//

iPhone FAQ's

iPhone FAQ's discussie in Wiki - Begrippen forum; ( verdwijnt na registratie ) OK hier dan maar een wiki topic voor de meest gestelde iPhone vragen (waar de meer ervaren forumbezoeker het inmiddels benauwd van krijgt, zegmaar). Lees ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCulture Wiki > Wiki - Begrippen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-01-08, 01:29
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Exclamation iPhone FAQ's

OK hier dan maar een wiki topic voor de meest gestelde iPhone vragen (waar de meer ervaren forumbezoeker het inmiddels benauwd van krijgt, zegmaar). Lees dit liefst door voordat je een iPhone koopt.
de bedoeling is dat jullie noobs hier je vraag neerplempen en wij "pro's" dan kunnen antwoorden (ja het is een wiki dus door iedereen vrijelijk aan te passen)

ff zodat we het allemaal volgens een duidelijke conventie doen:
  • vraagstellers stel je vraag door "vraag:" te typen en dan je vraag (dus NIET replyen in het topic met je vraag maar gewoon (voorzichtig) je vraag toevoegen in de post. Dus, ff voor de duidelijkheid, iedereen kan de HOOFDPOST aanpassen, druk gewoon op bewerken onderaan de post, wees wel voorzichtig alsjeblieft (ga geen hele stukken deleten!)
  • antwoorders, maak je antwoord ff rood en zet tussen haakjes je nickname ervoor zodat mensen weten van wie het komt (en wie ze moeten bedanken natuurijk!)
we beginnen wel met een mooie van onze grote vriend fresh, kunnen jullie ook zien hoe het moet :

[h="3"]Werkt mijn xSIM (turbosim, hypercard, bladoxding etc.) oplossing die het op FW 1.1.2 (en lager) deed nogsteeds als ik update naar FW 1.1.3?[/h]
Antwoord: (Sjowol)
Als je met de softupgrade naar 1.1.3 gaat, dus die van het DEV-Team of van Nate True (die ik overigens afraad, als je het doet doe het dan met de DEV-Update) dan werkt alles nog naar behoren, je behoud dan namelijk de Baseband van FW 1.1.2 en die heb je dus al met je xSIM unlocked. dit blijft gewoon werken.
Als je met iTunes update ben je flink het bokje! je hebt dan de baseband van FW 1.1.3 en die kan je met je oude xSIM oplossing niet unlocken! er is sprake van een nieuwe xSIM die het wel op FW 1.1.3 doet maar voordat daar meer duidelijkheid over is moet je ZEKER NIET VIA ITUNES UPDATEN!!!

[h="3"]Waar moet ik op letten bij het kopen van een iPhone?[/h]
Antwoord: (Fresh)

[h="4"]De iPhone in Nederland en Belgie. Gelockt of geunlockt? [/h]
Met de iPhone kun je en Nederland en Belgie officieel niet bellen, sterker nog, Apple biedt hem niet eens aan bij ons. De meeste iPhones die je te koop aangeboden vindt komen uit de Verenigde Staten en zijn standaard volledig gelockt, zelfs de iPod functie is niet toegankelijk.

Hoe kan het dan dat er al zoveel mensen zijn die een werkende iPhone hebben?
Heel simpel, ze hebben hem zelf geunlockt of hebben dat door iemand laten doen m.b.v. een unlockhandleiding zoals ze ook op iphoneclub te vinden zijn.

Hoe komen die iPhones in Nederland en Belgie?
Heel veel iPhones worden verhandeld in het particuliere circuit. Er zijn veel mensen die iPhones meebrengen uit de VS, vaak meerdere exemplaren die ze dan weer doorverkopen. Gelukkig maar!
Sinds enige tijd bieden enkele GSM (web)winkels de iPhone ook aan al dan niet i.c.m. een abonnement. Ook zij halen hun iPhones uit de VS.

