iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   OpenSSH (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1798-openssh.html)

sjowol 03-11-07 17:40

OpenSSH
 
OpenSSH is een gratis versie van de SSH connectivity tools die vaak door geavanceerde gebruikers op internet worden toegepast.
Gebruikers van telnet, rlogin, en ftp beseffen zich vaak niet dat hun inlognaam en wachtwoord zonder enige versleuteling over het internet verzonden worden.
OpenSSH versleutelt al het verkeer, dus ook wachtwoorden. Daarmee voorkomen ze dat vertrouwelijke gegevens worden achterhaald.

Op de iPhone wordt OpenSSH gebruikt om toegang te krijgen tot het bestandssysteem, zodat je er applicaties van derden op kunt installeren.
Let wel: hiervoor moet je iPhone eerst gejailbreaked zijn!


Je kan Open SSH via Installer en/of Cydia installeren op je iPhone

Download voor Mac:
Opmerkingen m.b.t. veiligheid:
1. Let erop dat je de standaardwachtwoorden van de gebruikers root en mobile verandert, direct na het installeren van OpenSSH op je iPhone. Anders zouden onbevoegden, zonder je medeweten, op je iPhone van alles kunnen lezen, kopieren, aanpassen, en zelfs overnemen d.w.z. besturen, door een SSH-sessie op te zetten naar het IP-adres van je iPhone (verkregen via een Wi-Fi- of 3G/EDGE/GPRS-netwerk). Gebruik even de zoekfunctie over hoe je de standaardwachtwoorden kunt veranderen op de iPhone. Dit wordt o.a. hier voor MacOSX en hier voor Windows uitgelegd.
2. Zet OpenSSH UIT na gebruik. Dit kan met BossPrefs. Let er ook op dat OpenSSH zichzelf na een herstart van je iPhone standaard weer AAN zet. In BossPrefs kun je dit onder de knop Config (linksbovenaan) uitzetten door de slider voor SSH on Reboot Always op UIT te zetten. (De opmerking hierbij moet geplaatst worden dat de vervanger voor BossPrefs, nl. SBSettings, deze setting (nog?) niet heeft ingebouwd. Na een herstart staat je SSH dus weer aan met SBSettings!)

kai 22-11-07 11:43

openssh
 
Hallo ik ben nu happy met mijn Iphone unclockd 1.1.1 maar ik moet openssh instaleren deze staat al op mijn iphone maar ik krijg geen icoon te zien op mijn scherm ik wil graag de nederlandse taal instaleren etc..
vandaar
wie kan mij helpen ! mvg kai

MacFoxx 22-11-07 12:02

Je krijgt geen icoon van OpenSSH, dus het is zeg maar 'onder water' geinstalleerd.

kai 22-11-07 12:07

ja ik denk het heb er ook niet zo veel verstand van

Jean Paul 12-12-07 20:37

Ik heb OpenSSH via instal geinstaleerd en het Zip-bestand maar kan niet in me Iphone komen. Ik doe het via Xp-windows. Wie kan me zeggen hoe ik toch Nederlandse taal erop krijg..

sjowol 13-12-07 01:13

een hint wil je?
het begint met een r en eindigt op -epository


ja idd dus ff http://ifoneguide.nl/repo in installer toevoegen

Patje 31-12-07 17:39

Ik heb een OTB 1.1.2 met BL 4.6, gejailbreaked, en ik probeerde turbosim te installeren, wat in de laatste stap fout liep doordat de iphone zelf begon te rebooten voor ik de laatste stap kon uitvoeren. Alles blokkeerde, en ik kreeg zwart scherm met apple'tje, dat niets meer deed. dus alles terug geinstalleerd, terug downgrade naar 1.1.1 en dan terug jailbreak, maar in de installer staat geen OPENSSH meer..... wat moet ik nu doen???

cyborg 07-02-08 21:34

Hallo ik werk met een 1.1.1 een tijdje terug openSSH geinstaleerd en prima werkend helaas liep de iphone geheel vast? Opnieuw 1.1.1 gerecoverd maar nu werkt alles prima maar kom niet in de iphone via winscp onder de installer kan ik openSSH niet meer vinden dus zou je zeggen dat ik hem nog op de iphone zou moeten ebben maar ik kan hem ook niet in de uninstaller vinden. rara wie kan mij helpen?? of is er een ander progje om de iphone benaderbaar te maken met winscp

Alvast bedankt voor jullie hulp

CYBORG

iBen 26-02-08 23:57

Nieuwe versie OpenSSH
 
Weet iemand wat de verschillen zijn van deze update t.o.v. de eerdere versie.
Ik kan er verder nog niets over vinden.

