iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   ZiPhone 2.5 is uit: makkelijke GUI-unlock voor firmware 1.1.4 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/8441-ziphone-2-5-makkelijke-gui-unlock-voor-firmware-1-1-4-a.html)

MacFoxx 03-03-08 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dédé (Bericht 75779)
ik wil updaten met mijn 16GB 1.1.3 otb naar 1.1.4. Ik heb hem hiervoor met ziphone unlocked. Welke stappen moet ik nu juist ondernemen?

Kijk eens in de wiki. Het is wel onder windows, maar het geldt dezelfde stappen voor een ziphone mac versie.

Dédé 03-03-08 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 75781)
restoren naar 1.1.4 en ziphone v2.5c gebruiken


dus gewoon verbinden met iTunes, restoren en ziphone draaien.... that's it :) nice


Ben ik dan de gegevens die er op staan kwijt of blijven die er op? Anders meot ik tot vanavond wachten tot ik thuis ben :rolleyes:

DertKesh 03-03-08 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dédé (Bericht 75785)
dus gewoon verbinden met iTunes, restoren en ziphone draaien.... that's it :) nice


Ben ik dan de gegevens die er op staan kwijt of blijven die er op? Anders meot ik tot vanavond wachten tot ik thuis ben :rolleyes:

die ben je kwijt dus maak van te voren een back-up als het belangrijke dingen zijn. Apps enz. moet je zowiezo opnieuw installeren

Dédé 03-03-08 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 75787)
die ben je kwijt dus maak van te voren een back-up als het belangrijke dingen zijn. Apps enz. moet je zowiezo opnieuw installeren

apps zijn het probleem niet maar heb straks nog mijn agenda en contacten nodig ;)

alvast bedankt voor de snelle verduidelijking

vanessa 03-03-08 17:55

contacten en agenda worden opnieuw gesyncht via itunes uit je ical en contacts. Maar je sms berichten en je notes niet, die zijn weg

Fizzy 03-03-08 17:59

je smsn en notes kan je gemakkelijk backup'n

zoek in de wiki naar 'backup'

moet je dmv ssh-verbinding in de files gaan

en 2 bestandjes opslagen

MarkBender 03-03-08 18:30

weet er al iemand of je bij KPN EDGE uit kan zetten? want dit kon niet bij 1.1.3. ook niet met services en dergelijke.... kan het nu weer wel op 1.1.4? daarom zit ik nog steeds op 1.1.2.
Daarnaast gewoon updaten Ziphone draaien door op do it all te klikken en klaar is kees?

Daros 03-03-08 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarkBender (Bericht 75906)
weet er al iemand of je bij KPN EDGE uit kan zetten? want dit kon niet bij 1.1.3. ook niet met services en dergelijke.... kan het nu weer wel op 1.1.4? daarom zit ik nog steeds op 1.1.2.
Daarnaast gewoon updaten Ziphone draaien door op do it all te klikken en klaar is kees?

Heb je KPN of KPN HI?
Ik kom van 1.12, hier kon ik hem uitzetten door bossprefs.
In 1.13 en nu in 1.14 kan het ook gewoon.

dendirk 03-03-08 18:51

Kan er iemand even duidelijk maken wat de voordelen zijn , want ik zie niet echt grote verbeteringen ?

Daros 03-03-08 18:54

Zijn er niet. Er zijn geen grote veranderingen.

HEt is alleen de nieuwste versies dus minder bugs etc. Je moet het zelf weten ofdat je overgaat. Verschil 1.11 -> 1.12 en 1.12 -> 1.13 waren groot! 1.13 -> 1.14 eigenlijk niks tastbaars.

dendirk 03-03-08 18:59

Merciekes , ik had ook al dat vermoeden enfin momenteel werkt mijn iPhone perfect dus ga ik van 1.1.4 afblijven (alhoewel het kriebelt)

28juni 03-03-08 21:34

Hallo iedereen,

Dit is mijn eerste post, en heb gisteren in New york een iphone gekocht met de software versie 1.1.4 dus de laatste.

wil hem gaan unlocken en heb deze forum goed doorgelezen alleen wil even zeker zijn voordat ik begin dat ik het op de juiste manier doe.