Om zelf een iPhone te unlocken heb je natuurlijk een iPhone nodig, daarbij moet je (meestal) een extra simmetje aanschaffen, waarmee de GSM functies vrijgeschakeld worden voor gebruik in Nederland/Belgie. Verder moet je handig zijn met de Mac of PC en beschikken over een Wi-Fi internetverbinding. Bereid je voor op een aantal uurtjes werk, klamme handen en bezwete oksels. Happy unlocking!

Er zijn genoeg iPhones te koop die reeds geunlockt en volledig werkend aangeboden worden. Meestal is het prijsverschil tussen een gelockte en geunlockte iPhone niet zo groot. Tenminste als je de prijs die je betaalt voor een iPhone, de prijs van het extra simkaartje en de tijd en moeite die je erin steekt bijelkaar optelt.
Zelf een iPhone meebrengen uit de VS is de goedkoopste optie, maar ook dan heb je nog een lange weg te gaan voordat je hem kunt gebruiken.
Bedenk voor aankoop van een iPhone of je het inderdaad aandurft om zelf een iPhone te unlocken.

Lees hieronder verder voor meer informatie.

[h="4"]Wil je bestellen via een vertrouwde webwinkel? [/h]
De prijs voor een iPhone bij webwinkels lijkt vaak heel interessant. Ze bieden de iPhone vaak voor minder dan 200 euro aan, maar dan moet je wel een abonnement afsluiten.
Bereken even wat de iPhone uiteindelijk na 2 jaar kost bij een webwinkel met hun dure abonnement t.o.v. een goedkoper sim-only abonnement, of zelfs t.o.v. een prepaid kaart (een prepaid simkaart kun je met een geunlockte iPhone gebruiken!). Je betaalt de iPhone toch, hetzij via de aanschafprijs, hetzij via het abonnement dat je afsluit. Let ook op de prijs voor mobiel internet, want dat maakt de iPhone interessant! Mobiel internet zit vaak niet standaard bij de abonnementsprijs inbegrepen. Het gebruik van mobiel internet zonder extra abonnement kan je duur komen te staan!
Besef dus waar je aan begint als je een telefoon koopt met een 2-jarig abonnement.
De iPhones van webwinkels zijn net zo goed als een geunlockte iPhone van een particuliere verkoper.
Webwinkels importeren de iPhone uit de VS en unlocken hem volgens de vrij verkrijgbare unlockmethodes op iphoneclub. Vergeet immers niet, dat de iPhone nog niet officieel in Nederland en Belgie te verkrijgen is, ook niet via webwinkels.

Waarschuwing: Koop je iPhone alleen bij een vertrouwde, gerenommeerde (web)winkel, zeker als de iPhone met de post verstuurd wordt. Ben je niet zeker van je zaak, vraag dan altijd eerst in het forum na of een aanbieding/promotie te vertrouwen is.

[h="4"]Je wilt een geunlockte en volledig werkende iPhone kopen via Marktplaats? [/h]
Let op dat de verkoper eerlijk is. De verkoper moet echt "simlockvrij" of "geunlockt" vermelden in de advertentie en dat kunnen aantonen tijdens de verkoop m.b.v. je eigen simkaart, ga anders niet op de verkoop in!
Opmerkingen als "Unlockbaar", "bootloader 4.6", of "ik heb er geen verstand van", "gesealde verpakking", "nieuwste bootloader" beloven niet veel goeds, deze iPhones zijn gelockt. Als je een geunlockte en volledig werkende iPhone wilt kopen, laat zulke aanbiedingen dan links liggen. Laat je niet verleiden door de interessante prijs; het blijven toch honderden euro's en dat is veel geld voor een apparaat waar je helemaal niets mee kunt doen!
Een gesealde iPhone is alleen interessant voor kopers die weten hoe ze de iPhone zelf kunnen unlocken en die weten dat ze een dure xSIM nodig hebben om te kunnen bellen met de iPhone (zie turbosim in de wiki).

