//

iPhone Sim Free gelukt met 1.1.1 maar... 300mb in iTunes vrij???

iPhone Sim Free gelukt met 1.1.1 maar... 300mb in iTunes vrij??? discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan deze vraag ook in iemands post plaatsen, maar hoop dat ik op deze manier een passend antwoord krijg. Heb mbv de de IPSF ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-10-07, 02:15
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard iPhone Sim Free gelukt met 1.1.1 maar... 300mb in iTunes vrij???

Ik kan deze vraag ook in iemands post plaatsen, maar hoop dat ik op deze manier een passend antwoord krijg.

Heb mbv de de IPSF mijn iPhone geunlocked exact via deze handleiding die gister nog niet geplaatst was overigens, maar gelukkig voor mij kon ik met deze handleiding http://www.freeouriphones.com/MacTutorial.html alles netjes volgen. Heb dus een mac.

Voor zover ik kan zien werkt alles keurig! Behalve de 300MB in iTunes.

Ik heb dus alles kunnen doen zonder ssh ed. en blijf dus nu steken. Ik heb gelezen op de post van bluevoice en paar daagjes terug dat hij dit ook heeft gehad en opgelost door de services.plist te vervangen.... Je voelt hem aankomen hoe doe ik dit?

Heb ssh volgens iNdependence draaien, maar kom er niet op. Heb ook SFTP draaien maar kom er niet in. Mijn Wi-Fi is connected en iPhone heeft van mijn airport 192.168.1.199 gekregen.

Als ik root@ipadres doe krijg ik een fingerprint probleem en moet ik iets met een hosts file.

Misschien dat iemand mij een duidelijke handleiding kan geven hoe ik bepaalde dingen moet intypen ed zodat ik dit laatste hindernisje kan overwinnen. Zou het super vinden als het met SFTP zou lukken, met mijn captain FTP dan is het voor mij een stuk makkelijker om een filetje te removen ed, maar als dit niet kan of ik moet daar nog iets voor testen oid hoor ik dat graag.

Alvast bedankt jongens.....wat een schitterend ding heh trouwens.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-10-07, 02:33
Jimmy_Boy Jimmy_Boy is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michaelvdvaart Bekijk bericht
Als ik root@ipadres doe krijg ik een fingerprint probleem en moet ik iets met een hosts file.
Password van je iphone is toch dottie?
dan moet het rootottie@iport

(heb niet veel verstand van de iphone)
  #3  
Oud 16-10-07, 07:50
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Het is connect to ip adres iphone
directory root
port 22
password dottie
  #4  
Oud 16-10-07, 09:34
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

Post 1.1.1 Upgrade and Activation/Jailbreak
As mentioned earlier, you cannot use iTunes with your phone after performing the special 1.1.1 upgrade until you complete the post 1.1.1 upgrade. To do this:

Ensure that you've either jailbroken or activated your phone using the instructions above.
Ensure that you've installed SSH using the instructions below.
Ensure that your phone is connected to a Wi-Fi network (read the iPhone manual for instructions on how to set up Wi-Fi).
Get the IP address for your phone by launching the Settings application on the phone, navigating to Wi-Fi and pressing the blue arrow beside the name of the Wi-Fi network that your phone is connected to.
Select the Firmware tab and press the Post 1.1.1 Upgrade button.
Enter the IP address of the phone and the root password (see below for the default root password if you didn't change it).
Wait for the success message.
Once you have completed this, you can use iTunes without problems.
___________________________

Het is iNdependence 1.2.2 trouwens die je kunt downloaden door het bestand incl alle benodigdheden bij freeouriphones.com en mac tutorial. In iNdependence 1.2.2 zit een mooie helpfile waaruit ik bovenstaand stukje heb gehaald.
In de handleiding van freeouriphones.com wordt niet gesproken dat je deze post 1.1.1 Upgrade knop moet gebruiken, maar staat in de handleiding dat je daarna pas iTunes kunt gebruiken. Bij mij werkt iTunes al wel (maar met de 300MB ruimte), maar tot nu toe was iNdependence een simpele wizard die van links naar rechts werkte van tabje naar tabje en knopje naar knopje en dit is wel het laatste knopje dat ik nog niet heb gehad... ;-)

Wat doet deze functie? Is dit een goede oplossing voor mijn probleem? Of is dit weer een downgrade waarvan de radio weer wordt gedowngrade oid?

