenin op Edit drukken
- Linksbovenin op Add drukken
- hier typ je [/SIZE][SIZE=2]http://installer.iClarified.com[/SIZE][SIZE=2] en druk je op OK.
- Hij gaat nu deze source toevoegen
- Druk rechtsbovenin op Done.
- Onderin ga je naar Install
- Zoek naar de categorie iClarified
- Kies voor Geohot Unlock
- Je hebt je automatische slot op nooit staan? Als je dat niet hebt gedaan ga dit eerst doen
- En install deze door de knop rechtsbovenin
- De gehele procedure kan enkele minuten duren wees geduldig.
[SIZE=2]
Als je klaar bent en hij is gereboot, dan pak je een paperclip die bovenin in het gaatje past, deze buig je iets, en stop je hem met de gebuigde kant richting het scherm in het gat en zet je wat druk. Je blijft net zo lang wat druk bij geven tot hij ineens openschiet. Je haalt voorzichtig beide eruit, leg de turbosimn weg en stop hem er weer in. Als het goed is werkt dit.

Succes
[/SIZE][/SIZE]

gvde 10-02-08 15:41

methode toegepast.
vervolgens turbosim-achtige chip eruit gedaan, operator werd herkend en ik kan bellen.

:)

Zwollenaar 10-02-08 16:02

laat maar, ik reageerde op iemand op pagina 1 van dit topic :S ( het is zondag he ;) )

Sjoerd 10-02-08 17:01

Help!

Ik heb een vreemd probleem. als ik de geohot unlock probeer gaat het volgende fout:

autoslot op never

ik run installer -> geohot unlock -> install

druk op de grote rode install knop

download package gaat goed.

krijg melding "Notice this process will take about 5 mins .." druk op OK

de autogunlock (met filightmode aan) doet precies hetzelfde

dan staat er onderin "preparing install" en ik word uit installer gegooid, terug gezet
naar springboard.


ik heb een us 8 gb 1.1.2 otb met dev methode naar 1.1.3. geupdate.

help. ik wil zo graag.

update: Yes ! Bosstool er over, probleem opgelost! Ik heb een werkende 4.6/1.1.3 !!

cobussteil 10-02-08 17:12

Krijg nou wat. Zit al een week op m'n EasyiSim te wachten om te kunnen bellen met m'n 1.1.2. OTB 4.6 Iphone. Zie ik via installer een programmatje (AutoGunlock) om een 1.1.2. en 1.1.3. te unlocken. Wie niet waagt, wie niet belt. Automatisch slot op NOOIT. Vliegtuig mode aan EN MOET AAN BLIJVEN WAT ER OOK GEVRAAGD WORDT !!!!!!.
Drie minuten later doe ik mijn eigen simmetje er in en ik kon bellen.
Iemand nog interesse in een EaSyIsim (ongebruikt in de verpakking)

e_sabbagh 10-02-08 18:40

Ik heb een jailbroken OTB 1.1.3 en heb de AutoGunlock download gebruikt om mijn iPhone te unlocken. Ik heb de instructies gevolgd (autolock: never en airplane mode on). Helaas heeft het voor mij niet gewerkt. Als ik mijn eigen Telfort sim er in stop staat er 'Locked Sim' boven in en vraagt mijn moeilijke iPhone of ik hem wil unlocken. Ik heb het ook geprobeerd met mijn sim er in.
Kan iemand mijn helpen?

Mvg,
Eduard

DertKesh 10-02-08 18:50

wacht even hoor ik zit nu op 1.1.3 via de 1.1.3 jailbreak van devteam
(met behulp van iClarified source)

ik gebruik hierbij een Turbosim.

kan ik autogunlock nu gewoon uitvoeren en dan mijn turbosim "weggooien" ?
gewoon gebruiken zoals ik wil?

mijn baseband is nu 04.02.13_G wordt deze dan 04.03.13_G en dat ik dan gewoon nog kan bellen/smsen enz. enz.?

ik heb niet eerder iWorld of iets dergelijks geinstalleerd op mijn iPhone.

of moet ik anysim 1.3 of iets dergelijks gebruiken?