Waarschuwing:
Er is veel namaak uit met name China in omloop, wees er zeker van dat je een echte iPhone herkent. Chinese namaak wordt vaak met een stylus geleverd (een pennetje), de echte iPhone werkt niet met een stylus, alleen met je vingertop(pen).
Ga de iPhone zelf bij de particulier afhalen en betaal pas ter plekke. Laat de verkoper de iPhone demonstreren als deze hem geunlockt aanbiedt en stel vragen. Test altijd of telefoneren/SMS-en/internetten via GPRS werkt met jouw eigen SIMkaart in de iPhone. Een gejailbreakte iPhone is namelijk niet per definitie simlockvrij, maar ziet er wel verleidelijk uit!

[h="4"]Wil je een iPhone zelf unlocken?[/h]
Een gelockte iPhone kun je het beste kopen als verkoper de doos nog in de seal heeft zitten. Check het productieweeknummer bij een gesealde nieuwe en/of gelockte iPhone, dat is de 4de en 5de positie van het serienummer (onderop de doos). Als het nummer 45 of hoger is, dan is hij niet met software te unlocken, week 44 is eigenlijk ook al een risico. Weeknummers 44 of lager zijn helaas nog nauwelijk nog te vinden. Het weeknummer geeft slechts een indicatie en een iPhone met een productieweeknummer lager dan 44 is niet per definitie met software te unlocken (zie de het antwoord op "welke bootloader heb ik?").
Alle hogere productieweeknummers hebben dus een xSIM nodig om ermee te kunnen bellen. De xSIM is een hardware unlock in de vorm van een flinterdunne sim die je over je eigen sim heen legt. Ze worden ook wel iphonesimfreer, turbosim, stealthsim, nextsim, hypercard etc. genoemd. Dat zijn prima oplossingen om te kunnen bellen met de iPhone!
Niet iedere xSIM oplossing is echter geschikt. Laat de verkoper bewijzen dat de iPhone werkt met de xSIM i.c.m. jouw SIMkaart, of zoek in dit forum naar informatie voor je een iPhone koopt.
O ja, hardcore iPhone unlockers en tweakers zijn meer dan welkom op het forum! Je bent het zo!

[h="4"]Toch maar geunlockt kopen dan? [/h]
Vind je het toch allemaal een beetje akelig dat unlocken? Het mooist is dan als de verkoper de telefoon compleet geunlockt kan leveren, hetzij softwarematig, hetzij hardwarematig geunlockt m.b.v. van een xSIM oplossing. Schrik niet van de hogere prijs die voor een geunlockte iPhone wordt gevraagd, dat komt omdat een eerlijke verkoper zo'n xSIM bij de iPhone levert, zodat bellen meteen mogelijk is. Bovendien heeft de verkoper minstens een uur besteed aan het jailbreaken en instellen van de iPhone.
Nogmaals: Test tijdens de aankoop alle GSM functies met je eigen SIMkaart in de betreffende iPhone (telefoneren, SMS-en, GPRS internet).
Als achteraf blijkt dat de GSM functies niet geunlockt zijn, dan zul je alsnog een xSIM moeten aanschaffen, dat kan je dat zomaar tussen de 75 en 125 euro kosten! Daarbovenop moet je de iPhone misschien alsnog zelf jailbreaken, unlocken en instellen. Dat is niet eenvoudig. Alleen moedige iPhoners wagen zich daaraan!
Als de verkoper belooft dat je bellend de deur gaat, ga dan ook bellend de deur uit!

Je kunt op dit forum altijd om raad vragen voor (en na) je aankoop.

