iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   iNdependence 1.4 beta uitgebracht (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/7460-independence-1-4-beta-uitgebracht.html)

bluevoice 15-02-08 10:23

iNdependence 1.4 beta uitgebracht
 
Goed nieuws voor Mac gebruikers, de nieuwe versie van iNdependence is gisteren uitgebracht. Versie 1.4b is compatible met 1.1.3. en heeft een ingebouwde Gunlock voor het unlocken van de iPhone baseband. Ook mensen die eerder met iPSF hadden unlocked kunnen deze applicatie gebruiken.

iNdependence gebruikt een aangepaste jailbreak van ZiPhone. Het voordeel van iNdependence boven ZiPhone is dat de iNdependence jailbreak de AFC verbinding aanmaakt. Hiermee krijg je toegang tot alle bestanden van je iPhone en niet alleen de Applications map als het geval is bij ZiPhone. De iPhone is dan benaderbaar met iNdependence of iBrickr om bestanden te wijzigen. De ZiPhone methode is eigenlijk een gedeeltelijke jailbreak.

Ik heb zelf versie 1.4b gedraaid en alles is zeer soepel verlopen. De Matrix-operator style jailbreak duurde ongeveer 2 minuten. Een echte aanrader dus.

MacFoxx 15-02-08 11:21

Via de site hackthatphone is er een tutorial toegewijd:

Hack that Phone - How to activate, jailbreak and unlock 1.1.3 firmware with iNdependence

Misschien dat ik vanavond even gaat proberen.

MacFly 15-02-08 12:10

Als ik die tutorial screens bekijk dan gebeurt er eigenlijk hetzelfde als bij het gebruik van iJailbreak...

sic139 15-02-08 12:17

is het resultaat na het gebruik van Independence hetzelfde als na het gebruik van Ziphone? Is dus de methode alleen anders of ook het resultaat?

bluevoice 15-02-08 12:20

Het resultaat is dus iets anders omdat je iPhone via AFC benaderbaar is. Wat ook heel handig is, is het feit dat je gewoon via iTunes kan upgraden / restoren naar 1.1.3 en vervolgens met iNdependence kunt jailbreaken / activeren / unlocken.

sic139 15-02-08 12:25

maar je kan toch ook met ziphone via iTunes updaten en dan jailbreaken. En wat is AFC precies dan?

bluevoice 15-02-08 12:48

Heb ik hierboven proberen uit te leggen. :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Operator
If a phone has been previously jailbroken with ZiPhone, iNdependence will say that it's still jailed. The reason for this is because ZiPhone does not create the AFC2 service on the phone. The AFC2 service allows computer-based applications to write to all areas of the phone (not just the Media partition). So really, ZiPhone only jailbreaks for applications which run on the phone itself (not applications which run from the computer).


sic139 15-02-08 12:58

oh oke. Dus als ik het goed snap kan je met de ZiPhone eigenlijk ALLE programma's van de installer draaien en met Independence kan je ook bijvoorbeeld drop copy draaien. (een programma dat je op je mac zet en dan programma's naar en van je iPhone kan halen).
Zo moet ik het toch zien dan? Maar in principe zijn alle (1.1.3 compatible natuurlijk) apps werkend met ZiPhone?

bluevoice 15-02-08 13:01

Zoiets, maar het gaat meer om het installeren van bestanden (apps, ringtones, wallpapers) via de kabel.

MacFoxx 15-02-08 13:07

Voordeel is ook dat iNdependence universal is (alle OSX versies, Leopard, Tiger..etc) ZiPhone en iJailbreak werken alleen op OSX versie Leopard

sic139 15-02-08 13:08

oh oke. Maar m'n ringtones sync ik met iTunes en apps installeer ik met installer.app. Zou je me n voorbeeld kunnen geven wat je dan niet kan doen? Bijvoorbeeld welk programma oid?

EDIT: en welke unlock methode gebruikt independence dan? Want ik begreep dat die nu ook kan unlocken echt? Geldt dat ook voor alle bootloaders?

bluevoice 15-02-08 14:29

@ graphsic: je moet wel mijn eerste post lezen. Daarin heb ik aangegeven dat iNdependence een ingebouwde Gunlock heeft voor het unlocken van de iPhone baseband.

