iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Unlock [archief] (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/)
-   -   ZiPhone 2.5 is uit: makkelijke GUI-unlock voor firmware 1.1.4 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/f82/unlock-archief/8441-ziphone-2-5-makkelijke-gui-unlock-voor-firmware-1-1-4-a.html)

DertKesh 04-03-08 13:58

Als de source van ifoneguide onder uncategorized staat nadat je deze hebt toegevoegd, dan kan het zijn dat je geblokkeerd bent.

Dat gebeurt als je te veel data verbruikt. Dus als je de source niet verwijdert nadat je alle benodigde dingen hebt geinstalleerd (als je sources refreshed worden, verbruik je weer extra data) enz.

dan moet je even naar hxxp://www.ifoneguide.nl (xx=tt)
daar staat dan of je geblokt bent of niet.

ONTOPIC: al heel veel blije leden die naar 1.1.4 zijn geupdate m.b.v ziphone v2.5(b,c) maar ik blijf nog eventjes op 1.1.3

F50 04-03-08 14:04

Dat lijkt me sterk, ik verbruik niet veel data. Zeker niet op dat van ifoneguide. Waar kan ik het precies vinden op hun site?

Thnx

DertKesh 04-03-08 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F50 (Bericht 76438)
Dat lijkt me sterk, ik verbruik niet veel data. Zeker niet op dat van ifoneguide. Waar kan ik het precies vinden op hun site?

Thnx

ALS je geblokkeerd bent dan zie je dat meteen als je de site bezoekt.

als je niet ziet staan dat jij geblokkeerd bent zodra je op de site komt dan komt het dus niet daardoor.

maar wij gaan nu offtopic.. hier gaat om ziphone v2.5(b,c)

Ga naar iPhone Modding.. en dan de Onderwerp:
iPhone voor Nederlands gebruik

of stuur een PM naar Sjowol of Fresh

Giuseppe 04-03-08 14:13

Zo langzamerhand snap ik er nog weinig van en ik weet niet goed wat ik nu moet doen om naar 1.1.4 te upgraden en dan ook nog te kunnen bellen.

Ik ben in het bezit van een versie 1.1.2 (3B48b) met modemfirmware 04.02.13_G

Wie kan mij een PM sturen en op weg helpen om een werkende 1.1.4 te krijgen.

Alvast bedankt voor de moeite,

Giuseppe

MacFoxx 04-03-08 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Giuseppe (Bericht 76443)
Zo langzamerhand snap ik er nog weinig van en ik weet niet goed wat ik nu moet doen om naar 1.1.4 te upgraden en dan ook nog te kunnen bellen.

Ik ben in het bezit van een versie 1.1.2 (3B48b) met modemfirmware 04.02.13_G

Wie kan mij een PM sturen en op weg helpen om een werkende 1.1.4 te krijgen.

Alvast bedankt voor de moeite,

Giuseppe

Heb je al in de WIKI gekeken? Daar staat een stap voor stap tutorial.

cougar 04-03-08 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Giuseppe (Bericht 76443)
Zo langzamerhand snap ik er nog weinig van en ik weet niet goed wat ik nu moet doen om naar 1.1.4 te upgraden en dan ook nog te kunnen bellen.

Ik ben in het bezit van een versie 1.1.2 (3B48b) met modemfirmware 04.02.13_G

Wie kan mij een PM sturen en op weg helpen om een werkende 1.1.4 te krijgen.

Alvast bedankt voor de moeite,

Giuseppe

Kost je 5 minuten als je deze tutorial volgt!!

https://forum.iculture.nl/f1/ip...hone-2-5c.html

EN-IS 04-03-08 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cougar (Bericht 76448)
Kost je 5 minuten als je deze tutorial volgt!!

https://forum.iculture.nl/f1/ip...hone-2-5c.html

Eindelijk iemand die ons in de juiste richting helpt (vooral als je nieuw hier bent is het niet allemaal even duidelijk als verwacht!)

Bedankt Cougar!