[h="3"]Hoe check ik welke versie bootloader ik heb en welke versie is unlockbaar?[/h]
Antwoord: (Sjowol) je bootloader kan je pas checken nadat je je iPhone gejailbreaked hebt, je moet namelijk wat commando's op je iPhone uit(laten)voeren. de makkelijkste manier is om in de ifoneguide repo (http://ifoneguide.nl/repo) aan je installer sources toe te voegen en daaruit het programma iInfo te downloaden (dit zit in de iFoneguide Apps folder in Installer na het toevoegen van de repo). als je dit programma vervolgens draait kan je de info van jouw iPhone zien.
In het geval van de unlockbaarheid moet je naar de Baseband Version kijken
Is die 3.9x (de x staat voor alles wat hier verder achter kan, dus ja 3.9_M3S2 (de mijne) is een 3.9x bootloader) dan is hij softwarematig te unlocken (mbv anySIM of als je wilt betalen met IPSF)
Is die 4.6x dan heb je pech en is je iPhone nog niet softwarematig te unlocken, wel kan je hem alvast jailbreaken (heb je al gedaan om dit te checken ) en heb je dan een veredelde iPod touch. of kan je een xSIM oplossing (zoals hierboven beschreven) overwegen.

[h="3"]Moet ik mijn iPhone eerst helemaal opladen als ik hem uit de doos haal? Of kan ik hem gelijk proberen op te starten?[/h]
Antwoord: (Sjowol) Hoeft niet perse, als je gaat jailbreaken heb je hem toch via usb aangesloten dus laad hij dan ook op, maar zorg wel ieg dat er nog genoeg batterij capaciteit is...

Antwoord: (Fresh) De batterij van de iPhone is gedeeltelijk opgeladen als hij nieuw uit de doos komt. Je kunt meteen aan de slag met jailbreaken. Tijdens de jailbreak is het verstandig om de iPhone via de meegeleverde USB kabel met je computer te verbinden om te voorkomen dat de batterij leegloopt.

[h="3"]Ik heb Windows Xp. Zijn er dingen die ik nu al op mijn pc kan zetten terwijl de iPhone aan het laden is?[/h]
Antwoord: (Sjowol) je kan alvast de jailbreaksoftware downloaden en natuurlijk iTunes installeren, en natuurlijk ff de fora goed doorlezen zodat je weet wat je doet (hackint0sh, modmyifone, ifoneguide.nl, freemyiphone iunlock.no etc ben je wel ff bezig)

[h="3"]Wat kan ik met de iPhone doen als ik hem nieuw uit de doos haal en aanzet?[/h]
Antwoord: (Fresh) Als je een splinternieuwe iPhone aanzet zal hij na het opstarten het activatiescherm tonen. Je kunt met "slide for emergency" naar het toetsenbord van de telefoon om een SOS nummer te bellen, dat werkt echter alleen het land waar de iPhone verkocht werd (US, UK, DE of FR).

Zodra je je iPhone aan de USB poort van je Mac of PC aansluit zal hij zichzelf inschakelen (als je dat nog niet gedaan had) en het activatiescherm tonen. iTunes zal je vragen de iPhone te registreren bij de officiele mobiele telefoonprovider waar Apple een contract mee heeft.
In Nederland en Belgie heeft Apple geen contract met een mobiele telefoonprovider, dus het heeft weinig zin om je iPhone te activeren met iTunes.
Kortom, je kunt helemaal niets met de iPhone, zelfs geen gebruik maken van de iPod functie. Tja, je kunt hem wel bewonderen, aaien en poetsen.
Het volgende verhaal is misschien leuk voor je om te lezen (met name interessant voor mensen die een gelockte iPhone hebben gekocht. Je bent niet de enige!):
https://forum.iculture.nl/f1/ip...html#post37984

[h="3"]Als ik een turbosim of iets dergelijks koop, kan ik dan meteen bellen met m'n nieuwe iPhone?[/h]
Antwoord: (Fresh) Nee, de iPhone moet altijd eerst gejailbreakt worden. Met de jailbreak software wordt de iPhone toegankelijk gemaakt en de activering bij de mobiele telefoonprovider in iTunes wordt omzeild.
Een gesealde iPhone is nooit gejailbreakt. Vraag eventueel aan de verkoper of hij dit voor je wil doen, of doe het gewoon zelf!