AFC is handig als je niet in de buurt van een Wi-Fi netwerk bent en toch de bestanden op je iPhone via bijv. iBrickr wilt kunnen benaderen / aanpassen of nieuwe bestanden wilt toevoegen.

sic139 15-02-08 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice (Bericht 64937)
@ graphsic: je moet wel mijn eerste post lezen. Daarin heb ik aangegeven dat iNdependence een ingebouwde Gunlock heeft voor het unlocken van de iPhone baseband.

AFC is handig als je niet in de buurt van een Wi-Fi netwerk bent en toch de bestanden op je iPhone via bijv. iBrickr wilt kunnen benaderen / aanpassen of nieuwe bestanden wilt toevoegen.

oh sorry! had dat over gunlock over het hoofd gezien! Maar toch snap ik die AFC nog niet; ik bedoel ik kan ook met Transmit/cyberduck enz enz in mijn iPhone over Wi-Fi via ssh. Wat is daar dan anders aan? vergeef me mijn onwetendheid maar ik wil het graag weten!

bluevoice 15-02-08 14:50

Dat je het dus via de sync kabel doet en niet draadloos via Wi-Fi. Je kan Transmit/cyberduck niet gebruiken zonder een Wi-Fi netwerk.

MacFoxx 15-02-08 14:52

Als je iNdependence gebruikt, moet je iTunes en iTunes helper uitzetten? Of hoeft dat niet meer?

sic139 15-02-08 14:52

aha! oke! nu snap ik m! bedankt!

bluevoice 15-02-08 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacFoxx
Als je iNdependence gebruikt, moet je iTunes en iTunes helper uitzetten? Of hoeft dat niet meer?

@ MacFoxx: Is wel handig, anders krijg je iTunes elke keer tussendoor.

Shadow 15-02-08 21:17

Is er soms ook zulk programma voor Windows users? :rolleyes:

Stiruam 15-02-08 21:23

Windows had iDemocracy alleen die wordt volgens mij niet meer geupdate :p

Greetz, Stiruam

Shadow 15-02-08 21:25

is het dan ook hetzelfde als ik de ZiPhone 2.2 gebruik voor een nieuwe 1.1.3/4.6 OTB?

drm 16-02-08 09:23

ik kreeg na het starten van de activatie na een tijdje de melding: error could not create ram disk???
heb het dan maar opgelost met ijailbreak te draaien en dat ging perfect.
wat is de reden hiervan?
en kan ik op een andere manier afc activeren?

fruitella 16-02-08 14:03

Hoi,

ik heb een 16 gig otb 1.1.3 (BL4.6). Heb nu zowel ziphone als independence geprobeerd maar loop telkens tegen hetzelfde probleem aan.
Jailbreak en activeren is geen probleem. SSH erop zetten ook niet (via independence), alleen installer.app erop zetten lukt mij niet. Ik krijg telkens de bootstrap failed error.

Even voor de duidelijkheid. ik launch installer.app en dan kies ik 1.0.2 (de meest recente versie die door het programma wordt aangeboden). dan krijg ik de bootstrap failed error.

Een ander iets wat mij niet geheel duidelijk is, is hoe ik BSD Subsystem erop moet zetten (is dat noodzakelijk?).

Destiny 16-02-08 17:21

iNdependence installeert toch niet installer ?? das wel erg jammer

drm 16-02-08 22:48

ik heb mijn jailbreak gedaan met Ijailbreak en alles werkt perfect.
als ik independence open staat er dat hij niet jailbroken is?
vind die afc benadering wel handig...kan ik nu gewoon terug in independence op jailbreak duwen?? of gaat dat alles in de war sturen?

sic139 17-02-08 11:27

denk dat dat niet echt goed is... Maar voel je vrij om het te testen! ;)

fruitella 17-02-08 11:29

hoi drm,

ik had dat gisteren ook gedaan. daarna moest ik em restoren (via itunes) heb trouwens een 1.1.3 otb
wat voor mij het beste werkte is de ziphone gui. (heb em op de mac gebruikt)
succes

MacFly 17-02-08 19:55

inderdaad: na een activatie en jailbreak via ZiPhone 2.3 staat er in Independence 1.4 als status "jailed" en no SSH installed.

Hij staat wel genoteerd als FactoryActivated...:D

Ik denk dat opnieuw jailbreaken via Independence niet zo een goed idee is, maar alsje wat tijd over hebt voor een restore zou ik zeggen: probeer het eens....

