iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   Google Maps (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1213-google-maps.html)

iCulture 21-10-07 17:23

Google Maps
 
De meestgestelde vragen over GPS en navigatie op de iPhone

[h="3"]Zit er GPS in de iPhone?[/h]
Op de 1e generatie iPhones zit geen GPS. De iPhone 3G en iPhone 3GS beschikken wel over een ingebouwde GPS.
[h="3"]Kan ik wel een [wiki]Bluetooth[/wiki] GPS-ontvanger koppelen met de iPhone?[/h]
Ook dat is voorlopig nog niet mogelijk. Apple heeft in de [wiki]Bluetooth[/wiki]-stack (aanwezige profielen) alleen het Headset-profiel opengezet en niet het Serial Port Profile dat voor [wiki]Bluetooth[/wiki]-gps nodig is.
[h="3"]Waar komen die kaarten dan vandaan, die ik in demo's heb gezien?[/h]
De iPhone heeft wel toegang tot Google Maps, de kaartendienst van Google. Daarmee kun je adressen en bedrijven zoeken en op de kaart laten tonen.
[h="3"]Hoe zal Google Maps op de iPhone aanwezig zijn?[/h]
Google Maps is een aparte applicatie die je via het hoofdscherm kunt bereiken. Er zijn drie knoppen: Map (kaartweergave), Satellite (satellietweergave) en List (routeweergave).

http://www.iphoneclub.nl/wp-content/...oogle_maps.jpg

[h="3"]Kan ik met Google Maps routes uitstippelen?[/h]
Ja, dat kan. Je kunt de route van A naar B laten bepalen. Vervolgens kun je een simulatie op het scherm bekijken, zodat je de route in werkelijkheid kunt rijden/wandelen/fietsen.
[h="3"]Is Google Maps ook geschikt als stadsplattegrond?[/h]
Ja, juist omdat de kaarten zo gedetailleerd zijn weergegeven, kun je ze ook gebruiken voor stadswandelingen of wanneer je naar een adres zoekt en vermoedt dat je al vlakbij in de buurt bent. Google Maps gebruikt echter geen offline-kaarten waardoor je een internetverbinding nodig hebt en het je dus (veel) geld kan kosten.
[h="3"]Is er GPS-achtige software beschikbaar?[/h]
Ja, in de App Store staan sinds eind juni 2009 verschillende navigatie-applicaties. De eerste was Navigon, maar ondertussen is ook TomTom voor de iPhone beschikbaar.

dirkjankalkman 11-12-07 22:55

hallo, klopt het dat je in nederland geen 'traffic' optie hebt als je een route uitstippeld? alvast bedankt

metck 11-12-07 22:57

Ja dat klopt. Traffic werkt alleen in (sommige steden in) de VS. Hier in NL zou je scherm dan trouwens toch alleen maar rood kleuren ;)

sjowol 12-12-07 01:27

ik moet zeggen dat het trouwens wel lekker werkt in LA, helemaal cool (alleen wel teveel rood)

Off-topic
trouwens in de vs heeft google ook de "rondkijk functie" streetview, hebben ze met een auto met 360 graden camera door de straten gereden en kan je rond "pannen"


jose 13-01-08 12:08

ik kan in maps niet in europa komen heb 1.1.2 met nederlands maar mij maps wil niet hoe moet ik dat doen

xXsmileXx 15-01-08 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jose (Bericht 39967)
ik kan in maps niet in europa komen heb 1.1.2 met nederlands maar mij maps wil niet hoe moet ik dat doen

zoek ff op "amsterdam" in google maps zelf

Spooky 15-01-08 12:44

Als je de adresssen van je contacten opzoekt in Google Maps dan kun je die lokaties toevoegen aan nieuwe of bestaande contacten, en op die manier kun je ook routes plannen van 1 contact naar de ander, en als je dan jezelf erin zet kun je van je eigen huis naar een ander een route plannen, echter kun je dus geen live (GPS) route gebruiken.

jose 15-01-08 12:46

Dank je maar wil die ook niet doen misschien moet ik iets doen bij mijn instellingen taal natuurlijk gedaan ik weet het ook niet

micros 15-01-08 14:52

Gisteren heb ik Navizon geinstalleerd. Het werkt echt te gek! Tot nu toe vier locaties in Amsterdam geprobeerd en elk op 100m nauwkeurig. En vervolgens kun je natuurlijk makkelijk een route plannen vanaf dat punt.
Een standaard account is gewoon gratis.

mafi 05-02-08 19:54

Is het mogelijk om in google maps UIT te zoomen.
Inzoomen lukt door te dubbelklikken maar uitzoomen lukt blijkbaar niet.
Is dit mogelijk?
Bedankt.

micros 06-02-08 11:06

Alleen met twee vingers...

jose 12-03-08 11:53

heb 114 wil niet een route geven heb al amsterdam gedaan iemand een idee

loekieloekie 02-04-08 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jose (Bericht 80521)
heb 114 wil niet een route geven heb al amsterdam gedaan iemand een idee

Je moet het beginpunt en eindbestemming zonder spelfouten en met postcode ingeven dan werkt het wel.
Dus: Straat huisnummer postcode plaats.

loekieloekie 02-04-08 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronald911 (Bericht 91755)
Is dit allemaal web-based?
Kan je het ook gebruiken zonder een internet verbinding..?

Je hebt een internet verbinding nodig om de route te maken.
Daarna kan je hem gewoon op reis gebruiken zonder internet.

loekieloekie 02-04-08 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronald911 (Bericht 91781)
Er is dus geen mogelijkheid om bijv. heel nederland te downloaden en voortaan zonder verbinding de kaarten te kunnen bekijken?
Of staat het misschien al standaard op de iPhone?

Nee als je echt wil navigeren is de iphone niet echt geschikt.

onspodje 18-04-08 19:53

weet er niet iemand een gehackte versie van tom2
die je er op kan knallen...

Giet 07-05-08 12:11

Weet iemand wat mijn probleem kan zijn met google maps plaatsbepaling? Als ik mijn eigen locatie wil bepalen krijg ik iedere keer de mededeling "your location could not be determined" kan dat aan de provider (KPN) liggen of is er iets in mijn software fout? Heb 2 iphones net uit new york gehaald en beide unlocked met liberty en die van mijn vriendin doet het wel en de mijne niet:confused:
graag tips of suggesties

gr Giet


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:23.