Er zijn verschillende xSIM oplossingen in omloop, waarvan de Turbosim van de firma bladox er 1 is. De turbosim moet zelf nog geprogrammeerd worden, voordat je kunt bellen met de iPhone. Dit is een lastig karweitje.
Er zijn ook xSIMs die voorgeprogrammeerd en meteen bruikbaar zijn, zoals de iPhonesimfreer.

Voor alle turbosim-achtige oplossingen geldt dat je een stukje uit het plastic van je eigen simkaart moet knippen met een schaar of nagelknipper. Dat klinkt enger dan het in werkelijkheid is; de SIM blijft na het inknippen namelijk bruikbaar in iedere willekeurige GSM.
Kijk voor meer informatie over alle xSIM oplossingen in de wiki onder "turbosim".

[h="3"]Welke jailbreak software heb ik precies nodig voor mijn 1.1.2 OTB 4.6 VS versie?[/h]
Antwoord: (Sjowol) Een 1.1.2 OTB met 4.6 x Bootloader moet je eerst downgraden naar 1.1.1, dan kan je die jailbreaken, oktoprep eropzetten met installer dan weer naar 1.1.2 jailbreaken met touchfree. voor al deze dingen zijn goede guides te vinden, hier in het forum en vooral in de wiki, op ifoneguide, in de genius bar op het hackint0sh forum, op iunlock.no en op vele andere plekken (maar dit zijn een paar goeie). wil je een xSIM oplossing gaan gebruiken dan zijn ook daarvoor de benodigde guides te vinden.

Antwoord: (Fresh) Eeeehhh, wabbedoelu?

[h="3"]Zijn de programma's op de iPhone nog wel origineel Apple als de iPhone "gehackt" is?[/h]
Antwoord: (Fresh) Jazeker! Alle programma's, zoals ze op de doos van de iPhone te zien zijn blijven onaangeroerd en origineel Apple. Zelfs als je iPhone helemaal in de Nederlandse taal is.

[h="3"]Wat is eigenlijk "jailbreaken"?[/h]
Antwoord: (Fresh) Apple staat het officieel niet toe om andere dan door hun bedoelde programma's op de iPhone te draaien. Hackers vonden dat vervelend en daarom werd dit al gauw "jail" (in het Nederlands "gevangenis") genoemd. Ze verzonnen een ontsnapping uit deze gevangenis, vandaar dus de term "jailbreak".

De jailbreak geeft je de mogelijkheid om ook andere programma's op je iPhone te draaien. Die kun je o.a. installeren met de "installer" die door de jailbreak is toegevoegd aan het bureaublad van je iPhone.
Je kunt door de jailbreak veel leuke en handige programmaatjes op je iPhone installeren, maar daar kleeft soms wel een gevaar aan.

Programma's die met installer geinstalleerd worden zijn nooit van Apple.
Controleer altijd de betrouwbaarheid van een programma in het iPhone forum alvorens het te installeren met de installer.
Er zijn slecht geprogrammeerde applicaties en soms zelfs programma's die je iPhone bewust onbruikbaar maken (als een virus op je computer). Je iPhone zou met een programma uit de installer onbruikbaar kunnen worden! Dat is wel weer te verhelpen, maar vergt een complete nieuwe hack van de iPhone.

[h="3"]Het installer icoon staat niet op de doos van mijn iPhone, maar wel op het bureaublad. Hoe kan dat?[/h]
Antwoord: (Fresh) Zie het antwoord bij de vraag "Wat is eigenlijk "jailbreaken"?".

[h="3"]De verkoper zegt dat de iPhone nieuw is, maar de seal is van de verpakking. Is hij echt nieuw?[/h]
Antwoord: (Fresh) Heel zeker weet je dat niet, maar hij is waarschijnlijk wel helemaal nieuw!
Als de iPhone geunlockt wordt aangeboden, heeft de verkoper hem klaargemaakt voor gebruik bij ons (BE/NL). Hij heeft de iPhone gejailbreakt, geactiveerd en simlockvrij gemaakt (en waarschijnlijk Nederlandstalig gemaakt). Daarvoor MOET de seal van de verpakking.