MarkBender 04-03-08 15:43

hoe krijg ik dat 190mb aan other weg? heb net geupdate naar 1.1.4....
Daarnaast ik kan BSD niet installeren vanwege error package download failed! wat kan ik hieraan doen?

cougar 04-03-08 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MarkBender (Bericht 76482)
hoe krijg ik dat 190mb aan other weg? heb net geupdate naar 1.1.4....
Daarnaast ik kan BSD niet installeren vanwege error package download failed! wat kan ik hieraan doen?

Je moet hem ff opnieuw opstarten, dan werkt het wel.

Hier staat meer info over die 190mb...

[1.1.4(1.1.2OTB)] ziPhone2.5 left 200 mb of "other" - Hackint0sh

MarkBender 04-03-08 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cougar (Bericht 76486)
Je moet hem ff opnieuw opstarten, dan werkt het wel.

Hier staat meer info over die 190mb...

[1.1.4(1.1.2OTB)] ziPhone2.5 left 200 mb of "other" - Hackint0sh

heb k gedaan werkt niet...
Kan ik al wel vast andere apps installeren zonder BSD? en dat BSD later wel komt?
EDIT: Het is gelukt hij gaf opeens een update van installer aan terwijl hij al 10 x was gerefreshed...

eddyheddy 04-03-08 17:35

Kan zijn dat ik erover heen heb gelezen, maar maakt het voor ZiPhone uit of je Tiger of Leopard gebruikt?

EN-IS 04-03-08 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eddyheddy (Bericht 76539)
Kan zijn dat ik erover heen heb gelezen, maar maakt het voor ZiPhone uit of je Tiger of Leopard gebruikt?

Volgens de website van ZiPhone niet...

Stevitski 04-03-08 20:00

Goede avond
Morgen krijg ik mijn Iphone binnen. Mijn ouders zijn naar Las Vegas geweest en ik krijg er eentje. Nu, kan iemand mij in het Nederlands stap voor stap uitleggen wat ik moet doen? Ik weet nog niet welke versie er otb is dus dat zie ik morgen. Ik heb al verschillende tutorials gelezen, maar niks lijkt mij zeker…

* Dus gewoon iphone uit de doos halen
* Ziphone opnene
* Iphone aansluiten en zorgen dat Itunes (nieuwste versie) hem herkent
* Unlock All drukken en nergens, maar dan ook nergens aankomen
* 5 mins laten doen

Huspakee en dan is mijn iphone unlocked?
Ik had graag nog geweten wat bootloader is??

Maakt het verschil of ik 3.9 of 4.6 heb? Ik weet amper waarover ik praat...

RoelG 04-03-08 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stevitski (Bericht 76633)
Goede avond
Morgen krijg ik mijn Iphone binnen. Mijn ouders zijn naar Las Vegas geweest en ik krijg er eentje. Nu, kan iemand mij in het Nederlands stap voor stap uitleggen wat ik moet doen? Ik weet nog niet welke versie er otb is dus dat zie ik morgen. Ik heb al verschillende tutorials gelezen, maar niks lijkt mij zeker…

* Dus gewoon iphone uit de doos halen
* Ziphone opnene
* Iphone aansluiten en zorgen dat Itunes (nieuwste versie) hem herkent
* Unlock All drukken en nergens, maar dan ook nergens aankomen
* 5 mins laten doen

Huspakee en dan is mijn iphone unlocked?
Ik had graag nog geweten wat bootloader is??

Maakt het verschil of ik 3.9 of 4.6 heb? Ik weet amper waarover ik praat...

Doe voor de zekerheid een restore via Itunes naar 1.1.4.
Als hij dus nog nooit gekraakt is geweest, zoals jouw toestel, kun je hem gewoon aansluiten en in Itunes op Restore klikken. Dit gaat de laatste versie afhalen en op je iPhone zetten. Maakt niet uit of je OTB 113 of 114 hebt voor deze actie.

Daarna ZiPhone 2.5C opstarten en Do it all klikken en laten doen.

