//

iphone dood?

iphone dood? discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Na een succesvolle upgrade van 1.1.2 naar 1.1.3 (met ziphone) .. zat ik in de installer het een en ander te downloaden toen er een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-02-08, 22:36
durkadurrr durkadurrr is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 38
Standaard iphone dood?

Na een succesvolle upgrade van 1.1.2 naar 1.1.3 (met ziphone) .. zat ik in de installer het een en ander te downloaden toen er een aantal dingen mis gingen waardoor ik dacht "laat ik ziphone weer runnen en de boel schoonmaken" .. hier begon de ellende!

Ik kan alleen nog maar "emergency calls" maken .. en nu een aantal keren de restore te hebben geprobeerd, heb ik geprobeerd te downgraden naar andere versies! Dit is allemaal niet gelukt ..

Ik heb zo juist iBrickr geprobeerd .. en dit bracht alleen nóg maar meer ellende .. want nu krijg ik een paar tellen een hele lijst met code die langs komt op mn scherm van mn iphone .. dan verandert ie naar het apple logo, en dan begint hetzelfde proces weer van voren af aan ..

Ik weet me geen raad meer,.. is er iemand die mij kan helpen? Of in de goede richtig kan wijzen?

update: ik heb inmiddels via itunes een restore gedraaid, de factory settings zijn teruggezet en ik krijg weer het "emergency calls only" scherm ..

Laatst gewijzigd door durkadurrr; 26-02-08 om 22:39.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-02-08, 22:42
Emiin' Emiin' is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 273
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door durkadurrr Bekijk bericht
Na een succesvolle upgrade van 1.1.2 naar 1.1.3 (met ziphone) .. zat ik in de installer het een en ander te downloaden toen er een aantal dingen mis gingen waardoor ik dacht "laat ik ziphone weer runnen en de boel schoonmaken" .. hier begon de ellende!

Ik kan alleen nog maar "emergency calls" maken .. en nu een aantal keren de restore te hebben geprobeerd, heb ik geprobeerd te downgraden naar andere versies! Dit is allemaal niet gelukt ..

Ik heb zo juist iBrickr geprobeerd .. en dit bracht alleen nóg maar meer ellende .. want nu krijg ik een paar tellen een hele lijst met code die langs komt op mn scherm van mn iphone .. dan verandert ie naar het apple logo, en dan begint hetzelfde proces weer van voren af aan ..

Ik weet me geen raad meer,.. is er iemand die mij kan helpen? Of in de goede richtig kan wijzen?

update: ik heb inmiddels via itunes een restore gedraaid, de factory settings zijn teruggezet en ik krijg weer het "emergency calls only" scherm ..

Als je dat vandaag hebt gedaan, heb je een 1.1.4 fw momenteel
Ze zeggen dat het met ZiPhone werkt, maar wacht nog een aantal dagen voor je zoiets doet
  #3  
Oud 26-02-08, 22:48
durkadurrr durkadurrr is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Emiin' Bekijk bericht
Als je dat vandaag hebt gedaan, heb je een 1.1.4 fw momenteel
Ze zeggen dat het met ZiPhone werkt, maar wacht nog een aantal dagen voor je zoiets doet
hmmm itunes gaf toch echt weer dat ik 1.1.3 had ...


update: ik heb inmiddels de refurbish functie van ziphone gebruikt, deze is dusdanig verlopen dat mn itunes aangaf dat de boel gelocked was .. ik ben nu bezig met een restore waarna ik de unlock, jailbreak en activate uitvoer .. wellicht dat er nog wat leven in dit ding te krijgen valt!
  #4  
Oud 26-02-08, 22:53
Emiin' Emiin' is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 273
Standaard

Idd, probeer het zo eens
  #5  
Oud 26-02-08, 22:54
durkadurrr durkadurrr is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 38
Standaard

Nou ik heb de unlock, jailbreak en activate gedraaid .. ennn nu geeft mn itunes aan dat ik mn iphone moet activeren en mn iphone staat wederom op het slide for emergency scherm ..

edit: na nog vele pogingen .. nog steeds hetzelfde

Laatst gewijzigd door durkadurrr; 27-02-08 om 00:01.
  #6  
Oud 27-02-08, 10:18
hellboysz's schermafbeelding
hellboysz hellboysz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 160
Standaard

werkt ziphone ook naar behoren? Misschien moet je ziphone even opnieuw downloaden en install. het kan namelijk wezen dat er 1 foutje bij het downloaden of kopieeren van de bestanden iets verkeerd is gegaan. Suc6 Verder als het echt 1.1.3. is moet het gewoon lukken!
__________________
pwned
  #7  
Oud 27-02-08, 11:33
e_sabbagh e_sabbagh is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 21
Standaard