Er zijn wel aanwijzingen voor een gebruikte iPhone, maar hij is erg solide, dus het is moeilijk te zien!

Controleer een nieuw aangeboden iPhone op de volgende zaken:

Om de iPhone gereed te maken voor gebruik, is het nodig om de USB kabel in de connector van de iPhone te steken. Een goede verkoper laat echter wel het plastic beschermlaagje om de iPhone zitten, om hem niet te beschadigen.

Check bij aankoop het zwarte plastic aan de achterkant van de iPhone (onderaan). Als er krassen op zitten, dan is de iPhone misschien wel vaker in en uit de meegeleverde dock geweest. Dat is een indicatie voor een gebruikte iPhone.

Het productieweeknummer van de iPhone geeft een kleine indicatie. De 4de en 5de positie van het serienummer bepalen de productieweek. Een iPhone met een recente productieweek kun je beschouwen als nieuw.

Verder moeten alle accessoires nieuw in de verpakking zitten, die herken je aan het doorzichtige plastic, dat nog om de accessoires heen zit. In de doos zit altijd een zwarte omslag (een soort enveloppe) die een beknopte handleiding en een schoonmaakdoekje bevat.

Controleer of het serienummer achterop de iPhone overeenkomt met het serienummer achterop de doos/verpakking.

Zorg in ieder geval dat je de originele sim (AT&T (US), o2(UK), Orange (FR), T-Mobile (DE)) bij de iPhone geleverd krijgt (die wordt altijd standaard meegeleverd). Deze kan nog weleens nodig zijn bij een toekomstige hack. Een nieuwe iPhone wordt altijd geleverd met zo'n simkaart. Vraag hier ook naar als je de iPhone via GSMtrack.nl, GSM.nl of een andere webwinkel bestelt!

Verder moet de iPhone natuurlijk tonen als de onbevlekte Maria! (Ik ken haar alleen uit de geschriften, maar je weet wat ik bedoel! Voor enkelen onder ons bestaat ze niet, maar dan weet je nog steeds wat ik m.b.t. de iPhone bedoel )

[h="3"]Mijn iPhone doet het niet meer, nadat ik een programma met installer heb geinstalleerd.[/h]
Antwoord: (Fresh) De iPhone is bij ons (NL/BE) nog niet officieel verkrijgbaar, dus hij komt in principe zonder garantie. Check de garantievoorwaarden van de webwinkel waar je de iPhone hebt gekocht, webwinkels bieden waarschijnlijk wel enige vorm van garantie (lees de kleine letters).

Mocht je je iPhone bij een particulier gekocht hebben, dan geldt dit als tweedehands verkoop. In principe sta je dan alleen. Los het probleem zelf op m.b.v. het iphoneclub forum of ifoneguide.nl, of check de welwillendheid van de persoon waarvan je de iPhone hebt gekocht, of plaats je probleem in het forum. Je iPhone is zelden echt kapot en kan dus waarschijnlijk weer geunlockt worden, al dan niet tegen een vergoeding.

In de regel moet de iPhone hersteld worden via iTunes en daarna opnieuw gejailbreakt met de daarvoor bestemde software.
Afhankelijk van je unlockoplossing moet bovendien de Turbosim gereset worden en opnieuw geprogrammeerd. Andere, niet programmeerbare xSIM oplossingen, zoals iPhonesimfreer werken na een jailbreak zonder meer weer (in firmware 1.1.2).

Zie het ook het antwoord bij de vraag "Wat is eigenlijk "jailbreaken"?".
Stel in het geval van een crash gewoon je vragen in het forum. Er is altijd wel een lid dat je met raad en daad bijstaat.

