iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   Firmware (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1282-firmware.html)

uw vakschilder 06-03-10 16:08

Ik heb een blauw telefoon icoontje met daaronder 2 rijen met 7 stippen. Staat naast het bluetooth icoontje. Weet iemand wat dit is?

iScorpio 06-03-10 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uw vakschilder (Bericht 423691)
Ik heb een blauw telefoon icoontje met daaronder 2 rijen met 7 stippen. Staat naast het bluetooth icoontje. Weet iemand wat dit is?

Kijk hier eens. Anders zou ik het ook niet weten.

uw vakschilder 07-03-10 10:30

sms berichten
 
Tot nu toe kan ik geen grotere groepen dan 10 personen aanmaken om sms te verzenden, kan ik dat ergens veranderen?

kinglouis 10-03-10 23:03

kan iemand mij helpen ik heb snowbreeze en hij vraagt om een ipsw bstand maar ik heb de firmware al maar ik krijg het niet in ipsw bestand hoe zet ik het om?????

ik heb het inmiddels gevonden maar er staat dat ik al een jailbeak moet hebben gedaan omdat het anders niet gaat is er een andere mogenlijkheid hij vraagt wel om een oudere firmware te proberen maar heeft dat zin???

tomst80 11-03-10 13:44

ipsw bestand
 
Beste kinglouis,

Als ik het goed begrijp heb je een zip bestand die je uit hebt gepakt?
of kun je helemaal niets vinden...

MvGr. Tom

kinglouis 11-03-10 22:48

hee het is me al gelukt heb hem als ipsw gedownload toen ging het goed maar kwam erachter dat ik hem al op een eerdere versie moest jailbreaken want heb 1.3.1 maar krijg het niet voor elkaar

kinglouis 11-03-10 22:48

sorry 3.1.3

dhobygoat 14-03-10 16:29

Werkt custom firmware upgrade (dus de famueze ipsw files) via shift/restore in Itunes zonder jailbreak ? Mijn Iphone 3G is officieel unlocked.
Zal ik enige data (music, photos, applicaties, videos enz) verliezen met een shift/restore and custom firmware (ipsw) upgrade van 2.2.1 naar bvb 3.1.1 of 3.1.2 ?
Ik wens geen 3.1.3 gezien ik later moet jailbreaken om verwijderde fotos terug te halen en dan weer terug zonder jailbreak.

buszit 15-04-10 19:00

Vraagje, ik heb een simlock vrije 3GS met oorspronkelijk firmware 3.1.2. Deze is gejailbreaked geweest met blackrain/cydia. Shsh bestand is (waarschijnlijk) opgeslagen.
Daarna is door het fijne I-tunes automatisch geupgraded naar 3.1.3.
Nu de vraag: Kan ik downgraden naar 3.1.2. via de firmware (hier op de site te downloaden) met behoud van mijn simlock vrije 3GS?
M.a.w. wordt met het downgraden de simlock ook beinvloedt, of zit dat puur in de baseband?

Apple3 20-05-10 20:40

Hallo allemaal.
Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ga deze zomervakantie naar Amerika naar New York en Florida en ik wil daar heel erg graag een iphone 3gs kopen.
Maar ik heb een t-mobile simkaart.
Als ik hem heb gekocht wat moet ik dan allemaal doen zodat ik die iphone 3gs goed kan gebruiken en niet aan een abbo vast te zitten van at&t?
En owh ja ik heb een gewone Windows pc. En ik ben niet echt helemaal thuis in computers. Ik kan wel wat doen maar ben er niet heel erg goed in.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!!!
Fijne dag nog.


Groetjes

toon54 20-05-10 20:55

LS

3GS is gesimlocked op het AT&T network. Deze Iphone is nog niet te unlocken dus kan je hem hier niet gebruiken met een andere simkaart als van AT&T. Ik vraag mij overigs af of je de Iphone uberhaupt los kunt kopen bij de Appleshop zonder een ab te nemen. Jammer maar helaas. Of je moet wachten op een unlock maar deze zit er nog niet aan te komen

Apple3 20-05-10 21:01

Owh das erg jammer.
Bedankt voor de info!
En hoelang duurt het ongeveer voordat dat wel kan. Is dat ongeveer een maand of een jaar. En als ik hem in de zomervakantie koop wat kan ik er dan allemaal mee doen?
En als ik een prepaid kaartje van at&t er in stop gaat het dan wel?
Alvast bedankt!

andrea.christ 21-06-10 19:56

toen wij in de zomer van 2008 in NYC waren hebben we ook geprobeerd in die gave glazen cubus op 5th Av een iphone te kopen, maar ookal wilden we voor een AT&T ab gaan, als buitenlander (lees niet wonend in US) kregen we die niet eens. Zijn vast weer trucjes voor maar daar kan ik je dan weer niet aan helpen. SUCCES!

