iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   AppTapp Installer (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1626-apptapp-installer.html)

Dien 30-10-07 17:59

AppTapp Installer
 
Status: verouderd, Installer wordt nu automatisch geïnstalleerd door verschillende unlocktools zoals Pwnage en Liberty+

[h="3"]Wat is AppTapp Installer?[/h]
AppTapp Installer zorgt ervoor dat [wiki]Installer.app[/wiki] op je iPhone geïnstalleerd wordt. Dit stelt je in staat om applicaties van derden te installeren. AppTapp Installer wordt gemaakt door Nullriver Software, dezelfde ontwikkelaars die ook Installer.app, hebben uitgebracht.

[h="3"]Hoe werkt AppTapp Installer?[/h]
Onderstaande downloads zorgen ervoor dat Installer.app op je iPhone wordt geïnstalleerd. Als de installatie is gelukt verschijnt het icoon van Installer.app op de homescreen van je iPhone. Klik erop en je krijgt toegang tot applicaties van derden en hulpmiddelen, waaronder de populaire [wiki]Community Sources[/wiki].

[h="3"]Waar kan ik AppTapp Installer downloaden?[/h]
Er zijn twee versies van AppTapp Installer, die je hier kunt downloaden:

jdenijs 22-11-07 14:50

Ik heb installer v2.63 volgendens mij is dit een wat oudere versie.
Hoe krijg ik hem geupdate ?

dirkjankalkman 29-11-07 22:18

hoi, heb services gedownd en werkt maar kan alleen edge, bluetooth en Wi-Fi uitzetten?!

stephenvis 29-11-07 22:27

@jdenijs, hij hoort dit zelf te vragen ;)
@dirkjankalkman, dit klopt maar met itoggle heb je veel meer opties

dirkjankalkman 29-11-07 22:31

staat dat ook in instaler dan?

stephenvis 29-11-07 22:34

ga bij installer naar sources (rechtonder) dan rechtsboven edit dan weer linksboven add voeg Unlock the iPhone - the simple tutorial! dan staat bij install een nieuwe map unlock tools en daar staat itoggle (als je 1.1.1 of 1.0.2 hebt is enable international menu ook aan te raden ;))

Het is heel easy ;)

dirkjankalkman 29-11-07 22:43

hey cool,
zijn er nog meer van die handige tweaks met installer?
en hebk dan ook de nederlandse t9 alsk international menu aanzet?
heb trouwens 1.1.1 8g

jdenijs 30-11-07 08:38

@Stephenvis

Bij mij is dit niet het geval.
Elke keer als ik installer open zoekt hij naar updates maar ik krijg nooit de melding dat er een nieuwe versie van installer te downlaoden is.
Misschien heb ik niet de goede Sources?

Ik heb op dit moment de volgende Sources:
AppTapp Oficial
Conceited Software
Ste Packaging
Iapp-a-Day
BigBoss

Ik kan de optie om extra Sources toetevoegen ook niet vinden.
Ik zie nergens het knopje edit.

Dus ik zit nog steeds met versie V2.63

Iemand een oplossing?

iCulture 30-11-07 15:29

Kijk even bij [wiki]Repository[/wiki]

MGT 24-12-07 22:52

AppTapp blijft in recovery mode
 
Hoi,

Ik heb geprobeerd apptapp installer.app te installeren op mn iphone maar nu blijft ie tijdens de install hangen in de recovery mode met de melding op de iPhone "Please connect to iTunes"

Ik heb 'm gekocht bij gsmtrack met de volgende specs:
1.0.2
anySim
werkte als een zonnetje, dus unlocked, jailbreak en de hele mikmak.
Wat nu?

EDIT: Bizar genoeg doet ie het na ca. 10x uitzetten ineens weer en er is nix gewijzigd! Gewoon Herstel in iTunes uitgevoerd (wat nie gaat want hij kan de software niet updaten) en dus eindeloos op de sleep-knop duwen. Ok ook geen installer.app, maar ja das dan ff pech

iCulture 24-12-07 23:09

Uihuilen, restoren en opnieuw beginnen :( (zie Wiki en forum voor gidsen en andere topics)

marcoschram1 22-01-08 09:54

installer.app
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jdenijs (Bericht 21759)
@Stephenvis

Bij mij is dit niet het geval.
Elke keer als ik installer open zoekt hij naar updates maar ik krijg nooit de melding dat er een nieuwe versie van installer te downlaoden is.
Misschien heb ik niet de goede Sources?

Ik heb op dit moment de volgende Sources:
AppTapp Oficial
Conceited Software
Ste Packaging
Iapp-a-Day
BigBoss

Ik kan de optie om extra Sources toetevoegen ook niet vinden.
Ik zie nergens het knopje edit.

