iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   de 1.1.4 unlock methode (macos x & windows) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/8317-de-1-1-4-unlock-methode-macos-x-and-windows.html)

truckdiver 28-02-08 08:42

de 1.1.4 unlock methode (macos x & windows)
 
via independence alleen voorlopig op de MAC
independence - Google Code
download hier het programma iNdependence_v1.4_beta_5.dmg - independence - Google Code
hier een tutorial erover Hack that Phone - How to activate, jailbreak and unlock 1.1.4 firmware with iNdependence
als je de unluck button indrukt bij independence moet je wel zien dat je iphonescherm op het logo staat van "slide to unlock"

er is nog een methode bijgekomen voor de 3,9bl
iClarified - iPhone - How to Unlock a 1.1.4 iPhone (ZiPhone + Installer) (mac)
iClarified - iPhone - How to Unlock a 1.1.4 iPhone (ZiPhone + Installer) (Windows)
ziphone 2,54 is er ook voor 1,1,4 te unlocken

pradix 28-02-08 08:48

PAS OP: bij mij werkt ie niet...heb daarna geen signal meer!!!!!

partyfart 28-02-08 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pradix (Bericht 72787)
PAS OP: bij mij werkt ie niet...heb daarna geen signal meer!!!!!

Heb je de unlock methode wel in airplane mode gedaan?

Mauske 28-02-08 09:06

Ik zie nu ook een unlocker in de installer staan.

truckdiver 28-02-08 09:11

is deze van iclarified?
moet je eerst wel tutorial iClarified - iPhone - How to Unlock a 1.1.4 iPhone (ZiPhone + Installer) volgen en niet zomaar de unlock gebruiken in je installer volgens mij
hier nog van iemand die zijn iphone heeft unlockt
wel van een persoon met BL 3,9

alright guys this is what i did. i was at 1.1.3 fully unlocked on tmobile

i went to itunes clicked update
after the update went to independence and activated
went to ziphone and jailbroke

then went to iClarified on installer and installed "Unlock (1.1.4)

and now im on tmobile fully unlocked with baseband 04.04.05_G

Mauske 28-02-08 09:39

Ik heb nu geupdate naar 1.1.4 en ik kan meteen op het springboard... itunes geeft aan dat er niet de goede sim inzit... maar ik heb nog geen netwerk......

Na het rebooten van de iphone heb ik nu het gebruikelijke activatie scherm...

Na ziphone de iphone geactiveerd en gejailbroken....
Het gekke is dat de iphone nog steeds herkend wordt door itunes als de iphone in 1.1.3.
De muziek en foto's staan er nog allemaal op, alle 3rd party is weg...

Ik ga nu proberen te unlocken

--nog 3 minuten

YEP UNLOCKED 1.1.4 !

dihaas 28-02-08 09:51

Werkt - INdependence beta 5
 
Heb er twee gedaan - moest wel een beetje helpen (zelf even restarten en dan nog een keer unlock kiezen) maar met een beetje rommelen werkt het. Wordt zo langzamerhand wel moe van die 3rd party apps; Maar ik neem aan dat dat straks (SDK) ook fijn meegenomen wordt in je backup (toch?)...

Overigens geen airplane mode gebruikt en zowel een 3.9 (US 111) als een 4.6 (US 112)

EDIT: zag pas later dat ik geen installer had; Heb daarna nog even Ziphone eroverheen gegooid en nu heb ik m weer

truckdiver 28-02-08 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dihaas (Bericht 72809)
Heb er twee gedaan - moest wel een beetje helpen (zelf even restarten en dan nog een keer unlock kiezen) maar met een beetje rommelen werkt het. Wordt zo langzamerhand wel moe van die 3rd party apps; Maar ik neem aan dat dat straks (SDK) ook fijn meegenomen wordt in je backup (toch?)...

Overigens geen airplane mode gebruikt en zowel een 3.9 (US 111) als een 4.6 (US 112)

heb je indepence gebruikt of iclarified?
bij de 3,9 wordt de baseband nr 04.04.05_G gezet,is dit ook bij de 4.6 ?

Mauske 28-02-08 10:04

Hi hi, heb je een 1.1.4 unlocked iphone en dan kan je niet eens Nederlandse taal installen....

Tis nog niet alles...
Ff terug naar 1.1.3 en dan nog maar even wachten op wat updates van de nederlandse taal ed...