En that's it! :)

Grts,

Roel

kasperlannoo 04-03-08 20:16

ja helemaal juist, zorg wel dat je de nieuwste ziphone hebt, 2.5c, vind je op zibri's blog, gewoon google: zibri.. daarna werkt hij naar behoren, op alle netwerken.
mvg en veel plezier en succes! nog vragen, shoot:p

kasperlannoo 04-03-08 20:18

eerst iphone in DFU-mode zetten, via ziphone en de software 1.1.4 afhalen(wiki-firmware), in DFU, Shift+restore, het 160mb bestand selecteren en restoren, daarna ziphone en ready:D
grts

Stevitski 04-03-08 20:20

Dus, in principe kan er niets misgaan? Ik moet nergens een firmware downloaden, just itunes zijn werk laten doen... Ik heb de nieuwste versie installed samen met de nieuwe ziphone...

Ik lees hier van DFU voor restore, maar dit moet ik niet doen éh? Hoe kan ik zien als ik hem uit de doos haal welke firmware erop zit?

RoelG 04-03-08 20:22

DFU mode via ziphone is niet nodig in geval van een verse OTB iPhone.

Bepalen welk FW versie je hebt:
https://forum.iculture.nl/f1/ip...n_iPhone_staat

kasperlannoo 04-03-08 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stevitski (Bericht 76646)
Dus, in principe kan er niets misgaan? Ik moet nergens een firmware downloaden, just itunes zijn werk laten doen... Ik heb de nieuwste versie installed samen met de nieuwe ziphone...

Ik lees hier van DFU voor restore, maar dit moet ik niet doen éh? Hoe kan ik zien als ik hem uit de doos haal welke firmware erop zit?

normaal 1.1.4, als hij onlangs gekocht is, maar 1.1.3 werkt ook met nieuwste versie van ziphone dus..
grts

Playboy Mansion 04-03-08 20:34

Ik heb een

Stevitski 04-03-08 20:42

Ok, nogmaals sorry ze, maar ik wil echt geen bricked iPhone. Ik en mijn vader hebben nu elk 1. Ik zal stap uitleggen.

1. Ik sluit iPhone aan op PC en open iTunes.
2. Ik doe unlock all in ziphone.
3. Na unlock open ik iTunes en restore ik naar 1.1.4.
4. Ik unlock nogmaals omdat hij restored is naar 1.1.4

Voila ziezo... Ik ga ervan uit dat mijn iphone 1.1.3 is.

Bedankt alleszinds mannen.

ArB 04-03-08 20:47

kijk gewoon hier:
https://forum.iculture.nl/f1/ip...hone-2-5c.html

Giuseppe 04-03-08 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cougar (Bericht 76448)
Kost je 5 minuten als je deze tutorial volgt!!

https://forum.iculture.nl/f1/ip...hone-2-5c.html

Thanks Cougar,

ik heb de install gedaan zoals omschreven in die Wiki en het is me gelukt! Heb nu een werkende iPhone op 1.1.4!!

Was wel een beetje scared maar het is allemaal goed gegaan. Nu nog ff een Nl installen en klaar is Giuseppe

Playboy Mansion 04-03-08 22:15

Ik heb een probleem ontdekt met 1.1.4, maar vraag me af of ik de enige ben. Ik kan nl. mijn achtergrond niet meer veranderen: hij schiet elke keer terug naar de achtergrond die ik kort na de update heb geselecteerd. Daarnaast onthoudt Safari geen inloggegevens meer, zodat ik na elke refresh opnieuw moet inloggen.

Uiteraard al een reboot gedaan, de juiste instellingen in Safari aangevinkt (cookies bewaren e.d.), de foto's verwijderd en opnieuw gesynchroniseert. Maar niets werkt.