[h="3"]Mijn iPhone blijft hangen op het Appletje als ik hem aanzet! Hoe los ik dit op?[/h]
Antwoord: (Fresh) Zie het antwoord op "Mijn iPhone doet het niet meer..." in de FAQ

Antwoord: (Croiman) Dit kan zijn da je springboard crashed, indien je bsdsystem en open SSH op je iphone hebt staan kun je het mss met dit oplossen: https://forum.iculture.nl/f14/i...op-scherm.html

[h="3"]Als iTunes aangeeft dat er een softwareupdate is voor de iPhone, kan ik die dan zomaar installeren?[/h]
Antwoord: (Fresh) Nee, een software- of firmwareupdate kun je niet zondermeer installeren. Deze zal je iPhone weer naar nieuwstaat brengen en volledig locken. Dat geldt ook voor iPhones die bij een (web)winkel zijn aangeschaft!

Tot op heden was het steeds mogelijk om de iPhone weer te opnieuw te hacken, maar of dit zo blijft bij toekomstige firmware is niet zeker, wees dus voorzichtig!
Apple zal er alles aan doen om jailbreaken en unlocken in de toekomst onmogelijk te maken. Het zou weleens zo kunnen zijn dat er voor toekomstige firmware helemaal geen jailbreak/unlock beschikbaar komt.

Zolang je tevreden bent met je iPhone, kun je altijd de huidige software op je iPhone blijven gebruiken.
iTunes zelf mag je natuurlijk wel updaten in het geval er een update is. Check wel van te voren op iphoneclub wat de voor- en nadelen zijn van een iTunes update.

Een tip: Schakel "automatisch zoeken naar updates" in iTunes uit.
Hiermee voorkom je dat je je iPhone per ongeluk naar een nieuwere firmwareversie upgradet als die uitkomt.
Ga hiervoor in iTunes naar het menu "bewerken->voorkeuren" en schakel in het tabblad "algemeen" "automatisch zoeken naar updates" uit.

Update: Vanaf 15 januari 2008 is softwareversie 1.1.3 beschikbaar voor de iPhone. Er is echter nog geen hack voor deze versie en erger nog: als je eenmaal 1.1.3 hebt geinstalleerd op de iPhone, dan is er geen weg terug! Je zult moeten wachten tot er een hack beschikbaar komt.

[h="3"]Mijn iPhone is geunlockt met een Turbosim of andere xSIM, werkt die ook bij toekomstige updates voor de iPhone?[/h]
Antwoord: (Fresh) Niemand kan daar keihard "ja" of "nee" op zeggen, het blijft speculeren. Dat geldt voor alle xSIM kaarten, inclusief de Turbosim van Bladox.

Sommigen verwachten dat de Turbosim van Bladox in het voordeel is, omdat die herprogrammeerbaar is, maar ook bij de Turbosim blijft het afwachten of die nog steeds werkt bij toekomstige firmware.

Er zal in ieder geval een jaibreak/activatie methode gevonden moeten worden voor toekomstige firmware om de iPhone met een xSIM te kunnen gebruiken.

Waarschuwing: Sommige verkopers van Turbosims of andere x-sims claimen dat toekomstige updates geen probleem meer zijn. Ik kan dit niet anders bestempelen als regelrechte leugen!

Antwoord: (Croiman) De Xsim van Two Electronics werkt op (tot nu toe) 111, 112 en 113. Heb het hier zelf getest.
De Turbosim heb k slechte gevoelens over mits je deze mss dan opnieuw moet programmeren.

[h="3"]Kan ik mijn iPhone updaten naar 1.1.3? Waar vind ik hier meer informatie over?[/h]
Antwoord: (Fresh) Kijk even in dit forum topic:
https://forum.iculture.nl/f14/i...-deel-1-a.html

Antwoord: (Croiman) Je kunt de softupgrade doen van 112 na 113 met de nullriver (ibrickr special edition) of de Dev Team methode via installer.