*iphone aansluiten

* open ziphone 2.5

* druk op unlock & jailbrake.

klaar???? of vergeet ik iets?


wacht op een paar reacties voordat ik ga beginnen, alvast bedankt voor de moeite om te reageren!!

toppers

Iceman011 03-03-08 22:24

gwn drukken op do it al en het programmatje doet de rest

iets anders

kheb toch nog een paar vraagjes
kzat al sinds oktober op 1.1.1
ma sinds deze vrijdag op 1.1.4, vandaag na veel fouten enzo opnieuw geprobeerd maar toch nog steeds wat fouten, ook die op dit forum ongeantwoord bleven.
bv - nog steeds bij installer de error " error donwloading package" (ook na het installen van BSD) wat kan je daar tegen doen?
- de voice mail knop
- mijn mailfunctie crasht constant

KrAdrie 03-03-08 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iceman011 (Bericht 76125)
gwn drukken op do it al en het programmatje doet de rest

iets anders

kheb toch nog een paar vraagjes
kzat al sinds oktober op 1.1.1
ma sinds deze vrijdag op 1.1.4, vandaag na veel fouten enzo opnieuw geprobeerd maar toch nog steeds wat fouten, ook die op dit forum ongeantwoord bleven.
bv - nog steeds bij installer de error " error donwloading package" (ook na het installen van BSD) wat kan je daar tegen doen?
- de voice mail knop
- mijn mailfunctie crasht constant


Om de voicemailknop in te stellen voor België (Proximus) bel je dit nummer:
*5005*86*1230#
druk daarna op de voicemail knop en hij hoort te werken.

Succes

Iceman011 03-03-08 22:37

das dan al 1 iets opgelost, bedankt
weet je toevallig niets van installer, dat is wat me het meeste stoort eigenlijk, dat ik niets kan installen

stettero 03-03-08 22:49

Help Help, ik heb een foutje gemaakt, ik heb gerestored naar 1.1.4 maar vergeten in DFU mode te zetten. Nu kan Ziphone of itunes hem niet meer vinden. Hoe kan ik dit ongedaan maken

RoelG 03-03-08 22:51

Zet hem manueel in restore mode:
iPhone uitzetten. Dan Homebutton ingedrukt houden en dan pas USB kabel aansluiten en wachten (terwijl je home button inhoudt) tot je iets op scherm ziet.
Dan homebutton loslaten en dan zou iTunes hem moeten herkennen en kun je de restore opnieuw doen.

stettero 03-03-08 23:08

dit wil ook niet werken kom gewoon terecht bij emergency call maar i tunes ziet hem niet meer

ArB 03-03-08 23:09

pc al eens herstart ? :)

stettero 03-03-08 23:19

Harstikke bedankt voor dit antwoord, ik ben hem nu aan te restoren.

cougar 03-03-08 23:45

Ik was ook vergeten om hem in de dfu modus te zetten, maar is in een keer gelukt! :)

oudewater 04-03-08 00:23

Hoi ik heb een upgrade gedaan naar 114 update was makkelijk en ging goed, echter nog met 2 programma's een probleem , WeDict ziet wel woordenboeken maar vertaald niets , en Books ziet geen boeken meer. Iemand een idee ?

StevenVW 04-03-08 09:10

Weet iemand wat er gebeurt met Labyrinth na een update naar 1.1.4? Ik heb nu 1.1.2 en heb Labyrinth gekocht. Ik herinner mij dat dat een gekke manier van registreren was en ben een beetje bang dat ik weer met een demo-versie ga zitten na een update.

EDIT: lees net in de faq op de site van labyrinth (god, was die moeilijk te vinden zeg) dat reinstall geen kwaad kan.

cyberchase 04-03-08 11:19

Ik heb alle 26 pagina's doorgenomen en ik denk dat ik vanavond maar eens ga proberen naar 1.1.4 te gaan.
Een kennis van mij heeft een 1.1.1 deze ga ik ook updaten.........:D

Ik heb echter nog 2 vragen: zou iemand de link voor Zifone 2.5c willen posten??
En: Voor het updaten de Sim met supersim verwijderen of maakt dit niets uit?
Ben na de update in ieder geval wel van mijn Supersim af.........:D:D

Ik post vanavond wel effe een update........

defisit 04-03-08 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oudewater (Bericht 76188)
Hoi ik heb een upgrade gedaan naar 114 update was makkelijk en ging goed, echter nog met 2 programma's een probleem , WeDict ziet wel woordenboeken maar vertaald niets , en Books ziet geen boeken meer. Iemand een idee ?