Dus ik zit nog steeds met versie V2.63

Iemand een oplossing?

ik heb weer een ander probleem... bij mij staat de update er wel maar zodra ik erop klik download de iPhone het bestand, en dan zie ik een foutmelding: 'Error package file size mismatch'. kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan verhelpen?

qazwsxedcrfvtgb 22-01-08 18:22

hoe maak ik mijn eigen native apps voor mijn iphone?
 
hoe maak ik mijn eigen native apps voor mijn iphone?:P
dank je wel

Bahemath 26-01-08 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoschram1 (Bericht 45678)
ik heb weer een ander probleem... bij mij staat de update er wel maar zodra ik erop klik download de iPhone het bestand, en dan zie ik een foutmelding: 'Error package file size mismatch'. kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan verhelpen?



Ik heb zelfde probleem als hierboven... firmware 1.0.2

jdenijs 27-01-08 20:11

ik zit nu ook met dit probleem.
kan iemand ons helpen !!

bassie301 29-01-08 03:30

ga naar http://www.modmyifone.com/forums/sho...d.php?p=161395
deze oplossing werkte voor mij!

Nicky 31-01-08 10:41

Deze werkt ook!!, stukje eenvoudiger:

help cannot install installer - iPhone Alley Forums

Douglas 31-01-08 17:09

hoe krijg ik:sorry... heb het al

iSven 04-02-08 14:13

ik heb beetje dezelfde problemen als ik hierboven lees. Ik heb version 1.1.3 maar een 'installer' krijg ik er inderdaad niet op, op m'n iphone

Nicky 04-02-08 15:47

Wanneer je hulpwilt: Kun je iets specifieker zijn? Wat gebeurt er en heb je de stappen die bij mij (zie vorige post) hebben gewerkt al geprobeerd?

iSven 04-02-08 15:49

ja, ik doe die jailbreak maar blijft ook hangen. krijg het logo van itunes enzo. Ik krijg dus die 'installer' gewoonweg niet op m'n iphone 1.1.3 blijkbaar.

Ouïstiti 19-02-08 14:05

Ik heb een probleempje met de installer: Telkens als ik een app wil installeren, dan verschijnt zoals gewoonlijk het balkje onderaan, maar op het einde, eens het balkje volledig wit is, sluit installer plots af en zit ik terug op het springboard.
Dus: het balkje vult zich, en hop, ik zie het springboard. (De app is niet geïnstalleerd.) Dit is zo bij elke app die ik wil installeren. Rebooten helpt niet.

Is dit een bekend probleem? Kan iemand me helpen?

Velonomika 19-02-08 20:26

Hey,

Ik heb AppTapp geïnstalleerd en wanneer ik het opstart vraagt het programma welke firmware ik heb. Je kiezen tussen 1.0.0/1.0.1/1.0.2 Wat als je een splinternieuwe 1.1.3 hebt?

Kan je geen installer installeren op een 1.1.3?

Greetz en dank

Peetjo 20-02-08 22:35

Ik heb hetzelfde probleem als Velonomika. Na het "draaien van de 300 mb killer was ik de installer.app kwijt! Bij Nullriver staat alleen de versie voor fw 1.1.1

Ik hoop dat iemand ons kan helpen. Bij voorbaat dank

Velonomika 21-02-08 20:56

Niemand die ons wijzer kan maken? :(

Peetjo 22-02-08 08:35

Nee. Maar Velonomika... ik heb mijn installer er weer op staan. Wat ik gedaan heb, was de upgrade van ZiPhone gewoon nog een keer "draaien". Ziphone vindt je hier; http://www.downloadziphone.org/win.
Die AppTapp kon ik ook niet "draaien" omdat deze gelijk een error gaf.
Ik weet dus niet of dit voor jouw ook zou werken omdat ik mijn iPhone net ge-unlockt had met ZiPhone.
Mischien als iemand dit leest er toch hulp voor je komt!

yingie 22-02-08 09:46

Peetjo heeft de juiste oplossing. Je iPhone even in dfu-mode zetten in ZiPhone 2.4, dan in iTunes (die 'm dan ziet als iPhone 'in recovery mode') herstellen naar 1.1.3 en dan weer in ZiPhone 2.4 'jailbreak', 'activate' en 'unlock' aanvinken en draaien maar. In tegenstelling tot veel andere jailbreak en unlock-methodes hoef je iTunes overigens niet af te sluiten als je ZiPhone draait!
Dan als je iPhone weer helemaal goed is staat Installer.app er automatisch weer op. Vervolgens in Installer.app als eerste BSD Subsystem installeren! Dus voordat je ook maar iets anders installeert! Als tweede app wordt doorgaans OpenSSH geinstalleerd (hiermee kun je SSH-en of SFTP-en in je iPhone met programma's als Cyberduck en WINscp etc.).