Ook bosstools werkt hier niet oke.... kan de applicaties niet goed verzetten !
Misschien is er toch iets niet goed gegaan met het updaten naar 1.1.4 omdat alles nog in mijn telefoon stond en toch geeft itunes 1.1.4 aan...

truckdiver 28-02-08 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mauske (Bericht 72816)
Hi hi, heb je een 1.1.4 unlocked iphone en dan kan je niet eens Nederlandse taal installen....
Ringtonez zijn ook superzacht hier nu...
Tis nog niet alles...
Ff terug naar 1.1.3 en dan nog maar even wachten op wat updates van de nederlandse taal ed...

nederlandse taal heeft niets van doen met 1,1,4
dat is van iphoneguide.nl die nog niet werkt op 1,1,4
als sjowol en fresh er tijd en zin hebben zal deze nog wel aangepast worden,of misschien kunnen ze beter een weekje wachten tot 1,1,5 uit is

dihaas 28-02-08 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 72812)
heb je indepence gebruikt of iclarified?
bij de 3,9 wordt de baseband nr 04.04.05_G gezet,is dit ook bij de 4.6 ?

Hmm hij geeft bij beide aan 04.02.13_G - heb dus INdependence 1.4b5 gebruikt en daarna Ziphone. Had eerst alles moeten deinstalleren maar heb ik niet gedaan (geen zin) dus vandaar denk nu wat app problemen. Maar als de Bluetooth nu weer beter is dan 113 dan ben ik al blij (tis wat).
OT Echt, die krappe bluetooth ondersteuning - Met de jaren krijgt Steve toch wat Microsoft trekjes

Mauske 28-02-08 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 72818)
nederlandse taal heeft niets van doen met 1,1,4
dat is van iphoneguide.nl die nog niet werkt op 1,1,4
als sjowol en fresh er tijd en zin hebben zal deze nog wel aangepast worden,of misschien kunnen ze beter een weekje wachten tot 1,1,5 uit is

Ik zeg ook niet dat het met 1.1.4 te maken heeft ik zeg alleen dat het niet werkt op 1.1.4.

madmark 28-02-08 10:19

Stel dat het niet lukt en ik wil terug naar 1.1.3. Is dit dat eenvoudig te doen? Want de BB wordt namelijk wel weer aangepast met deze update.

Michael 28-02-08 10:23

Ligt aan je bootloader. Ik heb gisteren de baseband (bl 3.9) gewoon gedowngrade van 04.04 (114) naar 03.14.(102) Je hebt daarvoor wel het nieuwe secpack nodig.

Y-Less 28-02-08 10:25

Mhh, In iTunes geeft mijn iPod Touch een update weer voor 1.1.4 en ik heb 1.1.1. Als ik hem update krijg ik een 1604!

madmark 28-02-08 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 72830)
Ligt aan je bootloader. Ik heb gisteren de baseband (bl 3.9) gewoon gedowngrade van 04.04 (114) naar 03.14.(102) Je hebt daarvoor wel het nieuwe secpack nodig.

Waar is daar informatie over te vinden? Klinkt eng, nieuw secpack... Ik heb een BL3.9.

Mauske 28-02-08 10:44

Iphone Wiki... ....

Michael 28-02-08 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door madmark (Bericht 72838)
Waar is daar informatie over te vinden? Klinkt eng, nieuw secpack... Ik heb een BL3.9.

Zoek even in google naar George blog Bij jailbreak en activate 114 tussen de commentaren heeft hij een linkje gemaakt naar het nieuw secpack.
Ik zit op mijn werk anders had ik het wel ge upload.

madmark 28-02-08 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 72846)
Zoek even in google naar George blog Bij jailbreak en activate 114 tussen de commentaren heeft hij een linkje gemaakt naar het nieuw secpack.
Ik zit op mijn werk anders had ik het wel ge upload.

Thanks, ziet er allemaal erg ingewikkeld uit, (minder dan vroeger, maar toch). ik ben lui geworden na iJailbreak. Ik wacht daar wel even op. Kan nooit lang meer duren.

"R" 28-02-08 10:58

1.1.4 met ZiPhone gelukt (hoewel)
 
Heb net maar eens een poging gedaan, in totaal 10 minuutjes werk (inclusief lezen handleiding en zo), resultaat: een werkende iPhone BL 3.9 op 1.1.4. De iPhone kwam overigens van iJaiblreak 1.1.3
Tot je de iPhone verbind met iTunes: dan kan je alleen herstellen.......

EDIT

Echte reboot gedaan van de iPhone (home en sleep ingedrukt houden tot het moment dat de iPhone geheel uit gaat en weer aanzetten, opnieuw aansluiten op iTunes en voila)




Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:25.