Celf 10-02-08 19:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door e_sabbagh (Bericht 60407)
Ik heb een jailbroken OTB 1.1.3 en heb de AutoGunlock download gebruikt om mijn iPhone te unlocken. Ik heb de instructies gevolgd (autolock: never en airplane mode on). Helaas heeft het voor mij niet gewerkt. Als ik mijn eigen Telfort sim er in stop staat er 'Locked Sim' boven in en vraagt mijn moeilijke iPhone of ik hem wil unlocken. Ik heb het ook geprobeerd met mijn sim er in.
Kan iemand mijn helpen?

Mvg,
Eduard

al 'ns op "unlock" getikt en je simcode ingegeven??? of is het een sim zonder code en krijg je toch de vraag?

Vikash 10-02-08 19:18

Wat ik nog niet helemaal snap:

Is het mogelijk om 1.1.3 gewoon via iTunes te upgraden en daarna terug naar 1.1.1-> 1.1.2->1.1.3, zodat je de nieuwe baseband hebt en Locateme kan gebruiken in Google Maps?

Celf 10-02-08 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vikash (Bericht 60441)
Wat ik nog niet helemaal snap:

Is het mogelijk om 1.1.3 gewoon via iTunes te upgraden en daarna terug naar 1.1.1-> 1.1.2->1.1.3, zodat je de nieuwe baseband hebt en Locateme kan gebruiken in Google Maps?

Over de manier van up- en downgraden staat inmiddels genoeg geschreven. De hack maakt juist GEEN gebruik van de nieuwe baseband. Voor de nieuwe baseband hack zullen we moeten wachten tot 1.1.4 o.i.d.
Wat de hack doet is de baseband downgraden naar die van 1.1.2 en die wordt gehacked zodat we er mee kunnen bellen.

Oh ja...je hebt de nieuwe baseband ook niet nodig voor de extra locate me functionaliteit. Daarvoor zijn inmiddels ook andere programma's verkrijgbaar zoals (hoe is het mogelijk ;-) ) "locateme" en navizon. Kijk maar 'ns in de installer.

Vikash 10-02-08 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 60451)
Over de manier van up- en downgraden staat inmiddels genoeg geschreven. De hack maakt juist GEEN gebruik van de nieuwe baseband. Voor de nieuwe baseband hack zullen we moeten wachten tot 1.1.4 o.i.d.
Wat de hack doet is de baseband downgraden naar die van 1.1.2 en die wordt gehacked zodat we er mee kunnen bellen.

Oh ja...je hebt de nieuwe baseband ook niet nodig voor de extra locate me functionaliteit. Daarvoor zijn inmiddels ook andere programma's verkrijgbaar zoals (hoe is het mogelijk ;-) ) "locateme" en navizon. Kijk maar 'ns in de installer.

Dat gebruik ik ook al :). Ik dacht alleen dat de baseband van 1.1.3 OTB niet te downgraden was? Dit is dus wel het geval?

Franz 10-02-08 20:08

vraagje
- ik heb autogunlock in installer staan, moet ik nu op installer drukken?
en moet ik voordat ik dat doe de airplaine mode op on of off zetten?

DertKesh 10-02-08 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 60415)
wacht even hoor ik zit nu op 1.1.3 via de 1.1.3 jailbreak van devteam
(met behulp van iClarified source)

ik gebruik hierbij een Turbosim.

kan ik autogunlock nu gewoon uitvoeren en dan mijn turbosim "weggooien" ?
gewoon gebruiken zoals ik wil?

mijn baseband is nu 04.02.13_G wordt deze dan 04.03.13_G en dat ik dan gewoon nog kan bellen/smsen enz. enz.?

ik heb niet eerder iWorld of iets dergelijks geinstalleerd op mijn iPhone.

of moet ik anysim 1.3 of iets dergelijks gebruiken?

Iemand die mij hiermee kan helpen?

ik heb nu begrepen dat mijn baseband 04.02.13_G blijft.

maar hoe zit dat met anysim of iets dergelijks? hoef ik alleen autogunlock te installeren en dan turbosim eruit halen en alles werkt?