Klopt, heb hetzelfde probleem. herinstall van de WeDict app helpt ook niet

RoelG 04-03-08 11:25

Waarom past Zibri zijn software niet aan, zodat hij de BL niet downgrade bij de Do It All knop en zodat je alles met versie 2.5C kunt doen en niet moet liggen kl|@#| met versie 2.5 en 2.3?

Waar zit het addertje?

defisit 04-03-08 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cyberchase (Bericht 76315)
Ik heb alle 26 pagina's doorgenomen en ik denk dat ik vanavond maar eens ga proberen naar 1.1.4 te gaan.
Een kennis van mij heeft een 1.1.1 deze ga ik ook updaten.........:D

Ik heb echter nog 2 vragen: zou iemand de link voor Zifone 2.5c willen posten??
En: Voor het updaten de Sim met supersim verwijderen of maakt dit niets uit?
Ben na de update in ieder geval wel van mijn Supersim af.........:D:D

Ik post vanavond wel effe een update........

ZiPhone's Blog

Je tweede vraag snap ik niet en kan niet beoordelen of het van invloed is op Ziphone.

StevenVW 04-03-08 11:40

Heb de overstap gemaakt. Alleen werkt iToggle niet meer. Iemand een alternatief?

@defisit: ik heb na het restoren de turbosim eruit gehaald en alleen de sim er terug ingestoken. Daarna Zibri gedraaid.

MacFoxx 04-03-08 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVW (Bericht 76335)
Heb de overstap gemaakt. Alleen werkt iToggle niet meer. Iemand een alternatief?

@defisit: ik heb na het restoren de turbosim eruit gehaald en alleen de sim er terug ingestoken. Daarna Zibri gedraaid.

BossPreffs geloof ik. Of het werkt in 1.1.4 weet ik niet zeker.

StevenVW 04-03-08 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacFoxx (Bericht 76339)
BossPreffs geloof ik. Of het werkt in 1.1.4 weet ik niet zeker.


Bossprefs net geinstalleerd (1.55) en werkt. Bedankt!

F50 04-03-08 11:49

Probleem met sources na 1.1.4
 
Ik heb inmiddels meerdere keren mijn iphone naar 1.1.4 hersteld (ZiPhone2.5c en iTunes 7.6.1). Alles werkt, ik kan bellen, Wi-Fi-en, edge-en enz. Alles werkt dus, sort of...

Alleen als ik probeer om h??p://ifoneguide.nl/114 (?? is natuurlijk tt) als source toe te voegen lukt dat steeds niet. (Ik doe dit met edge, want mijn wi-fi modem is niet al te snel).
Als ik bovengenoemde source refresh (dat gaat wel goed) dan blijft hij bij uncategorized staan, en vind ik hem bij install niet terug.

Ligt dit aan de upgrade, aan het feit dat ik het via edge doe of aan iets anders?

Alvast mijn dank

Destiny 04-03-08 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F50 (Bericht 76344)
Ik heb inmiddels meerdere keren mijn iphone naar 1.1.4 hersteld (ZiPhone2.5c en iTunes 7.6.1). Alles werkt, ik kan bellen, Wi-Fi-en, edge-en enz. Alles werkt dus, sort of...

Alleen als ik probeer om h??p://ifoneguide.nl/114 (?? is natuurlijk tt) als source toe te voegen lukt dat steeds niet. (Ik doe dit met edge, want mijn wi-fi modem is niet al te snel).
Als ik bovengenoemde source refresh (dat gaat wel goed) dan blijft hij bij uncategorized staan, en vind ik hem bij install niet terug.

Ligt dit aan de upgrade, aan het feit dat ik het via edge doe of aan iets anders?

