iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   GPRS (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1820-gprs.html)

Tinus190871 19-02-08 12:18

kpn en edge instellingen
 
HELP heb de instellingen zoals hier gezecht ingesteld maar werkt niet krijg de melding EDGE activeren niet mogelijk: PDP-identiteit niet geacepteerd:confused::confused::confused::confused:

jongeriusrobin 19-02-08 17:28

Ik gev t zelfde als jij tinus heb je het al opgelost en hoe..?

RDiel 20-02-08 10:33

Hallo Iedereen,

Ik beschik over een Iphone met sofware 1.1.3 Helemaal te gek alleen kom ik niet via GPRS/EDGE het netwerk op. De voorbeelden hierboven werken niet meer. Als ik naar netwerk ga kan ik standaard kiezen uit 4 netwerken. Er is geen enkele mogelijkheid om dit te wijzigen. Weet iemand hoe het toch mogelijk is om gebruik te maken van internet (GPRS/EDGE).

Ik hoor graag van julie

metaal 25-02-08 15:06

voor mij ook deze vraag.
dank u

dikkiedick51 25-02-08 16:18

Zet hem op automatich dan zoekt hij je eigen netwerk, tenminste bij mij wel

yingie 25-02-08 16:33

Zijn twee verschillende dingen. 'Netwerk' onder 'settings' geeft alleen de providernetwerken voor het bellen aan (bv. voor als je in het buitenland bent of gewoon eens wil bellen met een andere provider).
Je moet dus zijn bij 'settings' -->'general' en dan 'netwerk'. Daar kun je naast Wi-Fi, VPN en Dataroaming ook EDGE instellen. Als je voor Vodafone dan invult:
APN - live.vodafone.com
Gebruikersnaam - vodafone
Wachtwoord - vodafone
dan moet je je iPhone even herstarten en je zit op GPRS.

Wat ik ook geleerd heb is dat een restore wonderen doet. Met ZiPhone tegenwoordig een fluitje van een cent.

Thepie 25-02-08 17:38

hoe schakel je je gprs uit als die verbinding heeft ?

yingie 25-02-08 18:24

Met Bossprefs of Services of een dergelijk programmaatje, dat je via Installer kunt installeren. In die genoemde apps kun je alles aan- en uit zetten: wi-fi, edge/gprs, ssh, etc.

StefV 05-03-08 08:24

KPN
 
Ik heb een KPN abo en nu ook een Iphone US 8gb maar er isniets in gevuld bij EDGE en ben niet in de buurt van een draadloosnetwerk maar heb wel internet.. Hoe kan dit? Ik wil namelijk geen internet via mn provider daar heb ik al te vaak problemen meegehad.. Hoe kan ik gprs internet uitzetten?

yingie 05-03-08 09:20

Ik zou ook wel willen weten hoe dat kan, dan neem ik ook meteen zo'n abo:rolleyes:

Destiny 05-03-08 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StefV (Bericht 76820)
Ik heb een KPN abo en nu ook een Iphone US 8gb maar er isniets in gevuld bij EDGE en ben niet in de buurt van een draadloosnetwerk maar heb wel internet.. Hoe kan dit? Ik wil namelijk geen internet via mn provider daar heb ik al te vaak problemen meegehad.. Hoe kan ik gprs internet uitzetten?

https://forum.iculture.nl/f1/ip...1452-edge.html

onderaan stat hoe je EDGE kunt uitschakelen

StefV 05-03-08 11:21

Ja ik had idd uit mezelf foutieve instellingen gedaan en dat werkt idd :) Gelukkig want anders krijg ik straks allemaal data-rekeningen :)

IN ieder geval bedankt voor de reacties en Iphone is super telefoon! Alleen sms moet ik ff aan wennen..

pieterdaniels 12-03-08 13:33

Ik wil dat mijn phone alleen mail ophaalt en surft via Wi-Fi. Hoe schakel ik gprs uit.Volgens mij blijf ik dan kosten maken bij (in mijn geval Vodafone) En nog iets anders waarom lukt het niet die (idioot lange) orange wep code in te voeren zodat ik thuis op mijn live box kan surfen?

dikkiedick51 12-03-08 13:41

Met Bossprefs of Services of een dergelijk programmaatje, dat je via Installer kunt installeren. In die genoemde apps kun je alles aan- en uit zetten: wi-fi, edge/gprs

Bovenstaande heb ik ook gedaan, en het werkt, heb zelf ook Vodafone

pieterdaniels 12-03-08 16:32

thnx ik ga het proberen

pieterdaniels 12-03-08 17:28

ik heb het Bossprefs geisnstaleerd maar waar vind ik nu waar ik gprs uit zet?
Ik heb nog steeds dat blokje linksboven in beeld. Betekend gprs juist?
Tevens lukt het me niet een Wi-Fi verbinding te krijgen met mijn orange livebox
GR

pieterdaniels 12-03-08 18:00

vreemd genoeg krijg ik tijdens het bellen wel het Wi-Fi icoon in beeld. Wordt mijn Wi-Fi overruled door GPRS?

pieterdaniels 12-03-08 18:11

heb Gprs uitgezet dmv bosspref. Dat is dus ok maar nog steeds kan safari de server niet vinden terwijl het ontvangst prima is. Wie heeft er ervaring met orange live box?

baass 17-03-08 20:13

Beste mensen, ik heb vodafone aangezet op de manier zoals in wiki, werkt prima! Thanks!

Als ik in Bossprefs edge aanzet, blokkeert de simkaart en moet ik mijn sim eerst ontgrendelen voordat er verbinding is met gprs. Is dit normaal?
Ik heb een vodafone prive abbo.

fabie1 24-03-08 11:52

Hallo,

Ik heb twee vrage... binnenkort ga ik naar Parijs, nou heb ik een GPRS abbo en ik vroeg me af of ik nou veel meer betaal in het buitenland als ik dat gebruik?

En ook wou ik graag weten of het mogelijk is mijn GPRS verbinding te delen met mijn laptop ofzo dat ik overal op internet kan met mijn laptop?

B.V.D;)

Fabian


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:05.