Heb fugu geinstalleerd, want vanuit captain FTP kwam ik er sowieso niet in. Kon wel vanuit captain de host checken en die gaf active aan dus het draait wel op de iphone.
Fugu geeft de volgende melding: @ WARNING: REMOTE HOST IDENTIFICATION HAS CHANGED @ dus daarmee kom ik er nog niet in?
  #5  
Oud 16-10-07, 21:37
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

OK na het upgraden naar 1.1.1 is het nieuwe root wachtwoord dus "alpine"

Ben er dus nog via SFTP met Captain FTP of Fugu zo in!!!

Nu ga ik het services.plist bestand vervangen zoals bluevoice. In de hoop dat alles dan goed komt. Zal er een reserve kopie van maken om eventueel te herstellen.

Keep you posted!
  #6  
Oud 16-10-07, 22:59
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

Het is rond...
Na de Post 1.1.1 Upgrade knop en het correcte "alpine" wachtwoord daar ook te hebben gebruikt was de tel binnen een paar seconden "back to normal" (zou wel graag nog van iemand misschien horen wat dit nog heeft gedaan om 1 en ander in orde te maken... originele plist ofzo?)

Deze unlock is dus als je alles goed doet (kijk even onderaan waar je op kunt letten wat er bij mij dus "fout" ging) ZONDER enige commandline uit te voeren ook naar 1.1.1!

Eerst nog geknutseld met het overschrijven van het services.plist bestand, maar dat mocht na 2 keer nog niet baten. Daarna maar de laatste knop ingedrukt zoals hierboven beschreven en klaar is kees.

iTunes geeft nu gelijk weer de 7,27 GB capaciteit!

Alles lijkt bij mij te werken en ik ben tevreden. Ga er lekker van genieten en maar eens verdiepen in de mogelijkheden met 3thrd party apps of de nieuwe linie webapps bij Apple.

Mijn ervaring is dus dat de tutorial die ik heb gebruikt met iNdependence en de compleetheid van de ZIP prima is.
Wat ging er fout:
Ik heb de eerste keer mijn iPhone geunlocked met de AT&T sim... toen ik naar iTunes ging voor de upgrade naar 1.1.1 ging het fout.
DFU mode en restore via iNdependence (alt toets ingedrukt houden bij het drukken op de herstel toets etc staat beschreven in de tutorial) weer terug bij af. Dus ook bij calamiteiten kun je herstellen via hun tutorial.
Verder staat de post upgrade 1.1.1 niet als handeling en had ik die zelf geinterpreteerd als "weer terug gaan wanneer het niet goed gaat". Na de help file ging ik twijfelen en heb ik nu uiteindelijk de knop gewoon ingedrukt.

Kortom twee dingen in de gaten houden want dat was mij niet duidelijk in deze unlock:
- Begin pas nadat je je eigen simkaart hebt geplaatst!
- Voer als je klaar bent met handleiding nog de Post 1.1.1 Upgrade knop uit!

Laatst gewijzigd door michaelvdvaart; 16-10-07 om 23:06.
  #7  
Oud 18-10-07, 20:01
lakie21 lakie21 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 28
Standaard

Dus we kunnen nu gewoon update naar 1.1.1 en weer unlocken?
  #8  
Oud 18-10-07, 21:14
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

Wanneer jullie de iPhoneSimFree.com unlock aangeschaft hebben bij een reseller kan dat dus inderdaad. Persoonlijk heb ik deze gekocht van freeouriphones.com voor $59,95
Tevens heb ik uitgebreid over de tutorial gesproken in de post en de foutjes die ik had gemaakt. Dus het is prima te doen!
  #9  
Oud 28-10-07, 07:02
Henri Henri is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Standaard Geen iTunes setup met IPSF

Hoi,

Ik ook ben aan de slag gegaan met de betaalde IPSF, leek me makkelijker en was (redelijk) goed gedocumenteerd. Ik blijf echter steken vlak voor de upgrade naar 1.1.1. In de handleiding wordt gezegd dat ik in iTunes de setup dien te doen maar iTunes zegt dat ie de contents van de iPhone niet kan lezen en ik een restore moet doen.

