//

Hosts file probleem in OS X 10.7.3

Hosts file probleem in OS X 10.7.3 discussie in Desktop-applicaties forum; ( verdwijnt na registratie ) Proloog: Enkele dagen gelden wilde ik mijn goede oude knoei-iPhone 3GS weer eens downgraden naar een vorige versie van iOS. Op zich geen probleem voor ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > Desktop-applicaties
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-04-12, 15:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard Hosts file probleem in OS X 10.7.3

Proloog:

Enkele dagen gelden wilde ik mijn goede oude knoei-iPhone 3GS weer eens downgraden naar een vorige versie van iOS. Op zich geen probleem voor mij want deze oefening is ondertussen routine geworden. En ja, alles is voorhanden: SHSH-Blobs, IPSW-bestand en uiteraard is /etc/hosts ook correct aangepast.

Probleem:

Deze keer wilde ik de downgrade uitvoeren op een MacBook Pro 17" late 2011 met OS X 10.7.3 Lion. Tot mijn grote verbazing liep de downgrade volledig mis. Alle overbekende iTunes fouten kwamen voorbij: 3194, 16xx, enz…

Na een paar uur zoeken en proberen bleef het probleem bestaan. Dan maar de downgrade gedaan op een iMac 27", alles verliep zoals ik het gewoon was dus zonder de minste problemen.

Dat verbaasde mijn ten zeerste. Nog eens een downgrade gedaan op een Mac Pro en ook hier verliep de oefening zonder problemen.

Weer eens geprobeerd op de MacBook Pro. Niets aan te doen, iTunes wilde niet downgraden.

Oorzaak en Oplossing:

Alle drie Macs draaien op OS X 10.7.3 Lion met de allerlaatste versie van iTunes (uiteraard). Ik heb de instellingen van de drie Macs vergeleken en na uren zoeken een verschil gevonden.

Op de iMac en Mac Pro is in System Preferences -> Network -> Advanced -> TCP/IP IPv6 uitgeschakeld. Op de MacBook Pro niet.



Dus, eens proberen om IPv6 op de MacBook Pro uit te zetten. Dat lukte niet want die mogelijkheid is helemaal niet (meer) aanwezig !!!



Onder de OS X motorkap gedoken om IPv6 uit te zetten.

Als eerste moet men gaan kijken wat de namen van van de interfaces zijn met het terminal-commando:

Code:
networksetup -listallnetworkservices
Dan krijgt men volgende output:

Citaat:
Bluetooth DUN
Ethernet
FireWire
Wi-Fi
Bluetooth PAN
Dan zet men IPv6 uit op de Ethernet en Wi-Fi interfaces met de commando's:

Code:
networksetup -setv6off "Wi-Fi"
Code:
networksetup -setv6off "Ethernet"
Na deze oefening kan staat IPv6 uit op de gekozen netwerkadapters:



En wat blijkt? Na deze aanpassingen werkte de iOS downgrade op de MacBook Pro zoals ik het gewoon ben.

Conclusie:

Blijkbaar ignoreert OS X 10.7.3 Lion het bestand /etc/hosts volledig als IPv6 ingeschakeld is.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-11-17, 09:22
Prodigy1982's schermafbeelding
Prodigy1982 Prodigy1982 is offline
• iOS 13.1
• iPadOS 13.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2017
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Proloog:
Na deze aanpassingen werkte de iOS downgrade op de MacBook Pro zoals ik het gewoon ben.
Ik neem aan dat je bedoelt "zoals ik het gewend ben"...
__________________
'One Aim'
  #3  
Oud 24-11-17, 09:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Prodigy1982 Bekijk bericht
Ik neem aan dat je bedoelt "zoals ik het gewend ben"...
Nee, ik ben Vlaming (en geen Hollander) en bedoel dus "zoals ik het gewoon ben".... Ik ben helemaal afgestapt van het Randstadhollands.
  #4  
Oud 25-11-17, 16:29
sont sont is offline
• iOS 11.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 147
Standaard

Wij zijn ondertussen begonnen met de cursus Vlamings voor eersten! Bedankt voor het onderzoeken Timosha.
  #5  
Oud 25-11-17, 16:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sont Bekijk bericht
Wij zijn ondertussen begonnen met de cursus Vlamings voor eersten!
Tof! Dan begrijpen we mekaar (want ik ben gestopt met een cursus Randstadcreools).
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe hosts toegevoegd aan 1Channel misa Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 16 11-05-12 09:45
gs.apple.com niet in hosts file, wat nu?! Armando iPhone algemeen 7 13-10-11 19:31
Geen hosts bestand meer.... iMafia75 iPhone algemeen 13 09-08-11 14:21
mail probleem na installeren file app+cyberduck suluk Desktop-applicaties 0 22-06-11 15:46
Probleem iPhone na install file voor nummerherkenning superzemie Unlock [archief] 2 13-12-07 14:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:15.