Alvast mijn dank

Dit zou niet aan EDGE moeten liggen. Of er moet een soort van time-out optreden, maar dat lijkt me sterk. Misschien dat de source even eruit ligt ofzo.....Zou best raar zijn, want bij mij werkt de source wel goed :rolleyes:

chipbroker 04-03-08 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F50 (Bericht 76344)
Ik heb inmiddels meerdere keren mijn iphone naar 1.1.4 hersteld (ZiPhone2.5c en iTunes 7.6.1). Alles werkt, ik kan bellen, Wi-Fi-en, edge-en enz. Alles werkt dus, sort of...

Alleen als ik probeer om h??p://ifoneguide.nl/114 (?? is natuurlijk tt) als source toe te voegen lukt dat steeds niet. (Ik doe dit met edge, want mijn wi-fi modem is niet al te snel).
Als ik bovengenoemde source refresh (dat gaat wel goed) dan blijft hij bij uncategorized staan, en vind ik hem bij install niet terug.

Ligt dit aan de upgrade, aan het feit dat ik het via edge doe of aan iets anders?

Alvast mijn dank

Had ik eerst ook bleek gewoon grote drukte op de ifoneguide server. ook moet je zorgen dat je de queue leeg maakt van installer.

Ik kan alleen sendsong niet installeren die vraagt om versie 1.1.3

defisit 04-03-08 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F50 (Bericht 76344)
Ik heb inmiddels meerdere keren mijn iphone naar 1.1.4 hersteld (ZiPhone2.5c en iTunes 7.6.1). Alles werkt, ik kan bellen, Wi-Fi-en, edge-en enz. Alles werkt dus, sort of...

Alleen als ik probeer om h??p://ifoneguide.nl/114 (?? is natuurlijk tt) als source toe te voegen lukt dat steeds niet. (Ik doe dit met edge, want mijn wi-fi modem is niet al te snel).
Als ik bovengenoemde source refresh (dat gaat wel goed) dan blijft hij bij uncategorized staan, en vind ik hem bij install niet terug.

Ligt dit aan de upgrade, aan het feit dat ik het via edge doe of aan iets anders?

Alvast mijn dank

erm. ik heb hxxp://www.ifoneguide.nl/114 als source url staan Kan dit het zijn?

cougar 04-03-08 12:26

iphoneguide.nl/114 :)

RoelG 04-03-08 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoelG (Bericht 76319)
Waarom past Zibri zijn software niet aan, zodat hij de BL niet downgrade bij de Do It All knop en zodat je alles met versie 2.5C kunt doen en niet moet liggen kl|@#| met versie 2.5 en 2.3?

Waar zit het addertje?

niemand een idee?

truckdiver 04-03-08 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoelG (Bericht 76392)
niemand een idee?

stuur een mail naar zibri,weten wij toch ook niet waarom dat niet is:eek:
volgens zibri niet nodig om de 2 versies te gebruiken druk op do it all en simpeler kan het niet
als je verschillende versies doorheen haalt is jou probleem en niet van zibri denk ik

F50 04-03-08 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door destiny (Bericht 76358)
Dit zou niet aan EDGE moeten liggen. Of er moet een soort van time-out optreden, maar dat lijkt me sterk. Misschien dat de source even eruit ligt ofzo.....Zou best raar zijn, want bij mij werkt de source wel goed :rolleyes:

Ik heb het met een lege queue geprobeerd, meerdere keren. Ook heb ik het geprobeerd met h??p://www.ifoneguide.nl/114 ..., een kennis kon het ook gewoon allemaal downloaden. Aan de site ligt het dus waarschijnlijk niet.

Iemand nog suggesties? :confused:

Destiny 04-03-08 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F50 (Bericht 76400)
Ik heb het met een lege queue geprobeerd, meerdere keren. Ook heb ik het geprobeerd met h??p://www.ifoneguide.nl/114 ..., een kennis kon het ook gewoon allemaal downloaden. Aan de site ligt het dus waarschijnlijk niet.

Iemand nog suggesties? :confused:

Stuur een pm naar Sjowol of Fresh en vraag of er onderhoud is ofzo :rolleyes:

F50 04-03-08 13:46

Kan ik misschien een reset uitvoeren op de iphone, zodat alles weer even op nul wordt gezet? En vervolgens opnieuw proberen?

Ik heb net naar 1.1.3 gerestored en toen had ik hetzelfde probleem met ifoneguide.nl/113 :mad:

Suggesties?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:54.