DeCe 17-02-08 21:02

Moet je ook nog iworld installeren als je een 1.13 BL4.6 activeerd en unlocked met Independence?

michaelvdvaart 13-03-08 00:07

Heb na het uitvoeren iNdependence op mijn iPhone na een restore vanuit iTunes naar 1.1.4 met IPSF geen signal meer. Nu moet dit met signal.app opgelost zijn, maar voel er niet zoveel voor om iedere keer dit te moeten opstarten. Daarbij kom ik op dit moment met tel niet in via ssh en wil ook iNdependence dit niet in mijn applications zetten omdat die er ook niet in komt.

Heb de sim unlock nog niet uitgevoerd. Ben er nog niet uit of het handig is unlock op unlock.

Kan ook kiezen om in Ziphone op do it all te drukken of in iJailbreak of in iClarified geloof ik, maar wat is nu in mijn geval het beste.

Hoor veel mensen zeggen als ie het doet doet ie het en dan zien we wel weer, maar wil graag weten wat en waarom. Wanneer 2.0 uit is met direct push MOET die er nog wel op kunnen bijvoorbeeld!

@bluevoice Had jou ook al een pm gestuurd met soortgelijke strekking.

bluevoice 13-03-08 07:01

@Michaelvdvaart: het komt op het volgende neer:

1. Installeer het BSD subsystem handmatig met de aanwijzingen hier:
Hack that Phone - Installing the "binkit" on OS X
2. Installeer SSH en Installer via iNdependence, verbind met SSH en voer de volgende commando's uit om de rechten van Installer goed te zetten:

chmod +s Installer.app/Installer
chown -R root:wheel Installer.app

3. Installeer vervolgens Signal.app en signal.plist.

Als je alles goed hebt gedaan dan wordt Signal.app automatisch opgestart als je je iPhone boot, dus hoef je niets handmatig aan te zetten. Succes :)

Dwevbob 13-03-08 08:08

Restore 1.1.4 > Independence > iJailbreak werk uitstekend...

michaelvdvaart 13-03-08 13:01

@Bluevoice

Inderdaad was er tijdens de eerste van de 3 reboots iets anders gegaan waardoor blijkbaar ssh niet goed was geinstalleerd. Kan er dus in.
Heb binkit geinstalleerd zoals op de pagina voorgeschreven stond.

Nu heb ik Signal.app al op meerdere plaatsen gehaald, maar krijg geen signaal....

Heb jij misschien een Signal.app die het wel doet ofzo??

Verder krijg ik bij de chown -R root:wheel Installer.app een memory exhaust melding...

Waarom kan het bij mij nou nooit in 1 keer goed gaan :confused:

bluevoice 13-03-08 22:03

Memory exhaust maakt niet zoveel uit, ook al geeft ie deze melding, Installer werkt daarna wel.

Voor werkende Signal.app bestanden check even hier:

https://forum.iculture.nl/61249-post191.html

michaelvdvaart 15-03-08 12:51

@bluevoice

Ontzettend bedankt voor alle hulp tot zover trouwens!

Kan jij jou Signal.app en plist misschien posten? Zag dat jij ook wat probleempjes hebt gehad en dat dit in 1.1.3 waren, maar heb jij misschien nog iets aangepast om het werkend te krijgen in 1.1.4?

Dit is de situatie zoals ik hem heb:

Signal.app met owner: root group: admin Permissions: 0755
Signal.plist met owner: root group: wheel Permissions: 0644 (ook al op 0755 gehad, maar stond in de post dat dit de goede instelling was)

Ik heb indertijd simfree 1.6 gebruikt geloof ik en daarna geen nieuwere versies meer. Jij wel?

Er zal misschien iets fout zijn in de signal.sh? Heb het gevoel dat dit voor 1.1.3 is en niet voor 1.1.4.

Heb Modem Firmware 04.04.05_G (dat is de baseband toch?)
Mijn iPhone heeft toch nog steeds Bootloader 3.9?

Ik zou dus op dit moment niet meer weten wat anders is dan de jouwe? Heb nogmaals een herstel gedaan en alle stappen zijn netjes in 1 keer goed gegaan. Installer lijkt wel weer gewoon te werken, maar signaal krijg ik niet!

bluevoice 15-03-08 23:37

1 Bijlage(n)
@michelvdvaart: graag gedaan. Ik heb zojuist beide bestaden van mijn iPhone afgehaald en hieraan toegevoegd.