alvast bedankt

Ben

kevinvw 01-03-08 22:00

ik snap er niks van... Ik installeer openssh via de installer en dan? hoe kan ik daarna in het systeem komen?
alvast bedankt

meniek 02-03-08 09:06

hallo,
ik kan OPENSSH niet installeren op mijn iphone,
weet iemand hoe dat komt?
dank u
meniek

MrGizMo 14-03-08 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevinvw (Bericht 74742)
ik snap er niks van... Ik installeer openssh via de installer en dan? hoe kan ik daarna in het systeem komen?
alvast bedankt

met WinSCP :)

Ik heb meteen ook een vraag, OpenSSH blijft aanstaan @ je Iphone? Manier om dat uit te zetten? :)

MacFoxx 14-03-08 16:54

Met BossPreffs. Zoekfunctie is jouw vriend ;)

Undertaxxx 18-03-08 11:43

Zoekfunctie doorgespit maar kan er geen info over vinden blijkbaar. Weet iemand mss het verschill tussen SSH & Iphone Browser ?

ArB 18-03-08 12:17

ik gebruik iphonebrowser nooit, maar volgens mij heb je dan de usb kabel nodig. Met ssh kun je via Wi-Fi bij alle bestanden.

Tjuck 25-03-08 23:56

Hallo,

Ik heb mijn iPhone geupgrade van 1.1.3 naar 1.1.4 wat goed gegaan is, met Ziphone 2b. Nu heb ik echter het probleem dat ik niet meer kan inloggen via SSH. (winscp)
Is het * root * & * alpine * gebleven.

Foutmelding: Server unexpectedly closed network connection.

Weet iemand iets meer hierover.

iBen 26-03-08 00:37

Inderdaad hetzelfde gebleven,
Check je ip opnieuw, kan soms wijzigen.

MellyVille 29-03-08 12:38

Ik vind er maar weinig over te vinden moet ik zeggen...

waar ik naar op zoek was: waar zit openSSH: installer - sources - community sources. Daarna kun je bij installer - system - openssh vinden (ja ik ben een n00b, maar kon het zo vlug nergens vinden :D)

Tjuck 02-04-08 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronald911 (Bericht 91033)
Wat is OpenSSH nou precies en wat heb je eraan?


Google helpt ook wel eens:

Secure Shell - Wikipedia

bobby68 06-04-08 13:52

winscp en wat meer???
 
hoi,:)
dit is mijn eerste vraag,wil graag andere thema's op mijn iphone hebben...
nou moet je daar winscp voor hebben heb ik ook..
maar ik heb mijn iphone upgedated tot 1.1.4
en zijn daar ook wachtwoorden etc..etc.. van???:confused:

loekieloekie 10-04-08 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bobby68 (Bericht 94033)
hoi,:)
dit is mijn eerste vraag,wil graag andere thema's op mijn iphone hebben...
nou moet je daar winscp voor hebben heb ik ook..
maar ik heb mijn iphone upgedated tot 1.1.4
en zijn daar ook wachtwoorden etc..etc.. van???:confused:

gebruikersnaam root en wachtwoord alpine

bobby68 10-04-08 17:29

open ssh
 
hoi,

heb al meerdere keren geprobeerd met die wachtwoorden,maar lukt niet??:(

Undertaxxx 10-04-08 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bobby68 (Bericht 96387)
hoi,

heb al meerdere keren geprobeerd met die wachtwoorden,maar lukt niet??:(

OpenSSH geinstalleerd ?

Juiste IP adres ingevoerd in winSCP ?

naam = root & wachtwoord = alpine ?

loekieloekie 10-04-08 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 96403)
OpenSSH geinstalleerd ?

Juiste IP adres ingevoerd in winSCP ?

naam = root & wachtwoord = alpine ?

Zet hem ook op SFTP

bobby68 10-04-08 18:35

open ssh
 
wat is SFTP ?

ben van de oude stempel....;)

loekieloekie 10-04-08 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bobby68 (Bericht 96425)
wat is SFTP ?

ben van de oude stempel....;)

zie het pijltje bij file protocol
http://www.loekieloekie.nl/data/free...ads/wincsp.JPG

bobby68 10-04-08 21:08

heb winscp nu wel goed,hoe krijg ik nu achtergronden en items op mijn iphone?

loekieloekie 10-04-08 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bobby68 (Bericht 96525)
heb winscp nu wel goed,hoe krijg ik nu achtergronden en items op mijn iphone?