[h="3"]Vraag: Welke firmware verdient de voorkeur? Is het beter om het zo basic mogelijk te houden en je aan 1.0.2 te klampen, of toch maar kiezen voor 1.1.1 of 1.1.2?[/h]

Het is één van de betere noob vragen en daar ben ik me van bewust, maar de hoeveelheid info is nogal overweldigend.

Het woord beter kan misschien breed worden opgevat, in dat geval zou het fijn zijn als opgehelderd kan worden wat dan de voor en nadelen van elke versie zijn. Persoonlijk definieer ik beter als compatible met zoveel mogelijk applicaties en modificaties.

Antwoord: (Fresh) De weg van 1.0.2 naar 1.1.2 is meer een evolutie geweest met bugfixes dan een revolutie met grote functionele vernieuwingen. De grote vernieuwing in 1.1.1 was de iTunes store waarmee je met de iPhone online muziek kunt kopen bij Apple. 1.1.2 Bracht eigenlijk helemaal geen vernieuwingen t.o.v. 1.1.1, enkel bugfixes.

Wat werd er dan gefixed?
In 1.0.2 was het bijvoorbeeld niet mogelijk om voicemail sms en postbank TAN codes te ontvangen. Deze sms-en worden verzonden met alfanumerieke afzender ID's, dat pikte 1.0.2 niet en 1.1.1 maar gedeeltelijk.
1.1.1 Introduceerde op zijn beurt weer nieuwe bugs. Zo vergat de iPhone steeds de EDGE/GPRS instellingen.
Met de komst van 1.1.2 waren de genoemde problemen opgelost.

1.1.3 brengt wel een aantal functionele vernieuwingen, zoals verplaatsbare icoontjes op je bureaublad en een vernieuwing van Google Maps. Helaas is 1.1.3 nog niet gehackt. Het is daarom aan te raden om 1.1.3 niet op je iPhone te installeren.

[h="3"]Ik zie in het forum door de bomen het bos niet meer, waar vind ik overzichtelijke informatie?[/h]
Antwoord: (Fresh) Een goed startpunt is de wiki op iphoneclub.
De wiki is thematisch ingedeeld. Gebruik de volgende link om de wiki te bezoeken:
https://forum.iculture.nl/f1/ip...ml#iphone_wiki

Laatst gewijzigd door sjowol; 07-02-08 om 18:33.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-01-08, 11:58
KDR KDR is offline
Banned
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 50
Standaard

Ik kan wel editten, maar niet mijn post verwijderen.
Anders stel ik gewoon hier mijn vragen en plaatsen jullie ze, eenmaal beantwoord, in de topic hierboven?
Indien liever niet, dan mogen jp of de mods mijn post verwijderen.



VRAAG:
Welke jailbreak software heb ik precies nodig voor mijn 1.1.2 OTB 4.6 VS versie?
Want ik merk dat er al heel wat verschillende versies zijn intussen. Ik zal intussen iTunes downloaden en installeren.

Laatst gewijzigd door KDR; 07-01-08 om 14:30.
  #3  
Oud 07-01-08, 13:54
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

Citaat:
(dus NIET replyen in het topic met je vraag maar gewoon (voorzichtig) je vraag toevoegen in de post)
begrijp je het niet helemaal?
en als je niet kan editen, laat het dan ff weten dan moeten we jp of de mods ff aan hun mouw trekken!

EDIT
ff voor de duidelijkheid, iedereen kan de HOOFDPOST aanpassen, druk gewoon op bewerken onderaan de post, wees wel voorzichtig alsjeblieft (ga geen hele stukken deleten!)
Als je die knop niet ziet (en je bent wel member) laat het dan ff weten, dan moeten we ff om permissies vragen bij de modder eters


Laatst gewijzigd door sjowol; 07-01-08 om 23:07.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
FAQ - T-Mobile & de iPhone 3G SneakerStyle Odido (T-Mobile) 0 13-08-08 21:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:14.