/Applications/Signal.app - Owner: root Group: admin (0755) met daarin de onderstaande bestanden als volgt gemachtigd:

/Applications/Signal.app/igsm - admin | root | 0755
/Applications/Signal.app/signal.sh - admin | root | 0755

en in /System/Library/LaunchDaemons/ het bestand signal.plist : wheel | root | 0755

Ik heb ook iPSF versie 1.6 gebruikt dus daar kan het niet aan liggen. Nu dat je de binkit hebt geinstalleerd en Installer werkt, installeer ook de nieuwste versie van het BSD Subsystem (wordt gewoon over de binkit geinstalleerd). BSD is echt essentieel bij het uitvoeren van de commando's door de Signal applicatie. Succes. ;)

P.S. Ik denk dat het in jou geval niet werkt omdat je de 2 bestanden binnen Signal.app nog niet de juiste permissies hebt gegeven. Reboot je iPhone na het instellen van de juiste permissies.

michaelvdvaart 17-03-08 19:40

Nou na 4-5 dagen met rechten en signal.app te hebben geknutseld zonder resultaat was ik het ZAT. Ik zal ongetwijfeld iets fout doen (overigens zou ik niet meer weten wat ik nog niet heb getest) maar heb ZiPhone 2.6 er overheen gegooid. Binnen paar minuutjes up and running.

Waarom ZiPhone... omdat er een refurbish knop bij zit zodat ik kan zorgen (naar zeggen van ZiBri) zorgen dat de hele unlock ongedaan gemaakt kan worden.

Had iPlus ook wel wat gevonden, maar wil de mogelijkheid hebben om terug te gaan naar de ene unlock van IPSF in de toekomst.

Bluevoice bedankt, maar met jou files kreeg ik Signal.app niet eens op mijn springboard. Heb nog de andere uit die post erop gezet en de signal.sh en igsm vervangen met die van jou. Rechten goed en kreeg ook dat mijn audio uitviel, maar geen signaal... Rechten mobile:mobile en 0755 geprobeerd, maar nogmaal was het ZAT.

Kan iig gerust zeggen dat ik het netter heb geprobeerd dan met 2 unlocks, maar ben nu ook tevreden met een omkeerbare unlock er bovenop :rolleyes:

MacFly 17-03-08 22:57

Met Zibri kan je wel je unlock gedaan maken maar niet het feit dat ZiPhone je BL heeft gedowngrade !!!

Had je unlockt met iPlus dan was alles terug om te keren, terug naar je originele BL en een gelockte baseband!!

Dit speelt natuurlijk alleen een rol als je een iPhone hebt met BL 4.6. Als je al een iets oudere iPhone hebt met 3.9 OTB dan maakt de methode niet zo veel uit...maar wel leuk voor je dat alles nu eindelijk werkt.

michaelvdvaart 18-03-08 09:09

@MacFly

Ik heb een iPhone gekocht met 1.0.2 uit oktober vorig jaar. Dus volgens mij is mijn bootloader 3.9 en nooit gewijzigd behalve door IPSF.


Verder kan ik hem dus "virginizen" toch? Ook de baseband neem ik aan?
Alles behalve de bootloader heb ik ArB ook een keer zien zeggen.

MacFly 18-03-08 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michaelvdvaart (Bericht 83573)
@MacFly

Ik heb een iPhone gekocht met 1.0.2 uit oktober vorig jaar. Dus volgens mij is mijn bootloader 3.9 en nooit gewijzigd behalve door IPSF.


Verder kan ik hem dus "virginizen" toch? Ook de baseband neem ik aan?
Alles behalve de bootloader heb ik ArB ook een keer zien zeggen.

inderdaad: als je 1.0.2 OTB hebt, dan heb je 99,99% nog BL 3.9 dus dan kan je altijd nog terug naar de "fabrieksinstellingen". ArB heeft gelijk, je kan alles terug "virginizen" behalve je BL, maar dat is bij jou ook helemaal niet nodig, want je hebt nog steeds je originele...ZiPhone, hoeveel kritiek er ook op is, verandert niets aan originele 3.9BL-iPhones...;)

michaelvdvaart 18-03-08 09:49

Wilde gaan voor iPlus, maar was het zo zat dat ik ondanks alle kritiek ben gegaan voor ZiPhone om het simpele feit dat die knop er WAS.

iPlus heeft nog niet de beschrijving (heb niet heel erg lang gezocht) of visuele weergave van zo'n virginize knoppie oid. Dat het kan vind ik geweldig, maar ZiPhone had dit klaar en wilde die dag out of jail en into the Signal ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:20.