iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Wiki - Begrippen (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/)
-   -   GPRS (https://forum.iculture.nl/f59/iculture-wiki/f5/wiki-begrippen/1820-gprs.html)

gigajosh 03-05-08 04:52

Gelukt via de Orange "wap" APN iemand?
 
Beste mensen,

Heeft iemand misschien het voor elkaar gekregen om via de Orange World APN "wap" te internetten op hun iPhone?

Via de APN "internet" werkt GPRS prima bij mij. Echter vreet dit wel gewoon mijn 25MB op. Ik zou 15 euro kunnen betalen voor 100MB, maar met de "wap" APN kan je browsen (geen muziek, video, pop3 - wel cab, zip, rar) zonder dat je 25MB opraakt.
Dit werkt perfect op mijn Windows mobieltje, en dezelfde trucje wil ik uitvoeren op de iPhone.

Probleem is dat de "wap" APN alleen gebruikt kan worden als een proxy ingesteld wordt. Jammer genoeg ontbreekt de mogelijkheid om een proxy in te stellen bij de EDGE settings.

HIER is een uitleg hoe je via een proxy.pac bestand een proxy kunt instellen maar het is mij nog niet gelukt.
Echter ben ik overtuigd dat het mogelijk moet zijn.

Ik blijf het proberen, maar als het iemand anders lukt hoor ik graag de details :)

De proxy.pac die ik geprobeerd heb is:

function FindProxyForURL(url, host)
{
if (isInNet(myIpAddress(), "62.0.0.0", "255.0.0.0"))
return "PROXY 10.250.255.188:5080";
else
return "DIRECT";
}

Deze proxy.pac heb ik geplaatst in /private/var/root

Mijn preferences.plist staat in
/var/preferences/SystemConfiguration
en niet in
/private/var/root/Library/Preferences/SystemConfiguration
zoals gemeld in de hackint0sh forum. Maar dat zou niet moeten uitmaken (zie hier).


iPhone geschiedenis:
1.1.2 -> 1.1.4 (iTunes restore) -> 1.1.4 (unlock, activate, jailbreak with ZiPhone 3.0)
Leukste app: fring
Engste moment: bijna bricked met DEZE hack, maar kon die zooi terugdraaien ;)

iphone24 03-05-08 08:16

EDGE
 
Ik heb gisteren al meerdere malen alles ingevuld voor vodafone, maar als ik dan terug ga, (ik druk gewoon weer op netwerk linksboven om terug te gaan) terwijl het toetsenbordje om alles in te vullen nog open staat.

Maar als ik dat dan heb gedaan en vervolgens weer klik op edge dan is alles weg, in iedergeval er staat niks meer op de regels bij APS gebruikersnaam en wachtwoord. Als ik dan weer op APS klik om te typen dan start de oplichtende cursor halverwege de regel, betekent dit dan dat er toch iets staat wat ik niet kan zien of is dit gewoon altijd zo.

Kan iemand mij helpen of stap voor stap uitleggen wat ik moet doen om edge aan de praat te krijgen. Vind het namelijk zo zonde als ik sinds gisteren betaal voor zorgeloos internet en ik kan er geen gebruik van maken.

Kvindmbestleuk 04-05-08 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone24 (Bericht 106961)
Heb vandaag Vodafone Blox zorgeloos internetten geactiveerd. Nu heb ik bij instellingen > Info > Netwerk > Edge

APS
gebruikersnaam en
Wachtwoord ingevuld.

Maar wat moet ik daarna doen??? Het scherm blijft gewoon staan en ik kan nergens op oke of bewaren of iets dergelijks drukken??

Weet iemand hier een antwoord op?

Maakt niet uit. Gewoon op netwerk drukken en je iPhone even resetten.

Succes

jw01 06-05-08 19:29

Kun je ook sources downloaden met gprs??

Kvindmbestleuk 06-05-08 22:21

Volgens mij wel, maar dat duurt gewoon erg lang!

eschabra 14-05-08 09:50

Hallo,

Ik zit inmiddels op versie 1.1.4.

In de netwerksettings van Edge heb ik keurig de settings staan:
APN: office.vodafone.nl
user: vodafone
password: vodafone

Toch krijg ik geen contact en krijg ik de melding "Could not activate EDG": You are not subscribed to Edge". Overigens de melding laat zien dat ik niet subscrided ben, maar dit klopt niet want ik ben het wel en heb op mijn oude device keurig verbinding.

Wie weet wat ik verkeerd doe!!!!

Kvindmbestleuk 14-05-08 10:00

Ik geloof niet dat ik je nog kan helpen. Dit gaat mij boven m'n pet! Succes ermee!

Amp. 14-05-08 10:12

Ehm, heb jij officeinternet?
Zo niet gebruik dan de normale vodafone instellingen ;)

eschabra 14-05-08 10:21

Hoi,

Wat bedoel je met officeinternet?

En ik heb ook de normale instellingen al gebruikt!.

Overigens zag ik net in jou reactie dat je gebruiktmaakt van boatloader 4.6. Heb je geen problemen. Bij mij werd het automatische gedowngrade naar 3.9!?

Groet

yingie 14-05-08 10:47

Gebruik live.vodafone.nl (eventueel .com i.p.v. .nl)

eschabra 14-05-08 12:12

Ook dat heb ik allemaal al geprobeerd!:(

hans1111 16-05-08 15:57

ik probeer de instelling van vodafone, maar als ik wat intik, klapt de iphone gewoon weer terug naar het hoofdscherm. Ik snap er niets van Kan iemand mij helpen???

eschabra 16-05-08 16:07

Inmiddels maak ik gebruik van de instelling:
Apn: web.vodafone.nl
user: vodafone
passw: vodafone
en ja deze doet het.

Let wel op dat je office.apn activeerd via 1200, anders betaal je je blaauw. Dit moet door het bedrijf of je zelf zijn opgenomen in het abonnement.

hans1111 16-05-08 16:54

Jammer, maar ook deze instelling helpt niet. Hij blijft eruit klappen.
Bovendien heb ik een prive abo en geen zakelijke...

daverhymz 29-05-08 20:03

Ik heb mijn edge uitgezet met bosprefs maar vierkantje blijft nog wel in beeld staan! Klopt dat? Wil namelijk geen gebruik maken van internet op welke manier dan ook. Alleen Wi-Fi.
alvast bedankt

yingie 29-05-08 20:46

Dat blokje blijft staan, ja. Kan geen kwaad, maar om helemaal zeker te zijn kun je ook je EDGE-settings 'faken' dus bij APN, Username en Password iets fakes neerzetten.

hans1111 29-05-08 23:44

Ik ben er uit. samen met iemand nog eens gezocht en het antwoord zit hem erin, dat je het netwerk opnieuw instelt (onder instellingen>algemeen>stel opnieuw in>herstel netwerkinstellingen) en herstart. dat was dat. Nu een trage 3g verbinding, maar in ieder geval helemaal mobiel email bereikbaar...

PauluS87 30-05-08 08:21

Hmm dan had je de oplossing ook kunnen vinden hier op het forum ;)

Maar toch leuk dat het opgelost is, succes!

harrie49 02-06-08 22:04

De edge settings kan ik wel invullen, maar ik kan ze niet opslaan.
Hoe kan dat
Hovert

AaiFoonDjoeed 04-06-08 19:19

Voor mobistar heb ik ook lang gezocht, MAAAR heb ze gevonden :)

Kijk in het artikel, heb het aangepast ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:42.