iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   de 1.1.4 unlock methode (macos x & windows) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/8317-de-1-1-4-unlock-methode-macos-x-and-windows.html)

ArB 28-02-08 21:05

iemand al ergens gelezen wat de methode van iclarified doet ?
is het een anysim methode ?

iCulture 28-02-08 21:10

iPhone firmware 1.1.4 na twee dagen alweer te unlocken
 
iPhones met de eergisteren uitgebrachte firmwareversie 1.1.4 kunnen na twee dagen alweer volledig worden geunlocked en dus belklaar worden gemaakt op alle netwerken. Er zijn al drie methoden in omloop, maar niet elke methode is even makkelijk.

Lees verder over: iPhone firmware 1.1.4 na twee dagen alweer te unlocken

Tag:

Nikooos 28-02-08 21:11

iClarified - iPhone - How to Unlock a 1.1.4 iPhone (ZiPhone + Installer) (Windows) linkje voor iClarified tutorial voor windows. Heb m ook toegevoegd aan de startpost.

Met dank aan Truckdiver die m plaatste.

Heb m zelf net gevolgd met mijn OTB 1.1.2 met dus gedowngrade bootloader en dit is allemaal goed verlopen. Het was voor mij redelijk simpel, maar met weinig ervaring is misschien wachten een slim plan.

pclahsen 28-02-08 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 73319)
iClarified - iPhone - How to Unlock a 1.1.4 iPhone (ZiPhone + Installer) (Windows) linkje voor iClarified tutorial voor windows. Heb m ook toegevoegd aan de startpost.

Met dank aan Truckdiver die m plaatste.

Heb m zelf net gevolgd met mijn OTB 1.1.2 met dus gedowngrade bootloader en dit is allemaal goed verlopen. Het was voor mij redelijk simpel, maar met weinig ervaring is misschien wachten een slim plan.

Zag deze ook net op iClarified! Vind het downgraden van de bootloader toch nog griezelig. Heb je de tutorial van iClarified hiervoor gebruikt? Mijn 16GB 4.6BL begint toch te kriebelen na je posting:)

Nikooos 28-02-08 21:18

Ik heb gewoon hersteld naar 1.1.3 waar ik op zat via een oudere methode en deze unlocked met ziphone 2.4 (de originele dus) en daarna heb ik die tutorial doorlopen van iclarified.

Als je precies doet wat er staat kan er eigenlijk niets misgaan.

ArB 28-02-08 21:20

Maar wat doet de methode nou precies ? :confused:

PWI 28-02-08 21:22

de 1.1.4 unlock methode is er
 
Bestaat er ook een lijst of een overzicht met de daadwerkelijke verschillen tussen Firmware versie 1.1.3 en 1.1.4 :confused:

Voorlopig alleen gevonden dat het om een "bug fixed" versie gaat met oa:
  • Sterker signaal
  • SMS Fix
  • Email fix ?
Dus bij deze, aanvullingen zijn (meer dan) welkom ;)

konijntje 28-02-08 21:22

Oke ik heb net ook een 1.1.4 unlocked

volgende stappen.
  1. Restore naar 1.1.4
  2. Independence opstarten en op Activate drukken hij is dan even bezig als hij zegt dat hij klaar is independence afsluiten
  3. independence weer opstarten en dan op SIM Unlock drukken. (als ik het gelijk na de activate deed dan had ik geen signal! omdat hij nog op de nieuwste baseband zat!)
  4. Hij gaat dan bezig hierna is hij klaar.
  5. Dan moet je installer nog handmatig installern maar makkelijker is om ff Ziphone op te starten en dan even alleen de jailbreak functie gebruiken om installer etc erop te zetten . handmatig kreeg ik main script errors
  6. ff BSD subsystem en community sources installeren
  7. Dan de repo iFoneguide toevoegen en de talen hierna isi weer helemaal werkend
Succes allemaal het was voor mij ook even uitzoek werk :P

ArB 28-02-08 21:23

ok ik lees net op een ander board dat het een anysim oplossing is die iclarified unlock

pclahsen 28-02-08 21:23

@ psychonikeo: thanks, ik ga even koffie maken en dan proberen:)

Nikooos 28-02-08 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 73331)
Maar wat doet de methode nou precies ? :confused:

Geen flauw idee.. het werk :p

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 73338)
@ psychonikeo: thanks, ik ga even koffie maken en dan proberen:)

Succes, maar ik denk dat het wel goedkomt.

Ik had wel dat ik vanaf mijn soft upgrade 1.1.3 wilde restoren naar itunes 1.1.3 maar dat gaf een fout. Toen ging ik naar 1.1.2 en toen direct naar 1.1.4 maar dat gaf ook een fout. Toen dus eerst weer naar 1.1.3 via itunes en een originele ziphone unlock en toen door naar 1.1.4 en die unlock van iClarified gedaan.

Misschien een omweg maar het werkte.

Michael 28-02-08 21:37

Indpendence gebruikt gunlock
Clarified een aangepaste anysim

MacFly 28-02-08 21:38

uit de executable van iClarified :
Code:

Based on geohot's unlock code....
Dus misschien toch geen anysim...:confused:

Michael 28-02-08 21:45

Nee dan toch gunlock maar waarschinlijk laat deze je seczones gewoon intact en veranderd het niet in nullen

benjaminvos 28-02-08 21:46

Unlock 1.1.4
 
GELUKT 1.1.4 unlock

Via Independence. Echt super simpel. De unlock van independence gebruikt.

Heb wel ooit IPSF gebruikt en ik vraag me af of dit wel samengaat met deze unlock, maar who cares, it works. Wel met modemfirmware 04.02.13_G dus geen 1.1.4 baseband nl. 04.04.05.

Grtz aan alle iphoneliefhebbers.

Benjamin

PokerChina 28-02-08 21:46

sorry hoor jongens, maar ik ben heel slecht in dit soort dingen
Kan iemand een stap voor stap uitleg geven.
Ik heb een 1.1.3 versie. Kan ik al updaten naar 1.1.4 met windows (ziphone)?
Of kan ik beter wachten? want ziphone site zegt dat ik beter kan wachten.

allard14 28-02-08 21:48

als je naar boven leest staat er iets over iclarified daar staat stap voor stap wat je moet doen

MacFly 28-02-08 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PokerChina (Bericht 73355)
sorry hoor jongens, maar ik ben heel slecht in dit soort dingen
Kan iemand een stap voor stap uitleg geven.
Ik heb een 1.1.3 versie. Kan ik al updaten naar 1.1.4 met windows (ziphone)?
Of kan ik beter wachten? want ziphone site zegt dat ik beter kan wachten.

Als je dit ingewikkeld vindt kan je misschien best nog enkele dagen wachten op een volledig werkende ZiPhone. Je mist trouwens niets...'k heb nog geen enkele nieuwe functie gevonden in 1.1.4

Michael 28-02-08 21:51

Who cares een hoop bugfixes opgelost. Niet iedere update brengt iets nieuws.

truckdiver 28-02-08 21:51

zibri is er nog aan bezig
I am still testing the new version.
I am doing this for YOUR SAFETY.
I have been informed of FAKE versions around.
Trust me and this site.
And..by the way...
1.1.4 is just a debug release.
There is no real reason to rush and upgrade.
Use DFU mode in ziphone to downgrade to 1.1.3
And enjoy your phone!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:35.