Probeer een DFU (check wiki voor uitleg) dan via iTunes een update naar 1.1.3 (pas op voor 1.1.4!) en dan ZiPhone opniew instaleren en op nieuw te doen.
  #8  
Oud 27-02-08, 11:57
pdenrooijen pdenrooijen is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 1
Standaard

Ik heb gisterenavond precies hetzelfde meegemaakt. Tijdje geen forums gelezen, dus ik was niet op de hoogte van enige upgrade. (Beetje dom ja, ik weet het)

Volgende gedaan. iPhone in restore mode gezet en gerestored op een pc van een collega van mij die nog de 1.1.3 versie had en nog niet de 1.1.4 gedownload had.

Vervolgens weer ge-unlockt met Ziphone en werken.

Success.
  #9  
Oud 27-02-08, 12:51
durkadurrr durkadurrr is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 38
Standaard

oke thanks voor de tips mensen, ik ben weer wat verder gekomen .. ik heb inmiddels een 1.1.1 gejailbreakde iphone draaien .. nu is het zaak deze te updaten naar 1.1.3! Het bestand hiervoor heb ik op mijn pc staan, echter een update vanuit itunes naar 1.1.3 geeft mij het bekende 1015 error, is een restore naar 1.1.3 eventueel handiger?

Iemand enige ideeen?

update: ik kom niet verder dan een gejailbreakde 1.1.1 .. heb zowel de (shift) update als (shift) restore gebruikt naar 1.1.3 en beide geven mij het bekende 1015 error! W

Weet iemand een manier om 1.1.3 goed op mijn iphone te krijgen? ik krijg bovendien wel de optie om mijn 1.1.1 te updaten naar 1.1.4 via itunes .. maar dit was geen goed idee heb ik gelezen.

Laatst gewijzigd door durkadurrr; 27-02-08 om 13:27.
  #10  
Oud 27-02-08, 14:49
hellboysz's schermafbeelding
hellboysz hellboysz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 160
Standaard

kan het wezen dat je usb 1.1 hebt en geen 2.0! daar kan ook nog wel een fout in voorkomen! dat probleem had ik.

De juiste restore kan je ook uit de wiki halen als ik het goed heb. Suc6
  #11  
Oud 27-02-08, 14:51
durkadurrr durkadurrr is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 38
Standaard

ik heb inderdaan usb 1.1 .. kan de fout daar écht liggen? krijg ook telkens meldingen dat het allemaal sneller zou gaan met usb2 .. hmm!
  #12  
Oud 27-02-08, 14:55
hellboysz's schermafbeelding
hellboysz hellboysz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 160
Standaard

Ja ik had het probleem! het ligt echt waarschijnlijk daar aan. Ik hoop dat je het kan uitproberen op een andere pc. Mij lukte het wel met 2.0. Waarschijnlijk kon je ook niet alle foto/en films op je iphone zetten.
  #13  
Oud 27-02-08, 16:24
e_sabbagh e_sabbagh is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 21
Standaard

Welke versie iTunes gebruik je?
  #14  
Oud 28-02-08, 12:19
durkadurrr durkadurrr is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 38
Standaard

Ik gebruik itunes versie 7,6 .. ik heb nu USB 2 .. en nog steeds .. als ik mn 1.1.1 (jailbroken) will restoren naar 1.1.3 via de shift methode .. krijg ik de 1015 unknown error!

oftwel de methode van arsec om via ziphone 2.4 in DFU mode te gaan werkt niet .. wellicht dat het aan de manier ligt waarop ik op 1.1.1 kom?

Hoe kan ik een clean install doen van een firmware? ik doe het via de volgende guide: iPhone v1.1.3 Jailbreak Guide - update from v1.1.1/v1.1.2/v1.1.3 to jailbroken v1.1.3

dus *#307# bellen etc. .. naar jailbreakme.com etc ..

