iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   iphone dood? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/8239-iphone-dood.html)

durkadurrr 28-02-08 23:04

en dan de restore draaien?

Michael 28-02-08 23:09

als e naar 113 of 114 wil wel

durkadurrr 28-02-08 23:18

net restore gedaan (shift naar 1.1.3) en krijg wederom de 1015 error ... en ik zit niet in DFU mode!

Michael 28-02-08 23:22

ibrikr om er uit te komen en dan ziphone 2.4 gebruiken voor activatie en unlock

durkadurrr 28-02-08 23:23

ja dat begrijp ik, maar ik zit in 1.1.1 .. en krijg 1.1.3 er niet eens op :-(

zodra ik de restore naar 1.1.3 run, krijg ik de 1015 error en reboot mn ipohne naar het "sliide for emergency" scherm ..

Michael 28-02-08 23:28

Ja en dan zie je meerdere talen neem ik aan? Dus dan ziphone gebruiken

durkadurrr 28-02-08 23:36

wow zo makkelijk, ik zit te moeilijk te doen blijkt wel weer .. ik krijg echter alleen nog geen signaal van mijn simkaart .. enig idee??

tot dusver is mijn dank groot iig michael! super!!

Michael 28-02-08 23:48

Misschien herstarten, anders bricktool gebruiken Hier te downloaden iphone-elite - Google Code Hoe te gebruiken lees readme file in het pakket
Extra vraag heb je in 102 de unlock gedaan?

durkadurrr 28-02-08 23:58

How to use it on an iPhone:
-From a command prompt, to enable the modem:
./bricktool
-From a command prompt, to enable the modem:
./bricktool d
-From a command prompt, to disable the modem:
./bricktool e

wordt hier een command prompt bedoeld in windows?

sorry ben een best nieuw met de iphone :-)



aanvulling: bedoel je versie 1.0.2?

Michael 29-02-08 00:04

ja die moet je hebben
je hebt wel openssh nodig en bsd Kan je vanaf de installer installeren Dan winscp gebruiken om files in je iphone te zetten Dan cmd gebruiken of putty om de commando's uit te voeren Het beste is putty

durkadurrr 29-02-08 00:26

oke thanks man! ik ga het proberen, mocht ik er niet uitkomen dan post ik het morgen nog wel .. maar ik hoop dat ik er nu wel uit kan komen :-)

nogmaals dank!

durkadurrr 29-02-08 10:07

oke ik heb nu: openssh en BSD geinstalleerd via de installer, ik heb bricktool winscp en putty gedownload en ik heb een connectie gemaakt met mijn iphone met zowel winscp en putty .. nu rest er nog een ding: naar wel directory kopieer ik de bricktool bestanden?



edit: ik heb bricktool uitgevoerd, en deze deed wat hij moest doen: succesvol! maar ik krijg nog steeds geen verbinding met mijn netwerk helaas ... hij geeft eerst no service, dan geeft ie aan dat er een locked simn in zit, dan druk ik op unlock en dan zie ik linksboven 1 streepje en geen vodafone NL ..


>> zou dit met mijn baseband te maken kunnen hebben?

Michael 29-02-08 11:23

Ja daarom vroeg ik aan je heb je deze telefoon unlocked in 102? En vandaar naar 113 gegaan? Of heb je hem ook unlocked in 111 en/of 112?

durkadurrr 29-02-08 11:25

ik heb 1.1.1 erop gezet en gejailbreaked (dus 1.1.1 was niet unlocked en activated), toen 1.1.3 jailbreak/activate/unlock gedaan met ziphone ..

is vanuit 1.0.2 beter dan?

Michael 29-02-08 11:31

Nee maar als je in 102 unlocked was met anysim Moet je eerst virginizen. Je baseband is door die anysim beschadigd en moet eerst hersteld worden. In de ifoneguide.nl/113 repo zit een baseband downgrader van 113 naar 102 en een virginize programma installeer eerst de baseband downgrader (lees ook de info) en als dat klaar is draai je de virginize Daarna kan je de iphone vanuit dfu herstellen met 113 en dan ziphone gebruiken voor activatie, jailbreak en unlock.

durkadurrr 29-02-08 12:10

ik krijg bij het uitvoeren van het virginze script "main script excecution failed" en bovendien kan ik ineens geen connectie meer maken met mn Wi-Fi (Wi-Fi vloog er af midden in het virginze proces en toen kreeg ik die error)

midden in het virginize proces komt er een scherm "selecteer een Wi-Fi netwerk" terwijl hij bezig is met "flashing baseband .. Dit duurt ~1 minutes"



Edit: ik heb 'downgrade je FW 1.1.3 BaseBase naar FW 1.0.2 staat' gedownload, heeft deze prog zichzelf geautorunt of moet ik deze nog ergens uitvoeren? (voordat ik virginize run, en dan restore in itunes)

Michael 29-02-08 12:44

Hier staan de commando's die je in putty kan geven
voor het downgraden van de baseband is weliswaar 112 maar kan ook in 113
https://forum.iculture.nl/f1/ip...n-and-mac.html

durkadurrr 29-02-08 12:58

erg irritant .. mn Wi-Fi vliegt er constant uit midden in dit proces .. hetzelfde gebeurde via de ifoneguide methode die je eerder beschreef! Want mn verbinding met putty vliegt er dus ook telkens af ..

Network error: Software causes connection abort

Dit gebeurt telkens tijdens de ieraser stap ..

Michael 29-02-08 13:04

Zet de terminal uit de installer op je iphone en doe het vanaf daar Dan heb je geen last van de Wi-Fi

durkadurrr 29-02-08 13:36

term-vt100?

ik krijg "Error. Package download failed!"

alsof dr niks goed kan gaan op deze iphone pfff


Excuses voor de hoeveelheid vragen hoor, het lijkt alsof er niks goed kan gaan op deze phone maar wil m graag aan de praat krijgen obv. :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:28.