PS Als je iPhone weer met ZiPhone schhon gemaakt is en jailbreak/activate/unlock, sync 'm dan als nieuwe iPhone met iTunes. Gebruik dus GEEN reservekopie! Dat loopt niet lekker met ZiPhone.
PPS In plaats van '300MBKiller' heb ik de laatste keer 'BossTool' geinstalleerd om het ruimteprobleem op te lossen. Met '300MBKiller' had ik grote problemen zoals jullie, met 'BossTool' niet. Geen wet van Meden en Perzen maar slechts mijn ervaring:rolleyes:

The one 24-02-08 09:07

Draai inmiddels een week op 1.1.3. en ben ineens mn installer icon kwijt, alles werkt naar behoren maar zou hem toch wel weer terug willen hebben. kan iemand me op weg helpen ( heb de update laten uitvoeren).

Thnx

Paz 24-02-08 09:34

Ik herken het probleem en in onderstaande discussie komt het ook naar voren.
https://forum.iculture.nl/f14/i...e-ziphone.html

Ik heb nu nog nog steeds geen fix geprobeerd, ook die van Bosstool niet en ik heb tot nu toe nergens problemen mee(mijne is via Ziphone geupgrade, 3.9 BL 1.1.1). ALS ik ruimte te kort krijg dan ga ik de Bosstool proberen. Het schijnt toch dat het aan de 300 MB fix app ligt, want er zijn meer mensen die hier tegenaan lopen. Ik heb btw Installer 3.0 nog bewaard.

Paz

The one 24-02-08 10:36

heb de Ziphone methode toegepast en weer mn installer terug weer en een schone phone, probleem is inderdaad door de 300 mb ****er ontstaan. Probleem nu is dat ik BSD niet gedownload krijg steeds error , iemand een sugestie .

Paz 24-02-08 10:40

heb je Wi-Fi? (zal wel)
Misschien ff restarten, helemaal uit dus.

Paz

The one 24-02-08 10:52

yes hij pakt hem nu wel.

Thnx

Paz 24-02-08 10:56

Toppie!!!!
Have fun.

The one 24-02-08 11:31

Thnx Paz.

nog een klein dingetje, ik had natuurlijk een pak foto`s op mn phone nu heb ik een nieuw account gedaan via ituns alles erop behalve de foto`s van de filmrol ???

Necros 05-03-08 13:26

Ik krijg eind deze week een Iphone uit de US. Waarsschijnlijk dus met firmware 1.1.4.
Als ik apptapp opstart krijg ik de keuze tussen 1.0.0, 1.0.1 en 1.0.2.

Ik begrijp dat ik dus moet updaten. Maar hoe gaat dat dan in zijn werk?
Update je dan vanaf je Iphone ofzo?

Misschien is het een beetje een domme vraag, maar ik ben vrij nieuw op het gebied van software op de Iphone.

Alvast bedankt.

yingie 05-03-08 13:33

Als je een OTB 1.1.4 iPhone krijgt hoef je niks up te daten. Gewoon je iPhone jailbreaken, activeren en unlocken met ZiPhone 2.5. Installer staat er dan vanzelf op. Als ik jou was zou ik Apptapp van je PC donderen want heb je helemaal niet nodig.

hanskraak 06-03-08 13:14

Op mijn iphone ontbreekt installer. Hoe krijg ik deze erop?
Iphone US 8GB firmware 1.1.4

yingie 06-03-08 14:41

1 Bijlage(n)
Zie bijgaand. Uitpakken en via SSH of iBrickr of iets dergelijks in je phone zetten. Kopieer de app in de map Applications, rebooten en klaar.

hanskraak 06-03-08 17:47

Hallo,

Bedankt voor je antwoord.

Het .zip bestand heb ik gedownload. Ik heb ook het programma iFuntastic gedownload om het op mijn iPhone te krijgen.
Alleen als ik AppTapp installer wil installeren vraagt hij welke firmware versie mijn iPhone heb. Nu heb ik de 1.1.4 firmware, maar die staat niet in de lijst.

Alvast bedankt.

yingie 06-03-08 17:58

1 Bijlage(n)
Je hoeft alleen maar 'Installer.app' (dat ik je in zip-bestand heb gegeven) rechtstreeks in de map 'Applications' op je iPhone zetten en dan je iPhone rebooten. Je hoeft helemaal niets te doen met 'AppTapp.installer'. Zie bijgaand fotootje.

Oh ja, Cyberduck is voor de Mac het handigste voor bestandsoverdracht. Dan is het gewoon vanuit je Finder 'Installer.app. selecteren en slepen naar 'Applications' op je iPhone en voila: Installer staat erop.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:39.