Heeft iemand andere opties?
  #15  
Oud 28-02-08, 13:24
e_sabbagh e_sabbagh is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 21
Standaard

Weer effe voor de duidelijkheid, je hebt een unlocked 1.1.1 en je wil naar 1.1.3 toch?
Heb je al en DFU geprobeerd, en niet via ZiPhone?
  #16  
Oud 28-02-08, 13:45
durkadurrr durkadurrr is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 38
Standaard

Mijn iphone is via de jailbreakme.com methode naar 1.1.1 gejailbreaked en is nog niet geunlocked en geactivate (wel gejailbreaked dus)!

>>> Moet 1.1.1 eerst ook unlocked en geactivate worden voordat ik verder kan met de restore/update naar 1.1.3??

Hoe ik op 1.1.1 is als volgt: ik ga via ziphone in DFU mode, restore vervolgens naar 1.1.1 (shift inhouden en dan het 1.1.1 bestand selecteren) .. dit geeft het welbekende 1015 error (schijnt normaal te zijn/schijnt te moeten voor deze methode).
Vervolgens ga ik uit recovery mode dmv iBrickr en volg de *#307# methode (prefs: en AppSnapp toevoegen aan url's .. connectie maken via Wi-Fi .. en AppSnapp bezoeken etc.) met als gevolg dat ik weer de 1.1.1 firmware er op heb.
Maar zodra ik de 1.1.1 versie er op heb kan ik onder geen omstandigheden 1.1.2 of 1.1.3 erop krijgen .. wat ik ook doe het lukt niet!

Ik heb verschillende methode's geprobeerd, maar telkens als ik restore (shift > selecteer 1.1.3 restore bestand) uitvoer dan krijg ik op het einde het 1015 error.

Om een lang verhaal kort te maken:

- iphone heeft 1.1.1 firmware draaien
- verschillende methode's resulteren in 1015 error ..

>>> Je zei ttrouwens iets over DFU mode en niet via ziphone, bedoel je dan de home en power methode om in DFU mode te komen? Is er een verschil tussen beide?

Het is mischien ook wel even handig om te vertellen hoe de ellende begon, zodat het misch duidelijker wordt: ik had een OTB unlocked, jailbroken en actived 1.1.2 iphone die met turbosim zou moeten werken.
Iemand wees mij op ziphone en de mogelijkheid 1.1.3 te draaien zonder turbosim etc.
Ik heb dit gedaan, hierbij heb ik per ongeluk de downgrade bootloader optie aangevinkt gelaten, echter de iphone werkte prima.
Ik kon gebeld worden, bellen, etc etc ..
Totdat ik in de installer BSD ging installeren, dit proces liep vast en ik kon de telefoon niet meer uitzetten etc.
Wat ik toen heb gedaan is een nieuwe restore en "do it all" optie in ziphone (dit keer zonder de restore bootloader) .. en sinds toen kon in enkel en alleen de "slide for emergency" optie uitvoeren! Na veel leeswerk heb ik 1.1.1 er weer op weten te krijgen (zoals ik hierboven heb beschreven) .. en ben nu dus bezig en op zoek naar dé manier om 1.1.3 er weer op te krijgen.

Er is waarschijnlijk gewoon een klein dingetje wat ik fout doe, maar roept u maar .. wie kan mij helpen?
Bedankt iig voor degene die de tijd nemen om te reageren en te helpen: apriciated!!
  #17  
Oud 28-02-08, 15:04
e_sabbagh e_sabbagh is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 21
Standaard

Als je 1.1.1 wilt restoren dan moet je een lagere versie iTunes gebruiken. Maar als normale update via shift-click update 1.1.3 krijg je een fout melding?
  #18  
Oud 28-02-08, 22:15
durkadurrr durkadurrr is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 38
Standaard

jep .. als ik shift click op restore doe en dan de 1.1.3 software selecteer dan krijg ik de 1015 foutmelding!
  #19  
Oud 28-02-08, 23:58
durkadurrr durkadurrr is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 38
Standaard

ik heb btw. bootloader version 3.9_M3S2 .. wellicht dat dat helpt
  #20  
Oud 29-02-08, 00:03
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

ibrickr gebruiken om uit de recovery te komen
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4 dood? Reverbje iPhone algemeen 24 26-08-11 16:54
iphone 4 is dood pimoettwente iPhone algemeen 1 01-08-10 21:43
Iphone dood? bram2202 Archief 1 20-06-09 17:48
iphone dood ? john1305 Archief 1 28-02-08 21:46
Iphone dood? kevmeister iPhone algemeen 10 17-02-08 12:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:40.