MCaP 21-06-10 20:46

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand van jullie knappe koppen mij advies kunnen geven...
Ik heb een iphone 1st generation (US) 16G Edge, zilveren achterkant, deze is eerder unlocked geweest maar mijn man dacht (omdat ik 'm ging gebruiken) ik zal 'm ff leeghalen en opfrissen. Heb ondertussen al van alles geprobeerd om 'm te unlocken (Blackrain, iLiberty+, Winpwn, ZiPhone, en een programma gekocht) wat allemaal niet werkte. Conclusie, ik zit nu op FW 3.1.0.62, en ik ben ondertussen in staat om t ding maar in de sloot te gooien, iemand een idee? Ik ben super nieuwsgierig, sloot of niet?:)
Alvast harstikke bedankt,
Christina

Apple3 22-06-10 09:11

Hallo allemaal.

Nog bedankt voor de reactie op mijn vorige berichtje!
Ik heb alleen een vraagje. Ik heb een t-mobile abbo en ik ga deze zomer naar Amerika en Canada. De iphone 4(g) vind ik erg gaaf.
Alleen als ik op internet lees dat je ongeveer 600 euro daar voor betaald in Amerika vind ik dat nogal duur. Ik zit nu te twijfelen of ik hem dan neem met abbo van een jaar en dan kost tie 160 euro ongeveer. Maar dan heb je wel een abbo van at&t.
Maar wat zouden jullie doen? En als ik dat abbo neem hoeveel geld ben je dan kwijt en is het duur om vanuit nl te bellen en smsen met at&t van amerika?
Stel ik neem die met at&t abbo kan ik hem daarna in een winkel weer simslock vrij maken toch?

Alvast heel erg bedankt en ik hoop dat iemand mij kan helepen.

Groetjes

tomst80 22-06-10 10:59

Beste Apple3,

Je zou ik Amerika een Iphone 4 kunnen kopen (simlock vrij), maar of je daar een abo krijgt is de vraag. Dit heeft te maken dat je daar geen vast woon adres hebt. Dit werkt in nederland ook zo. Ik denk dat je even moet wacht tot die hier verkrijgbaar is men zegt dat deze in het einde van juli gaat komen maar als je een beetje rond leest is het de vraag of die dat gaat halen m.b.t. levertijd..

Gr. Tom

Apple3 22-06-10 15:18

Oke heel erg bedankt voor alle info!!!!
Ik heb alleen nog 1 vraagje. Als de iphone 4 in NL komt hoeveel kost die dan ongeveer want ik vind boven de 600 euro wel een beetje duur voor een mobieltje als ik eerlijk moet zijn.

Groetjes

tomst80 22-06-10 20:06

Beste Apple3,

Prijzen zijn nog niet bekend zoals ik het weet.

Gr. Tom

Scollie 23-07-10 12:00

hallo

kan iemand mij hier misschien vertellen of ik mijn iphone 3gs ook kan ulocken en of jailbreaken?
het is een buitenlands toestel(onbekent welk land)
en er staat software 4.0.1 op
ik loop al een week te googlen maar ik kom er gewoon niet uit
ik hoop dat 1 van jullie mij hiermee kan helpen

Pelle4495 16-08-10 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scollie (Bericht 496797)
hallo

kan iemand mij hier misschien vertellen of ik mijn iphone 3gs ook kan ulocken en of jailbreaken?
het is een buitenlands toestel(onbekent welk land)
en er staat software 4.0.1 op
ik loop al een week te googlen maar ik kom er gewoon niet uit
ik hoop dat 1 van jullie mij hiermee kan helpen

NIET updaten!!! Dit werkt alleen op 4.0.1 of lager!
Ga op je iPhone naar www.jailbreakme.com en slide to jailbreak. Laat hem zijn werk doen en opnieuw opstarten. Daarna staat cydia op je homescherm. Je iPhone is nu jailbreaked. Nu nog unlocken: open Cydia en tik op manage -> sources -> edit -> add en voeg deze repo toe: http://repo666.ultrasn0w.com
Zoek dan naar ultrasn0w en installeer het. Als je t-mobile gebruikt heb ik geruchten gehoord dat je eers 3G uit moet zetten maar dat weet ik niet. Herstart daarna je iPhone en je bent gejailbraked en simlock vrij. Blijf wel van het update en restore knopje af! Als restore nodig is download 4.0.1 opnieuw van iPhoneClub en shift herstel op Windows en option herstel op Mac. Daarna al deze stappen opnieuw. Vergeet niet eerst te syncen met iTunes! Veel succses!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:09.