Ondertussen geeft independence aan dat de iPhone niet meer ge-jailbreaked is en dat kan ik helaas niet opnieuw actief krijgen. Ik krijg hierbij de melding: "Error writing modified fstab to phone."

Dien ik nu een restore uit te voeren en alle stappen opnieuw door te lopen of gaat het dan (ook) niet goed.

Alle hulp is welkom!
  #10  
Oud 28-10-07, 21:15
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

@henri

Deze melding had ik ook nadat ik dus tijdens de pre upgrade procedure mijn eigen simkaart nog niet had geplaatst en deze onderbroken had. Heel even dacht ik dat het inderdaad goed fout was met mijn telefoon en ik zag hem naast dezelfde melding ook niet meer in iTunes.

Heb toen mijn telefoon gerepareerd volgens de mac handleiding van freeouriphones.com section 2.

http://www.freeouriphones.com/MacTutorial.html

Volgens mij had ik toevallig in een andere post gelezen en mijn tel zelf in de restore door de sleep/wake en home button 10 sec. ingedrukt te houden en nog een paar handelingen. Misschien een handig weetje...




Then connect phone to dock, have ITunes running, and hold down home button and power button for about 10 seconds or until the screen goes black.
Now release the power button but continue holding the home button. After about 10 seconds the computer will detect the iPhone in restore mode, and iTunes should tell that the phone needs to be restored.

Stukje komt vanaf deze pagina: Downgrade from 1.1.1 to 1.0.2 - The iPhone Dev Wiki
  #11  
Oud 28-10-07, 21:27
bomsize's schermafbeelding
bomsize bomsize is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 16
Standaard

Het programma 300MBKILLER doet het werk voor je
  #12  
Oud 28-10-07, 23:22
Henri Henri is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Red face We zullen doorgaan

@michael,

Vreemd dat je die keuze noemt, ik heb de upgrade dus niet gedaan omdat ik er niet aan toekwam, ik diende eerst nog de iPhone te setup'en in iTunes (stap 13 section 1) maar dat ging dus niet. Ik zit nog steeds met versie 1.0.2

Ik had overigens wel de goede simkaart (T-mobile) geplaatst en deze werkt nu in ieder geval wel, bellen en internetten gaat dus wel maar syncen met iTunes niet.

Voordat ik verder ga wil ik zeker weten dat ik de goede keuze maak natuurlijk. Wel lastig met al die verschillende methodes.
  #13  
Oud 29-10-07, 10:22
michaelvdvaart michaelvdvaart is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 30
Standaard

@bomsize,

Bedankt voor je inbreng, maar een oplossing had ik al gevonden in een paar posts terug. Toen ik hiermee bezig was, was deze optie nog niet geimplementeerd in iNdependence... Maar goed mijn oplossing was ook simpel. iNdependence werd sowieso snel uitgebreid toen. Begon op zondag met 1.2.1 en op woensdag was 1.2.3 er al geloof ik!
  #14  
Oud 29-10-07, 12:49
emiel emiel is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Weert
Berichten: 12
Standaard

Ik heb een werkende 1.02 iphone die met iPhoneSimFree is geunlocked en ssh is geinstalleerd (dit alles in Windows). Als ik het goed begrepen heb zou ik hem nu (in de imac) via itunes kunnen updaten en dan beginnen in Section 1 punt 15 van de Mactutorial.

Klopt dit of mis ik iets?
  #15  
Oud 29-10-07, 13:33
Nikos1984's schermafbeelding
Nikos1984 Nikos1984 is offline
• iOS 8.3
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door emiel Bekijk bericht
Ik heb een werkende 1.02 iphone die met iPhoneSimFree is geunlocked en ssh is geinstalleerd (dit alles in Windows). Als ik het goed begrepen heb zou ik hem nu (in de imac) via itunes kunnen updaten en dan beginnen in Section 1 punt 15 van de Mactutorial.

Klopt dit of mis ik iets?
volgens mij moet je m eerst "virginizen" voordat je update naar 1.1.1.
  #16  
Oud 29-10-07, 14:24
Henri Henri is offline
• iOS 6.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 26
Standaard Lastig!