Met iDemocracy

Heintrein 12-04-08 14:39

Hoi,
Blijf het niet snappen heb al flink gezocht. Cyberduck geinstalleerd. Maar hoe connect ik dan naar de iphone? Wil cookie's fixen.
Iemand?

ideveloper 21-04-08 08:03

Eerder vandaag gaf ik onderstaande tip. Ik zou nog even wachten met veranderen van je wachtwoord op deze manier. Ik heb het namelijk net gedaan en kan bijna niets meer met m'n iphone. Het springboard blijft constant herstarten en ik kan er niets meer mee. Excusses als dit al te laat is voor iemand en nu het zelfde probleem heeft.

Dus onderstaande niet doen!!!!
--------------------
Vergeet na het installeren van OpenSSH niet je root wachtwoord van je iphone te veranderen, anders kan iedereen in je iphone als je op een openbaar netwerk zit.

Wijzigen is vrij eenvoudig, start op je mac de terminal op en gebruik SSH om op je iphone in te loggen.
SSH root@je-iphone-ipnummer
het wachtwoord ingeven (dottie of alpine)

Als je ingelogt bent, kun je met het commando passwd het standaard wachtwoord wijzigen.

---------------------

base01 22-04-08 14:28

ik kan ook geen verbinding maken, met cyber duck ! eerste wel toen ik 1.1.1 had, toen was hij gecrasht en toen hadden ze er 1.1.3 opgezet en nu kan ik geen verbinding meer maken en ik heb me ssh op me iphone aan staan me sftp aanstaan root en alpine en me goede ip! hebben meer mensen dit?

patje1992 26-04-08 13:36

ssh
 
ik heb vandaag geprobeerd om winscp op mijn pc geinstalleerd te krijgen maar helaas niet gelukt! Krijg geen verbinding met mijn iphone. Tussen mijn sources staat ook geen ssh, weet een van jullie welke source ik daarvoor moet hebben? Install. App is al geinstalleerd.
Alvast bedankt voor jullie hulp

flipjevandejam 27-04-08 11:38

Ik begrijp er helemaal niets meer van, ik heb hier twee iPhones, eentje met 1.1.3 en BSD + openSSH geinstalleerd, waar root icm alphine gewoon werkt vanuit WinSCP. Verder heb ik hier een 1.1.4 (met iliberty+ en bootneuter gefixed) met ook BSD + openSSH geinstalleerd (vanuit installer) en daar werkt alphine niet! :( :(

Het ipadres klopt zeker wel, want hij maakt gewoon verbinding, maar geeft aan dat het wachtwoord niet klopt, hoe kan dit nou?!

Ik heb trouwens (nog) niks gerotzooid met terminal of andere vaagje programmaatjes.

[s]IEMAND een idee?![/s]

ALPINE is het wachtwoord, SUKKEL die ik er ben, niet alphine

gemmelos 14-05-08 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 96403)
OpenSSH geinstalleerd ?

1) Hoe installeer je OpenSSH op je iPhone ??? (wat is the source, of staat ie al bij all packages ??)
2) En wat is nou eigenlijk de exacte functie van OpenSSH op de iPhone??

ps: heb op forum rondgekeken maar wist dit nog steeds niet...

gemmelos 15-05-08 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 96403)
OpenSSH geinstalleerd ?

Juiste IP adres ingevoerd in winSCP ?

naam = root & wachtwoord = alpine ?

wat is nou eigenlijk de exacte functie van OpenSSH op de iPhone?? (wat doet het )

colliehome 15-05-08 13:21

@ Gemmelos; lees je ook wel steeds de beginpost?? Je hebt nu wel over elk ding een vraag gesteld die goed staat uitgelegd in de iPhone WiKI. Voor nog meer info is het makkelijk even Google....

gemmelos 15-05-08 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 112942)
@ Gemmelos; lees je ook wel steeds de beginpost?? Je hebt nu wel over elk ding een vraag gesteld die goed staat uitgelegd in de iPhone WiKI. Voor nog meer info is het makkelijk even Google....

ik heb zkr de 1ste pagina gelezen en Wiki, maar begrijpt er niet veel van .....

diederikderave 17-05-08 13:00

Hallo ik heb een iPhone 1.1.4 en ik wil roms op mijn iphone zetten dmv winscp, ik heb vernomen dat ik eerst openssh moet downloaden om intekunnen loggen op mijn iphone via winscp ik heb dat gedaan maar ik zie nergens een icoontje verschijnen na herstars over SSH. Kan iemand me hiermee helpen? En wat zijn de wachtwoorden? nog steeds root alpine?

Alvast bedankt!

Michael 17-05-08 13:09

Ja root alpine is de inlog en je ziet geen icoon na het downloaden


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:49.