PuTTY discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) PuTTY is een [wiki]SSH[/wiki]-client. Het is software waarmee iemand een verbinding kan maken met een andere computer, bijvoorbeeld de iPhone. PuTTY is een vervanging voor ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
PuTTY
PuTTY is een [wiki]SSH[/wiki]-client. Het is software waarmee iemand een verbinding kan maken met een andere computer, bijvoorbeeld de iPhone.
PuTTY is een vervanging voor een terminal (ook wel Teletype, TTY genoemd), een domme machine die voor de introductie van de personal computer, gebruikt werd verbinding te maken met een server. De verbinding tussen de terminalsoftware en de server verloopt tegenwoordig via het [wiki]SSH[/wiki]-protocol, dat als de veilige opvolger wordt gezien van het verouderde telnet-protocol. PuTTY heeft geen installatieprogramma en kan overal op de harde schijf neergezet worden. De software is beschikbaar voor Microsoft Windows en UNIX-achtige besturingssystemen. Download: PuTTY (gratis) |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
welke password kan ik hiervoor gebruiken?
|
|
||||
|
||||
Je hoeft voor putty geen password te hebben wel voor de fw 1.0.2 is dottie 1.1.1 en 1.1.2 alpine
|
|
|||
|
|||
Kan je putty nou rechtstreeks draaien OP je iphone? Ik heb een proggie nodig zodat ik m'n servers in de gaten kan houden van een aantal websites.
|
|
||||
|
||||
putty draai je niet op je iphone, putty is een windows ssh-client
op je iphone kan je terminal gebruiken en dan met ssh inloggen op je server |
|
|||
|
|||
Aha, thx, maar hiermee maak je verbinding met je iphone zelf.. Ik wil graag verbinding maken met andere computer servers via ip nummers.
|
|
||||
|
||||
lees nog eens goed.......
met putty op je vaste pc maak je verbinding met je iphone, met terminal (term-vt100) op je iphone kan je verbinding met je servers maken met het commando ssh |
|
|||
|
|||
Jah ok, ik ben bekend met putty zelf wat betreft inloggen en commando's uitvoeren, maar met dit proggie kom ik er dus niet uit..
Ik neem aan dat je in een bepaald commando je username/pass, ip van je servers etc moet invoeren wil je inloggen.. Enig idee waar je die commando's kan vinden? |
|
||||
|
||||
doe voor de gein es term opstarten op je iphone en dan tik je:
# ssh serverip-adres als je er dan nog niet uitkomt... |
|
|||
|
|||
bedankt chef
|
|
|||
|
|||
ik zal het later nog eens probereb, uik ben wat druk geweest.
thanx |
|
|||
|
|||
Nu ben ik zo ver dat PuTTy wel opent. root@######
password: En nu mag ik niets meer invullen. ??? |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
ah
ik ga het proberen. thanx |
|
|||
|
|||
had ook last van het feit dat hij root wel intypte, maar password niet. Bleef maar acces denied geven. Toen het password in getypt dat ik bij SSH had ingesteld. Daarna deed hij het!
|
|
||||
|
||||
Hey ik wil n verbinding met mn iphone (1.1.3) kunnen maken, maar is dat mogelijk via puTTY? zo ja, welk wachtwoord heb ik dan nodig?
|
|
|||
|
|||
Heb net Putty gedownload op mijn comp. Daarbij heb ik ook terminal gedownload op mijn iphone (16gb) 1.1.4 versie.
Ik kan Terminal niet vinden in mijn Iphone. Putty vraag om een password. Kan iemand me helpen dit probleem op te lossen? thanks |
|
|||
|
|||
ik ben vrij n00b hierin, maar... ik heb nu dus de hostname in gevoerd, dan ga ik naar SSH en voer het command paswd uit en dan? of doe ik het helemaal verkeerd? kon niets vinden op de fora...
|
|
|||
|
|||
Ik krijg geen ip adres op mijn iphone iemnd een raad????
|
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk een conflict op je thuisnetwerk, even de router resetten?
(Voor mensen die dit in de toekomst lezen )
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
hulp bij putty | aer0101 | Archief | 1 | 27-04-09 21:39 |
via putty je iphone directory's benaderen | Diegotjes | Archief | 2 | 31-08-08 23:01 |
Iphone bedienen via ssh/ putty sessie | camy | Desktop-applicaties | 0 | 22-08-08 16:02 |
PuTTy | sjoeii | Archief | 1 | 09-01-08 11:53 |
Putty | Euphanasia | Unlock [archief] | 2 | 22-11-07 17:32 |
|
|