Verder nog een ander vraagje: kan ik via SSH mijn iPhone benaderen en daar de SMS-folder op mijn Mac zetten. Ik wil 1.1.4 opnieuw restoren en ik wil mijn sms-box niet kwijtraken.

berserkrico 04-03-08 22:58

Ik heb nu 1.1.2 met een TurboSim, ... als ik https://forum.iculture.nl/f1/ip...hone-2-5c.html
volg, behoud ik wel mijn nummers/foto's/muziek, etc? En,.. moet ik nog steeds de TurboSim gebruiken?

ControlSje 04-03-08 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Playboy Mansion (Bericht 76729)
Ik heb een probleem ontdekt met 1.1.4, maar vraag me af of ik de enige ben. Ik kan nl. mijn achtergrond niet meer veranderen: hij schiet elke keer terug naar de achtergrond die ik kort na de update heb geselecteerd. Daarnaast onthoudt Safari geen inloggegevens meer, zodat ik na elke refresh opnieuw moet inloggen.

Uiteraard al een reboot gedaan, de juiste instellingen in Safari aangevinkt (cookies bewaren e.d.), de foto's verwijderd en opnieuw gesynchroniseert. Maar niets werkt.

Verder nog een ander vraagje: kan ik via SSH mijn iPhone benaderen en daar de SMS-folder op mijn Mac zetten. Ik wil 1.1.4 opnieuw restoren en ik wil mijn sms-box niet kwijtraken.

Je kunt je SMS'jes en Notes eenvoudig backuppen door de bestandjes /private/var/mobile/Library/SMS/sms.db en /private/var/mobile/Library/Notes/notes.db te kopieren en na de restore terug te zetten. Waarschijnlijk moet je de owner van de bestandjes met behulp van het commando dhown wijziggen naar mobile omdat ze volgens mij gekopieerd worden met owner root. De problemen die jij nu hebt zijn problemen die kunnen onstaan wanneer er een update naar 1.1.4 gedaan is ipv een restore.

Playboy Mansion 04-03-08 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje (Bericht 76769)
Je kunt je SMS'jes en Notes eenvoudig backuppen door de bestandjes /private/var/mobile/Library/SMS/sms.db en /private/var/mobile/Library/Notes/notes.db te kopieren en na de restore terug te zetten. Waarschijnlijk moet je de owner van de bestandjes met behulp van het commando dhown wijziggen naar mobile omdat ze volgens mij gekopieerd worden met owner root. De problemen die jij nu hebt zijn problemen die kunnen onstaan wanneer er een update naar 1.1.4 gedaan is ipv een restore.

Aha, ok: bedankt.

Ik doe geen update, maar een DFU restore. Wat ik wel doe, is daarna alle instellingen wissen en een backup van de iPhone via iTunes terugzetten.

Hoe wijzig ik de owner btw? Ook via Cyberduck?

StevenVW 05-03-08 09:02

Ik geraak in 1.1.4 niet meer ingelogd in mijn vt-100 terminal applicatie. Login incorrect krijg ik terug (root/alpine). Iemand hetzelfde aan de hand?

truckdiver 05-03-08 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVW (Bericht 76831)
Ik geraak in 1.1.4 niet meer ingelogd in mijn vt-100 terminal applicatie. Login incorrect krijg ik terug (root/alpine). Iemand hetzelfde aan de hand?

probeer dottie eens als wachtwooord.

truckdiver 05-03-08 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Playboy Mansion (Bericht 76781)
Aha, ok: bedankt.

Ik doe geen update, maar een DFU restore. Wat ik wel doe, is daarna alle instellingen wissen en een backup van de iPhone via iTunes terugzetten.

Hoe wijzig ik de owner btw? Ook via Cyberduck?

is het beste dat je GEEN backup terug zet via itunes als je 1,1,4 installeert.
je kan het proberen maar er is kans dat je problemen krijgt met MAIL enz.
ik heb dit vooorgehad en na een nieuwe restore de iphone dan als nieuwe telefoon laten herkennen in itunes.probleem opgelost.
staat trouwens ok op de site van zibri
For other stupid problems, just set the phone
as a NEW PHONE after restore then sync.