Franz 11-02-08 06:45

als ik de airplane mode aanzet voordat ik gunluck wil intalleren, krijg ik de mededeling 'package download failed: can't find the host'
Lijkt me logisch om de Wi-Fi-verbinding te hebben? Dus dan moet de airplane-mode toch off zijn?
Of wordt er tijdens het installatie proces gevraagd de airplane-mode aan te zetten?
alvast bedankt

wallofstars 11-02-08 07:41

Airplane mode betekend dat je Wi-Fi en GSM netwerk disabled.......
je moet AUTOLOCK op never zetten......niet airplane mode. data moet via Wi-Fi worden binnen gehaalt

Franz 11-02-08 14:36

Iphone succesvol unlocked,
maar
- sms berichten kunnen niet gelezen worden, het programma sluit weer af zodra ik het heb opgemaakt.
- als ik bel wordt het scherm zwart
- gat terug naar springboard
- touch to return call
Het lijkt wel alsof de telefoon blijft hangen en ik kan alleen maar door een reset de telefoon tot leven krijgen

DertKesh 11-02-08 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Franz (Bericht 60923)
Iphone succesvol unlocked,
maar
- sms berichten kunnen niet gelezen worden, het programma sluit weer af zodra ik het heb opgemaakt.
- als ik bel wordt het scherm zwart
- gat terug naar springboard
- touch to return call
Het lijkt wel alsof de telefoon blijft hangen en ik kan alleen maar door een reset de telefoon tot leven krijgen

iWorld geprobeerd?

croiman 11-02-08 20:14

als het gedownload is en hij begint aan het installeren vraagt hij vanzelf om de Wi-Fi en airplane mode uit te zetten, doe je het niet, vraagt hij om airplane mode te disablelen voor je verder gaat.

watch_ml 11-02-08 21:40

(weer) onder de indruk
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gammela (Bericht 60117)
Mensen bij mij is het volledig gelukt en was de unlock een walk in the park!!!

Hulde Geohot, Sendowski en niet tevergeten Sjowol!!!

Hier ook gelukt; zonder probleem via iclarified; Stealth sim eruit en alleen Vodafone SIM er in; alles werkt. Top !! :)

Firefighter207 11-02-08 22:14

Ik heb terug alles aan de praat gekregen zonder de Turbosim.
Ik heb echter 2 probleempjes ontdekt.
In de installer kan ik OpenSSH nergens meer terugvinden, en BSD Subsystem is vernieuwd naar versie 2.0, maar de updater wil de hele tijd opnieuw 1.5 erop zetten, en dan weer 2.0, hij blijft het zeggen.

Iemand een idee wat het kan zijn, heb alles al eens opnieuw gedaan, maar het blijft zo.:confused:

Groeten,

Stef

Michael 11-02-08 22:31

Community sources downloaden op je installer en niet updaten van bsd als je 2.0 erop hebt staan

Firefighter207 11-02-08 22:36

Thanks Michael,

Voor je snelle reply, ik ga het eens proberen.

Groeten,

Stef

watch_ml 11-02-08 22:59

Ben net met succes naar 1.1.3 gegaan.
Alles lijkt OK.
Wil BSD Subsystem 2.1 installeren maar dit duurt nu al zo'n 20 minuten.
Iphone lijkt wel bezig en scherm geeft Notice aan met het blok tekst;
Do not use passwd to change enz.
Kan ook niet rebooten.
Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen ?

Opgelost; eerst Wi-Fi uitgezet, daarna reset, opnieuw BSD werkte wel.

croiman 12-02-08 00:38

resetten, k wou juist ook op bsdsystem install doen en package download failed, dus server zal plat liggen

Svenninho 12-02-08 09:10

Het zal wel aan mij liggen maar ik heb alle posts op alle forums doorgelezen en ... ik weet nu nog altijd niet of en hoe je een 3.9 versie naar 1.1.3 kan krijgen? Ik zit momenteel op 1.1.2.
Wat is de beste manier? Dus geen 4.6 maar 3.9

Nikooos 12-02-08 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svenninho (Bericht 61871)
Het zal wel aan mij liggen maar ik heb alle posts op alle forums doorgelezen en ... ik weet nu nog altijd niet of en hoe je een 3.9 versie naar 1.1.3 kan krijgen? Ik zit momenteel op 1.1.2.
Wat is de beste manier? Dus geen 4.6 maar 3.9

Lees in dit topic voor de grap eens de eerste post.. https://forum.iculture.nl/f14/i...-deel-1-a.html

Svenninho 12-02-08 09:53

Thank you Psych :-)

edward007 12-02-08 19:40

Werkt deze unlock eigenlijk ook met een 16GB (1.1.3 OTB). 8GB ging perfect dus ik neem aan van wel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:25.