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Inmiddels zie ik steeds meer zorgwekkende berichten (Hackint0sh) over iPhone SimFree (IPSF) met name dat dit niet meer te herstellen is. Voor welke versie dat dan weer geld is onduidelijk. De support van IPSF is overigens vrijwel nul, enkel een email adres waar ik na twee dagen nog geen reactie op heb gehad, niet eens een ontvangstbevestiging en dat voor de enige commerciële tool!!

Ik zit nog steeds (zie bovenstaande berichten) met een 1.0.2 die kan bellen met mijn T-Mobile sim en internetten via Wi-Fi maar die niet kan sms'en, syncen met iTunes en die ik ook niet kan updaten naar 1.1.1, enkel restoren in iTunes en dat laatste vind ik dus doodeng!

Menig forum, Hackint0sh, Hack the iPhone, TUAW, Mod My iPhone staan vol met posts over weet ik veel wat voor mogelijkheden, virginizen, baseband problemen, de ene tool die problemen van de andere kan oplossen of juist weer verergeren..........

Zucht,..... ik heb een iPhone , leuk.......

Wie kan me helpen
  #17  
Oud 29-10-07, 14:34
Nikos1984's schermafbeelding
Nikos1984 Nikos1984 is offline
• iOS 8.3
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 135
Standaard

Je moet allereerst dan maar je FW restoren met 1.0.2. Vervolgens verginizen/baseband flashen. Hierna kan je via itunes updaten naar 1.1.1 en dan via bijv. CARNAVAL je iphone jailbreaken & unlocken en dan alleen nog simlock vrij maken.

Succes!

(ik heb dit gisteren ook allemaal gedaan en t is gelukt, dus als je iets wilt vragen hoor ik t wel.. zit bij mij nog vers in mn geheugen)
  #18  
Oud 29-10-07, 14:47
emiel emiel is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Weert
Berichten: 12
Standaard

Ik heb via Windows geprobeerd te virginizen maar dan krijg ik een foutmelding dat hij het bestand virginize niet kan vinden in de map usr/bin.(het staat er wel)
Een alternatief is Putty maar ik kan wel inloggen, alleen kan hij de directory niet vinden.
  #19  
Oud 29-10-07, 14:55
Nikos1984's schermafbeelding
Nikos1984 Nikos1984 is offline
• iOS 8.3
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 135
Standaard

ik heb het virginize_pack even naar mn c:/ gekopieerd en van daaruit geprobeerd... toen lukt het direct.
  #20  
Oud 29-10-07, 17:40
emiel emiel is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Weert
Berichten: 12
Standaard

Er is net weer een update op de site van IphoneSimFree verschenen.

iphoneSimFree.com - Choose the provider you want - use any SIM card with your iphone - in any country

October 29th, 2007:
SimFree v1.7 now Native for v1.1.1 iPhones



With the release of the new jailbreak/activation by the community development teams there is no longer a need to downgrade to 1.0.2. SimFree 1.7 is specifically tailored to be run on 1.1.1 phones with no need to downgrade. The brilliant work by the teams combined with SimFree 1.7 means that it is now possible to get a brand new 1.1.1 phone and have it fully up and running in under 10 minutes. We strongly recommend that all our resellers switch to this new method of jailbreak. We can now also recommend that all our previously unlocked users upgrade to 1.1.1 . Please note that if you have already unlocked your phone once using any previous version of SimFree there is no need to unlock it again.

Laatst gewijzigd door emiel; 29-10-07 om 18:36.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone herstel nodig, maar itunes leest sim kaart niet richardhoving iTunes 1 30-03-11 20:44
Jailbreak en unlock Iphone 1e generatie gelukt maar nu problemen met hardware windows Les666 Archief 3 09-07-09 12:25
iPhone 3G: SIM free iPhone geüpdate - niks werkt meer wstuhlma Unlock 15 01-03-09 17:39
Wil herstellen maar itunes zegt dat sim niet de juiste is dendirk Unlock [archief] 1 07-10-08 20:33
Nog maar 300MB beschikbaar na update sausje Unlock [archief] 14 27-02-08 04:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:50.