Destiny 05-03-08 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenVW (Bericht 76831)
Ik geraak in 1.1.4 niet meer ingelogd in mijn vt-100 terminal applicatie. Login incorrect krijg ik terug (root/alpine). Iemand hetzelfde aan de hand?

Installeer SUID fix uit de installer. Daarna kun je inloggen met wachtwoord: alpine :)

MacFoxx 05-03-08 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door berserkrico (Bericht 76747)
Ik heb nu 1.1.2 met een TurboSim, ... als ik https://forum.iculture.nl/f1/ip...hone-2-5c.html
volg, behoud ik wel mijn nummers/foto's/muziek, etc? En,.. moet ik nog steeds de TurboSim gebruiken?

Als je ZiPhone gaat gebruiken, heb je geen TurboSim meer nodig. Dus alleen je eigen simkaart.
Je nummers/foto's/muziek kunnen bewaard worden door te synchroniseren met je iTunes, waardoor je later terug kan synchroniseren.

Succes ;)

Playboy Mansion 05-03-08 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 76836)
is het beste dat je GEEN backup terug zet via itunes als je 1,1,4 installeert.
je kan het proberen maar er is kans dat je problemen krijgt met MAIL enz.
ik heb dit vooorgehad en na een nieuwe restore de iphone dan als nieuwe telefoon laten herkennen in itunes.probleem opgelost.
staat trouwens ok op de site van zibri
For other stupid problems, just set the phone
as a NEW PHONE after restore then sync.

Ja, dat vermoeden had ik al. Ik vind het geen probleem op alles opnieuw in te moeten stellen, maar ik zit een reservekopie terug vanwege mijn sms (ik hecht aan die dingen ;) ).

Maar ik zal straks 's kijken hoe ik die dus via cyberduck van mijn iphone kan verwijderen en na de 1.1.4 weer kan terugzetten.

Destiny 05-03-08 09:31

Wat voor unlock methode gebruikt ZiPhone nou voor een 3.9 bootloader ??
Gebruikt ZiPhone de ipsf methode of de anysim methode ?
Ik heb gezocht maar ik kan geen goed antwoord krijgen.

pevi 05-03-08 09:44

Ik krijg na mijn restore naar 1.1.4 vaak de melding:
Package download failed!

Iemand een idee?

Destiny 05-03-08 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pevi (Bericht 76869)
Ik krijg na mijn restore naar 1.1.4 vaak de melding:
Package download failed!

Iemand een idee?

Dit kan aan de installer liggen, maar ook aan de sources.
Heb je BSD als eerste geinstalleerd naar ZiPhone te hebben gebruikt ?

pevi 05-03-08 09:57

Ja, BSD heb ik idd als eerste geinstalleerd, na ZiPhone.
Het rare is dat het niet bij alle bestanden is.
Ik krijg bijvoorbeeld "Term-vt100" er met geen mogelijkheid op.

StevenVW 05-03-08 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 76832)
probeer dottie eens als wachtwooord.

helpt niet :(

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 76845)
Installeer SUID fix uit de installer. Daarna kun je inloggen met wachtwoord: alpine :)

Dat is het! werkt! :D

Toch geweldig he zo'n forum ;)

Destiny 05-03-08 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pevi (Bericht 76879)
Ja, BSD heb ik idd als eerste geinstalleerd, na ZiPhone.
Het rare is dat het niet bij alle bestanden is.
Ik krijg bijvoorbeeld "Term-vt100" er met geen mogelijkheid op.

lol, dat had ik ook een keer bij dit programma. Na een restore + ZiPhone deed Term-vt100 het wel

truckdiver 05-03-08 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pevi (Bericht 76879)
Ja, BSD heb ik idd als eerste geinstalleerd, na ZiPhone.
Het rare is dat het niet bij alle bestanden is.
Ik krijg bijvoorbeeld "Term-vt100" er met geen mogelijkheid op.

heb je sosiphone ( repo.sosiphone.com ) al in je source staan?
dan heb je terminal ook in je installer staan die het waarschijnlijk wel doet


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:57.